
Stoelverwarming voor de Lupo, aftermarket
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Ach, als man maak je elke dag nieuw zaad aan, wat na enkele maanden is uitgerijpt. Dus tijdens de warme zomermaanden ben je gewoon weer vruchtbaar hoor
Zie het als een soort sterilisatie voor de koude wintermaanden 


VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Boeien, heb al 3 kinderen, is meer dan genoeg

reichbus schreef:Stoelverwarming is toch slecht voor de vruchtbaarheid? Heb ik ooit ergens gelezen geloof ik.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
moet er niet meer aan denken, kinderen op mijn leeftijd.




- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Ik zie de volgende conversatie al voor me...3L-Dnadave schreef:Ach, als man maak je elke dag nieuw zaad aan, wat na enkele maanden is uitgerijpt. Dus tijdens de warme zomermaanden ben je gewoon weer vruchtbaar hoorZie het als een soort sterilisatie voor de koude wintermaanden
Schat heb jij condooms bij je ? ....nee lieverd niet nodig ik heb de stoelverwarming aangehad...

Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij

- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Handschakel = Probleemloos!
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
deze heb ik ook ooit gehad. zeer makkelijk aan te sluiten en worden echt ontiegelijk warm. bij stand 2 verbrand je al bijna 

- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Stoelverwarming ingebouwd in de Gele lupo vandaag! En je krijgt echt belachelijk veel luxe voor weinig geld, en het is ook nieteens zo moeilijk! (althans....ik heb het plaatsen van de matjes uitbesteed aan Johan....)
Stoelverwarming kopen
Via ebay, 35 euri. prima service bij deze verkoper, snelle verzending. En hij heeft zelfs ongevraagd mijn 2 pakketjes gebundeld en 1x verzendkosten terugbetaald, zonder dat ik het hem vroeg. echt top!
http://www.ebay.de/itm/VW-Lupo-CARBON-S ... 3f137977d0
Constante plus
Een constante + , en een goede massa had ik eergister al extra voorbereid toen ik de CV maakte. Die kan je zelf heel makkelijk pakken: de plus kan je pakken links naast de zekeringkast, daar zitten 3 hele dikke bouten, met 2 hele dikke rode kabels erop, en de derde bout is nog vrij om met een oogje een nieuwe + draad op te leggen.

Goede massa
Een goede massa vindt je achter het paneeltje waar je motorkap-vergrendeling inzit. Simpel een oogje met een massadraad, klaar.
geschakelde +
Deze heb ik bij de radio gepakt. Deze geeft de stoelverwarmingsknop het signaal dat de auto op contact staat, zodat je hem niet perongeluk kan aanlaten.


De matjes plaatsen
de Matjes hebben dubbelzijdige tape, en rug en zitvlak zijn dezelfde grootte. Ook is er enkelzijdige soortvan aluminium tape. Die plak je onder de matjes, tussen matje en schuim, zodat een deel van de warmte die in het schuim gaat , kan terugkaatsen richting je bil en rug.
Johan heeft de stoelbekleding gedemonteerd zoals hij ook doet als hij de stoelbekleding wast. Zie zijn howto daarvoor.
We hebben er voor gekozen om de dwarse metalen verbindingsstukjes die het dichtst bij het scharnierpunt zitten, NIET terug te plaatsen. Het is namelijk niet goed om al teveel knikken te maken in de matjes. En Johan en ik vonden dat deze metalen staafjes het meest gemist konden worden. De metalen staaf die verder naar de voorzijde zat hebben we wel teruggeplaatst. Ik hoop dat de knik hierin niet te veel is. Maar zonder deze verbindingsstaaf zou het niet stevig genoeg zijn geweest. Boven de staaf plaatsen is geen optie, want de staaf komt door de stof heen.
Na telefonisch overleg met Joch3m (thanx!) hebben Johan en ik er voor gekozen om de matjes in de lengterichting te plaatsen.
Hoe Johan het verder allemaal heeft gedaan; geen idee! ik was lekker aan het solderen in de auto, en na verloop van tijd kwam Johan aanlopen en zei triomfantelijk : "zo, een stoel met stoelverwarming! -bam- (zet stoel voor mij neer) !"

Draden verbinden
easy does it : plus op plus (met zekering ertussen) , min op min, geschakelde + op geel. Klaar.
Knopje plaatsen
Framepje verwarmingsknoppen even lostrekken voor extra grip. Dummyknop eruit trekken. Nieuwe knop er in.
De knop is nét niet helemaal juist qua grootte: hij is te breed en nét niet hetzelfde design. Dat is geen probleem zolang hij rust op dummyknoppen zoals hier. En dat design...ach. Paula vindt het er niet minder lekker warm door.
In de groene Lupo wil ik alles net even ietsje mooier dan bij de gele lupo, en dus zal ik in de groene lupo kiezen voor OEM knoppen, maar die zijn duur. Duurder dan de hele stoelverwarming bij elkaar, en dan nog de kabelboom. Dus voor mensen die het geen probleem vinden zoals het er bij mij uitziet.....this is what you get:

de verlichting
het blauwe lampje brand altijd als je contact aan is. Ook als je verlichting uit is, en de andere knoppen dus niet verlicht zijn. Dat kan anders geschakeld worden, maar dat hoefde bij de gele Lupo allemaal niet zo ingewikkeld: dit is prima zo. Zodra je de verwarming aanzet gaat het rode erbij branden. Je hebt standen 0 - 1 - 2 -3 -4 -5, en daar tussenin ook nog halve standen. In totaal 9 aan-standen dus.



En is het warm?
De verwarming is heerlijk warm! Standje 5 is maar kort lekker, en wordt daarna te warm. Uitiendelijk had ik genoeg aan standje 0,5. Voordeel van stoelverwarming is dat het na circa 30 seconden al lekker begint te worden, nog lang voordat de verwarming van de auto het begint te doen. Ook zit het precies waar je de warmte wil hebben : je rug, je billen en je nuts.
Voor de mensen die het overwegen én hun vieze bekleding wel gewassen willen hebben : Volgens mij is Johan wel te porren om beide te doen. PB hem voor meer info.
Stoelverwarming kopen
Via ebay, 35 euri. prima service bij deze verkoper, snelle verzending. En hij heeft zelfs ongevraagd mijn 2 pakketjes gebundeld en 1x verzendkosten terugbetaald, zonder dat ik het hem vroeg. echt top!
http://www.ebay.de/itm/VW-Lupo-CARBON-S ... 3f137977d0
Constante plus
Een constante + , en een goede massa had ik eergister al extra voorbereid toen ik de CV maakte. Die kan je zelf heel makkelijk pakken: de plus kan je pakken links naast de zekeringkast, daar zitten 3 hele dikke bouten, met 2 hele dikke rode kabels erop, en de derde bout is nog vrij om met een oogje een nieuwe + draad op te leggen.

Goede massa
Een goede massa vindt je achter het paneeltje waar je motorkap-vergrendeling inzit. Simpel een oogje met een massadraad, klaar.
geschakelde +
Deze heb ik bij de radio gepakt. Deze geeft de stoelverwarmingsknop het signaal dat de auto op contact staat, zodat je hem niet perongeluk kan aanlaten.

De matjes plaatsen
de Matjes hebben dubbelzijdige tape, en rug en zitvlak zijn dezelfde grootte. Ook is er enkelzijdige soortvan aluminium tape. Die plak je onder de matjes, tussen matje en schuim, zodat een deel van de warmte die in het schuim gaat , kan terugkaatsen richting je bil en rug.
Johan heeft de stoelbekleding gedemonteerd zoals hij ook doet als hij de stoelbekleding wast. Zie zijn howto daarvoor.
We hebben er voor gekozen om de dwarse metalen verbindingsstukjes die het dichtst bij het scharnierpunt zitten, NIET terug te plaatsen. Het is namelijk niet goed om al teveel knikken te maken in de matjes. En Johan en ik vonden dat deze metalen staafjes het meest gemist konden worden. De metalen staaf die verder naar de voorzijde zat hebben we wel teruggeplaatst. Ik hoop dat de knik hierin niet te veel is. Maar zonder deze verbindingsstaaf zou het niet stevig genoeg zijn geweest. Boven de staaf plaatsen is geen optie, want de staaf komt door de stof heen.
Na telefonisch overleg met Joch3m (thanx!) hebben Johan en ik er voor gekozen om de matjes in de lengterichting te plaatsen.
Hoe Johan het verder allemaal heeft gedaan; geen idee! ik was lekker aan het solderen in de auto, en na verloop van tijd kwam Johan aanlopen en zei triomfantelijk : "zo, een stoel met stoelverwarming! -bam- (zet stoel voor mij neer) !"

Draden verbinden
easy does it : plus op plus (met zekering ertussen) , min op min, geschakelde + op geel. Klaar.
Knopje plaatsen
Framepje verwarmingsknoppen even lostrekken voor extra grip. Dummyknop eruit trekken. Nieuwe knop er in.
De knop is nét niet helemaal juist qua grootte: hij is te breed en nét niet hetzelfde design. Dat is geen probleem zolang hij rust op dummyknoppen zoals hier. En dat design...ach. Paula vindt het er niet minder lekker warm door.
In de groene Lupo wil ik alles net even ietsje mooier dan bij de gele lupo, en dus zal ik in de groene lupo kiezen voor OEM knoppen, maar die zijn duur. Duurder dan de hele stoelverwarming bij elkaar, en dan nog de kabelboom. Dus voor mensen die het geen probleem vinden zoals het er bij mij uitziet.....this is what you get:

de verlichting
het blauwe lampje brand altijd als je contact aan is. Ook als je verlichting uit is, en de andere knoppen dus niet verlicht zijn. Dat kan anders geschakeld worden, maar dat hoefde bij de gele Lupo allemaal niet zo ingewikkeld: dit is prima zo. Zodra je de verwarming aanzet gaat het rode erbij branden. Je hebt standen 0 - 1 - 2 -3 -4 -5, en daar tussenin ook nog halve standen. In totaal 9 aan-standen dus.


En is het warm?
De verwarming is heerlijk warm! Standje 5 is maar kort lekker, en wordt daarna te warm. Uitiendelijk had ik genoeg aan standje 0,5. Voordeel van stoelverwarming is dat het na circa 30 seconden al lekker begint te worden, nog lang voordat de verwarming van de auto het begint te doen. Ook zit het precies waar je de warmte wil hebben : je rug, je billen en je nuts.
Voor de mensen die het overwegen én hun vieze bekleding wel gewassen willen hebben : Volgens mij is Johan wel te porren om beide te doen. PB hem voor meer info.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Mooi klusje.
Eén reactie.
Ik zette de stoel dan wel bam neer, maar heb 'm nog wel op z'n plaats gezet en "zitklaar" opgeleverd.
Eén reactie.
Ik zette de stoel dan wel bam neer, maar heb 'm nog wel op z'n plaats gezet en "zitklaar" opgeleverd.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Lekker hè...was één van de belangrijkste redenen waarom ik deze 3l gekocht heb die nu hier voor de deur staat
Overigens kan ik het best 20 minuten op stand 4 uithouden...maar daarna moet hij echt kouder.

Overigens kan ik het best 20 minuten op stand 4 uithouden...maar daarna moet hij echt kouder.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij

- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
ik kwam trouwens dit plaatje nog tegen.
wat zou nou de achterliggende gedachte zijn achter waar je wel en niet mag knippen ?

wat zou nou de achterliggende gedachte zijn achter waar je wel en niet mag knippen ?

VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Da's simpel
De voeding van de verwarming komt (zoals je naar de afbeelding kijkt) van boven en onder en van links.
Dus je mag "inkorten" op de lengte.
De voeding van de verwarming komt (zoals je naar de afbeelding kijkt) van boven en onder en van links.
Dus je mag "inkorten" op de lengte.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Johan schreef:Mooi klusje.
Eén reactie.
Ik zette de stoel dan wel bam neer, maar heb 'm nog wel op z'n plaats gezet en "zitklaar" opgeleverd.

Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Haha, lees dit nog eens een keer en moet nog aan mijn bijdrage verder boven denken. Krijg in één keer een visioen van gebraden bal-Ap- schreef:deze heb ik ook ooit gehad. zeer makkelijk aan te sluiten en worden echt ontiegelijk warm. bij stand 2 verbrand je al bijna


- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
voorraadje stoelverwarming setjes!


VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Is dat bij je thuis? Ik vermoed bij Johan.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
isje bij mij 

VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Over een week, is wel een deel bij mij.foppe schreef:Is dat bij je thuis? Ik vermoed bij Johan.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Voor de groene Lupo wilde ik graag OEM knoppen op de aftermarket matjes.
beide kocht ik.
En omdat ik de kabelboom van de OEM knoppen niet helemaal snapte , vroeg ik of Foppe het wilde uitzoeken.
en dat heeft Foppe gedaan, getuige de fotos hieronder :



Om een lang verhaal kort te maken heeft Foppe het volgende ontdekt :
* aftermarket stoelverwarming : werkt doormiddel instellen van een vast vermogen in de draaiknop. Standje 3 is dus 60% vermogen, en als het te warm wordt moet je hem zelf op standje 1 zetten.
* oem stoelverwarming : werkt altijd op vol vermogen, maar gaat uit doormiddel van feedback van een temperatuursensor. Deze sensor moet dan ook in het matje zitten. Standje 1 .. 5 zijn dus verschillende temperatuur instellingen. De stoelverwarming zal bij standje 3 altijd beginnen op maximaal vermogen net zolang tot hij de gewenste temperatuur is, en daarna schakelt ie eventjes uit.
zonder die temperatuur feedback doen de OEM knoppen nix nada nul. Dus is de OEM knop onbruikbaar zonder temperatuur feedback.
kortom.....even makkelijk de OEM knoppen op de aftermarket matjes,........dat ging nog niet zo makkelijk.
Maar Foppe is een doorzetter en heeft de hele nacht doorgewerkt.
Hij heeft alles uitgezocht, en kwam tot de conclusie dat er een NTC weerstand (=temperatuur sensor) in de matjes moest komen, en heeft het tijdelijk even met een ander weerstandje getest en het werkt! Foppe zal nu de juiste NTC weerstand voor me bestellen, die is dan hopelijk op tijd binnen, en dan kan het hele systeem Vrijdag in de groene lupo komen. Er zal dan dus naast de matjes ook een temperatuur sensortje in de bekleding worden geplaatst. Daar moet dan wel even een geschikte plek voor worden gezocht. Maar dat gaat vast lukken. desnoods moet er een klein beetje schuim worden weggehaald om de sensor mooi in weg te stoppen.
Dit is een sensor:

beide kocht ik.
En omdat ik de kabelboom van de OEM knoppen niet helemaal snapte , vroeg ik of Foppe het wilde uitzoeken.
en dat heeft Foppe gedaan, getuige de fotos hieronder :



Om een lang verhaal kort te maken heeft Foppe het volgende ontdekt :
* aftermarket stoelverwarming : werkt doormiddel instellen van een vast vermogen in de draaiknop. Standje 3 is dus 60% vermogen, en als het te warm wordt moet je hem zelf op standje 1 zetten.
* oem stoelverwarming : werkt altijd op vol vermogen, maar gaat uit doormiddel van feedback van een temperatuursensor. Deze sensor moet dan ook in het matje zitten. Standje 1 .. 5 zijn dus verschillende temperatuur instellingen. De stoelverwarming zal bij standje 3 altijd beginnen op maximaal vermogen net zolang tot hij de gewenste temperatuur is, en daarna schakelt ie eventjes uit.
zonder die temperatuur feedback doen de OEM knoppen nix nada nul. Dus is de OEM knop onbruikbaar zonder temperatuur feedback.
kortom.....even makkelijk de OEM knoppen op de aftermarket matjes,........dat ging nog niet zo makkelijk.
Maar Foppe is een doorzetter en heeft de hele nacht doorgewerkt.
Hij heeft alles uitgezocht, en kwam tot de conclusie dat er een NTC weerstand (=temperatuur sensor) in de matjes moest komen, en heeft het tijdelijk even met een ander weerstandje getest en het werkt! Foppe zal nu de juiste NTC weerstand voor me bestellen, die is dan hopelijk op tijd binnen, en dan kan het hele systeem Vrijdag in de groene lupo komen. Er zal dan dus naast de matjes ook een temperatuur sensortje in de bekleding worden geplaatst. Daar moet dan wel even een geschikte plek voor worden gezocht. Maar dat gaat vast lukken. desnoods moet er een klein beetje schuim worden weggehaald om de sensor mooi in weg te stoppen.
Dit is een sensor:

VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: aftermarket stoelverwarming voor de lupo
Haha, ik heb niet de hele nacht doorgewerkt hoor, tussen 1:00 en 7:00 heb ik nog geslapen hoor 
2 stuks NTC zijn besteld hoor, ze komen dinsdag bij je binnen daar in Leiden.
http://nl.farnell.com/epcos/b57164k103j/thermistor-ntc/dp/9753435
http://www.farnell.com/datasheets/1018136.pdf

2 stuks NTC zijn besteld hoor, ze komen dinsdag bij je binnen daar in Leiden.
http://nl.farnell.com/epcos/b57164k103j/thermistor-ntc/dp/9753435
http://www.farnell.com/datasheets/1018136.pdf
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers