Weggebruikers die een verkeersboete krijgen, kunnen voortaan digitaal in beroep als ze het oneens zijn met de bon.
Justitie heeft op internet een Digitaal Loket Verkeer geopend. Mensen die een prent krijgen, kunnen met het CJIB-nummer van de beschikking en hun DigiD beroep aantekenen op de site.
Net als normaal gesproken per post kunnen argumenten en eventuele bewijsstukken worden toegevoegd. Flitsfoto's kunnen eveneens via het loket worden opgevraagd.
Volgens het Openbaar Ministerie past de nieuwe voorziening in het streven om 'waar mogelijk digitaal met burgers te communiceren'. Justitie hoopt tevens een stuk efficiënter te werken doordat er minder papierwerk binnenkomt.
In 2013 tekenden ongeveer 450.000 mensen beroep aan tegen een verkeersboete. In ruim tien procent van de gevallen (47.000) kreeg de klager direct gelijk. Ongeveer 6.700 weggebruikers werden in tweede instantie door de rechter in het gelijk gesteld.
Ideaal lijkt mijn! stuk minder werk voor justitie
Online in beroep tegen verkeersboete
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Online in beroep tegen verkeersboete
Handschakel = Probleemloos!
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Online in beroep tegen verkeersboete
Flinke verbetering,
Zo kan het mooi snel afgehandeld worden alle aal en beter voor het milieu.
-Rick
Zo kan het mooi snel afgehandeld worden alle aal en beter voor het milieu.
-Rick
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Online in beroep tegen verkeersboete
Nou, bij mij werkt het niet
Heb een boete uit 25 sept en dagtekening van 7 januari. Wil dus obline in beroep gaan zegt ie dat mn beroepstermijn is verstreken in oktober!!! Ik had toen niet eens de boete
Dan maar old fashion schriftrlijk...
Heb een boete uit 25 sept en dagtekening van 7 januari. Wil dus obline in beroep gaan zegt ie dat mn beroepstermijn is verstreken in oktober!!! Ik had toen niet eens de boete
Dan maar old fashion schriftrlijk...
Low is a lifestyle..
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: beroep verkeersboete / waarschuwing
Hoorde vanochtend iets op het journaal dat ze aan het bekijken zijn om in de toekomst eerst een waarschuwing te geven in plaats van meteen bekeuren.
Maar ook, dat wanneer je in hetzelfde jaar nog een keer te hard rijdt, de boekte nog hoger is dan nu...
Maar ook, dat wanneer je in hetzelfde jaar nog een keer te hard rijdt, de boekte nog hoger is dan nu...
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Online in beroep tegen verkeersboete
Het is toch gewoon een verkapte manier van geld innen. Bovendien heb je de illusie dat je het kunt ontlopen, dus dat het een beetje eigen schuld is allemaal. Dat is ook altijd het tegenargument als mensen zeggen dat de bekeuringen te hoog zijn. ' Zorg dan dat u er geen krijgt!'
Maar feit blijkt dat er plaatsen genoeg zijn die een werkelijk absurd snelheidsbeleid kennen. Rij maar eens over de ringweg rond Lelystad.
Dan is het 70, even later weer 50, er is werkelijk geen enkele logische reden voor aan te dragen daar er niets aan de weg veranderd. Zet je tomtom ook eens aan, dan zie je dat die denkt dat het 70 is waar het 50 is, en andersom, gewoon omdat ze regelmatig de bordjes weer eens verhangen...
Bij Utrecht heb (of had) je ook zo'n stuk waar je slechts 80 mocht rijden zonder enige aanwijsbare logica.
Dan maakten ze er weer drie maanden 100 van, om het vervolgens weer terug te brengen naar 80.
En gek he, het hangt precies daar vol met flitskasten.
Allemaal voor uw en onze veiligheid...
Gevonden op Internet:
Politie deelt 1305 verkeersboetes uit. PER UUR!
Feit: "In de eerste vier maanden zijn in totaal 3.757.525 verkeersboetes opgelegd." Dat zijn er een miljoen meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Grote boosdoener winstgever: trajectcontroles. Vooral de A4 is een goeie fuik voor belasting-bijvangst, met 311.836 bekeuringen in twee maanden tijd.
Komt door die misleidende 12 seconden dat je 130 mag zeker. Uitlokking was nog nooit zo lucratief.
Aan de andere kant: als trajectcontroles de verkeersveiligheid bevorderen, moet de A4 dus wel het veiligste stuk asfalt op aarde zijn. Kun je rustig een zebrapad wegleggen en zelfs zonder stoplichten zouden er nog nul ongelukken gebeuren. Ohnee wacht. Het is vooral lekker lastenverzwaringen bij elkaar harken: alleen al aan administratiekosten (à 7 euro per bekeuring) is op de A4 in twee maanden tijd 2.182.852 euro verdiend. Op het totaal aantal van 3.757.525 boetes in de eerste vier maanden van 2013 is dat bedrag zelfs 26.302.675 euro. Nog meer cijfers? Gedeeld door het aantal uren wat er in die vier maanden zit, worden er PER UUR bijna 1305 boetes uitgeschreven. Dat zijn er 22 per minuut. Iedere dag. De hele dag. Ergens in Friesland staat een CJIB-gebouw keihard KATSJING te doen.
Maar feit blijkt dat er plaatsen genoeg zijn die een werkelijk absurd snelheidsbeleid kennen. Rij maar eens over de ringweg rond Lelystad.
Dan is het 70, even later weer 50, er is werkelijk geen enkele logische reden voor aan te dragen daar er niets aan de weg veranderd. Zet je tomtom ook eens aan, dan zie je dat die denkt dat het 70 is waar het 50 is, en andersom, gewoon omdat ze regelmatig de bordjes weer eens verhangen...
Bij Utrecht heb (of had) je ook zo'n stuk waar je slechts 80 mocht rijden zonder enige aanwijsbare logica.
Dan maakten ze er weer drie maanden 100 van, om het vervolgens weer terug te brengen naar 80.
En gek he, het hangt precies daar vol met flitskasten.
Allemaal voor uw en onze veiligheid...
Gevonden op Internet:
Politie deelt 1305 verkeersboetes uit. PER UUR!
Feit: "In de eerste vier maanden zijn in totaal 3.757.525 verkeersboetes opgelegd." Dat zijn er een miljoen meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Grote boosdoener winstgever: trajectcontroles. Vooral de A4 is een goeie fuik voor belasting-bijvangst, met 311.836 bekeuringen in twee maanden tijd.
Komt door die misleidende 12 seconden dat je 130 mag zeker. Uitlokking was nog nooit zo lucratief.
Aan de andere kant: als trajectcontroles de verkeersveiligheid bevorderen, moet de A4 dus wel het veiligste stuk asfalt op aarde zijn. Kun je rustig een zebrapad wegleggen en zelfs zonder stoplichten zouden er nog nul ongelukken gebeuren. Ohnee wacht. Het is vooral lekker lastenverzwaringen bij elkaar harken: alleen al aan administratiekosten (à 7 euro per bekeuring) is op de A4 in twee maanden tijd 2.182.852 euro verdiend. Op het totaal aantal van 3.757.525 boetes in de eerste vier maanden van 2013 is dat bedrag zelfs 26.302.675 euro. Nog meer cijfers? Gedeeld door het aantal uren wat er in die vier maanden zit, worden er PER UUR bijna 1305 boetes uitgeschreven. Dat zijn er 22 per minuut. Iedere dag. De hele dag. Ergens in Friesland staat een CJIB-gebouw keihard KATSJING te doen.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.