Willemvee schreef:Via Baco te bestellen voor slechts 12,95: Je webasto standkachel met je mobile telefoon activeren voor een vooraf ingestelde periode. Geen geld, voor de knutselaar.
Komt nog een oude gsm bij en misschien nog een relais om te schakelen, maar dan ben je er wel.
http://www.baco-army-goods.nl/bouwpakke ... mk160.html
emielvanputten schreef:leuk op papier, alleen de praktijk is anders.
De bovenstaande werkt met een lichtsensor op het beeldscherm.
licht aan= schakeling.
Dus als iemand het verkeerde nummer belt (mijn webastonummer) dan zou de kachel aan gaan
Waar de wiatech instelbaar is tot 5 nummer waar het op reageert. dus als iemand anders belt dan krijgt hij of zij geen gehoorWillemvee schreef:Hoe vaak wordt jij gebeld door iemand die verkeerd gedraaid heeft dan, Emiel? Ik nooit. En zeker niet op een nieuwe simkaart.
Maar je moet ook geen appels met peren vergelijken. Of kost jouw systeem ook 12,95?emielvanputten schreef:nee mijn (ons) systeem kost iets meer, en dan krijg je ook iets meer.
Ik heb ooit een nieuw nummer van libertel gekregen omdat ik constant werd gebeld door voor mij onbekende mensen.
Normaal blijft een nummer dat terug gegeven wordt minimaal 6 maanden uit roulatie, met dit nummer was er blijkbaar een jaar voor nodig.
Oja werd ongeveer 15 keer per dag gebeld
De simkaart die je krijgt is wel nieuw, maar het nummer kan al door meerdere mensen gebruikt zijn, en bij uitgifte van een nieuw abbo met nieuw nummer weer in de roulatie terecht komenWillemvee schreef:Ik denk toch dat dat printje in een thread over standkachels genoemd moet worden. We hebben ook budgetleden, per slot van rekening.
Het lijkt me dat er trouwens nog wel omheen te werken is.
Met een (niet al te nieuwe) smart telefoon kun je instellen dat je een afbeelding zie als er iemand belt. dan kan je een foto van iemand maken die dan in beeld komt als iemand belt.
Voor onbekend maak je een zwarte foto. Voor je eigen nummer een witte. Dan ziet die sensor niks als er een vreemde belt.
Maar lukt dat niet, dan gooi je die hele sensor eraf en maak je een andere sensor. Iets dat direct aan de telefoon hangt. Bijvoorbeeld aan de luidspreker. Dan stel je een beltoon in voor een bepaald nummer en de rest op silent.
Kortom: ik denk dat dit printje in een overzicht hoort over standkachels en ik denk echt dat Foppe (HELP!) met heel weinig kosten dit printje kan aanpassen aan jouw wensen. Het woord is nu aan.... Foppe!