Trend voor 2015 DIY projectors + xenon
Moderator: reichbus
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Trend voor 2015 DIY projectors + xenon
Hallo allen,
Zoals iedereen natuurlijk al gelezen heeft is de trend van 2014 toch zeker wel de panoramadakjes. Of waren het nu de GTI xenon koplampen? Ikzelf ben begonnen met een klein projectje dat misschien wel uitgroeit tot de trend van 2015 en wat een extra zal worden voor de mensen die al zo'n lange wishlist hebben..... Benieuwd??? blijf dit draadje volgen....
Zoals iedereen natuurlijk al gelezen heeft is de trend van 2014 toch zeker wel de panoramadakjes. Of waren het nu de GTI xenon koplampen? Ikzelf ben begonnen met een klein projectje dat misschien wel uitgroeit tot de trend van 2015 en wat een extra zal worden voor de mensen die al zo'n lange wishlist hebben..... Benieuwd??? blijf dit draadje volgen....
Laatst gewijzigd door Buzz_4stroke op 03 mar 2015, 07:44, 2 keer totaal gewijzigd.
HIER staat mijn topic.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Trend voor 2015
Ik ben benieuwd Chris, je maakt me nieuwsgierig.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Trend voor 2015
Helaas Foppe is dit (nog) niet voor de A2 rijders onder ons......
Alvast hint nummer 1: Doe dit 's avonds of 's nachts anders wordt moeder de vrouw boos....
Alvast hint nummer 1: Doe dit 's avonds of 's nachts anders wordt moeder de vrouw boos....
HIER staat mijn topic.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Trend voor 2015
Je thermostaat uitkoken. Of nee: verstuivers niet in dat mooie apparaat van Eldert-Jan gooien, maar denken: "dat kan ik goedkoper" en ze dan in de frituur mikken. Reken er op: je krijgt concurrentie van de verstuivers laten reinigen.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Trend voor 2015
Nou, ik ben ook benieuwd... Vooral na de eerste hint...
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Trend voor 2015
Lampen, in, de, oven, aanpassen. Xenon???
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Trend voor 2015
Hoofdprijs voor Emiel Er komen inderdaad projectors in de lampen (H1) die op een later moment kunnen worden geüpgraded door aftermarket Xenon pitjes in H1 formaat. Fotoserie volgt.....
HIER staat mijn topic.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Trend voor 2015
Dat is er ook voor de A2 hoor
En staat ook ergens op mijn todo lijstje
En staat ook ergens op mijn todo lijstje
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Trend voor 2015
Maar das toch geen upgrade voor de mensen met een lange wishlist die al gti xenon hebben :p zat ik helemaal vol spanning :p
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Re: Trend voor 2015
Ik zal eens aan het denken slaan
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Trend voor 2015
Voor de Xenon-eigenaren is dit misschien niet interessant alleen is dit een begin van een lange weg aan verlichtingsupgrades aan de Lupo. Naast de koplampen worden ook nog knipperlichten en mistlichten aangepakt.
Wat wel een interessant gegeven is, is dat de projectorkoplampen een fractie kosten van OEM xenon en zeker de helft minder dan de aftermarket projectorkoplampen die op het www te vinden zijn..... En iedere euro die bespaard wordt kan weer in een ander project gestoken worden, of niet David?
Wat wel een interessant gegeven is, is dat de projectorkoplampen een fractie kosten van OEM xenon en zeker de helft minder dan de aftermarket projectorkoplampen die op het www te vinden zijn..... En iedere euro die bespaard wordt kan weer in een ander project gestoken worden, of niet David?
HIER staat mijn topic.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Trend voor 2015
Ik vind het de moeite waard te blijven volgen, echter ik heb in Nederland ook een shop gevonden waar ze die ombouw sets verkopen, maar zoveel ruimte kon er toen niet gemaakt worden aan de binnenzijde van de koplampunit ivm inbouwdiepte. Tevens vond ik de manier van afwerken (lees: waterdicht maken) erg slecht waardoor ik afgehaakt was ....
OEM xenon begin ik sowieso niet meer aan, daar wordt de hoofdprijs voor gevraagd, en je moet steeds maar afwachten wat je binnenkrijgt aan andermans ellende.
OEM xenon begin ik sowieso niet meer aan, daar wordt de hoofdprijs voor gevraagd, en je moet steeds maar afwachten wat je binnenkrijgt aan andermans ellende.
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Trend voor 2015
Ik zou persoonlijk op zoek willen naar een mooie LED-lamp (dim- grootlicht), die je goed en waterdicht in kunt bouwen. Dat ze voldoende licht kunnen geven daarvan ben ik al wel overtuigd, maar om ze goed en waterdicht in te bouwen is een ander verhaal.
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Trend voor 2015
LED is inderdaad "the next level" aangezien Audi al auto's heeft uitgerust met alleen LED verlichting en zelfs al aan het experimenteren Is met laserlicht. LED technologie heeft nu dus al ruimte geschapen in toepassing op nieuwe voertuigen alleen is nog te kostbaar op oudere auto's, laat staan dat TUV, wetgeving en de 5.0 bij zijn met kennis en kunde. Zolang er nog geen precedent is geschapen voor toepassing op LED lampen in Non-LED armaturen brand ik mij daar nog niet aan (als dat überhaupt al kan met de warmteontwikkeling van LED )
Waterdichtheid is geen issue aangezien de unit met warmte ge(de)monteerd wordt en er dus geen afdichtingsmateriaal wordt weggesneden, ook achter op de lamp wil ik gebruik maken van de originele aansluitingen van de lampunits, ook wanneer uiteindelijk de xenon wordt ingebouwd. Dit omdat mocht er wat gebeuren (voorbeelden genoeg op het forum) kunnen de lampen 1 op 1 overgezet worden.....
Waterdichtheid is geen issue aangezien de unit met warmte ge(de)monteerd wordt en er dus geen afdichtingsmateriaal wordt weggesneden, ook achter op de lamp wil ik gebruik maken van de originele aansluitingen van de lampunits, ook wanneer uiteindelijk de xenon wordt ingebouwd. Dit omdat mocht er wat gebeuren (voorbeelden genoeg op het forum) kunnen de lampen 1 op 1 overgezet worden.....
HIER staat mijn topic.
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Trend voor 2015 Verlichting voor op de Lupo
en zo wordt het project steeds extremer....... Dit gaat er als volgt gebeuren:
Koplampen worden aangepast met xenonprojectors waarbij deze worden voorzien van zogenoemde Halo's (ringverlichting) die als dagrijverlichting fungeren. Uiteraard doet de stadsverlichting ook nog mee.
Mistlampen bij VAS vandaan leken goed alleen bij demontage bleek de blaker finaal stukgebrand, hierin komen dus de lampjes die Emiel ook heeft met daarbij de Halo's eromheen.
Daarnaast van Eelco (3lManiac) de knipperlichten overgenomen, idee is om deze om te bouwen met projectors als extra grootlicht met daaromheen knipperleds ook deze unit voorzien van stadslicht.
Dit alles voor de wet natuurlijk legaal, hiervoor maak ik een aangepaste kabelboom die op de bestaande kabelboom kan worden geklikt. Ook probeer ik het op een dermate "cleane" manier te doen om een hoog Sjonny gehalte en problemen met de 5.0 te voorkomen.
Verlichtingsopties zijn dan als volgt:
- Schakelaar op uit, alle vier de Halo's branden op vol vermogen.
- Schakelaar op stadslicht, de Halo's branden op 50% en de stadslichten in de koplampen en knipperlichten branden.
- Schakelaar op dimlicht de projectors gaan aan plus opties stadslicht.
- Grootlicht schakelt de projector in de koplamp op grootlicht en de projectors in de knipperlichten.
- Met de mistlampschakelaar worden uiteraard de mistlampen geschakeld en de onderste Halo's op 100%
- Bij thuiskomst blijven de Halo's na uitschakelen van de auto nog 30 seconden branden om daarna te doven.
Tot zover de update en even een sneak preview van een projector in de koplamp (testpassing).
De reflector zit voor een deel aan het "glas" vast en wordt dus ook losgehaald. De reflectie van de draden zie je straks niet meer, dit wordt afgeplakt met aluminium tape.
Vooralsnog ben ik toch nog de onderdelen aan het sprokkelen om de klus te klaren. Mocht iemand nog de koplampstekkers voor mij hebben van een oude kabelboom houdt ik mij ten zeerste aanbevolen (ook voor wat extra draden om de koppel-kabelboom te maken).
Koplampen worden aangepast met xenonprojectors waarbij deze worden voorzien van zogenoemde Halo's (ringverlichting) die als dagrijverlichting fungeren. Uiteraard doet de stadsverlichting ook nog mee.
Mistlampen bij VAS vandaan leken goed alleen bij demontage bleek de blaker finaal stukgebrand, hierin komen dus de lampjes die Emiel ook heeft met daarbij de Halo's eromheen.
Daarnaast van Eelco (3lManiac) de knipperlichten overgenomen, idee is om deze om te bouwen met projectors als extra grootlicht met daaromheen knipperleds ook deze unit voorzien van stadslicht.
Dit alles voor de wet natuurlijk legaal, hiervoor maak ik een aangepaste kabelboom die op de bestaande kabelboom kan worden geklikt. Ook probeer ik het op een dermate "cleane" manier te doen om een hoog Sjonny gehalte en problemen met de 5.0 te voorkomen.
Verlichtingsopties zijn dan als volgt:
- Schakelaar op uit, alle vier de Halo's branden op vol vermogen.
- Schakelaar op stadslicht, de Halo's branden op 50% en de stadslichten in de koplampen en knipperlichten branden.
- Schakelaar op dimlicht de projectors gaan aan plus opties stadslicht.
- Grootlicht schakelt de projector in de koplamp op grootlicht en de projectors in de knipperlichten.
- Met de mistlampschakelaar worden uiteraard de mistlampen geschakeld en de onderste Halo's op 100%
- Bij thuiskomst blijven de Halo's na uitschakelen van de auto nog 30 seconden branden om daarna te doven.
Tot zover de update en even een sneak preview van een projector in de koplamp (testpassing).
De reflector zit voor een deel aan het "glas" vast en wordt dus ook losgehaald. De reflectie van de draden zie je straks niet meer, dit wordt afgeplakt met aluminium tape.
Vooralsnog ben ik toch nog de onderdelen aan het sprokkelen om de klus te klaren. Mocht iemand nog de koplampstekkers voor mij hebben van een oude kabelboom houdt ik mij ten zeerste aanbevolen (ook voor wat extra draden om de koppel-kabelboom te maken).
HIER staat mijn topic.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: Trend voor 2015 Verlichting voor op de Lupo
Als het helemaal legaal moet: stadslichten en lichtjes in de knipperlichten en halo's op 50% mogen niet in combinatie met elkaar.
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Trend voor 2015 Verlichting voor op de Lupo
Wouter,
Ga het nog even napluizen maar volgens mij mogen DRL's samen met stadslicht mits uit of gedimd.
-edit- Ongedimd DRL in combinatie met andere verlichting mag niet, wanneer gedimd krijgt DRL de status van markeringslichten aan de voorzijde van de auto. Dit omdat enkele merken standaard dit op de auto hebben zitten en het anders niet binnen de Nederlandse wetgeving past. In de wettekst staat dat er twee of vier markeringslichten op een auto mogen zitten naast twee (en twee extra) stadslichten.
Ga het nog even napluizen maar volgens mij mogen DRL's samen met stadslicht mits uit of gedimd.
-edit- Ongedimd DRL in combinatie met andere verlichting mag niet, wanneer gedimd krijgt DRL de status van markeringslichten aan de voorzijde van de auto. Dit omdat enkele merken standaard dit op de auto hebben zitten en het anders niet binnen de Nederlandse wetgeving past. In de wettekst staat dat er twee of vier markeringslichten op een auto mogen zitten naast twee (en twee extra) stadslichten.
HIER staat mijn topic.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Trend voor 2015 Verlichting voor op de Lupo
Ik heb dit in 2011 / 2012 geprobeerd maar doordat mijn oven te klein is ging de lens borrelen: de ventilator zat er te dicht op.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Re: Trend voor 2015 Verlichting voor op de Lupo
Ben benieuwd chris! Iig goed bezig!!!!