uitzonderingen milieuzone Rotterdam --> breaking news!!
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
uitzonderingen milieuzone Rotterdam --> breaking news!!
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4207777/2015/12/15/Rotterdammer-kan-wel-janken-om-verkopen-vieze-Volvo.dhtml
Wie heft de brief waarin de uitzonderingen staan ?
Wie heft de brief waarin de uitzonderingen staan ?
Laatst gewijzigd door Wolf op 15 dec 2015, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: uitzonderingen milieuzone ?
http://www.gezonderelucht.nl/veelgestelde-vragen?id=7
Denk je dat je auto net zo schoon of schoner is dan een auto die de milieuzone in mag? Vraag daarvan dan een bewijs op bij de dealer of fabrikant van je auto. Dit bewijs moet een typekeuring zijn waaruit de Euroklasse van de auto blijkt. Heeft je dealer of fabrikant deze gegevens niet? Dan kun je een typekeuring laten doen door een door de RDW erkende instantie. Bijvoorbeeld TüV in Duitsland. Let op: dit kan behoorlijke kosten met zich meebrengen.
Blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? En kun je dit zo laten registreren bij de RDW of in je kentekenbewijs? Dan mag je gewoon in de milieuzone rijden. Je hoeft geen ontheffing aan te vragen. Lukt het niet om je auto op deze manier te laten registreren? Maar heb je wel voldoende bewijs waaruit blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? Vraag dan een langdurige ontheffing aan. De gemeente beoordeelt dan of je daarvoor in aanmerking komt.
Denk je dat je auto net zo schoon of schoner is dan een auto die de milieuzone in mag? Vraag daarvan dan een bewijs op bij de dealer of fabrikant van je auto. Dit bewijs moet een typekeuring zijn waaruit de Euroklasse van de auto blijkt. Heeft je dealer of fabrikant deze gegevens niet? Dan kun je een typekeuring laten doen door een door de RDW erkende instantie. Bijvoorbeeld TüV in Duitsland. Let op: dit kan behoorlijke kosten met zich meebrengen.
Blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? En kun je dit zo laten registreren bij de RDW of in je kentekenbewijs? Dan mag je gewoon in de milieuzone rijden. Je hoeft geen ontheffing aan te vragen. Lukt het niet om je auto op deze manier te laten registreren? Maar heb je wel voldoende bewijs waaruit blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? Vraag dan een langdurige ontheffing aan. De gemeente beoordeelt dan of je daarvoor in aanmerking komt.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Interessant Wolf!
Eindelijk een milieu zone met een uitzonderingsregel (voor de oudere 3L?).
Eindelijk een milieu zone met een uitzonderingsregel (voor de oudere 3L?).
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Ik vind het gewoon crimineel: Ze willen alleen schone auto's toelaten. I.p.v. naar de EURO-klasse te kijken (omdat dit te ingewikkeld is, dat schrijven ze zelf) kijken ze naar de datum eerste toelating. Je mag er dus met je schone auto eigenlijk niet in.
Een 'ontheffing' (mijns inziens is dit geen onheffing maar een bevestiging dat je aan de eisen voldoet) kost je €178,-, alleen voor Rotterdam.
In Duitsland betaal je minder dan €10,- voor een groene sticker en die is in geheel Duitsland geldig. Ik zeg: Laat dan auto's met een groene (en gele?) sticker ook gewoon toe.
Een 'ontheffing' (mijns inziens is dit geen onheffing maar een bevestiging dat je aan de eisen voldoet) kost je €178,-, alleen voor Rotterdam.
In Duitsland betaal je minder dan €10,- voor een groene sticker en die is in geheel Duitsland geldig. Ik zeg: Laat dan auto's met een groene (en gele?) sticker ook gewoon toe.
-
- 3L Maat
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 20:58
- Echte naam: Anton
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 999.999km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Delft
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Dirk bedankt...
Beter als Utrecht maar....
Als Rotterdammer kun je wel je A2 1.2Tdi van 2000 laten aanpassen met Euro 4 en dat geld ook voor de Lupo 3L maar hoe doe je dat
als je elders woonde?
Een diesel die Euro 4 heeft en van 2000 is mag er niet in... de vuile Euro 3 A2 1.4 Tdi van 2001 wel!
Hetzelfde voor mijn ooit Subaru Legacy II uit Jan 1992, wel U9 maar te oud...
Dus wat gebeurt er met een boete van 2000 diesel of 1992 benzine die wel aan de eisen voldoet maar niet in Rotterdam woonde?
Elke inwoner kan ontheffing aanvragen maar wat doet iemand die buiten deze regio woonde.
Ook nog verder, Den Haag, Amsterdam, Delft en nog diverse anderen zoals zelfs Groningen (stad) willen hetzelfde maar wel per
gemeente aanpassingen.
Het probleem is van deze Milieu maatregel straks gelijk aan de APV, ze zijn er wel maar hoe moet een landelijke Politie in elke gemeente afwijkende
regels handhaven en voor de rechtbank geld hetzelfde.
Ik zie dat Rotterdam goed en beter werk leverde dan Utrecht maar wel erg kostbaar, alles zelf bedenken en uitwerken.
Daarom mijn oproep;
Zullen we als Forum, samen met andere Merk forums en Auto Clubs naar Den Haag gaan?
Net als Duitsland, 1 landelijke regel zodat het plaatsen bordje voldoende is en elke milieu zone gelijk is.
Dan is een ontheffing voor Rotterdam ook voor Utrecht en is van Nederland geldig en hoef je niet voor 100 gemeentes 100 ontheffingen aanvragen!
Of moeten we het Europees regelen?
Ik kocht gister in Antwerpen een A2 1.4Tdi uit 2005 omdat die Antwerpen niet meer in mag omdat ze geen 2000 maar 2006 als grens stelden!
Deze worden daar gedumpt en hoewel ik voor de Duitse regel ben, dankzij de Belgen....
Ja, voor mij een voordeel maar moeten we het nu plaatselijk, landelijk of €uropees regelen?
Beter als Utrecht maar....
Als Rotterdammer kun je wel je A2 1.2Tdi van 2000 laten aanpassen met Euro 4 en dat geld ook voor de Lupo 3L maar hoe doe je dat
als je elders woonde?
Een diesel die Euro 4 heeft en van 2000 is mag er niet in... de vuile Euro 3 A2 1.4 Tdi van 2001 wel!
Hetzelfde voor mijn ooit Subaru Legacy II uit Jan 1992, wel U9 maar te oud...
Dus wat gebeurt er met een boete van 2000 diesel of 1992 benzine die wel aan de eisen voldoet maar niet in Rotterdam woonde?
Elke inwoner kan ontheffing aanvragen maar wat doet iemand die buiten deze regio woonde.
Ook nog verder, Den Haag, Amsterdam, Delft en nog diverse anderen zoals zelfs Groningen (stad) willen hetzelfde maar wel per
gemeente aanpassingen.
Het probleem is van deze Milieu maatregel straks gelijk aan de APV, ze zijn er wel maar hoe moet een landelijke Politie in elke gemeente afwijkende
regels handhaven en voor de rechtbank geld hetzelfde.
Ik zie dat Rotterdam goed en beter werk leverde dan Utrecht maar wel erg kostbaar, alles zelf bedenken en uitwerken.
Daarom mijn oproep;
Zullen we als Forum, samen met andere Merk forums en Auto Clubs naar Den Haag gaan?
Net als Duitsland, 1 landelijke regel zodat het plaatsen bordje voldoende is en elke milieu zone gelijk is.
Dan is een ontheffing voor Rotterdam ook voor Utrecht en is van Nederland geldig en hoef je niet voor 100 gemeentes 100 ontheffingen aanvragen!
Of moeten we het Europees regelen?
Ik kocht gister in Antwerpen een A2 1.4Tdi uit 2005 omdat die Antwerpen niet meer in mag omdat ze geen 2000 maar 2006 als grens stelden!
Deze worden daar gedumpt en hoewel ik voor de Duitse regel ben, dankzij de Belgen....
Ja, voor mij een voordeel maar moeten we het nu plaatselijk, landelijk of €uropees regelen?
-
- 3L Maat
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 20:58
- Echte naam: Anton
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 999.999km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Delft
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
@wouterlll
Volkomen mee eens.
De Subaru Legacy I van 1989 tot 1993 geleverd met ongeregelde K6 katalysator mag na 1 juli 1992 gewoon de stad in....
Maar de Legacy II met 3 weg U9 moet hoewel er papieren voldoende zijn dus €178,- betalen voor 1 stad!
Voor een Rotterdammer nog te doen maar wat als je in Rotterdam woon en Delft studeerde en stage in Den Haag moet lopen?
3 steden en dan 3x betalen?
Via de Typegoedkeuring is het gewoon af te lezen, openbaar opvraagbaar en zonder kosten!
Maar wat doe je met een legale Diesel waar ze het roetfilter in de vuilnisbak gooide wegens defect of meer PK willen?
Hij word wel zuiniger zonder roetfilter en mijn bestelbus gaf op rollenbank van zwaar vervuilde filter na verwijderen
geen 115 maar 143 Pk.
En op kenteken zou hij eigenlijk 130 Pk moeten leveren dus zuiniger en is hij nu echt veel vuiler geworden?
Vooral omdat hij regelmatig moet regenereren en dan juist extra uitstoot geeft op 1 plek in NL....
En dan de toekomst, nu nog veel discussie maar wat als ze over enkele jaren de bouwjaren gaan aanpassen?
Nederland heeft 400 gemeentes dus komen we straks met 400 verschillende regels te zitten?
En wat doen we met de Golf diesel van Mei 1977?
Van Mei 2016 krijgt deze een boete maar in Mei 2017 word deze jarig en viert hij zijn 40 jaren!
Dus deze oude en eerste Golf 1.6 Diesel mag dus 1 jaar lang de stad niet in en daarna gewoon als Trabant de boel legaal weer vervuilen?
Volkomen mee eens.
De Subaru Legacy I van 1989 tot 1993 geleverd met ongeregelde K6 katalysator mag na 1 juli 1992 gewoon de stad in....
Maar de Legacy II met 3 weg U9 moet hoewel er papieren voldoende zijn dus €178,- betalen voor 1 stad!
Voor een Rotterdammer nog te doen maar wat als je in Rotterdam woon en Delft studeerde en stage in Den Haag moet lopen?
3 steden en dan 3x betalen?
Via de Typegoedkeuring is het gewoon af te lezen, openbaar opvraagbaar en zonder kosten!
Maar wat doe je met een legale Diesel waar ze het roetfilter in de vuilnisbak gooide wegens defect of meer PK willen?
Hij word wel zuiniger zonder roetfilter en mijn bestelbus gaf op rollenbank van zwaar vervuilde filter na verwijderen
geen 115 maar 143 Pk.
En op kenteken zou hij eigenlijk 130 Pk moeten leveren dus zuiniger en is hij nu echt veel vuiler geworden?
Vooral omdat hij regelmatig moet regenereren en dan juist extra uitstoot geeft op 1 plek in NL....
En dan de toekomst, nu nog veel discussie maar wat als ze over enkele jaren de bouwjaren gaan aanpassen?
Nederland heeft 400 gemeentes dus komen we straks met 400 verschillende regels te zitten?
En wat doen we met de Golf diesel van Mei 1977?
Van Mei 2016 krijgt deze een boete maar in Mei 2017 word deze jarig en viert hij zijn 40 jaren!
Dus deze oude en eerste Golf 1.6 Diesel mag dus 1 jaar lang de stad niet in en daarna gewoon als Trabant de boel legaal weer vervuilen?
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Dit item is nu op Hart van Nederland.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Zucht....
Ik ga maar weer eens ontheffings mailtjes sturen
Net als destijds met utrecht
Voor de groene lupo welteverstaan.
Want de blauwe mag er wel in
Maar de groene gebruik ik. En de blauwe gebruikt paula
Maar 4 dagen per week rij ik in de milieuzone
Ik ga maar weer eens ontheffings mailtjes sturen
Net als destijds met utrecht
Voor de groene lupo welteverstaan.
Want de blauwe mag er wel in
Maar de groene gebruik ik. En de blauwe gebruikt paula
Maar 4 dagen per week rij ik in de milieuzone
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
te zot voor woorden dit hele gebeuren in nederland.
de politiek moet ingrijpen want straks is het voor de burger niet meer te vatten.
hier dit daar zo daar weer dit daar weer zo.
onbegrijpelijk dat het gewoon niet landelijk geregeld word met een duidelijk systeem voor iedereen.
waar word dit land door bestuurd vraag ik me wel eens af.
dagje winkelen in utrecht of rotterdam of groningen? (en straks nog veel meer plaatsen)
ga dan maar eerst uitzoeken of je er met jouw auto in mag.
het plezier van een dagje uit word bij voorbaat al verziekt door de onduidelijke regelgeving die ook nog eens per stad verschilt.
zie jij door het bos de bomen nog? (wel goed kijken hoor)
de politiek moet ingrijpen want straks is het voor de burger niet meer te vatten.
hier dit daar zo daar weer dit daar weer zo.
onbegrijpelijk dat het gewoon niet landelijk geregeld word met een duidelijk systeem voor iedereen.
waar word dit land door bestuurd vraag ik me wel eens af.
dagje winkelen in utrecht of rotterdam of groningen? (en straks nog veel meer plaatsen)
ga dan maar eerst uitzoeken of je er met jouw auto in mag.
het plezier van een dagje uit word bij voorbaat al verziekt door de onduidelijke regelgeving die ook nog eens per stad verschilt.
zie jij door het bos de bomen nog? (wel goed kijken hoor)
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Het stickersysteem zoals in Duitsland zou zo fijn en duidelijk zijn !
- Helder voor de gemeenten
- Helder voor de nederlandse autobezitter
- Helder voor de buitenlandse toeristen
- Helder voor de controleurs
- Goedkoper dan iedere gemeente opnieuw het wiel uit te laten vinden
- Goedkoper voor de autobezitter. 1 sticker in plaats van 50 ontheffingen aanvragen
Waarom kunnen ze hierover in Europa niet gewoon 1 besluit nemen wat geldt voor heel Europa ? Daarna iedere 5 jaar de regels een beetje aanscherpen, zodat wat nu groen is over 5 jaar geel wordt en 5 jaar later rood.
Misschien allemaal eens een brief sturen aan Sharon Dijksma ?
- Helder voor de gemeenten
- Helder voor de nederlandse autobezitter
- Helder voor de buitenlandse toeristen
- Helder voor de controleurs
- Goedkoper dan iedere gemeente opnieuw het wiel uit te laten vinden
- Goedkoper voor de autobezitter. 1 sticker in plaats van 50 ontheffingen aanvragen
Waarom kunnen ze hierover in Europa niet gewoon 1 besluit nemen wat geldt voor heel Europa ? Daarna iedere 5 jaar de regels een beetje aanscherpen, zodat wat nu groen is over 5 jaar geel wordt en 5 jaar later rood.
Misschien allemaal eens een brief sturen aan Sharon Dijksma ?
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
...
Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen om uw mening onder de aandacht te brengen. We hebben uw e-mail ter informatie doorgestuurd naar het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM). Indien er naar aanleiding van uw bericht aanvullende informatie gewenst is, neemt de betreffende afdeling van het ministerie contact met u op.
...
Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen om uw mening onder de aandacht te brengen. We hebben uw e-mail ter informatie doorgestuurd naar het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM). Indien er naar aanleiding van uw bericht aanvullende informatie gewenst is, neemt de betreffende afdeling van het ministerie contact met u op.
...
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Vertaald vanuit het Ambtenaarsch naar gewoon Nederlands: Beste Burger, wij waarderen uw mail daarom komt hij op deze stapel terecht. Wij verwachten nooit een antwoord te sturen. Met vriendelijke groet, uw gelijkhebbende en altijd beterwetende raadslid. En tot nooit!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Gewoon afwachten...geen mail sturen naar IenM lost het probleem ook niet op...
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
Dat kan korter. Op mijn werk (semi-ambtenaren ) zeggen wij altijd: "het heeft de aandacht".Nietsnut schreef:Vertaald vanuit het Ambtenaarsch naar gewoon Nederlands: Beste Burger, wij waarderen uw mail daarom komt hij op deze stapel terecht. Wij verwachten nooit een antwoord te sturen. Met vriendelijke groet, uw gelijkhebbende en altijd beterwetende raadslid. En tot nooit!
-
- 3L Maat
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 20:58
- Echte naam: Anton
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 999.999km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Delft
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
We kunnen ook nog alle 10 partijen in de kamer deze vraag sturen!
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam ?
breaking news!!!!
motie aangenomen!!
motie aangenomen!!
Gehate milieuzone afgeschaft
DEN HAAG -
De veel gehate gemeentelijke milieuzones hebben hun langste tijd gehad. De Tweede Kamer nam donderdag een motie van de VVD aan om de zones voor personenauto’s op te heffen.
Het bord geeft aan dat auto’s niet de milieuzone van Utrecht binnen mogen.
Het bord geeft aan dat auto’s niet de milieuzone van Utrecht binnen mogen.
Volgens de liberalen zijn deze milieuzones nutteloos en duur. Burgers en ondernemers hebben er last van, omdat ze niet meer weten waar ze nu wel en niet mogen rijden. De PVV, SP en CDA zijn het daarmee eens en steunden de motie.
Steden zoals Utrecht proberen de luchtkwaliteit te verbeteren door de instelling van milieuzones. Sinds mei van dit jaar worden in Utrecht alle auto's die de invalswegen oprijden geflitst. Het kenteken wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van RDW-gegevens. Is de dieselauto ouder dan veertien jaar, dan valt bij de eigenaar na korte tijd vanzelf een bekeuring van het Centraal Justitieel Incassobureau op de mat. Kosten: 90 euro.
In juni oordeelde de voorzieningenrechter nog dat de milieuzone in Utrecht niet verboden hoeft worden. De zaak was aangespannen door de Koninklijke Nederlandse Automobiel Club (KNAC) namens een aantal oldtimerclubs. Ook Telegraaf-columnist Rob Hoogland was een fel tegenstander van de zones. Hij lokte een proefproces uit.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam --> breaking news!!
Heb je net je lupo gedumpt, mag ie straks weer.
Hoop dat iedereen die dit treft een claim neer gaat leggen bij de betreffende gemeente.
Hoop dat iedereen die dit treft een claim neer gaat leggen bij de betreffende gemeente.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam --> breaking news!!
Het is wel geweldig nieuws!
Het lijkt erop dat eindelijk een onzinnige regeling de laan uit wordt geschopt.
Ik ben alleen wel bang voor de toekomstige wetten die ze in Den Haag gaan bedenken.
Want ze willen ons allemaal aan nieuw auto's helpen, puur en alleen om BVB en BPM te kunnen vangen.
Nu al wordt de belasting met 20% opgeschroefd, wat komt er nog meer?
Het lijkt erop dat eindelijk een onzinnige regeling de laan uit wordt geschopt.
Ik ben alleen wel bang voor de toekomstige wetten die ze in Den Haag gaan bedenken.
Want ze willen ons allemaal aan nieuw auto's helpen, puur en alleen om BVB en BPM te kunnen vangen.
Nu al wordt de belasting met 20% opgeschroefd, wat komt er nog meer?
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: uitzonderingen milieuzone Rotterdam --> breaking news!!
Hoorde het op BNR vanmorgen inderdaad, nou heb ik de luxe niet in het centrum van Utrecht Den Haag en Groningen etc te hoeven zijn dus het had geen directe invloed op mij, toch ben ik een fel tegenstander van deze regelingen.
Kan ik wel weer de humor inzien van het in de fik steken van de slurper Volvo's van een Groenlinks fractievoorzitter in Oostknollendam: http://nos.nl/artikel/2065263-auto-s-fractievoorzitter-groenlinks-in-vlammen-opgegaan.html
Kan ik wel weer de humor inzien van het in de fik steken van de slurper Volvo's van een Groenlinks fractievoorzitter in Oostknollendam: http://nos.nl/artikel/2065263-auto-s-fractievoorzitter-groenlinks-in-vlammen-opgegaan.html
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.