Goedeavond mede lupo rijders. Mijn lupo start niet meer nadat mn vriendin gestopt was bij de pomp ze had hem in de stop stand gezet om hem uit te zetten ,en wou ondanks dat de pook in de start stop stond of in de neutraal niet starten. Ook wou hij niet naar een parkeerplaats geduwd worden omdat hij in een versnelling stond ondanks dat de pook in neutraal stond. Vandaag heb ik de bak handmatig in de neutraal gezet de acu polen er af gehaald en toen gestart in de neutraal dit deed hem starten. Als ik hem vervolgens in de D Zet en de rem los laat valt hij weer uit. Als ik dit doe terwijl ik vol op het gas zit trekt hij hard weg (wat me doet vermoeden dat de koppelings cilinder slecht functioneert, vervolgens rijd hij gewoon normaal alleen als ik hem stil rem valt hij weer dood en kan ik hem weer niet starten en moet de acuklem er weer vanaf halen en weer er op starten in de neurraal en volgas weggeven op het moment ik hem in dr D zet , ik zat zelf te denken aan de drukbol vervangen icm basis instellingen? Of is er meer stuk wat denken jullie?
Mvg sebastiaan
Mijn lupo start niet meer
- Russelheimer
- 3L Buddy
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17 mei 2015, 22:42
- Echte naam: sebas
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 210.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Groningen,
Mijn lupo start niet meer
Laatst gewijzigd door Russelheimer op 12 dec 2020, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Mijn lupo start niet meer
Denk jij dat de accumulator bol stuk is ?
Hoe hoog of laag staat het olie niveau ? van de hydro pomp
Hoe hoog of laag staat het olie niveau ? van de hydro pomp
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- Russelheimer
- 3L Buddy
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17 mei 2015, 22:42
- Echte naam: sebas
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 210.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Groningen,
Re: Mijn lupo start niet meer
De acumulatorbol is voor het laatst in 2015 vervangen. Ik heb net 200 ml bijgevuld van het hydro systeem en toen was het vol.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Mijn lupo start niet meer
Dat kun je niet zo checken de pomp mag niet gaan draaien als je de rechter deur open doet je hoort de Accumulator los te draaien voor je het niveau kunt chekken.
Als het systeem niet op druk komt kun je niet schakelen of starten draait je hydro pomp wel goed als je de deur open doet of het contact aan zet ?
Als het systeem niet op druk komt kun je niet schakelen of starten draait je hydro pomp wel goed als je de deur open doet of het contact aan zet ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Mijn lupo start niet meer
Mijn eerste ingeving is de koppelingscylinder.
En die dacht jij zelf ook al.
Als je de mogelijkheid ziet uit te lezen, geeft dat meer duidelijkheid.
En die dacht jij zelf ook al.
Als je de mogelijkheid ziet uit te lezen, geeft dat meer duidelijkheid.
- TDi driver
- 3L Maat
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 apr 2014, 10:15
- Echte naam: Dennis
- Autotype: Zoekende naar een geschikte 3L
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Mijn lupo start niet meer
kan ook een versleten geleidebus van de koppeling zijn. waar woon je. ik heb vagcom.
maar soms als alles klopt is het toch de cilinder dan kun je hem niet start. waardes kloppen dan wel maar hij is van binnen kapot of versprongen.
koppeling afstellen. basisinstelling doen enz...
de pomp kan ook gaan draaien met de deuren dicht. Je kan de accuklem even afkoppelen maar ik haal de stekmer los van de pomp zelf.
Daarna de accumulator iets los draaien om het olieniveau te kunnen controleren.
maar soms als alles klopt is het toch de cilinder dan kun je hem niet start. waardes kloppen dan wel maar hij is van binnen kapot of versprongen.
koppeling afstellen. basisinstelling doen enz...
de pomp kan ook gaan draaien met de deuren dicht. Je kan de accuklem even afkoppelen maar ik haal de stekmer los van de pomp zelf.
Daarna de accumulator iets los draaien om het olieniveau te kunnen controleren.
- Russelheimer
- 3L Buddy
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17 mei 2015, 22:42
- Echte naam: sebas
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 210.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Groningen,
Re: Mijn lupo start niet meer
Waar ik woon das een lang verhaal, ik woon in groningen maar werk in Pernis dus verblijf door de weeks in oude tonge mijn vriendin woont in warten (vlak bij leeuwarden) en daar staat de lupo nu. Ik ben vaste klant bij Ejr weet alleen nog niet of die open blijft met dr lockdown volgens. Mij is ejr altijd een paar weken rond se kerst dicht.