komt ook (nog) niets zinnigs uit...Niek schreef:Willemvee schreef:Net zo iets als Stichting Oldtimerbelangen.
Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Die mannen zijn op de achtergrond keihard aan het werk. Lees hier maar: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/nieuwsbrieven/306-nieuwsbrief-58-20-oktober-2014Homer schreef:komt ook (nog) niets zinnigs uit...Niek schreef:Willemvee schreef:Net zo iets als Stichting Oldtimerbelangen.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Dat vind ik dus helemaal niet zinnig. Ze hebben heel andere belangen en HEEL andere argumenten. Soms lijkt het handig de krachten te bundelen, maar in dit geval ben ik het daar helemaal niet mee eens. De Lupo 3L is de schoonste auto ooit. Welke andere belangengroep kan zich daar bij aansluiten en roepen 'en wij ook!'?
Niek schreef:Wij als 3L-rijders zijn niet de enige gedupeerden. Het is zinvoller als alle gedupeerden samenkomen en van daaruit actie ondernemen. Net zo iets als Stichting Oldtimerbelangen.Willemvee schreef:Je zou gezamenlijk een type vrijstelling kunnen aanvragen.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Nee, niet de schoonste. De zuinigste! Euro 6 is veel schoner dan euro 4. Zuinigheid en vervuiling zijn twee aparte zaken. De lupo heeft niet eens een roetfilter. Dat is tegenwoordig (bij euro6) verplicht.Willemvee schreef:Dat vind ik dus helemaal niet zinnig. Ze hebben heel andere belangen en HEEL andere argumenten. Soms lijkt het handig de krachten te bundelen, maar in dit geval ben ik het daar helemaal niet mee eens. De Lupo 3L is de schoonste auto ooit. Welke andere belangengroep kan zich daar bij aansluiten en roepen 'en wij ook!'?
Niek schreef:Wij als 3L-rijders zijn niet de enige gedupeerden. Het is zinvoller als alle gedupeerden samenkomen en van daaruit actie ondernemen. Net zo iets als Stichting Oldtimerbelangen.Willemvee schreef:Je zou gezamenlijk een type vrijstelling kunnen aanvragen.
Nogmaals, niets ten nadele van de Lupo, ik ben er superblij mee. Maar de feiten, zeker in een bezwaarprocedure moeten wel correct zijn
Verder moet ik je gelijk geven, de oldtimerclub heeft totaal andere belangen. Een Saab900 voldoet gewoon ook niet aan de emissienorm waaraan de lupo al vanaf 1999 aan voldoet. Een eventuele samenwerking lijkt me dus ook niet op z'n plaats.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ik lees in de blog van geen stijl dat euro 6/motoren zulke kleine deeltjes uitstoten, dat ze meteen in het t bloed worden opgenomen. Dit is kankerverwekkend en de gemeten waardes nemen erg snel toe !
Euro 4 fijnstof wordt gewoon via het snot weer uitgesnotterd.
Dus de uitspraak dat euro6 minder schadelijk is valt nog te bezien
Euro 4 fijnstof wordt gewoon via het snot weer uitgesnotterd.
Dus de uitspraak dat euro6 minder schadelijk is valt nog te bezien
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Goed, dat is een andere kwestie. Ik snap je punt wel. Maar het feit is dat normering wilt dat ze schoner zijn. En je kunt in een bezwaar procedure niet met verkeerde feiten aankomen. Dat sta je voor lul. Ik las hierboven iemand die tot de hoge raad wilde, dan zul je echt je feiten moeten kennen.foppe schreef:Ik lees in de blog van geen stijl dat euro 6/motoren zulke kleine deeltjes uitstoten, dat ze meteen in het t bloed worden opgenomen. Dit is kankerverwekkend en de gemeten waardes nemen erg snel toe !
Euro 4 fijnstof wordt gewoon via het snot weer uitgesnotterd.
Dus de uitspraak dat euro6 minder schadelijk is valt nog te bezien
Nogmaals, niets ten nadele van onze wagens, absoluut niet. Maar er zijn absoluut schonere modellen op dees aard.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Mijn referte aan Stichting Oldtimerbelangen is bedoeld om aan te geven dat het loont om krachten te bundelen. Dat de gemiddelde 3L mijlenver van een doorsnee oldtimer afstaat, behoeft geen betoog. De discussie Euro 4/5/6 of roet/fijnstof doet niet ter zake, het gaat om een stuk "opgerakelde Utrechtse" wetgeving dat in strijd is met landelijk geldende wetten. Dáár moet wat aan gedaan worden.
De hier gebezigde argumenten over "mijn wagen is schoner dan de jouwe ondanks een eerder bouwjaar" doen helemaal niet te zake. Sterker nog, een gemiddelde jurist veegt er zijn kont mee af want daar gaat het gewoon helemaal niet om in deze context. Willen wij iets bereiken, zullen we een slimme, daadkrachtige jurist moeten inschakelen. En dat is nou net de kracht van Stichting Oldtimerbelangen, die hebben een paar juristen én een lange adem om die idioten in Den Haag het vuur aan de schenen te leggen.
Elkaar om de oren slaan met allerlei feiten en aannames (opname van fijn Euro6-stof en de vermeende carcinogene effecten daarvan om maar wat te noemen) gaat niemand helpen. Alle neuzen dezelfde kant op en zoeken naar een oplossing.
De hier gebezigde argumenten over "mijn wagen is schoner dan de jouwe ondanks een eerder bouwjaar" doen helemaal niet te zake. Sterker nog, een gemiddelde jurist veegt er zijn kont mee af want daar gaat het gewoon helemaal niet om in deze context. Willen wij iets bereiken, zullen we een slimme, daadkrachtige jurist moeten inschakelen. En dat is nou net de kracht van Stichting Oldtimerbelangen, die hebben een paar juristen én een lange adem om die idioten in Den Haag het vuur aan de schenen te leggen.
Elkaar om de oren slaan met allerlei feiten en aannames (opname van fijn Euro6-stof en de vermeende carcinogene effecten daarvan om maar wat te noemen) gaat niemand helpen. Alle neuzen dezelfde kant op en zoeken naar een oplossing.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Dat klinkt leuk alleen kosten juristen geld, en dat geld hébben wij niet. Dus als je een goede jurist kent die enkele uren voor niks wil werken houd ik me aanbevolen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Dat doet wel degelijk ter zake. Je kon op soortgelijke regelgeving wachten. Hij was er eerder al voor vrachtauto's en in Duitsland lijkt het systeem ook goed te werken en in algemeen geaccepteerd. Ik was zaterdag in Keulen, 90% van de auto's had een groene sticker op het voorraam. Ik ben het wel met je eens dat het beter landelijk geregeld had kunnen worden(misschien zelfs wel Europees: In gebieden met meer dan x aantal inwoners per vierkante meter --> milieuzone). En dat de normering eerlijker moet. (Euro normeringen, niet op tenaamstellingsdatum). In Duitsland snappen ze kennelijk wel hoe het moet. En met de vrachtwagens gaat het ook al jaren goed. Het kán dus wel.Niek schreef:Mijn referte aan Stichting Oldtimerbelangen is bedoeld om aan te geven dat het loont om krachten te bundelen. Dat de gemiddelde 3L mijlenver van een doorsnee oldtimer afstaat, behoeft geen betoog. De discussie Euro 4/5/6 of roet/fijnstof doet niet ter zake, het gaat om een stuk "opgerakelde Utrechtse" wetgeving dat in strijd is met landelijk geldende wetten. Dáár moet wat aan gedaan worden.
De hier gebezigde argumenten over "mijn wagen is schoner dan de jouwe ondanks een eerder bouwjaar" doen helemaal niet te zake. Sterker nog, een gemiddelde jurist veegt er zijn kont mee af want daar gaat het gewoon helemaal niet om in deze context. Willen wij iets bereiken, zullen we een slimme, daadkrachtige jurist moeten inschakelen. En dat is nou net de kracht van Stichting Oldtimerbelangen, die hebben een paar juristen én een lange adem om die idioten in Den Haag het vuur aan de schenen te leggen.
Elkaar om de oren slaan met allerlei feiten en aannames (opname van fijn Euro6-stof en de vermeende carcinogene effecten daarvan om maar wat te noemen) gaat niemand helpen. Alle neuzen dezelfde kant op en zoeken naar een oplossing.
Nogmaals, zoals Willem ook al aangaf. Stichting oldtimerregeling gaat je niets helpen. Misschien heb je daar over 10 jaar iets aan, maar 15 jaar maakt een auto nog geen oldtimer. Die jongens hebben andere belangen.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Voor de duidelijkheid: het is geheel niet mijn bedoeling om Stichting Oldtimerbelangen hierbij te betrekken!
Wij hebben met een heel andere problematiek te maken. Nogmaals, ik haalde hun casus enkel erbij om aan te geven wat een mogelijke aanpak jegens een clubje verdwaasde beleidsmakers is.
Laat het gegeven dat milieuzones in Duitsland werken alsjeblieft geen reden zijn om het hier ook in te voeren - hoe doordacht het ook zijn moge!
Wij hebben met een heel andere problematiek te maken. Nogmaals, ik haalde hun casus enkel erbij om aan te geven wat een mogelijke aanpak jegens een clubje verdwaasde beleidsmakers is.
Laat het gegeven dat milieuzones in Duitsland werken alsjeblieft geen reden zijn om het hier ook in te voeren - hoe doordacht het ook zijn moge!
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Gargamel
- Goede 3L vriend
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
- Echte naam: Nico
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 15 jul 2002
- Kilometerstand: 202000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Cedergroen - LK6Y
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Breezand
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ik begrijp ook dat stichting oldtimer belangen andere belangen heeft dan wij, maar ze weten wel welke wegen tot niets lijden en welke wegen nog soelaas bieden. Het gaat om de route die je kan volgen. En connecties moet je altijd zuinig op zijn. Dus komt er van daar een bruikbare tip, is het beter deze mannen ook te warderen wat ze doen. En raad kan heel erg nuttig zijn.
Overigens lijkt het me zinvol de eerste bekeuring zo en zo aan te vechten, betalen of niet, je dient bezwaar in te dienen. Anders verlies je op voor hand.
Nico
Overigens lijkt het me zinvol de eerste bekeuring zo en zo aan te vechten, betalen of niet, je dient bezwaar in te dienen. Anders verlies je op voor hand.
Nico
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
http://www.carros.nl/autonieuws/42016-utrecht-weert-onterecht-14.000-euro-3-diesels/
De discussie is niet of een Euro 6 schoner is dan een Lupo. Volgens mij is het belangrijkste punt dat een auto moet voldoen aan een Euro III norm. De Lupo voldoet zelfs aan een Euro IV norm, zelfs zonder roetfilter. Daarmee is het onredelijk om de auto te weren uit de binnenstad van Utrecht enkel vanwege zijn leeftijd.
Of de auto een roetfilter heeft of niet is niet van belang en staat niet in de wetgeving. De gemeente heeft besloten auto's van voor ene bepaalde datum te weren omdat na die datum aan de Euro III norm voldaan moet worden. Als je aan kan tonen dat jouw auto aan de Euro IV norm voldoet, en dat is voor de Lupo vrij makkelijk aan te tonen, dan ben ik benieuwd of de gemeente een ontheffing wil geven. Willen ze dat niet dan ben ik benieuwd hoe de rechter hier tegenaan kijkt.
De discussie is niet of een Euro 6 schoner is dan een Lupo. Volgens mij is het belangrijkste punt dat een auto moet voldoen aan een Euro III norm. De Lupo voldoet zelfs aan een Euro IV norm, zelfs zonder roetfilter. Daarmee is het onredelijk om de auto te weren uit de binnenstad van Utrecht enkel vanwege zijn leeftijd.
Of de auto een roetfilter heeft of niet is niet van belang en staat niet in de wetgeving. De gemeente heeft besloten auto's van voor ene bepaalde datum te weren omdat na die datum aan de Euro III norm voldaan moet worden. Als je aan kan tonen dat jouw auto aan de Euro IV norm voldoet, en dat is voor de Lupo vrij makkelijk aan te tonen, dan ben ik benieuwd of de gemeente een ontheffing wil geven. Willen ze dat niet dan ben ik benieuwd hoe de rechter hier tegenaan kijkt.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Als ze daar de diesel gefaseerd willen uitbannen, wat willen ze dan aan het goederenvervoer doen? Op benzine of zo? Of mogen die op zonnebloemolie gaan rijden? Daar zal in La Douce France voorlopig nog niet het laatste woord over gesproken zijn. De (milieu-) waanzin.Wolf schreef:http://www.nu.nl/auto/3942035/frankrijk-wil-af-van-diesels.html
De fransen beginnen ook al...
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
klopt. autoblog had daar gisteren al een artikel over, en onderin linken ze naar ons artikelWolf schreef:http://www.nu.nl/auto/3942035/frankrijk-wil-af-van-diesels.html
De fransen beginnen ook al...
http://www.autoblog.nl/nieuws/frankrijk ... post-72431
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Nou, ik wens ze succes... Ik ken weinig landen waarin zoveel personenauto's op diesel rijden...
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Misschien kunnen ze daar proberen om de auto's op alcohol te laten rijden...dan komen ze in ieder geval van die franse bocht af
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Toevallig, heb ik ook contacten aangaande busmaatschappijen. RATP de Parijze busmaatschappij is gestopt met het aanschaffen van dieselbussen.
Dat wordt nu Hybride, elektrisch of gas. Ze moeten wel voldoen aan Euro6.
Dat wordt nu Hybride, elektrisch of gas. Ze moeten wel voldoen aan Euro6.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Het kan altijd erger:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/zon ... ~a3802599/
Dit gaat over een garagehouder die een specialisatie heeft voor oude citroëns. Hij heeft z'n garage echter binnen de milieuzone..
http://www.volkskrant.nl/binnenland/zon ... ~a3802599/
Dit gaat over een garagehouder die een specialisatie heeft voor oude citroëns. Hij heeft z'n garage echter binnen de milieuzone..
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- tiemen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ik post even (een deel van) het artikeltje uit de Volkskrant hier (ik heb een VK abonnement)Bresjee99 schreef:Het kan altijd erger:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/zon ... ~a3802599/
Dit gaat over een garagehouder die een specialisatie heeft voor oude citroëns. Hij heeft z'n garage echter binnen de milieuzone..
Ik heb gevraagd aan Rik (via e-mail) om het volledig te posten en wellicht ziet hij er een artikel in over onze 3L!
Zonde, zo'n Citroën naar de sloop
REPORTAGE Vanaf volgend jaar heeft Utrecht een milieuzone. Prettig voor de luchtkwaliteit, maar vervelend voor liefhebbers van oude Citroëns en hun toegewijde garagisten.
Door: Rik Kuiper 3 december 2014, 02:00
Kijk daar achter die reusachtige plataan, aan de overzijde van de Stadsbuitengracht. Dat is het gebied waar alles kan, daar ligt de vrijheid, zegt Walter van Broekhoven. Hemelsbreed is het nog geen honderd meter van zijn garage vandaan, en over de weg misschien het dubbele.
Laatst gewijzigd door tiemen op 03 dec 2014, 12:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.