Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Alles over plaatwerk, beglazing, etc.

Moderator: reichbus

Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Ik kon op het forum zo snel geen "how to" vinden.

Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van centrale deurvergrendeling? Liefst met afstandsbediening.
Wat komt er allemaal bij kijken?
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Kijk das handig!

Ga je voor origineel of aftermarket?
Ik zie de goede how to graag tegemoet ;)
Gebruikersavatar
Ewoud
3L Maat
3L Maat
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
Echte naam: Ewoud
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 380.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Ewoud »

Ik heb het laatst ook gedaan. Houdt er rekening mee dat je er wel een hele (werk)dag mee bezig bent!

Grove volgorde:
1. Setje testen op je accu
2. Draadboom netjes maken en inbouwen
3. Motoren in je deuren (en evt. klep) positioneren
4. deur paneel terugbouwen
5. motoren afstellen en vastzetten
6. Alles weer terugbouwen

Hier wat foto's:
Het deurpaneel (kan je kijken waar je hem los moet trekken)
https://mega.co.nz/#!D98jya6T!F4_gnRlziBFTxz7hRiPSZJG1tDO_J1m5MfJJHhjCjJ4

het (zo verticaal mogelijk) plaatsen van de motor in je deur:
https://mega.co.nz/#!SxkhUAyY!kU7XdzXXbYbgr8ZkdKGJJN1hDWqtQGgQ0ZeT0yrA0yE

hoe de motor bij mij zit:
https://mega.co.nz/#!W4EgHYSJ!OuoqLb_fRml2i8L9Sw3tz61aMaZZ5zaAs971qm2YwQ8

het verschil tussen de linker 2 bagger sleutels en een goede rechts (zie Tips)
https://mega.co.nz/#!7pcT0BiY!Y2-9YMx4KlLWxuAViMwGObQVa_YFJgBFOu-n83DFDF4


Tips:
1. plaats 2 klemmetjes op het stangetje van de motoren
2. koop geen losse sleutels op internet maar ga naar een goede sleutelzaak om je sleutels na te laten maken. Ik ben naar Van Rossum Sleutelservice in Zwolle geweest.
Hier scannen ze DIGITAAL jouw sleutel en deze vergelijken ze met een database van ''sleutelprofielen''. Bij mij herkende de machine direct ''een profiel'', d.w.z. dat ze dus niet weten wat voor auto het is maar alleen wat voor profiel. Daarna krijg je je eigen sleutel weer terug en wordt het profiel erin gefreesd. Het voordeel hiervan is dat je niet het versleten profiel krijgt van je eigen sleutel. De baardsetjes op internet van 5 euro zijn niet precies hetzelfde en van mindere kwaliteit.
3. Je hoeft heel de achterbank en -panelen er niet af te halen, het kan allemaal langs/binnen de panelen gestoken/getrokken worden.
4. Maak je een how-to? :grin: :whistle:
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

Cuprani schreef:
Kijk das handig!

Ga je voor origineel of aftermarket?
Ik zie de goede how to graag tegemoet ;)
Heb een aftermarket set. Moet ff kijken of ik voor een how to ga, kost toch wat extra tijd en ik wil het toch zaterdag wel af krijgen.
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Welke set heb je gekocht?
Laat anders volgende week maar weten of het bevalt ;-)
Jeroenn
Benzinevriend
Benzinevriend
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 jan 2014, 23:00
Echte naam: Jeroen
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 235.000
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Jeroenn »

Ben er ook wel benieuwd naar, toch wel handig.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door 3L-Dnadave »

ik heb 3 verschillende gehad, en kan wel stellen dat ik er inmiddels een beetje kaas van gegeten heb.

deze moet je hebben : simpel, effectief, goede design sleutel , knipper aansturing, en gewoon betrouwbaar.
verder is het qua functies allemaal nie zo spannend, die setjes stellen nie veel voor, en ze doen wat ze moeten doen. het is geen rocket science

JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
Afbeelding

inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door reichbus »

3L-Dnadave schreef:ik heb 3 verschillende gehad, en kan wel stellen dat ik er inmiddels een beetje kaas van gegeten heb.

deze moet je hebben : simpel, effectief, goede design sleutel , knipper aansturing, en gewoon betrouwbaar.
verder is het qua functies allemaal nie zo spannend, die setjes stellen nie veel voor, en ze doen wat ze moeten doen. het is geen rocket science

JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/


inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
Wat een prijsverschil met die setjes van Waeco zeg. Daar heb je voor 35 euro twee stelmotoren (ML-22), maar nog geen ontvanger. Die moet je er nog bij kopen voor 105 euro bij Conrad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

3L-Dnadave schreef: JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
Afbeelding

inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
Zoiets heb ik inderdaad ook gekocht, mijne kwam van ebay, maar ontloopt elkaar niet zo.

Vandaag begonnen met de inbouw, het is allemaal goed te doen, maar wel tijdrovend. De voordeuren zijn eigenlijk zo gepiept, kaarten van de deur, kabels doortrekken met een ijzerdraad en de servo's monteren.

Achterklep vond ik nogal een gedoe, met name de friemel monteren op het oude slot en de kabels doortrekken is tijdrovend.
Uiteindelijk ben ik van 10 tot 4 bezig geweest, de bedrading e.d. is allemaal getrokken. Morgen moet ik de servo's in de klep en bestuurdersdeur monteren en dan zou het af moeten zijn.

Knipperlichten heb ik er nog niet op aangesloten, omdat ik niet direct wist welke kabel ik moest hebben/waar ik die vandaan trek. Mogelijk doe ik dat later nog.

De achterklep heb zal ik wrsch. op de 'algemene' vergrendeling zetten, alhoewel hier ook een speciale knop/circuit voor is. Dit circuit geeft echter een korte puls af, de motor blijft dan niet in positie. Hoe heb jij dat dave?
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door foppe »

Hey Richard,

De knipper verlichting, zou je van de gevaren lichtschakelaar af kunnen pakken. Dat is eerder gedaan volgens mij.
Voor de achterklep zou ik een motor bij de sloop halen van een golf 3, als ik het goed heb.

Maar er is al een howto hiervoor, ik kom er net achter, was het alweer vergeten: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=51&t=798 :lol:
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Riggard »

How to ken ik inderdaad, de friemel e.d. is ook allemaal gemonteerd.

Ik heb echter 2 opties om de achterkep te bedienen;
- Via de normale CV, als ik dan de auto van het slot haal dan gaat de achterklep ook van het slot
- Via de aparte knop voor de achterklep op de CV, alleen deze geeft een pulserend signaal.

Met de laatste optie zou de friemel denk ik ook niet nodig zijn. Ik kan dan de stelmotor op de ontgrendelstang van de handgreep zetten. Doordat het signaal pulserend is zal de stelmotor dan met een korte puls de klep opentrekken als ik de knop voor de achterklep indruk.

Theoretisch werkt het laatste, of dat in de praktijk ook zo is moet ik even afwachten. Ik weet nml niet of de stelmotor genoeg trekkracht heeft.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door foppe »

Ja zo bedoel je.
Ik zou het via de normale CV doen, dat extra knopje op je sleutel wordt bij een lupo niet gebruikt. Die is alleen bedoeld voor auto's waarbij de achterklep al sowieso al electrisch opengaat.
Zoals bij de A2, waar een elektrisch drukknopje achterop zit.

Weet je wat nog wel een leuke feature is? De microswitch kan je er wel op aansluiten. Dan gaat je gangstellerpomp nog wat eerder aan en kan je eerder wegrijden.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Ewoud
3L Maat
3L Maat
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
Echte naam: Ewoud
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 380.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Ewoud »

Tip voor de knipperlichten: sluit ze aan op je achterlichten. Hier kan je erg makkelijk bij en je moet toch draden naar achter trekken.
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

Alleen dan doen ze vóór niet mee...
Dan kan je toch beter van de alarmlichten pakken, dan heb je ze gelijk voor en achter.
Cuprani
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
Echte naam: Nils
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 20 dec 2001
Kilometerstand: 170.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Cuprani »

3L-Dnadave schreef:ik heb 3 verschillende gehad, en kan wel stellen dat ik er inmiddels een beetje kaas van gegeten heb.

deze moet je hebben : simpel, effectief, goede design sleutel , knipper aansturing, en gewoon betrouwbaar.
verder is het qua functies allemaal nie zo spannend, die setjes stellen nie veel voor, en ze doen wat ze moeten doen. het is geen rocket science

JOM Centrale deurvergrendeling met klapsleutel 29,95
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... apsleutel/
Afbeelding

inbouwen is echt appeltje eitje. jammer dat veel van de fotos uit mijn howto van de server af zijn. voor de echte liefhebber kan ik ze wel opspeuren op mn harde schijf, maar de beschrijving dekt de lading wel.
Hoe zit het met de startonderbreker als je deze sleutels gebruikt?
Kan je deze sleutels gewoon inleren? Of moet je nog een transponder overzetten?
Gebruikersavatar
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 1147
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Alkmaar

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Rick-3L »

Ik heb vanaf morgen oem cv..
Hiervoor aftermarket gehad, werkt prima hoor die van cargoods.

Oem is eeuhmmm. Iets meer werk lolll
Voordeel je kunt gelijk ook elektrische ramen inbouwen dan!

Tenzij je David heet.. :mrgreen:

-Rick
Gebruikersavatar
Ewoud
3L Maat
3L Maat
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
Echte naam: Ewoud
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 380.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door Ewoud »

Cuprani schreef:Alleen dan doen ze vóór niet mee...
Dan kan je toch beter van de alarmlichten pakken, dan heb je ze gelijk voor en achter.
Jawel hoor. zelf ook gedaan! :grin:
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door foppe »

Wat nog makkelijker is. Je kijkt even wat de kleur is van de draad van de knipperlichten achter.

Die draden liggen in de kabelboom onder je dorpel en gaat in je dashboard. Dan sluit je hem daar ergens aan.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Hulp gevraagd bij inbouw centrale deurvergrendeling

Bericht door reichbus »

Cuprani schreef:
Hoe zit het met de startonderbreker als je deze sleutels gebruikt?
Kan je deze sleutels gewoon inleren? Of moet je nog een transponder overzetten?
De chip zit in de behuizing van je originele sleutels. Die kun je er uit pulken of over laten kopiëren door een sleutelboer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”