Poll: Waarom heb jij een 3L?
-
- Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Zeist
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Zeker niet voor optie 1!
Kocht de lupo vanwege het zuinigheid en goedkoop in de wegenbelasting (toen 34 euro per kwartaal)
Voor mij optie 3
Kocht de lupo vanwege het zuinigheid en goedkoop in de wegenbelasting (toen 34 euro per kwartaal)
Voor mij optie 3
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Ik vond het een leuke auto. Ik reed in een Golf, maar zat er 95% van de tijd alleen in. Iets kleiner kon dus wel. Toen ik de kans had om een bijna full-options Lupo te kopen heb ik de knoop doorgehakt. In deze tijd van het jaar geniet ik dagelijks van de stoelverwarming
Het enige wat ik van de golf soms mis zijn de fantastische highline stoelen en zomers d climatronic.

Het enige wat ik van de golf soms mis zijn de fantastische highline stoelen en zomers d climatronic.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij

-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Ik heb voor de 3l gekozen omdat ik het te duur vond worden om meestal maar alleen in een grote auto te rijden.
Voordat ik de lupo kocht had ik een skoda octavia 1.9 tdi 130 pk.
Deze auto was echt een beest.
Er zat echt alles op wat erop kon zitten(af fabriek).
in z'n 5 bij 50 km per uur het gas intrappen en gaan met die banaan.
Die had echt veel power onderin.
Maar ja meestal reed ik er alleen in en dat was best wel duur.
80/90 euro per maand aan mrb.
Verbruik viel mee , gemiddeld 1 op 18/20.
Op een gegeven moment wou ik dus een kleinere lichtere auto .
Graag een automaat vanwege een pijnlijk linker been.
Graag veel opties (zoals ik gewend was) , zuinig en weinig km op de teller.
Toen ik op internet las dat er auto's waren waarvoor geen mrb betaalt hoefde te worden werd e zoektocht
bepaald.
Maar dat viel nog niet mee.
Een kleine diesel auto die voorzien moest zijn van veel opties en niet te oud en ook nog eens voorzien van een automaat.
Na veel rond snuffelen en lezen op internet kwam ik uit op een 3l.
Het model stond mij wel aan en het was een soort van automaat.
lekker zuinig geen mrb en voor mij groot genoeg.
De zoektocht was gestart.
Na toch wel veel proef gereden te hebben in verschillende lupo, s kwam ik op een of andere manier terecht bij emile bakker in nieuw weerdinge.
Deze had er heel veel staan en ik kreeg daar het meeste terug voor mij octavia.
Het is uiteindelijk een gele geworden met zeer veel opties en weinig km .
Niet dat geel mij favoriete kleur was maar omdat dat de enigste was die alles erop en aan had.
Ook was deze nog niet zo oud en zat er 3 maanden bovag garantie op.
Tot heden nog geen spijt gehad van de aankoop , top autootje .
Enigste minpunt is de grootte van de kofferbak (als je over een kofferbak mag praten).
Dat is wel wat behelpen maar je klapt de achterbank (eventueel in delen) neer en er kan veel in.
Kosten die ik dus uitgespaart heb zijn zo'n 4000 euro aan mrb in 4 jaar tijd.
Voordat ik de lupo kocht had ik een skoda octavia 1.9 tdi 130 pk.
Deze auto was echt een beest.
Er zat echt alles op wat erop kon zitten(af fabriek).
in z'n 5 bij 50 km per uur het gas intrappen en gaan met die banaan.


Die had echt veel power onderin.
Maar ja meestal reed ik er alleen in en dat was best wel duur.
80/90 euro per maand aan mrb.
Verbruik viel mee , gemiddeld 1 op 18/20.
Op een gegeven moment wou ik dus een kleinere lichtere auto .
Graag een automaat vanwege een pijnlijk linker been.
Graag veel opties (zoals ik gewend was) , zuinig en weinig km op de teller.
Toen ik op internet las dat er auto's waren waarvoor geen mrb betaalt hoefde te worden werd e zoektocht
bepaald.
Maar dat viel nog niet mee.
Een kleine diesel auto die voorzien moest zijn van veel opties en niet te oud en ook nog eens voorzien van een automaat.
Na veel rond snuffelen en lezen op internet kwam ik uit op een 3l.
Het model stond mij wel aan en het was een soort van automaat.
lekker zuinig geen mrb en voor mij groot genoeg.
De zoektocht was gestart.


Na toch wel veel proef gereden te hebben in verschillende lupo, s kwam ik op een of andere manier terecht bij emile bakker in nieuw weerdinge.
Deze had er heel veel staan en ik kreeg daar het meeste terug voor mij octavia.
Het is uiteindelijk een gele geworden met zeer veel opties en weinig km .
Niet dat geel mij favoriete kleur was maar omdat dat de enigste was die alles erop en aan had.
Ook was deze nog niet zo oud en zat er 3 maanden bovag garantie op.
Tot heden nog geen spijt gehad van de aankoop , top autootje .
Enigste minpunt is de grootte van de kofferbak (als je over een kofferbak mag praten).
Dat is wel wat behelpen maar je klapt de achterbank (eventueel in delen) neer en er kan veel in.
Kosten die ik dus uitgespaart heb zijn zo'n 4000 euro aan mrb in 4 jaar tijd.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
altijd al fan geweest van de lupo's
na een 1.0 en een fsi was het tijd voor een 3l
na een 1.0 en een fsi was het tijd voor een 3l
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Ik was voorheen helemaal geen vw fan, bij het zoeken naar een nieuwe auto zocht ik een benzine auto die minimaal 1:20 zou kunnen. De vreemdste opties kwamen in me op, zelfs een MG of een smart roadster, uiteindelijk kocht ik bijna een citroen c2 VTS. Beperking was dat ik destijds een automaat rijbewijs had. Mijn vader wees me op de Lupo 3L en inneerste instantie moest ik er nix van weten; totdat hij 1:33 zei. Ik reageerde : wow das zuinig op benzine...."nee diesel" zei mn vader. Ik : "ja maar de wegenbelasting is dan heel hoog" , vader: "nee wegenbelastingvrij" , en zo heeft mn vader me overgehaald. Ondanks deze ruwe opstartperiode ben ik daarna toch best wel een liefhebber geworden. Sowieso merk ik dat met veel liefhebberij in mijn leven er eerst een periode aan vooraf is gegaan waarbij ik van datgene eerst niks moet hebben
. Het plan was toen 18000 per jaar te rijden. Inmiddels doenik met de groene 3L het dubbele daarvan.


VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Best wel een liefhebber geworden zegt ie... Dat 't understatement van 't jaar 2014 so far.
En ja jongen, das een compliment
Ik ben al sinds m'n rijles verliefd op de 3L. Maar had nooit geld genoeg om er een te kopen. Daarom in allerhande goedkope rommelauto's gereden en nooit onderhouden en zoveel mogelijk geld opzij gezet... De Lupo wil ik gewoon in orde houden, zodra iets kapot is moet het gemaakt. En steeds een beetje mooier maken ;-)
En ja jongen, das een compliment

Ik ben al sinds m'n rijles verliefd op de 3L. Maar had nooit geld genoeg om er een te kopen. Daarom in allerhande goedkope rommelauto's gereden en nooit onderhouden en zoveel mogelijk geld opzij gezet... De Lupo wil ik gewoon in orde houden, zodra iets kapot is moet het gemaakt. En steeds een beetje mooier maken ;-)
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
That's the spirit!Bresjee99 schreef:Best wel een liefhebber geworden zegt ie... Dat 't understatement van 't jaar 2014 so far.
En ja jongen, das een compliment
Ik ben al sinds m'n rijles verliefd op de 3L. Maar had nooit geld genoeg om er een te kopen. Daarom in allerhande goedkope rommelauto's gereden en nooit onderhouden en zoveel mogelijk geld opzij gezet... De Lupo wil ik gewoon in orde houden, zodra iets kapot is moet het gemaakt. En steeds een beetje mooier maken ;-)
Ik herken mij hierin! gelukkig had ik genoeg opzij gezet en heb ik er (na 18) meteen één gehaald!
-Rick
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Ik heb er niet bewust voor gekozen maar ben nu fan geworden.
Ik zocht een goedkoper alternatief voor woon/werk verkeer, mijn vorige WoWe auto was het laatste en gefaceliftte model Opel Omega 2,5 TDi automaat bussines executive, zeg maar de meest luxe versie.
(standaard voorzien van een tot 150PK teruggetunede BMW 525TDi motor, met een verbruik van 1op10)
Dus de vereiste was automaat, en liefst diesel, in die volgorde .....
En toen kwam ik ineens de Lupo 3L tegen ...
En nog wegenbelasting vrij ook, ik dacht, dat kan niet waar zijn ...?
Toch twee jaar geen wegenbelasting hoeven betalen, en die 600€ per jaar kom ik voorlopig nog wel overheen ...
Tsjah, en nu ben ik twee jaar verder, en rijdt ik in een halve GTDi rond .... die overigens in mijn hoofd nog niet klaar is, dus er komen nog wat aanpassingen die het naar mijn idee af maken ...
- - wordt vervolgd - -
Ik zocht een goedkoper alternatief voor woon/werk verkeer, mijn vorige WoWe auto was het laatste en gefaceliftte model Opel Omega 2,5 TDi automaat bussines executive, zeg maar de meest luxe versie.
(standaard voorzien van een tot 150PK teruggetunede BMW 525TDi motor, met een verbruik van 1op10)
Dus de vereiste was automaat, en liefst diesel, in die volgorde .....
En toen kwam ik ineens de Lupo 3L tegen ...
En nog wegenbelasting vrij ook, ik dacht, dat kan niet waar zijn ...?
Toch twee jaar geen wegenbelasting hoeven betalen, en die 600€ per jaar kom ik voorlopig nog wel overheen ...
Tsjah, en nu ben ik twee jaar verder, en rijdt ik in een halve GTDi rond .... die overigens in mijn hoofd nog niet klaar is, dus er komen nog wat aanpassingen die het naar mijn idee af maken ...
- - wordt vervolgd - -
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Ik denk dat je nog even te gaan hebt om hem helemaal te maken zoals jij het wilt.BYM schreef:Ik heb er niet bewust voor gekozen maar ben nu fan geworden.
Ik zocht een goedkoper alternatief voor woon/werk verkeer, mijn vorige WoWe auto was het laatste en gefaceliftte model Opel Omega 2,5 TDi automaat bussines executive, zeg maar de meest luxe versie.
(standaard voorzien van een tot 150PK teruggetunede BMW 525TDi motor, met een verbruik van 1op10)
Dus de vereiste was automaat, en liefst diesel, in die volgorde .....
En toen kwam ik ineens de Lupo 3L tegen ...
En nog wegenbelasting vrij ook, ik dacht, dat kan niet waar zijn ...?
Toch twee jaar geen wegenbelasting hoeven betalen, en die 600€ per jaar kom ik voorlopig nog wel overheen ...
Tsjah, en nu ben ik twee jaar verder, en rijdt ik in een halve GTDi rond .... die overigens in mijn hoofd nog niet klaar is, dus er komen nog wat aanpassingen die het naar mijn idee af maken ...
- - wordt vervolgd - -
Wel een mooi project en een mooie auto

-Rick
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
Ik heb Emiel z'n verzoek ingewilligd ... er is een foto nu -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Russelheimer
- 3L Buddy
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17 mei 2015, 22:42
- Echte naam: sebas
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 210.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Groningen,
Re: Poll: Waarom heb jij een 3L?
ik had al een arosa 1.7 sdi om zo goedkoop mogenlijk te rijden.
de lupo is wel zuiniger en goedkoper in de wegenbelasting maar vergt meer onderhoud dus per saldo scheelt het niks denk ik.
maar ik heb gekozen voor de lupo omdat ik nog meer ben gaan rijden en een automaat mij wel wat leek voor daily en de extra opties die de arosa niet heeft.
en de arosa waste ik zelden en met de lupo ben ik echt wijs. vind het een leuke auto.
de lupo is wel zuiniger en goedkoper in de wegenbelasting maar vergt meer onderhoud dus per saldo scheelt het niks denk ik.
maar ik heb gekozen voor de lupo omdat ik nog meer ben gaan rijden en een automaat mij wel wat leek voor daily en de extra opties die de arosa niet heeft.
en de arosa waste ik zelden en met de lupo ben ik echt wijs. vind het een leuke auto.