Achteruitrijcamera inbouwen HOW TO

Handleidingen en instructies over exterieur gerelateerde werkzaamheden. Zoals deurslotreparaties, koplampen, achterlichten en ballastgewichten.

Moderator: reichbus

Gesloten
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Achteruitrijcamera inbouwen HOW TO

Bericht door christjeeh »

De totale kosten waren 15 euro... Het is dus niet duur! :lol:
Als jij er een zoekt en niet kan vinden dan help ik je wel. (PS: Op Aliexpress kan je alles vinden voor niet veel geld. Let alleen wel op de reviews en hoeveel het product besteld is.!)

0: Haal eerst al de plasticpanelen weg aan de binnen kant van de achterbak zodat je er goed bij kunt.
1: De camera in de kentekenplaat verlichting gezet (Klein gat gemaakt in het plastic van zodat er kabeltjes doorheen kunnen voor beeld en stroom)
Afbeelding
2: Het kentekenplaatverlichting aansluiten op stroom voorziening van de oude kentekenplaatverlichting (Deze zit aan de camera vast, zo gekocht)
Afbeelding
3: Kabels doortrekken achter de bumper naar rechts (Of links..), soldeer de + aan op de kabel van het knipperlicht (Dit is de meest onderste kabel van het stripje van de verlichting, maar check dit!)
4: Zoek een Chasis punt voor de - kabel. (Niet op de - van knipperlicht plaatsen! Dan werkt deze niet naar behoren.
5: De beeldkabel doortrekken van de radio naar de achterbak, sluit de rode kabel (Zie het plaatje hierboven, het rode draadje dat uitsteekt bij de beeldkabel) aan beide zijdes aan op de achteruit kabel van de radio en ook op de + van het knipperlicht. (Je kan ook een 2e kabel leggen, wat ook geen moeite is want je moet de kabel toch al leggen) Op deze manier weet de radio dat je auto in achteruit staat.
6: Sluit alle kabels aan op elkaar, (Beeld kabel en stroom kabel)
7: Stel de radio zo in dat de camera beeld kan geven en let op dat het beeld niet omgekeerd weergegeven wordt!
8: Nu werkt de achteruitrijcamera als je de auto in zijn achteruit zet.
Uiteraard kan je het beeld ook aansluiten op een losse display of een speciaal voor uitgevoerde spiegel die je los kan kopen.
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's komen nog van de achteruitrijcamera (Ik ben vergeten om foto's te maken tijdens dat ik bezig was)
Maar je mag me altijd wat vragen!

Foto radio met achteruitrijcamera (Radio type: Pioneer AVH-X8700BT):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door christjeeh op 21 nov 2016, 10:45, 3 keer totaal gewijzigd.
3L het blijft toch speciaal.
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Achteruitrijcamera inbouwen HOW TO

Bericht door Johan »

ik vind het er wel gaaf uitzien
Gesloten

Terug naar “Exterieur”