discussie topic handschakel

Iedereen heeft zijn eigen ideaalbeeld van de Lupo 3L, als het jouwe een handgeschakelde is mag je hier je verhaal doen.

Moderator: reichbus

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

discussie topic handschakel

Bericht door 3L-Emiel »

Verder deze dag nog ''verspeeld'' aan een handschakel.......
Iedereen weet mijn mening wel... ik kan er niet mee omgaan. ik vind het zo verschrikkelijk schakelen...
Maar goed. tijdens het gezeik met mijn auto heb ik er 15 seconden over nagedacht, laten we er een handschakel van maken....
Nou ik ben genezen.... NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT. NOOIT.

En mocht ik ooit iets ander zeggen icm een lupo 3l.. dan hierbij het vriendelijke verzoek mij een goede klap in het gezicht te geven.
Met een sleutel 40 of zo.
10 keer ongeveer.

gisteren was de bak al 2 keer gemonteerd, en gedemonteerd.
Vanmorgen was de bak weer gemonteerd. maar goed koppelen ho maar.
half pedaal was ontkoppeld. helemaal in getrapt ging was gekoppeld. en los was ook gekoppeld.
2 tot 3 uur met geprutst. maar niet goed. zwaar, onnauwkeurig dus weer los...
Bij het nakijken van de gereviseerde bak was het probleem meteen zichtbaar.... de nieuwe druklager was zo krom getrokken als een wokkel (chips)
ook de hevel was uit zijn verband te trokken door een tegenwerkende kabel. maar de oplossing was nog ver te zoeken...

Bij het nakijken van de koppelingskabel kwam het euvel aan het licht, de kabel heeft een punt waar hij ''ergens'' op moet steken, de buitenmantel wel te verstaan.
Het gat in het schutbord was zo groot dat dat niet de plek kon zijn... dus het frame van het pedaal wat daar achter zit MOEST het wel zijn... helaas werd het zachte kunststof door de kracht op/van de kabel door het kleine gaatje heen geperst. dus een deel van de kop, schuin en half in dat gat.

Na het aanbrengen van een tussenring ging het echter zonder problemen, en was de koppeling goed.
Toen was het een punt om de schakeldinges te stellen...\
Bij een ''echte'' 3L zit de schakelstang op een bakje. dit bakje zit met een schroef gefixeerd op een punt op de stang.
Dit is oem, en zorgt er dus voor dat het verbinding tussen stang en bak, altijd op het zelfde punt zit.
Helaas is bij deze handschakel het bakje 30 graden gedraaid op de as. de officiële monteerplek kan dus niet gebruikt worden,
Ik weet niet wat voorn staal de stang is.. maar mij lijkt het logisch/normaal om dan een punt te maken op de nieuwe monteerplek.
Waardoor je altijd de zelfde montage plek krijgt en dus niet na het los en vast maken moet wennen aan je eigen auto en de versnellingen.


Al met al. eind van de dag was de auto ready to go... maar de eigenaar moest idd wel even zoeken naar de versnellingen....
Ik verwacht trouwens komende tijd fotos van deze lupo te zien... ik heb vernomen uit bron dat de auto van binnen van licht naar donker gaat.,
Mooie klus... en maakt de auto erg mooi... Kijk maar naar de transformatie van mijn schatje...


EJ, David, Marcel.... was weer gezellig en dank voor de hulp...
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door 3L-Emiel »

Afbeelding
Afbeelding


Ricky.. speciaal voor jou... na 2 jaar heb ik eindelijk mijn deurpanelen terug.. ricky hield er maar niet over op.
Elke keer dat we elkaar ergens zagen vroeg hij naar de panelen... en nu na 2 jaar geef ik me gewonnen.... Ricky wins!!!





Nu ander nieuws..

Vanmorgen vond ik op mijn lupo geplakt een brief met daarin de eis dat ik nooit meer over handschakels zou praten en al helemaal niet negatief.
Deze brief zat samen met de volgende foto,, deze foto had als bijschrift '' de volgende keer gebeurd dit''
Ik ben wel geschrokken van deze goed gelukte paintshop...
Afbeelding


Daarna kreeg ik een foto in de mail. van mijn lupo die op zijn kop stond...
Afbeelding

Ook van deze schrok ik, en heb meteen actie ondernomen... prive bewaking voor mijn schatje (ik bedoel de auto)


Nee nu ff serieus. Ik geef mijn mening, en ik trek een conclusie. voor iedereen die het begrip mening niet snapt, klik even op deze link:http://qooqle.nl/?q=mening
Dat een bak er 4 keer af gaat, ligt natuurlijk niet alleen aan dat het een handschakel is. moet een nieuwe koppeling op. 1x bak eraf. Bak zelf bleek ook niet happy. 2de keer bak er af.
Drukdingens in de bak kapot gedrukt... 3de keer bak er af.. daarna gewoon toen alles goed was. voor de zekerheid en om te controleren voor de 4de keer de bak er afgehaald.

Dat ik daarna aangeef dat ik een montage punt zou hebben gecreëerd op de schakelstang,, tja dat lijkt me niet meer dan normaal....
een puntige bout, op iets ronds vast zetten..... zal een keer gaan glijden, en het bakje waar deze door heen gaat is aluminium. Dus super strak vast zetten lijkt mij ook erg lastig,
aka je draait de bout gewoon dwars door de draad heen. tenminste dat is mijn vermoede !!!, en wanneer je hem los maakt. zal je geen reverentie hebben en vermoedelijk niet exact op de zelfde plaats terug krijgen..
dus ik blijf bij mijn mening. dhet is beter een gaatje boren in de schakel stang, waardoor de nieuwe bevestiging nooit kan bewegen, en altijd een vaste plek heeft nadat hij los is geweest.
Of misschien een vlak stukje maken, en een platte bout gebruiken. Just my mening...


maar goed. mijn geluk was vandaag dat er nog een handschakel stond..
[youtube][/youtube]

Nee dit is geen benzine lupo, of een 1.4 tdi.. dit is een 3L omgebouwd naar handschakel..

en deze voelde redelijk tot goed.. geen moeite versnellingen te vinden, los van foutjes die elke bestuurder maakt. Helemaal gezien het feit dat ik al 5 jaar geen handschakels rij....
koppeling was ''normaal'' voor ze ver ik dat goed kan beoordelen. Enige manco is dat hij iets minder lekker in de achteruit ging....
Gaatje van de koppelings kabel heb ik niet op de foto. maar lijkt een slagje kleiner te zijn. Kort om. hier zou ik wel een week in kunnen rijden....


Vermoedelijkhttp://qooqle.nl/?q=vermoedelijk+
Mening http://qooqle.nl/?q=mening
conclusie http://qooqle.nl/?q=conclusie


Dus om af te sluiten... mijn mening en daar moet iedereen het maar mee doen. Wil je mijn mening niet... gewoon niet lezen..
Oja handschakel lupos zijn eigenlijk net mensen, sommige zijn perfect, andere niet.. en weer andere zijn tijdelijk niet perfect....
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Nietsnut »

Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom de handschakelombouwer zo moeilijk doet als er een koppelingskabel in een ondeugdelijke steun (= gat is te groot) zit waardoor de mantel meebeweegt met als gevolg een slecht in te trappen koppeling. Als de auto met een slechte steun binnenkomt kan dat toch nooit aan Emiel liggen?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Joch3m »

I second that motion
Nietsnut schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom de handschakelombouwer zo moeilijk doet als er een koppelingskabel in een ondeugdelijke steun (= gat is te groot) zit waardoor de mantel meebeweegt met als gevolg een slecht in te trappen koppeling. Als de auto met een slechte steun binnenkomt kan dat toch nooit aan Emiel liggen?
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door 3L-Emiel »

Ik begrijp dat de auto inmiddels is terug geweest bij zijn bouwer, En dat hier de fijnafstelling is gedaan.
Alles werkt dus weer zoals het moet..... En graag schakel ik er een keer in nu alles "goed" staat.
Don 3L Jose
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1431
Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2002
Kilometerstand: 354.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Haaglanden

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Don 3L Jose »

Ik lees deze posts met irritatie. De besproken handschakel komt uit de stal van Sam. De problematiek betreft het niet of half ontkoppelen en alle vervolgproblematiek is een gevolg van een verkeerde begin diagnose stellen waarschijnlijk door onwetendheid op handschakel ombouwtechniek. De bak loshalen was niet nodig geweest en dat de drukgroep kapot is gegaan is een gevolg van.
Rectificatie van je posts zou je sieren Emiel.

Jammer vind ik dat de eigenaar van deze 3L niet wat recht gezet heeft met wat posts. Hoop dat deze hele zure appel een goede les is geweest.
Mochten er mensen zijn die meer de details wensen te weten mogen ze mij een pb sturen.

Nietsnut schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom de handschakelombouwer zo moeilijk doet als er een koppelingskabel in een ondeugdelijke steun (= gat is te groot) zit waardoor de mantel meebeweegt met als gevolg een slecht in te trappen koppeling. Als de auto met een slechte steun binnenkomt kan dat toch nooit aan Emiel liggen?
Jammer dat je een voorbarige conclusie trekt


3L-Emiel schreef:Ik begrijp dat de auto inmiddels is terug geweest bij zijn bouwer, En dat hier de fijnafstelling is gedaan.
Alles werkt dus weer zoals het moet..... En graag schakel ik er een keer in nu alles "goed" staat.
De een noemt het een fijn afstelling, de ander noemt het puin van een ander ruimen.
Don 3L Jose schreef:
Joch3m schreef:I second that motion
Nietsnut schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom de handschakelombouwer zo moeilijk doet als er een koppelingskabel in een ondeugdelijke steun (= gat is te groot) zit waardoor de mantel meebeweegt met als gevolg een slecht in te trappen koppeling. Als de auto met een slechte steun binnenkomt kan dat toch nooit aan Emiel liggen?
Jij zou beter moeten weten Jochem. Je hebt per slot ook een uit de stal van Sam. Kan jij een omgebouwde naar handschakel noemen uit de stal van Sam die niet goed is gebouwd?
Laatst gewijzigd door 3L-Emiel op 30 jan 2015, 05:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ff alles in 1 post gezet (evp)
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door 3L-Emiel »

First things first. Ook ik lees met irritatie. Maar dan jou post.
Waarom? Ik vermeld geen enkele naam. Ik zeg niks over de bouwer.
Ik vorm een mening over wat we (daaf en moi) hebben gedaan.. En wat er in onze mening anders kan
Voor zover ik weet is de auto 3 jaar geleden omgebouwd door sam en thats it.

Dus waarom ga jij dan toch namen noemen? Misschien heeft Klaas die auto ook nog wel onderhanden genomen nadat hij om is gebouwd tot handschakel. Of Piet. Of Joost. Daarom hoor je van geen naam of welke auto...... Dus thanks daar voor.


Als Sam ( ja we zijn immers toch namen aan het noemen). Een andere mening heeft. En dus tot een andere conclusie komt, prima, iedereen kan reageren. Meningen zijn meningen. En of die van Pim sam Joost of Piet of Don komen maakt mij niet uit.
Maar ik neem aan dat sam hier ook zelf wel wil reageren, of de incapabelheid van mij en David met David bespreekt.
Denk niet dat daar de handschakelpolitie voor nodig is...



Tot zo ver mijn reactie voor nu... Ik verplaats later de hele discussie wel naar een beter topic....








Don 3L Jose schreef:De bak loshalen was niet nodig geweest en dat de drukgroep kapot is gegaan is een gevolg van.
Rectificatie van je posts zou je sieren Emiel.

Bel David maar even, en leg hem uit hoe jij de bak reviseerd zonder hem los te maken.
Mijn mening hoef ik niet te rectificeren. En toch heb ik dat met het filmpje al deels gedaan. Ben immers van nooit een handschakel naar hier kan ik wel een week in rijden gegaan.




3L-Emiel schreef:Ik begrijp dat de auto inmiddels is terug geweest bij zijn bouwer, En dat hier de fijnafstelling is gedaan.
Alles werkt dus weer zoals het moet..... En graag schakel ik er een keer in nu alles "goed" staat.
De een noemt het een fijn afstelling, de ander noemt het puin van een ander ruimen.d?
[/quote]
Ook hier, Bel David maar.... Volgens mij is de conclusie inmiddels dat ik alleen aan deze auto werk. Helaas ben het hulpje. Zeg maar de kerstkabouter..... remmen en 3l OEM doe ik relatief zelf. Handschakel ben ik geen seconde onbegeleid aan het werk geweest.....
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Nietsnut »

Don Jose schreef:
Nietsnut schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom de handschakelombouwer zo moeilijk doet als er een koppelingskabel in een ondeugdelijke steun (= gat is te groot) zit waardoor de mantel meebeweegt met als gevolg een slecht in te trappen koppeling. Als de auto met een slechte steun binnenkomt kan dat toch nooit aan Emiel liggen?
Jammer dat je een voorbarige conclusie trekt
Beste Don Jose,

Emiel heeft duidelijk beschreven hoe de situatie was met de kabelsteun en deze was zodanig dat de mantel/kunstof einde van de mantel door het gat heen ging, dat hoort natuurlijk niet voor te komen. Dat dit probleem zich pas na 3 jaar openbaart, of eigenlijk na een groot aantal keer de koppeling intrappen laat mijn denkpatroon een andere richting op gaan; namelijk dat deze auto een steun heeft die langzaam de mantel door het gat liet wurmen en daardoor pas na verloop van tijd dit probleem liet openbaren. Dan denk ik nog een stapje verder en denk hoeveel van deze identieke steunen heeft Sam gebruikt bij de ombouw? En zullen die auto's ook na een identiek aantal koppeling intrap acties hetzelfde probleem krijgen?

Ik denk dat we daar de eigenaren van de door Sam omgebouwde auto's beter mee helpen dan te reageren zoals je nu doet. Dat iets goed is bij ombouw impliceert niet dat het een tijd later nog steeds zo is namelijk. Sam kan dat dan wel kosteloos oplossen maar beter had het geweest als de mantel nooit door het gat zou komen, zoals bij af-fabriek geleverde handgeschakelde auto's.

Sam zou er verstandig aan doen te controleren of dit geïsoleerd probleem voor deze auto was. Of hier even melden waar het volgens hem aan heeft gelegen. Dan wel in technische termen, en niet de omschrijving "puin ruimen"

chill!

Melvin
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door reichbus »

Ik snapte in eerste instantie niet zo veel van het hele verhaal, waarschijnlijk omdat Emiel probeerde heel voorzichtig probeerde te zijn, maar begin het nu een beetje te begrijpen.

Ik ga me nog maar een keer impopulair maken dan. Een fout kan iedereen maken. Bij auto's kan dat zuur uitpakken. Als ik een wielbout vergeet of het kapje van mijn koelkvloeistofreservoir vergeet terug te zetten is het leed nog redelijk te overzien. Anders wordt het wanneer een terugklokker niet als zodanig herkend was of, zoals in dit geval, een schakelsteun die schade veroorzaakt. Om dat soort problemen op te lossen moeten er kosten gemaakt worden. Zowel de ombouwer/garagist als de eigenaar van de auto zitten daar niet op te wachten. En toch zal er gebloed moeten worden.

Het is ook (vooral) belangrijk hoe het opgelost wordt. Belangrijk voor mij als handschakelbezitter is te weten of dezelfde constructie is gebruikt in mijn auto en welke risico's ik loop. En als dat zo is of en hoe het opgelost wordt. Die van mij is overigens door Joeri omgebouwd, omdat Sam indertijd nog geen eigen sleutelruimte had. Ook rijst bij mij de vraag of die constructie bij alle handschakelprojecten is gebruikt.

Overigens ben ik zeker bereid om mee te denken over hoe dit opgelost moet worden als dit op grote schaal is gebeurd. Wel graag in een respectvolle toonzetting naar alle partijen in dat geval.
Afbeelding
David
Bevriend 3L garagebedrijf
Bevriend 3L garagebedrijf
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2014, 22:57
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Contacteer:

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door David »

Dat de mantel door het schutbord heen kwam was te wijten aan een kapotte geleidehuls waar de druklager op vast bleef hangen. Hierdoor kwam er veel kracht op de kabel te staan de plastic omhulsel van de koppelingskabel is niet bestand tegen deze kracht. Het koppelingspedaal ging dan ook erg zwaar toen de lupo hier kwam. Dit was dus te wijten aan een kapotte geleidehuls en niet aan de ombouw door Sam.
Wel merkte ik op dat het schakelbakje op de schakelstang geen vaste positie heeft, fijner was geweest als daar een gat in was geboord of iets degelijks zodat het schakelbakje een vaste positie krijgt. Dit heb ik met Sam besproken maar dit is niet mogelijk vanwege de gevoeligheid met het afstellen.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door reichbus »

(Zeer) bedankt voor je reactie. Dat betekent dat ik me dus normaal gesproken geen zorgen moet maken? Als de koppeling zwaar wel zo snel mogelijk naar laten kijken, maar dat lijkt me altijd verstandig.
Afbeelding
Sam
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Zeist

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Sam »

Beste mensen, ik schrok toen ik dit sprookje las van Emiel en dat ik hier zo zwart gemaakt en hier de ombouw de schuld van geeft!
Ik heb expres niks gepost tot dat ik David had gesproken die aan deze auto heeft gesleuteld.
En de waarheid kwam boven water!
Ik zie dat mensen hier reageren over iets wat ze niet snappen over een steunje, schutbord en weet ik het allemaal
het gaat hier om een toetje van een koppelingskabel die in een rubberen steuntje valt wat origineel op de pedalensteun zit. Het toetje hield het niet meer doordat er zo zwaar ontkoppeld moest worden oorzaak ...geleidebus en druklage gebroken.
Ik heb er al 28 omgebouwd en nooit een klacht gehad!
Nu duikt Emiel onder een handschakel en komt als een specialist hier een verhaal plaatsen sat voor geen kant klopt.
Ik ben hier erg woest over!!!
Sam
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Zeist

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Sam »

Waarom wordt mijn reactie hier verwijderd ?
Het wordt steeds gekker!
De waarheid mag niet gelezen worden hier blijkt..
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door reichbus »

Sam schreef:Waarom wordt mijn reactie hier verwijderd ?
Het wordt steeds gekker!
De waarheid mag niet gelezen worden hier blijkt..
Ik zie niet wat er verwijderd is? Hierboven stond jouw bijdrage gewoon?? Ik heb deze ochtend diverse keren hier gekeken, maar er is niets weg bij mijn weten. Als je nog iets anders had geschreven dan de tekst van 10.51 uur zou ik die tekst graag willen zien per PB.
Afbeelding
Sam
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Zeist

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Sam »

reichbus schreef:[Sam"]Waarom wordt mijn reactie hier verwijderd ?
Het wordt steeds gekker!
De waarheid mag niet gelezen worden hier blijkt..
Ik zie niet wat er verwijderd is? Hierboven stond jouw bijdrage gewoon?? Ik heb deze ochtend diverse keren hier gekeken, maar er is niets weg bij mijn weten. Als je nog iets anders had geschreven dan de tekst van 10.51 uur zou ik die tekst graag willen zien per PB.[/quote]

Lijkt alsof het hier spookt..
Het is weer terug geplaatst ??
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door 3L-Dnadave »

Ik zie je bericht ook gewoon hoor
We halen op dit forum niks zomaar weg.

Maar laten we het ook niet teveel opblazen allemaal...
Emiel gaf zijn mening, mensen hebben er op gereageerd, alles wat gezegd kon worden is nu wel gezegd lijkt me. Mensen kunnen zelf hun mening hierover vormen (of ze houden zich erbuiten omdat het niet echt iets is wat de hele community aangaat) en we kunnen verder tot de orde van de dag lijkt me
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door 3L-Emiel »

Vanmorgen heb ik een aanpassing gedaan.
Alles losse postings van Don die achter elkaar stonden heb ik samen gevoegd.
Verder zijn er geen aanpassingen gekomen, En die komen ook niet. (tenzij het extreem onaardig wordt op het forum)


Inhoudelijk reageer ik na mijn werk, Dus 6a7uur in de avond.


Wel al mijn excuses voor het vermelden van jou naam.
Dit heb ik in mijn postings expres weg gelaten, omdat mijn reactie voor een deel uit mijn mening bestaat.
Ook daarom is er geen vermelding van kenteken...

Dus voor het vermelden van jou naam in dons post. Excuses. In elk geval van mij
Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Joch3m »

Ik wil even wat rechtzetten: In het verhaal van Emiel las ik een hoop sarcasme, ik weet dat hij niet van handschakels houdt maar las het verhaal niet zo om de ombouwer af te kraken. Mijn reactie op die van Nietsnut kwam omdat het een raar zinnetje is en ik dacht dat hij een geintje maakte/meeging in de sarcasme van Emiel. Mocht ik dat fout hebben gelezen dan mijn excuses, mijn reactie's waren zeker niet om de ombouwer af te kraken, ik lees ook nu pas dat dat Sam was (die mijn Luup ook omgebouwd heeft en ik nog dagelijks heel fijn in rond rij.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Don 3L Jose
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1431
Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2002
Kilometerstand: 354.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Haaglanden

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door Don 3L Jose »

@ Emiel:
Voorop gesteld hoef ik Sam geen excuses aan te bieden dat ik zijn naam heb genoemd. Je post alsof hij daar boos over is. Geloof mij dat is hij zeker niet.
Wel kan ik je vertellen dat hij boos is over hoe jij over de ombouwer post. Dat je geen fan ben van handschakels mag je uiteraard zijn. Iedereen en dus ook ik, snapt dat dat jouw mening is.

Mijn posts zijn niet om Sam te beschermen. Dat kan hij prima zelf. Wel post ik als er een scheef en vooral een incompleet beeld wordt geplaatst waarbij een persoon, in dit geval toevallig Sam, wordt gezet als 'prutser'. Misschien onbedoeld maar dit lees ik niet als mening maar als zwartmakerij.

Tot slot heb ik niet lang geleden heb ik bij Sam een 3L gezien, welke bij hem gebracht was doordat de ombouwpoging van de eigenaar/garage niet was gelukt. Sam heeft mij laten zien waarom sommige mensen met geen verstand van 3L handschakels geen ombouw een zouden moeten doen. Dit was werkelijk prutswerk: koppelingskabel doorgeknipt om door het schutbord te krijgen om deze vervolgens weer aan elkaar te zetten, koppelingspedaal met tie-wraps aan de steun vastgezet, etc. Levensgevaarlijk. Moraal hiervan: vergelijk Sam niet met zulke gasten.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Emiel 3l er is er een Jarig hoera hoera....

Bericht door 3L-Dnadave »

Nou, mooizo
Discussie gesloten lijkt me....hierna kunnen we alleen nog maar in herhaling vallen
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Plaats reactie

Terug naar “Handgeschakeld”