Achteruit rij lichten blijven aan, dashboard lampjes ook zonder sleutel erin en hij start niet

Hierin staan veel voorkomende euvels van de 3L mét oplossing!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
genkihenkie
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mar 2017, 15:46
Echte naam: Henk Mulder
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2003
Kilometerstand: 293.484km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel

Achteruit rij lichten blijven aan, dashboard lampjes ook zonder sleutel erin en hij start niet

Bericht door genkihenkie »

Ik zoek vaker naar oplossingen op het forum, maar post zelf niet zo vaak.
Dacht zal ook even posten (heb de oplossing al, vandaar gelijk maar in bekende problemen) misschien heeft iemand anders er wat aan in de toekomst..



First of all.. pech week.. het begon allemaal met een goedkoop kastje die ik van Marktplaats had gehaald. Die bij de eerste hobbel besloot om te kieperen tegen het achter raam aan..
Afbeelding

Daar word je niet blij van.. dus carglass gebeld.. 490 euro om een achterruit te vervangen. Dat werd me toch iets te gek..
Afbeelding

Dus even rondgekeken, en wat blijkt.. een achterklep inclusief raam heb je voor een 60 euro wel liggen (op de sloop).
En met een beetje handigheid hem je hem zo vervangen.
Afbeelding
lolll kon het niet laten..




Maar okay.. paar dagen later..
Op het werk, de auto start niet.
Ik draai de sleutel om, en het voelt "anders" zeg maar de tegen druk is weg als je hem om draait.
Motorkap open, overal naar gekeken.. auto in neutraal en collega ging hem aanduwen en dan in drive, ploep hij springt aan..
Snel naar huis toe "voor het geval dat hij niet aangaat als ik stop"

Thuis aangekomen, gaan mijn (ronde witte) achteruitrij lampen niet uit, tevens blijven de dashboard lampen ook aan staan als de sleutel eruit zit.
Even de zekering eruit gehaald, ja dan gaan ze uit, zekering erin en ze gaan weer aan.
Als hij in neutraal staat zijn ze uit, maar zodra ik hem op stop zet staan ze weer aan.. raar probleem.. tevens start de auto niet met de sleutel..

Okay, weird, ik heb ANWB dus dacht proberen we dat.
Hij gaf aan dat het startblokje achter de sleutel stuk was.. en hij moest naar een garage gesleept worden..
Dus ik vraag gelijk (auto staat toch al thuis) is dat veel werk om te doen? Viel wel mee zei die, meestal kunnen ze er zo uit en die zijn niet zo heel duur..
En bedankt! Dat gaan we zelf dus doen..

Afbeelding
Zijn wel wat uitleg topics op het forum ("contact slot cilinder demonteren" of "contact slot vervangen")

Bleek toen het stuur eraf was, en ik het slot in handen had.. het startblokje (lijkt het tot nu toe op) is okay, maar het pinnetje achter het contact slot is afgebroken..
Blijft vaag dat de lampen aanbleven, waarschijnlijk weet de auto niet wat hij ermee moet..
Straks maar even langs de sloop.. word vervolgd..
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Achteruit rij lichten blijven aan, dashboard lampjes ook zonder sleutel erin en hij start niet

Bericht door pinkpanter »

Het alu stukje van je eigen contact slot kun je over zetten de sleutel van de 3L heeft een chip dus bij het vervangen van het slot moet je ook de chip in de nieuwe sleutel zetten
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Gebruikersavatar
genkihenkie
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mar 2017, 15:46
Echte naam: Henk Mulder
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2003
Kilometerstand: 293.484km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel

Re: Achteruit rij lichten blijven aan, dashboard lampjes ook zonder sleutel erin en hij start niet

Bericht door genkihenkie »

Zal nog even een update doen.

Van de sloop een "nieuw slot gehaald" over gezet, en hij doet het weer.
Was even alles eruit tikken, blokje hout eronder gezet en langzaam tikken met een hamer zodat hij uit de kogellager viel.
En in de oude buis tikken. Heb maar gekozen voor de 2 sleutels optie, 1 voor de deuren, 1 voor het starten.
Plaats reactie

Terug naar “Bekende Problemen”