Handgeschakeld op kenteken

Iedereen heeft zijn eigen ideaalbeeld van de Lupo 3L, als het jouwe een handgeschakelde is mag je hier je verhaal doen.

Moderator: reichbus

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Willemvee »

Ik vroeg me af of er iemand ook handgeschakeld heeft staan op het kenteken. Want op zich is het best een vreemde zaak dat je er mee door de APK komt.
Er is duidelijk wat wezenlijks veranderd aan de auto namelijk en dat zou moeten vragen om een herkeuring.
Het gaat hier in Hongarije namelijk niet lukken.
Het bloed kruipt natuurlijk waar het niet gaan kan en ergens staat een Lupo 3L mijn naam te roepen, het liefst een handgeschakelde, maar die krijg ik zeker niet op Hongaars kenteken als op Nederlands kenteken 'automaat' staat.
Zou ik hem eerst invoeren en dan ombouwen dan heb ik dat probleem bij de volgende APK.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door reichbus »

Willemvee schreef:Ik vroeg me af of er iemand ook handgeschakeld heeft staan op het kenteken. Want op zich is het best een vreemde zaak dat je er mee door de APK komt.
Er is duidelijk wat wezenlijks veranderd aan de auto namelijk en dat zou moeten vragen om een herkeuring.
Het gaat hier in Hongarije namelijk niet lukken.
Het bloed kruipt natuurlijk waar het niet gaan kan en ergens staat een Lupo 3L mijn naam te roepen, het liefst een handgeschakelde, maar die krijg ik zeker niet op Hongaars kenteken als op Nederlands kenteken 'automaat' staat.
Zou ik hem eerst invoeren en dan ombouwen dan heb ik dat probleem bij de volgende APK.
Ik zit net te kijken naar de gegevens van onze 3L in de RDW, maar ik zie daar niets staan over het soort transmissie. Of ik kijk er gigantisch overheen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Willemvee »

tja als dat zo is... Zit ik nog steeds met het feit dat bij een of andere check snel zal zijn uitgevonden dat er helemaal geen handschakel bestaat...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door atg »

Willemvee schreef:tja als dat zo is... Zit ik nog steeds met het feit dat bij een of andere check snel zal zijn uitgevonden dat er helemaal geen handschakel bestaat...
Je kan ze ook vertellen dat een 3L automaat niet bestaat maar dat het een handbak is met schakelrobot :mrgreen:
I've found my friends
There in my head
Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Joch3m »

En als je hem achteraf laat ombouwen?
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Willemvee »

Dan zou ik bij de volgende APK een probleem kunnen hebben. Ik kan ze van alles proberen wijs te maken, maar ik heb er al een keer anderhalf jaar over gedaan een aanhanger op kenteken te krijgen die in Nederland geen kenteken nodig had. Dat is een nachtmerrie geweest.
Dus ik wil een beetje zeker zijn van mijn zaak. .Misschien dus toch een automaat. Een kennis van mij wil er eigenlijk ook een, dus dan zijn we al met twee 3 Ellen. Misschien kunnen we zelf gaan sleutelen want de dorpsgarage kan met een Lada prima overweg, maar het moet niet veel moderner worden...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Joch3m »

Durf het bijna niet te zeggen maar waarom geen 1.4tdi als je toch voor een handschakel gaat? Heb je ook geen problemen om er een trekhaak op te krijgen.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Willemvee »

Zou veel logischer zijn maar, tja. Logica en ik gaan niet altijd even goed samen. Nee, het moet echt een 3L worden...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door reichbus »

Omdat er natuurlijk verschil kan zijn tussen de RDW-gegevens en datgene wat op de kentekenpapieren staat heb ik ook nog even op mijn kentekenpapieren gekeken, Willem. Er staat niets over de transmissie vermeld. Ik ken jouw verhaal van die aanhangwagen, maar qua transmissie zie ik dan geen apen en beren.

Duzzz. Niets zou je in de weg moeten staan om weer terug te keren op het oude nest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Willemvee »

Mooi! De Polski Fiat staat te koop nu, dus als die verkocht is begint de zoektocht naar een handschakel 3L, die gerust wat schade mag hebben (spuiten is zo duur niet hier), die gerust lelijke bekleding mag hebben (hetzelfde geldt voor de stoffeerder), die gerust wat kilometers mag hebben (liever dan een gelogen stand van 164.000 zie ik een echte van 300.000+) en inderdaad, dan ben ik weer terug waar ik vandaan kwam, het oude 3L nest.
En zo hoort het!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Handgeschakeld op kenteken

Bericht door Willemvee »

Kijk ik gisteren op de papieren en blijkt de Polski nog 3 dagen APK te hebben. Dus als een speer naar een garage gebracht zo'n 80 kilometer verderop voor de keuring. Waarom zo ver? Nou... er is altijd wel wat aan te merken aan zo'n klassieker voor een serieuze APK pief.
En bij die garage ken ik iemand die eventueel een in-leven-verklaring uitschrijft voor Napoleon zodat zijn familie nog een tijdje pensioen kan opstrijken zeg maar.
Kortom, auto wordt zeker goedgekeurd en kan dan weer de verkoop in met een nieuwe APK voor twee jaar.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Plaats reactie

Terug naar “Handgeschakeld”