Ik heb op marktplaats een Webasto Thermo top C uit 2008 op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje. Afgelopen weekend maar eens opgehaald om te kijken of hij er van binnen nog niet uit zag en dat was zo. Ik zie alleen een aantal verschillen met de Thermo Top E die ik eerder gezien heb. Zo is bijvoorbeeld de connector aansluiting voor de waterpomp niet uitgevoerd, er zitten geen pinnen in de aansluiting. Ik heb al wat handleidingen doorgespit maar kon niet vinden hoe die dan moet worden aangesloten, de waterpomp was wel meegeleverd gemonteerd dus hoort er zeker bij.
Toen ik hem kocht zaten er een aantal korte slangen aan voor het koelwater en wat me verbaasde was dat er een T stuk op zat. Ik was altijd van mening dat de standkachel altijd tussen je watercircuit in moet komen en dat het koelwater altijd door je standkachel gaat. Bij betere inspectie is het een T stuk met (wat ik denk) een thermostaat(ik zie een veer en een klepje die een van de uitgangen dicht houd). Hierover kan ik ook niks vinden in de handleiding.
Heeft iemand een idee hoe de waterpomp word aangestuurd bij dit model en wat de functie is(geweest) van het T stuk?
Edit:
Dit is niet mijn standkackel maar vond een afbeelding van hoe het bij mij (waarschijnlijk) ook aangesloten was: