Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Plaats reactie
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door Vwlupo »

hallo, beste leden :grin:

Heb een andere koppelings cilinder die wel werkt
Maar zodra ik hem afstel via vagcom met hydro stekkerlos blijft het op 3.8 -4volt komt niet in de buurr van de 1.8 2volt range
Gebruikersavatar
jos_br
Bevriend 3L garagebedrijf
Bevriend 3L garagebedrijf
Berichten: 315
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:33
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door jos_br »

Misschien de hevel gescheurd, of deze cilinder ook niet goed?

Jos.
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door Vwlupo »

heb nu de instellingen aangepast (voltage op tiptronic ( 4,00volt)
op 1.60 volt niks
op 1.65 volt niks
op 1.70 volt niks
op 1.80 volt niks
op 1.85 volt niks
op 1.90 volt niks
op 1.95 volt niks
op 2.00volt niks

ze komen allemaal door basic settings tot 28 en dan begint die weer opnieuw !! 2e keer op RTFM

achteruit lamp gaat aan bij ongv stap 4 d8 ik 1x aan gaat uit en dan vervolgens gaat ie weer aan tot stap 8 (klopt deze ) ?


bij de 2e test gaat achteruit lamp al aan bij stap 4of 5 tot 8 en dan gaat ie uit !
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door Vwlupo »

jos_br schreef: 13 apr 2020, 09:37 Misschien de hevel gescheurd, of deze cilinder ook niet goed?

Jos.

heb nu de instellingen aangepast (voltage op tiptronic ( 4,00volt)
op 1.60 volt niks
op 1.65 volt niks
op 1.70 volt niks
op 1.80 volt niks
op 1.85 volt niks
op 1.90 volt niks
op 1.95 volt niks
op 2.00volt niks

ze komen allemaal door basic settings tot 28 en dan begint die weer opnieuw !! 2e keer op RTFM

achteruit lamp gaat aan bij ongv stap 4 d8 ik 1x aan gaat uit en dan vervolgens gaat ie weer aan tot stap 8 (klopt deze ) ?


bij de 2e test gaat achteruit lamp al aan bij stap 4of 5 tot 8 en dan gaat ie uit !
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door Vwlupo »

Denk dat ik hem heb gevonden
Op de hydro pomp zitten 2 groene draden zit breuk binne in is dit zepf te repareren of moet je een hele set kopen?
Gebruikersavatar
TDi driver
3L Maat
3L Maat
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 apr 2014, 10:15
Echte naam: Dennis
Autotype: Zoekende naar een geschikte 3L
Kilometerstand: 000.000km

Re: Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door TDi driver »

Hallo, Als de basisinstelling het twee keer moet doen dan is het niet goed gegaan. Na de rtfm melding kun je waarschijnlijk ook niet meer de koppelingswaarde uitlezen. (En als je de waaarde te hoog hebt dan komt hij wel tot 28 maar aan het einde vraagt hij om de motor uit te zetten en dat doet hij dan niet, hoger dan 2.20v of zoiets.) Komt hij wel weer door de basisinstelling dan kun je daarna in met 002 de waarde uitlezen van de koppeling en hem dan tussen 1.8 v en 2.0v zetten en dan opnieuw de basisinstelling doen en Kruipinstelling (025)

Het kan zijn dat je gangstellerhevel te veel speling heeft. Dit is met een speciale/hele lange torx 20 schroevendraaien op te lossen door er aan de onderkant een schroefje aan te draaien, of een andere gangsteller monteren. Of misschien is dat draadje bij de pompunit kapot. Ik denk dat dat het magneetventiel is.

Ik heb wel eens gezien dat er een draadje los zat bij de pomp en op het magneetventiel Deze zou je kunnen solderen, of je kan een compleet andere pomp monteren dit is vrij eenvoudig maar solderen is goedkoper en sneller als je geen pompunit hebt.
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door Vwlupo »

TDi driver schreef: 14 apr 2020, 23:06 Hallo, Als de basisinstelling het twee keer moet doen dan is het niet goed gegaan. Na de rtfm melding kun je waarschijnlijk ook niet meer de koppelingswaarde uitlezen. (En als je de waaarde te hoog hebt dan komt hij wel tot 28 maar aan het einde vraagt hij om de motor uit te zetten en dat doet hij dan niet, hoger dan 2.20v of zoiets.) Komt hij wel weer door de basisinstelling dan kun je daarna in met 002 de waarde uitlezen van de koppeling en hem dan tussen 1.8 v en 2.0v zetten en dan opnieuw de basisinstelling doen en Kruipinstelling (025)

Het kan zijn dat je gangstellerhevel te veel speling heeft. Dit is met een speciale/hele lange torx 20 schroevendraaien op te lossen door er aan de onderkant een schroefje aan te draaien, of een andere gangsteller monteren. Of misschien is dat draadje bij de pompunit kapot. Ik denk dat dat het magneetventiel is.

Ik heb wel eens gezien dat er een draadje los zat bij de pomp en op het magneetventiel Deze zou je kunnen solderen, of je kan een compleet andere pomp monteren dit is vrij eenvoudig maar solderen is goedkoper en sneller als je geen pompunit hebt.

Super bedankt voor je info, ik kan dat draadje niet solderen, is te kort
En dat ding kan je niet openen is volgens mij geperst,.
Als dat ding open kon konnik ze idd wel solderen
Wie.weet was dan t probleem opgelost...

En mijn gangsteller waar welke schroef torx moetnik aandraaie heeft u foto voor mij aub.. is t een soort potmeter of bedoel je het is waar dat stang aan vast zit'
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: Andere koppelings cilinder maar werkt nog niet

Bericht door Vwlupo »

Heb wel idd speling op de gangsteller
Hoe kannik dat aanpassen
Zou iemand mij hierbijnwillen helpen

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”