Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Plaats reactie
sudoma
3L Makker
3L Makker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
Echte naam: Ricky
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 307.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Brandstof: Premium diesel

Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door sudoma »

Goedenavond. Ik reed net naar huis en toen deed mijn auto 2x piep piep en het olielampje en koelvloeistoflampje gingen tegelijk aan.

Ik kon niks raars ontdekken.

Olie zit er genoeg in.
Koelvloeistof is ook op pijl.

Zou het een zekering zijn? Was me te donker en te laat om nu nog even na te kijken.

https://youtu.be/WE2Pov8chQw

Ik heb een mini filmpje gemaakt zodat jullie even kunnen meekijken. Alleen dat piepen deed hij in het fimpje niet.

2 lange piepen waren het en dan 10seconden ofzo niks, dan weer 2x lang piepen.
Tot ik gestopt ben deed hij dat.
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen :auto-driving:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door Nietsnut »

Je olielampje geeft aan dat de olieDRUK te laag is en het knipperende KVS-lampje geeft waarschijnlijk aan dat er een kabelbreuk is, in de 90 graden bocht waar de draden uit de KVS-zender de hoofdkabelboom ingaan.

Als je oliepeil laag is en je neemt een snelle bocht (rotonde) zuigt de opliepomp geen olie meer aan, dat is een mogelijke oorzaak.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
sudoma
3L Makker
3L Makker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
Echte naam: Ricky
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 307.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Brandstof: Premium diesel

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door sudoma »

Dan lijkt me het eerste ' kabelbreuk ' een probleem te zijn aangezien ik hem maar hoef te starten en wegrijden.

Bij 1500 rpm begint het gepiep al.

Ik ga zo maar ff naar de garage, dan mogen ze kijken of ze een breuk kunnen vinden.
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen :auto-driving:
sudoma
3L Makker
3L Makker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
Echte naam: Ricky
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 307.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Brandstof: Premium diesel

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door sudoma »

Vandaag bij de garage geweest en ze hebben de kvs temp sensor, en de oliedruksensor vervangen terwijl ik ze heb gewezen op bovenstaande reactie.

Ff gaan rijden en het probleem was er nog steeds. :???:

Oliedruk hebben ze handmatig gemeten en leek gewoon oke.
Ik kreeg te horen dat ze het niet konden vinden en ik hoefde dan ook niks te betalen.

Ik heb de auto mee naar huis genomen en daar ben ik alle kabeltjes maar eens gaan nakijken en kon zelf ook niks vinden qua kabelbreuk.
Wat me opviel was dat geen enkele draad van de kvs sensor een weerstand had en dus maar wat verder de kabel gevolgd.

En ja hoor, meteen aan de voorkant van het blok zitten een paar blokjes en daar was een stekker half eruit.
Goed erop geduwd en voila de auto deed het weer "normaal"

Op naar het volgende probleem want ik heb er nog wel een paar.
Al weet niemand hier in limburg raad met dat probleem ga ik daar toch eens een topic over openen want het stoort me best wel. :roll:
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen :auto-driving:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door Nietsnut »

Goed dat de eerste stappen gezet zijn, wat is er nog meer mis met de auto?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
sudoma
3L Makker
3L Makker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
Echte naam: Ricky
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 307.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Brandstof: Premium diesel

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door sudoma »

Ik vindt dat de motor erg trilt tegenover andere wat ik heb gereden voordat ik deze kocht.

De motor kantelt zich teveel naar voren bij het loslaten van het gas, en in de achteruit. De houder waar de kabels inzitten voor het schakelen klopt dan erg hard tegen mijn onderstel.
De pendelsteun is vervangen, en de baksteun is ook vervangen.

Dat geklop is begonnen nadat ik de koppeling heb laten vervangen. Maar ik heb ook gezien dat de houder niet overeenkomt met die wat in de ombouw handleiding wordt geknutselt, al had de auto voorheen hier geen last van.
(Hij is in 2005 dacht ik omgebouwd naar handgeschakeld)
Verschillende garages hebben ernaar gekeken en liggen buigen aan de steun maar dat mocht niet baten.

Ook is de auto heel erg nerveus met name op hoge snelheid (80km/h en hoger) en dus ook erg windgevoelig. Als je bij wijze tegen de auto blaast lig je in de berm. Het is alsof je op de randjes van je banden rijd.
Met nat weer een bocht naar rechts nemen is uitermate gevaarlijk.
Het is al een paar keer voorgekomen dat de auto uitbrak en daarbij is de slipcursus een goede keuze geweest in het verleden.

Alle stuurstangen, draagarmen, en fusee verbindingen zijn vervangen. Banden ook en meteen uitgelijnt. Geen effect.

Zo langzaamerhand weet ik niet meer wat ik moet vervangen.
Er zit al 2.5k in het onderstel aan dealeronderdelen maar niks werkt.

Het verbruik is daarintegen wel oke, snelweg 3liter of zelf minder tot de 2.6 haalt hij wel. En tussendoor als ik hem gebruik voor mijn werk 3.6/4.0 liter
Elke 5000km beetje olie bijvullen.

Op het moment werk ik voor de auto ipv voor mezelf :lol:

Daarom vond ik het jammer dat dit jaar de meeting niet doorging anders had iemand anders er eens naar mogen kijken.

Als motorisch enzo alles 100% is, dan kan ik het interieur en buitenkant eindelijk gaan opknappen.
Dat heeft nu namelijk geen zin.
Als het zo blijft duw ik hem ondanks wat het allemaal gekost heeft de sloop op want ik heb een kind in de auto zitten en de auto is me gewoon te gevaarlijk op het moment.
Het is onverantwoord om mijn zoontje mee te nemen en vooral met nat weer.

Dat was het wel zo'n beetje wat me echt stoort aan het luupje.
:confusion-confused:
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen :auto-driving:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door Nietsnut »

Heb jij soms richtingsspecifieke banden die verkeerd om gemonteerd zijn op de velgen? Dat zorgt ervoor dat vocht niet uit de groeven van het profiel geslingerd wordt maar erin blijft liggen en je op een extra laag water rijdt.
En welk merk en type banden heb je en wat is de DOT-code? Van alle vier. En hoeveel profiel in mm per band, en je bandenspanning in BAR, svp in de volgende tabel:
Banden:
Merk, Type, Afmeting / DOT-code / profiel in mm / montagerichting ja of nee / correcte richting gemonteerd ja of n.v.t. / bandenspanning
Voor, bestuurderszijde:
Voor, passagierszijde:
Achter, bestuurderszijde:
Achter, passagierszijde:
.
Voorbeeld:
Banden:
Merk, Type, Afmeting / DOT-code / profiel in mm / montagerichting ja of nee / correcte richting gemonteerd ja of n.v.t. / bandenspanning
Voor, bestuurderszijde: Michelin Alpina 155/75 R14, 3818, 5.5mm, JA, JA, 2,8
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
sudoma
3L Makker
3L Makker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
Echte naam: Ricky
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 307.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Brandstof: Premium diesel

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door sudoma »

Goeie vraag. Ik ga het morgen eens even nakijken.
De looprichting is iig goed en ik pomp ze op tot de 3bar.

Ik laat morgen zo snel mogelijk wat weten. ;)
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen :auto-driving:
Gebruikersavatar
JHL
3L Maat
3L Maat
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:53
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 280.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Premium diesel

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door JHL »

Of eens een andere wielset proberen.
sudoma
3L Makker
3L Makker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
Echte naam: Ricky
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 307.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Brandstof: Premium diesel

Re: Olielampje en Koelvloeistoflampje beide aan.

Bericht door sudoma »

Och och och. Ik ezel heb hier helemaal geen reactie meer op gegeven.

Oops. Sorry.


Banden waren goed.

Inmiddels de schokbrekers vervangen met een FK setje maar wat een zooi, :roll: auto ligt te laag, je kunt niet meer normaal parkeren en drempels is een hele opgave hier in Limburg.

Setje maar helemaal naar boven gedraaid. Nu stuitert mijn auto maar ik kom de drempels wel over :lol:

En......... windgevoeligheid is 90% minder

Motorblok ligt erg los, en vanallerhande bijgeluiden zijn erbij gekomen maar goed daar ga ik een dezer dagen nog eens naar kijken. Herrie maakt hij ook. Mensen horen mij 5 straten verder al aankomen met de tractor.

Gasveren van de kofferbak hebben het ook maar begeven. Die hadden er genoeg van.

Stinken naar diesel wordt ook met de dag erger.

Ach ja, zolang het rijd is het goed.
Ik probeer wel alle problemen op te lossen maar met die motor kom ik geen steek verder. Het weerstandslager slaat echt hard onder tegen mijn carrosserie, en het ding ligt erg los erin.
Alle steunen vervangen maar geen resultaat. Dus ben ik er ff klaar mee :think:
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen :auto-driving:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”