Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Sneaky sneaky...
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
toch brengt deze hele media aandacht wel goede nieuwe argumenten...
1. je bent als overheid pas echt goed bezig als jouw maatregelen de autofabrikanten stimuleren om met nieuwe technieken te komen. Dit heeft er mede voor gezorgd dat VW in 1999 zijn nek uitstak en al ruim vóór 2001 met de Euro 4 norm kwam. Maar nu is het zo een zelfde overheid die dat vervolgens weer afstraft door te zeggen : euro 4 = 2001. Daarmee worden alle fabrikanten die al eerder nieuwe technieken hadden voor gek gezet, en de consumenten teleurgesteld. Als je dat effect extrapoleert dan zou je als consument op een gegeven moment kunnen denken: ja...leuk zo een nieuwe....volkswagen XL1 , ik wil hem wel kopen, maar omdat deze auto zo een enorme pionier is, is de kans groot dat ik over 10 jaar naast de pot pis met deze auto omdat deze auto zijn tijd zo ver vooruit is, dat die auto straks misschien ook ergens niet meer naar binnen mag door zijn bouwjaar. krijg je een brief in de bus met een sloopregeling voorstel voor je XL1.
2. we betalen goddomme wegenbelasting! 54 euri per maand! (okay, pas een paar maandjes, maar toch!) dan zou ik toch gewoon overal moeten kunnen rijden? in die wegenbelasting zit toch ook al een diesel boete opgelegd, omdat diesel zo enorm vies is. Waarom wordt ik dan OOK nog gestraft door verschillende steden niet in te mogen. Nu is het utrecht, straks rotterdam. En Den Haag denkt ook al na over een model waar alle diesels van 10 jaar oud (!) worden geweerd.
1. je bent als overheid pas echt goed bezig als jouw maatregelen de autofabrikanten stimuleren om met nieuwe technieken te komen. Dit heeft er mede voor gezorgd dat VW in 1999 zijn nek uitstak en al ruim vóór 2001 met de Euro 4 norm kwam. Maar nu is het zo een zelfde overheid die dat vervolgens weer afstraft door te zeggen : euro 4 = 2001. Daarmee worden alle fabrikanten die al eerder nieuwe technieken hadden voor gek gezet, en de consumenten teleurgesteld. Als je dat effect extrapoleert dan zou je als consument op een gegeven moment kunnen denken: ja...leuk zo een nieuwe....volkswagen XL1 , ik wil hem wel kopen, maar omdat deze auto zo een enorme pionier is, is de kans groot dat ik over 10 jaar naast de pot pis met deze auto omdat deze auto zijn tijd zo ver vooruit is, dat die auto straks misschien ook ergens niet meer naar binnen mag door zijn bouwjaar. krijg je een brief in de bus met een sloopregeling voorstel voor je XL1.
2. we betalen goddomme wegenbelasting! 54 euri per maand! (okay, pas een paar maandjes, maar toch!) dan zou ik toch gewoon overal moeten kunnen rijden? in die wegenbelasting zit toch ook al een diesel boete opgelegd, omdat diesel zo enorm vies is. Waarom wordt ik dan OOK nog gestraft door verschillende steden niet in te mogen. Nu is het utrecht, straks rotterdam. En Den Haag denkt ook al na over een model waar alle diesels van 10 jaar oud (!) worden geweerd.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ik heb vooral moeite met de versnippering. Ik mag straks Utrecht en Rotterdam niet meer in, maar Amsterdam wel (oké: voor hoe lang nog?) en als ik naar Duitsland ga gelden er weer andere regels.
En verder vind ik het gewoon kapitaalvernietiging en heel milieu-onvriendelijk dat die auto's ook nog eens gesloopt worden (met alle afvalstoffen die het milieu in komen van dien) en dat die slooppremie van mijn belastingcenten betaald wordt.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heel vroegah was ik lid van die club. Nu was ik al afgekickt, maar dit maakt het er niet beter op.
En verder vind ik het gewoon kapitaalvernietiging en heel milieu-onvriendelijk dat die auto's ook nog eens gesloopt worden (met alle afvalstoffen die het milieu in komen van dien) en dat die slooppremie van mijn belastingcenten betaald wordt.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heel vroegah was ik lid van die club. Nu was ik al afgekickt, maar dit maakt het er niet beter op.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
onderaan elke email die ik van gemeente Utrecht heb gekregen staat wel elke keer netjes :
denken jullie dan ook aan het milieu als jullie daar in Utrecht een prima leuke 3L slopen omdat het bouwjaar jullie niet aanstaat? Deze mooie taftgroene 3L had nog prima opgeknapt kunnen worden. Ik heb 10x ergere schade aan mijn Lupo(s) gehad in ieder geval....
Is goed....."Denk aan het milieu voordat u deze e-mail print"
denken jullie dan ook aan het milieu als jullie daar in Utrecht een prima leuke 3L slopen omdat het bouwjaar jullie niet aanstaat? Deze mooie taftgroene 3L had nog prima opgeknapt kunnen worden. Ik heb 10x ergere schade aan mijn Lupo(s) gehad in ieder geval....
Homer schreef:Op de sloop in den Dolder staat een groene:
sorry fuzz achterbumper is op dezelfde plek beschadigd
Sam schreef: Deze lupo komt uit Utrecht en is voor de sloopregeling gegaan..
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Jammer. Met de nieuwe pkw maut regeling in duitsland konden ze daar best nog wel eens interessant gaan worden...
Binnenkort allemaal terug-exporteren
Binnenkort allemaal terug-exporteren
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Haha dat is een goeie ouwe borrelaar, kijken wat ze te weten komt over FB.
Dat die taftgroene nu bij VAS staat is natuurlijk hartstikke zonde. Zo heb ik laatst een knappe A2 3L gezien, ook gebombardeerd als sloper. ...
Kan hem effe niet vinden, zal wel verkocht zijn.
Dat die taftgroene nu bij VAS staat is natuurlijk hartstikke zonde. Zo heb ik laatst een knappe A2 3L gezien, ook gebombardeerd als sloper. ...
Kan hem effe niet vinden, zal wel verkocht zijn.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
lupo meeting..... speciaal voor de 99 versie.
voorzien van garage kentekens... met een km of 10 lekker langs de cameras tuffen (100 keer)
voorzien van garage kentekens... met een km of 10 lekker langs de cameras tuffen (100 keer)
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Of een meeting met alle 99'ers en 2000'ers op auto ambulances
Dat geeft ook mooi weer hoe willekeurig dezelfde auto types toch onderhevig zijn aan verschillende wetgeving.
Iemand op autoblog opperde dat het "gelijkheidsbeginsel" hoer een goede kans van slagen heeft in een rechtzaak
Als je mikt op euro 3 of hoger
En de ene auto met euro 4 er niet in mag
En dezelfde auto van een maand nieuwer die mag er wel in
Dan is dat niet echt eerlijk
Dat geeft ook mooi weer hoe willekeurig dezelfde auto types toch onderhevig zijn aan verschillende wetgeving.
Iemand op autoblog opperde dat het "gelijkheidsbeginsel" hoer een goede kans van slagen heeft in een rechtzaak
Als je mikt op euro 3 of hoger
En de ene auto met euro 4 er niet in mag
En dezelfde auto van een maand nieuwer die mag er wel in
Dan is dat niet echt eerlijk
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ik doe mee...3L-Emiel schreef:lupo meeting..... speciaal voor de 99 versie.
voorzien van garage kentekens... met een km of 10 lekker langs de cameras tuffen (100 keer)
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Het is zelfs mogelijk dat een auto die eerder van de productieband rolde maar later op kenteken gezet is wel erin mag, dat is pas krom.3L-Dnadave schreef:En dezelfde auto van een maand nieuwer die mag er wel in
Dan is dat niet echt eerlijk
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Wat gevoelsmatig tegen ons rechtvaardigheidsgevoel indruist, hoeft niet per sé volgens de wet verboden te zijn. Daarom kunnen mannen als Bram Moszkowicz (nouja, hij niet meer als advocaat...) een goed belegde boterham verdienen.3L-Dnadave schreef:En de ene auto met euro 4 er niet in mag
En dezelfde auto van een maand nieuwer die mag er wel in
Dan is dat niet echt eerlijk
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
http://www.utrecht.nl/fileadmin/uploads/documenten/3.ruimtelijk-ontwikkeling/verkeer_en_vervoer/Milieuzone/Toelichting_op_beschikbare_ontheffingen_milieuzone.pdf
Iemand dit al geprobeerd ?
6. Ontheffing voor onbepaalde tijd op basis van onvoorziene bijzondere omstandigheden
De gemeente kan een langdurige ontheffing voor een jaar of voor onbepaalde tijd verlenen aan
eigenaren van personen- of bestelauto’s uit Utrecht en daarbuiten. Dit geldt voor gevallen die niet zijn voorzien bij
het opstellen van deze regeling en waarbij het onverkort toepassen van bovenstaande criteria uit de
beleidsregel ontheffingen milieuzone zeer onredelijk en buitenproportioneel zou zijn.
Bij de afweging tot het verlenen van een dergelijke langdurige ontheffing spelen naast de hierboven
genoemde onvoorziene bijzondere omstandigheid ook een rol:
- De noodzaak voor de aanvrager om met het betreffende voertuig de zone te betreden;
- De voorhanden zijnde alternatieven;
- De financiële mogelijkheden van de aanvrager;
- De te verwachten duur en frequentie van het binnentreden van de milieuzone.
Aanvragen kunt u indienen via ontheffingenmilieuzone@utrecht.nl
Een mail waarin u uw naam, Kvk-nummer en het kenteken van betreffende auto vermeldt.
Plus: aanvullende argumentatie:
Bij de afweging tot het verlenen van een dergelijke langdurige ontheffing verwachten wij dat u de
volgende punten kunt beargumenteren:
- De noodzaak voor u om met het betreffende voertuig de zone te betreden;
- Het ontbreken van alternatieven voor gebruik van het voertuig;
- De te verwachten duur en frequentie van het binnentreden van de milieuzone.
Iemand dit al geprobeerd ?
6. Ontheffing voor onbepaalde tijd op basis van onvoorziene bijzondere omstandigheden
De gemeente kan een langdurige ontheffing voor een jaar of voor onbepaalde tijd verlenen aan
eigenaren van personen- of bestelauto’s uit Utrecht en daarbuiten. Dit geldt voor gevallen die niet zijn voorzien bij
het opstellen van deze regeling en waarbij het onverkort toepassen van bovenstaande criteria uit de
beleidsregel ontheffingen milieuzone zeer onredelijk en buitenproportioneel zou zijn.
Bij de afweging tot het verlenen van een dergelijke langdurige ontheffing spelen naast de hierboven
genoemde onvoorziene bijzondere omstandigheid ook een rol:
- De noodzaak voor de aanvrager om met het betreffende voertuig de zone te betreden;
- De voorhanden zijnde alternatieven;
- De financiële mogelijkheden van de aanvrager;
- De te verwachten duur en frequentie van het binnentreden van de milieuzone.
Aanvragen kunt u indienen via ontheffingenmilieuzone@utrecht.nl
Een mail waarin u uw naam, Kvk-nummer en het kenteken van betreffende auto vermeldt.
Plus: aanvullende argumentatie:
Bij de afweging tot het verlenen van een dergelijke langdurige ontheffing verwachten wij dat u de
volgende punten kunt beargumenteren:
- De noodzaak voor u om met het betreffende voertuig de zone te betreden;
- Het ontbreken van alternatieven voor gebruik van het voertuig;
- De te verwachten duur en frequentie van het binnentreden van de milieuzone.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Goed idee Wolf! Leuk gevonden. Maar besef je wel dat het probleem groter is/wordt dan alleen Utrecht.
Andere steden gaan het beleid kopieren, en dat is ellende.
Ik ga wel zo een persoonlijk verzoek indienen trouwens hoor.
Voor mijn bijbaan kom ik bij patienten thuis door het hele land -ook utrecht-
Dat gecombineerd met het feit dat mijn auto uberhaupt al niet vies is, vind ik genoeg argumentatie
Andere steden gaan het beleid kopieren, en dat is ellende.
Ik ga wel zo een persoonlijk verzoek indienen trouwens hoor.
Voor mijn bijbaan kom ik bij patienten thuis door het hele land -ook utrecht-
Dat gecombineerd met het feit dat mijn auto uberhaupt al niet vies is, vind ik genoeg argumentatie
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ik mag er denk ik niet in... Die auto van mij is wel behoorlijk smerig namelijk...3L-Dnadave schreef:Goed idee Wolf! Leuk gevonden. Maar besef je wel dat het probleem groter is/wordt dan alleen Utrecht.
Andere steden gaan het beleid kopieren, en dat is ellende.
Ik ga wel zo een persoonlijk verzoek indienen trouwens hoor.
Voor mijn bijbaan kom ik bij patienten thuis door het hele land -ook utrecht-
Dat gecombineerd met het feit dat mijn auto uberhaupt al niet vies is, vind ik genoeg argumentatie
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Als je in 1 stad ontheffing krijgt, dan krijg je hem overal3L-Dnadave schreef:Goed idee Wolf! Leuk gevonden. Maar besef je wel dat het probleem groter is/wordt dan alleen Utrecht.
Andere steden gaan het beleid kopieren, en dat is ellende.
Volgens mij is dit het belangrijkste deel van je bezwaarschrift:
Dit geldt voor gevallen die niet zijn voorzien bij het opstellen van deze regeling en waarbij het onverkort toepassen van bovenstaande criteria uit de
beleidsregel ontheffingen milieuzone zeer onredelijk en buitenproportioneel zou zijn.
Overigens is het door middel van de groene plakette (umweltsticker) duidelijk dat de Lupo aan de EURO4 eisen voldoet.
Dit kan je op allerlei manieren onderbouwen bijvoorbeeld met behulp van werkelijke verbruikscijfers van auto's. http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor
Neem als voorbeeld een polo 1.2tdi of een renault laguna 1.5 dci die op papier net zo zuinig zijn als de lupo, maar in de praktijk echt meer vervuilen. Of neem een lupo van 1999 en een lupo van 2005.
Misschien iemand die een voorbeeldbrief kan maken ?
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Vervuiling en verbruik zijn niet dezelfde zaken he. ga hier niet mee de mist in! Co2 en fijnstof zijn ook twee aparte zaken. Nu weet ik wel dat de roetmeting van de lupo altijd gunstig uitpakt. Maar heb je ook getallen van bijvoorbeeld de 1.2 bluemotion? Uiteraard zal een zuinige auto minder uitstoten dan een slurpmonster. Maar een passat 2.0 tdi met adbluetank, DPF en commonrail inspuiting zou zomaar schoner kunnen zijn qua fijnstof ondanks dat er een hogere co2 uitstoot en verbruik is.Wolf schreef:Als je in 1 stad ontheffing krijgt, dan krijg je hem overal3L-Dnadave schreef:Goed idee Wolf! Leuk gevonden. Maar besef je wel dat het probleem groter is/wordt dan alleen Utrecht.
Andere steden gaan het beleid kopieren, en dat is ellende.
Volgens mij is dit het belangrijkste deel van je bezwaarschrift:
Dit geldt voor gevallen die niet zijn voorzien bij het opstellen van deze regeling en waarbij het onverkort toepassen van bovenstaande criteria uit de
beleidsregel ontheffingen milieuzone zeer onredelijk en buitenproportioneel zou zijn.
Dit kan je op allerlei manieren onderbouwen bijvoorbeeld met behulp van werkelijke verbruikscijfers van auto's. http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor
Neem als voorbeeld een polo 1.2tdi of een renault laguna 1.5 dci die op papier net zo zuinig zijn als de lupo, maar in de praktijk echt meer vervuilen. Of neem een lupo van 1999 en een lupo van 2005.
Misschien iemand die een voorbeeldbrief kan maken ?
tl;dr; weet waar je over praat als je bezwaar indient.
Laatst gewijzigd door Bresjee99 op 01 dec 2014, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Heel goed robbin, onthou ook dat je geen wegenbelasting meer betaald maar houderschapsbelasting. Dit hebben ze slim gespeeld, want dan gaat de redenatie van David al niet meer op. Ik denk dat het beste punt is dat een 3l van 12-2000 niet de zone in mag en een 3l van 1-2001 er wel in mag terwijl deze auto's identiek zijn. Beide hebben een euro4 classificatie en voldoen dus aan de eis die GL stelt (euro3<)
Bresjee99 schreef:Vervuiling en verbruik zijn niet dezelfde zaken he. ga hier niet mee de mist in! Co2 en fijnstof zijn ook twee aparte zaken. Nu weet ik wel dat de roetmeting van de lupo altijd gunstig uitpakt. Maar heb je ook getallen van bijvoorbeeld de 1.2 bluemotion? Uiteraard zal een zuinige auto minder uitstoten dan een slurpmonster. Maar een passat 2.0 tdi met adbluetank, DPF en commonrail inspuiting zou zomaar schoner kunnen zijn qua fijnstof ondanks dat er een hogere co2 uitstoot is.Wolf schreef:Als je in 1 stad ontheffing krijgt, dan krijg je hem overal3L-Dnadave schreef:Goed idee Wolf! Leuk gevonden. Maar besef je wel dat het probleem groter is/wordt dan alleen Utrecht.
Andere steden gaan het beleid kopieren, en dat is ellende.
Volgens mij is dit het belangrijkste deel van je bezwaarschrift:
Dit geldt voor gevallen die niet zijn voorzien bij het opstellen van deze regeling en waarbij het onverkort toepassen van bovenstaande criteria uit de
beleidsregel ontheffingen milieuzone zeer onredelijk en buitenproportioneel zou zijn.
Dit kan je op allerlei manieren onderbouwen bijvoorbeeld met behulp van werkelijke verbruikscijfers van auto's. http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor
Neem als voorbeeld een polo 1.2tdi of een renault laguna 1.5 dci die op papier net zo zuinig zijn als de lupo, maar in de praktijk echt meer vervuilen. Of neem een lupo van 1999 en een lupo van 2005.
Misschien iemand die een voorbeeldbrief kan maken ?
tl;dr; weet waar je over praat als je bezwaar indient.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Je zou gezamenlijk een type vrijstelling kunnen aanvragen.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Inderdaad. Kortom, maak het niet moeilijker dan dat het is. Spar met harde gegevens zoals Jochem ook aangeeft. Euro 4, de productie data. Hoe meer stellingen jij doet, hoe meer ze hebben om het te ontkrachten.Joch3m schreef:Heel goed robbin, onthou ook dat je geen wegenbelasting meer betaald maar houderschapsbelasting. Dit hebben ze slim gespeeld, want dan gaat de redenatie van David al niet meer op. Ik denk dat het beste punt is dat een 3l van 12-2000 niet de zone in mag en een 3l van 1-2001 er wel in mag terwijl deze auto's identiek zijn. Beide hebben een euro4 classificatie en voldoen dus aan de eis die GL stelt (euro3<)Bresjee99 schreef:Vervuiling en verbruik zijn niet dezelfde zaken he. ga hier niet mee de mist in! Co2 en fijnstof zijn ook twee aparte zaken. Nu weet ik wel dat de roetmeting van de lupo altijd gunstig uitpakt. Maar heb je ook getallen van bijvoorbeeld de 1.2 bluemotion? Uiteraard zal een zuinige auto minder uitstoten dan een slurpmonster. Maar een passat 2.0 tdi met adbluetank, DPF en commonrail inspuiting zou zomaar schoner kunnen zijn qua fijnstof ondanks dat er een hogere co2 uitstoot is.Wolf schreef:Als je in 1 stad ontheffing krijgt, dan krijg je hem overal3L-Dnadave schreef:Goed idee Wolf! Leuk gevonden. Maar besef je wel dat het probleem groter is/wordt dan alleen Utrecht.
Andere steden gaan het beleid kopieren, en dat is ellende.
Volgens mij is dit het belangrijkste deel van je bezwaarschrift:
Dit geldt voor gevallen die niet zijn voorzien bij het opstellen van deze regeling en waarbij het onverkort toepassen van bovenstaande criteria uit de
beleidsregel ontheffingen milieuzone zeer onredelijk en buitenproportioneel zou zijn.
Dit kan je op allerlei manieren onderbouwen bijvoorbeeld met behulp van werkelijke verbruikscijfers van auto's. http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor
Neem als voorbeeld een polo 1.2tdi of een renault laguna 1.5 dci die op papier net zo zuinig zijn als de lupo, maar in de praktijk echt meer vervuilen. Of neem een lupo van 1999 en een lupo van 2005.
Misschien iemand die een voorbeeldbrief kan maken ?
tl;dr; weet waar je over praat als je bezwaar indient.
ps. de officiële term is motorrijtuigenbelasting. Omschreven in de Wet op de Motorrijtuigenbelasting 1994. De aard van de belasting is een houderschapsbelasting cq. je betaalt alleen als houder van een voertuig. Wegenbelasting is nooit een officiële term geweest volgens mij, dat is ontstaan in de volksmond.
Laatst gewijzigd door Bresjee99 op 01 dec 2014, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Wij als 3L-rijders zijn niet de enige gedupeerden. Het is zinvoller als alle gedupeerden samenkomen en van daaruit actie ondernemen. Net zo iets als Stichting Oldtimerbelangen.Willemvee schreef:Je zou gezamenlijk een type vrijstelling kunnen aanvragen.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.