http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/3802859/2014/12/03/Lease-hybrides-rijden-en-varen-massaal-het-land-uit.dhtml
Volgens VWE Trendweb is van alle verkochte hybrides in 2010 inmiddels 44 procent geëxporteerd. Ze gaan met name naar Jordanië en Litouwen waar het rijden van de superzuinige auto's ook voor de particulier fiscaal aantrekkelijk is. Tweedehands leveren de hybrides daar meer op dan in Nederland
Als de hybrides op de boot naar Jordanië staan, hebben ze weinig bijgedragen aan een schoner milieu: de meeste bestuurders gooien vooral de tank vol en rijden nauwelijks elektrisch. Daardoor is volgens gegevens van tankpasbedrijf Travelcard het verbruik van een Toyota Prius Plug-in niet de geclaimde 1 op 47 maar 'gewoon' 1 op 21. De CO2-uitstoot is niet 49 gram per kilometer, maar meer dan het dubbele: 110 gram. Dat is nagenoeg evenveel als een moderne zuinige benzineauto.
Vorig jaar was de Mitsubishi Outlander dé hybride verkoophit. Het bakbeest van bijna 1800 kilo kende tot 1 januari 0 procent bijtelling voor de leaserijder omdat de CO2-uitstoot slechts 44 gram per kilometer was. Op papier althans. Travelcard becijfert dat de werkelijke uitstoot bijna vier keer zo hoog is. Het verbruik is niet de fenomenale 1 op 52, maar 1 op 15
Elektrische auto's massaal geëxporteerd
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Contacteer:
Elektrische auto's massaal geëxporteerd
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend

- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
Re: Elektrische auto's massaal geëxporteerd
Iedereen weet dit, behalve de regering die weer eens achter de feiten aan loopt. Een particulier zou heel anders met deze hybride auto omgaan, daarom zou het juist voor die groep de auto fiscaal aftrekbaar ofzo moeten worden.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Precies. Ik ben niet te beroerd om hem vooral op elektriek te laten rijden.Joch3m schreef:Iedereen weet dit, behalve de regering die weer eens achter de feiten aan loopt. Een particulier zou heel anders met deze hybride auto omgaan, daarom zou het juist voor die groep de auto fiscaal aftrekbaar ofzo moeten worden.

- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Geef mij maar zo'n volvo V60 Pih hoor tegen een spotprijsje... Wel even een stekker in de tuin planten ;-)reichbus schreef:Precies. Ik ben niet te beroerd om hem vooral op elektriek te laten rijden.Joch3m schreef:Iedereen weet dit, behalve de regering die weer eens achter de feiten aan loopt. Een particulier zou heel anders met deze hybride auto omgaan, daarom zou het juist voor die groep de auto fiscaal aftrekbaar ofzo moeten worden.
Woon werk is 10km dus dat moet ik redden op een volle accu... en dan als ik 'ver' ga kan ik mooi rijden met een dijk van een dieselblok
Laatst gewijzigd door Bresjee99 op 05 dec 2014, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend

- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
Als die e-up niet zo ellendig duur was geweest dan had hij allang voor mijn deur gestaan. Hij is perfect voor mijn ww verkeer.
reichbus schreef:Precies. Ik ben niet te beroerd om hem vooral op elektriek te laten rijden.Joch3m schreef:Iedereen weet dit, behalve de regering die weer eens achter de feiten aan loopt. Een particulier zou heel anders met deze hybride auto omgaan, daarom zou het juist voor die groep de auto fiscaal aftrekbaar ofzo moeten worden.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
P'cies dat is ook mijn favoriet. Stroom uit de boom en gaan met die banaan.Bresjee99 schreef:Geef mij maar zo'n volvo V60 Pih hoor tegen een spotprijsje... Wel even een stekker in de tuin planten ;-)reichbus schreef:Precies. Ik ben niet te beroerd om hem vooral op elektriek te laten rijden.Joch3m schreef:Iedereen weet dit, behalve de regering die weer eens achter de feiten aan loopt. Een particulier zou heel anders met deze hybride auto omgaan, daarom zou het juist voor die groep de auto fiscaal aftrekbaar ofzo moeten worden.
Woon werk is 10km dus dat moet ik redden op een volle accu... en dan als ik 'ver' ga kan ik mooi rijden met een dijk van een dieselblok

- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Ding is nog eens bloedpoepiesnel ookreichbus schreef:P'cies dat is ook mijn favoriet. Stroom uit de boom en gaan met die banaan.Bresjee99 schreef:Geef mij maar zo'n volvo V60 Pih hoor tegen een spotprijsje... Wel even een stekker in de tuin planten ;-)reichbus schreef:Precies. Ik ben niet te beroerd om hem vooral op elektriek te laten rijden.Joch3m schreef:Iedereen weet dit, behalve de regering die weer eens achter de feiten aan loopt. Een particulier zou heel anders met deze hybride auto omgaan, daarom zou het juist voor die groep de auto fiscaal aftrekbaar ofzo moeten worden.
[youtube][/youtube]
Hoewel ik persoonlijk een betere plaats had uitgezocht om het te proberen.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!