Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem

Wil je een auto kopen maar vertrouw je de km-stand niet? Twijfels over het gepleegde onderhoud? Stel hier je vraag.

Moderator: NicoTDI

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem

Bericht door reichbus »

Kenteken lijkt veel op die van mij trouwens: 95-PGP-6. Net als de kilometerstand trouwens.

Overigens, en nu ga ik vloeken in de kerk, kun je ook een auto met een bakprobleem kopen en hem om laten bouwen naar handschakel. Ik weet de prijzen niet, maar misschien dat het zelfs goedkoper is; in elk geval op de lange duur. Maar daar moet je maar net zin in hebben. Bovendien is het wel belangrijk dat de rest van het onderhoud goed is gedaan.

Terug geklokt zijn hoeft niet erg te zijn, als je het maar weet en als je maar ongeveer weet hoeveel hij is terug geklokt en als het onderhoud daarna maar goed is opgepakt en voortgezet. Als Ecomotive of EJR een terug geklokte aan bied dan zou ik daar geen problemen mee hebben.
Afbeelding
WouteLLL
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
Echte naam: Wouter
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 228.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Marum

Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem

Bericht door WouteLLL »

reichbus schreef:Overigens, en nu ga ik vloeken in de kerk, kun je ook een auto met een bakprobleem kopen en hem om laten bouwen naar handschakel. Ik weet de prijzen niet, maar misschien dat het zelfs goedkoper is; in elk geval op de lange duur.
Je voelt het goed aan: deze suggestie schreeuwt om een reactie.

Als je die defecte bak ombouwt naar handschakel dan heb je een defecte handschakelbak. Natuurlijk kan je ook de bak reviseren, maar dan betaal je natuurlijk voor een revisie en een ombouw. En als je toch reviseert (met automatische schakeling) dan kan je er van uit gaan dat alles weer helemaal goed is en je weer een hele poos vooruit kunt. Ombouwen naar handschakelbak heeft dan niet zo veel zin.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem

Bericht door reichbus »

WouteLLL schreef:
reichbus schreef:Overigens, en nu ga ik vloeken in de kerk, kun je ook een auto met een bakprobleem kopen en hem om laten bouwen naar handschakel. Ik weet de prijzen niet, maar misschien dat het zelfs goedkoper is; in elk geval op de lange duur.
Je voelt het goed aan: deze suggestie schreeuwt om een reactie.

Als je die defecte bak ombouwt naar handschakel dan heb je een defecte handschakelbak. Natuurlijk kan je ook de bak reviseren, maar dan betaal je natuurlijk voor een revisie en een ombouw. En als je toch reviseert (met automatische schakeling) dan kan je er van uit gaan dat alles weer helemaal goed is en je weer een hele poos vooruit kunt. Ombouwen naar handschakelbak heeft dan niet zo veel zin.
Nee, wacht even. Dat is wat anders "vloeken in de kerk". Wat ik daar mee bedoelde is dat de puristen een automaat niet om gaan bouwen. Maar je hebt wel gelijk, daar had ik niet aan gedacht: als die vernsnellingsbak eerst nog gerepareerd moet worden heeft het geen zin, want dan wordt het nog veel duurder.
Afbeelding
chc
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 feb 2014, 16:49
Echte naam: Chi-Hon
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 65000
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem

Bericht door chc »

Jeroentdi schreef:Het budget waar ik voor zoek ligt op 2500 eigenlijk.
Ik ga die van mij morgenavond te koop zetten voor dat bedrag :auto-swerve:

(edit: heb nog niet alle info voor de advetentie compleet...dagje later...)
Plaats reactie

Terug naar “Observatorium”