Lupo valt uit na 2 sec
Lupo valt uit na 2 sec
Hallo allemaal ik ben nieuw hier dus ik zal me even voor stellen, ik ben kevin en sinds 2 maanden in het bezit van een lupo 3L.
Ik zal gelijk maar zeggen mijn ervaring met de lupo is tot nu toe nog niet echt goed.
Na 1 maand gereden te hebben sloeg het eerste noodlot al toe, 2 van de 3 verstuivers los gekomen dus diesel in de olie en alles naar de klote, dus ik een 2e hands blok gekocht via onderdelenlijn 2 dagen lekker aan het sleutelen geweest en prrr hij deed het weer, ik rijden geen turbo druk. Vacuum terugslag klep liet niet genoeg vacuum door dus niet klepje er tussen en we konden weer vlammen, beetje jammer dat daarna het abs lampje zich liet zien met storing hydrauliek pomp defect volgens mij en stroring op klem 30 (moet er nog verder naar kijken). Maar ik was alweer blij dat hij reed dus ik een weekje rijden, nog even geen zin om naar de abs te kijken, kwam het volgende probleem al, als ik weg wilde rijden pakte de versnelling niet goed dus ik aan de koppelings gaffel zitten kwam weer druk op en we konden weer rijden. Dus toch maar even kabel afstellen en basis instellingen doen, alles was klaar koppeling op druk rond de 4 volt basis instellingen gedaan wilde gaan rijden. Dus auto starten viel gelijk na 2 sec weer uit, dan maar weer de computer er aan, kwam ik bij de startblokkering geeft die aan "auto starten niet berechtigd" nou ben ik al best ver gekomen maar heb geen idee wat ik er nu mee moet, want als het de start blokkering is dan zou die niet eens moeten starten, lijkt mij.
Wie o wie kan mij hierbij helpen?
Mvg Kevin
Ik zal gelijk maar zeggen mijn ervaring met de lupo is tot nu toe nog niet echt goed.
Na 1 maand gereden te hebben sloeg het eerste noodlot al toe, 2 van de 3 verstuivers los gekomen dus diesel in de olie en alles naar de klote, dus ik een 2e hands blok gekocht via onderdelenlijn 2 dagen lekker aan het sleutelen geweest en prrr hij deed het weer, ik rijden geen turbo druk. Vacuum terugslag klep liet niet genoeg vacuum door dus niet klepje er tussen en we konden weer vlammen, beetje jammer dat daarna het abs lampje zich liet zien met storing hydrauliek pomp defect volgens mij en stroring op klem 30 (moet er nog verder naar kijken). Maar ik was alweer blij dat hij reed dus ik een weekje rijden, nog even geen zin om naar de abs te kijken, kwam het volgende probleem al, als ik weg wilde rijden pakte de versnelling niet goed dus ik aan de koppelings gaffel zitten kwam weer druk op en we konden weer rijden. Dus toch maar even kabel afstellen en basis instellingen doen, alles was klaar koppeling op druk rond de 4 volt basis instellingen gedaan wilde gaan rijden. Dus auto starten viel gelijk na 2 sec weer uit, dan maar weer de computer er aan, kwam ik bij de startblokkering geeft die aan "auto starten niet berechtigd" nou ben ik al best ver gekomen maar heb geen idee wat ik er nu mee moet, want als het de start blokkering is dan zou die niet eens moeten starten, lijkt mij.
Wie o wie kan mij hierbij helpen?
Mvg Kevin
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Hi Kevin,
zo te horen heb je een vrij brakke auto gekocht maar nu is hij op enkele kleine dingetjes na weer bijna goed. Het klinkt alsof je transponderring in je contactslot defect is. Of de transponder in de sleutel natuurlijk. Dit test je door je andere sleutel te gebruiken en als hij daarmee start is de eerste sleutel aan inleren toe. Wacht even met dingen vervangen totdat je zeker weet wat wat de oorzaak is, anderen zullen ook reacties plaatsen met wellicht andere ideeën.
Succes!
zo te horen heb je een vrij brakke auto gekocht maar nu is hij op enkele kleine dingetjes na weer bijna goed. Het klinkt alsof je transponderring in je contactslot defect is. Of de transponder in de sleutel natuurlijk. Dit test je door je andere sleutel te gebruiken en als hij daarmee start is de eerste sleutel aan inleren toe. Wacht even met dingen vervangen totdat je zeker weet wat wat de oorzaak is, anderen zullen ook reacties plaatsen met wellicht andere ideeën.
Succes!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Lupo valt uit na 2 sec
'welkom Kevin.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Als de startonderbreker een fout geeft (slot/sleutel), dan is dat probleem weg te flashen. Weet dat JB Autoservice dat kan verzorgen.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Heb de andere sleutel al geprobeert, gebeurt dan precies hetzelfde. Maar als het aan de transponder ring ligt dan moet die toch helemaal niet aanslaan, want dag is toch de definitie van een startonderbreker?
Als ik een nieuwe ring haal kan ik die dan ook inleren met een bosch (KTS) uitlees computer of moet dat dan perse met vagcom? Basis instellingen gaan eel met bosch maar kan niks vinden van sleutel programmeren.
Als ik een nieuwe ring haal kan ik die dan ook inleren met een bosch (KTS) uitlees computer of moet dat dan perse met vagcom? Basis instellingen gaan eel met bosch maar kan niks vinden van sleutel programmeren.
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Kan het trouwens ook iets zijn wat te maken heeft met de basis instellingen want vanochtend starten ik hem en bleef die wel lopen, dus ik schakelde wat en toen viel die weer stil toen weer gestart en hij viel weer uit na 3 sec. Dus het lijkt me sterk dat het in de start onderbreker zit.
Zou er iets fout gegaan zijn met de basisi instellingen zou die in een beschermende modus staan ofzo?
Zou er iets fout gegaan zijn met de basisi instellingen zou die in een beschermende modus staan ofzo?
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo valt uit na 2 sec
kev3L schreef:Kan het trouwens ook iets zijn wat te maken heeft met de basis instellingen want vanochtend starten ik hem en bleef die wel lopen, dus ik schakelde wat en toen viel die weer stil toen weer gestart en hij viel weer uit na 3 sec. Dus het lijkt me sterk dat het in de start onderbreker zit.
Zou er iets fout gegaan zijn met de basisi instellingen zou die in een beschermende modus staan ofzo?
ja . iets is niet goed in de basis, en ik gok je koppelingscilinder.
4 volt? mijn pruttelbakkie heeft daar 1.80 staan..kev3L schreef: Dus toch maar even kabel afstellen en basis instellingen doen, alles was klaar koppeling op druk rond de 4 volt basis instellingen gedaan wilde gaan rijden.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Zo zie je maar weer, wordt het een uitgesloten kom je vanzelf bij de volgende aan
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Koppeling op druk is toch rond de 4 volt en geen druk is rond de 2 toch. Zal hem zo is afstellen zonder contact aan kijken wat die dan aangeeft
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo valt uit na 2 sec
1 De koppelingscilinder instellen
[Select]
[02 – transmission]
[Measuring Blocks 08]
block 002
[GO!]
maak nu de stekker los van de hydrolische pomp
veld 2 moet een waarde geven van 1.8 tot 2.0 V
Als deze waarde erbuiten kunt u de koppelingscilinder afstellen(op de hevel van de versnellingsbak zit de verstelling hiervoor) tot deze waarde er binnen valt.
Sluit de stekker van de hydrolische pomp weer aan
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back – 06]
Contact uit en weer aan
[Select]
[02 – Transmission]
[Fault Codes- 08]
[Clear Codes- 05]
[Done, Go Back]
2 De regelunit / gangsteller instellen
[Basic Setting – 04]
Block 014
[Go!]
1e veld zal veranderen van WAIT naar ADJUST.
Maak borgmoer (nr13) onder op de gangsteller los en zet hem weer vast op de stand waar hij op komt te staan. (Niet naar boven of naar beneden schuiven maar gewoon weer vastzetten in de stand waar deze nu op staat
Zet de pook in E of D en vervolgens weer terug in de Tiptronic stand.
1e veld zal veranderen naar WAIT, de versnellingsbak zal nu enkele schakelingen doen, je kan ze volgen in veld 2 (Stap: 0…28).
1e veld zal nu veranderen van WAIT naar (-), zet de pook in de min stand en houd deze daarin vast voor 5 seconden.
1e veld laat nu STOP zien, plaats de pook in de stop stand en wacht 5 seconden.
1e veld laat nu KickDown zien, duw het gaspedaal helemaal in tot de bodem en wacht 5 seconden.
1e veld laat nu N zien, plaats de pook in de N stand en wacht 5 seconden.
1e veld laat nu StartMot zien, start de motor en laat het 15 seconden draaien.
1e veld zal nu veranderen van SEARCHNG naar IGN.OFF, plaats de pook in de stop stand.
Doe het contact uit en wacht 15 seconden.
[Select]
[02 – transmission]
[Measuring Blocks 08]
block 002
[GO!]
maak nu de stekker los van de hydrolische pomp
veld 2 moet een waarde geven van 1.8 tot 2.0 V
Als deze waarde erbuiten kunt u de koppelingscilinder afstellen(op de hevel van de versnellingsbak zit de verstelling hiervoor) tot deze waarde er binnen valt.
Sluit de stekker van de hydrolische pomp weer aan
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back – 06]
Contact uit en weer aan
[Select]
[02 – Transmission]
[Fault Codes- 08]
[Clear Codes- 05]
[Done, Go Back]
2 De regelunit / gangsteller instellen
[Basic Setting – 04]
Block 014
[Go!]
1e veld zal veranderen van WAIT naar ADJUST.
Maak borgmoer (nr13) onder op de gangsteller los en zet hem weer vast op de stand waar hij op komt te staan. (Niet naar boven of naar beneden schuiven maar gewoon weer vastzetten in de stand waar deze nu op staat
Zet de pook in E of D en vervolgens weer terug in de Tiptronic stand.
1e veld zal veranderen naar WAIT, de versnellingsbak zal nu enkele schakelingen doen, je kan ze volgen in veld 2 (Stap: 0…28).
1e veld zal nu veranderen van WAIT naar (-), zet de pook in de min stand en houd deze daarin vast voor 5 seconden.
1e veld laat nu STOP zien, plaats de pook in de stop stand en wacht 5 seconden.
1e veld laat nu KickDown zien, duw het gaspedaal helemaal in tot de bodem en wacht 5 seconden.
1e veld laat nu N zien, plaats de pook in de N stand en wacht 5 seconden.
1e veld laat nu StartMot zien, start de motor en laat het 15 seconden draaien.
1e veld zal nu veranderen van SEARCHNG naar IGN.OFF, plaats de pook in de stop stand.
Doe het contact uit en wacht 15 seconden.
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Heb geen vagcom, heb alleen bosch(kts) dus bij staat dat anders.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Lupo valt uit na 2 sec
even over na 2 seconden na starten uitvallen.
starten kun je wel dan loopt hij even en slaat dan af, dit is dus de startblokkering.
als dat het probleem niet is dan zou hij naar mijn weten gewoon moeten lopen ook al is de afstelling van de robot niet goed.
natuurlijk wel in de neutraal stand ander slaat hij wel af denk ik als de robot niet goed is afgesteld.
starten kun je wel dan loopt hij even en slaat dan af, dit is dus de startblokkering.
als dat het probleem niet is dan zou hij naar mijn weten gewoon moeten lopen ook al is de afstelling van de robot niet goed.
natuurlijk wel in de neutraal stand ander slaat hij wel af denk ik als de robot niet goed is afgesteld.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo valt uit na 2 sec
al het de startonderbreker is, dan zie je het gloeispriraallampje in de teller unit.
Maar 2 sec is te lang voor de onderbreker, bij mij slaat de motor net aan (echt net) voor dat hij uitvalt door de onderbreker.
Maar 2 sec is te lang voor de onderbreker, bij mij slaat de motor net aan (echt net) voor dat hij uitvalt door de onderbreker.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Lupo valt uit na 2 sec
dat klopt helemaal, bij de lupo van sander netzo.
maar hij slaat wel aan.
maar hij slaat wel aan.
Re: Lupo valt uit na 2 sec
Met blijschap kan ik vertellen dat de lupo het weer doet, lag aan de afstelling voltage stond op 3 volt met de stekker los en daar door ging in een bevieliging denk ik. Dr net basis instellingen gedaan en met vlag en wimpel er door heen gefietst.
Net naar huis gereden (12km) en schakelde en reed subliem.
Nu nog een keer de abs nakijken en dan is die weer helemaal fresh.!
Iederen bedankt voor het mee denken.!
Net naar huis gereden (12km) en schakelde en reed subliem.
Nu nog een keer de abs nakijken en dan is die weer helemaal fresh.!
Iederen bedankt voor het mee denken.!
-
- 3L Buddy
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 22 sep 2000
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven