Benodigdheden:
- 2 originele knoppen voor in je middenconsole
- wat draad minimaal 1.5mm2
- Een contrastekker, of kabelschoentjes 4.8mm
- een kabelschoen knijptang
- krimpkous of isolatietape voor de isolatie
- zekering houde 10A.
Zo komt het er uiteindelijk uit te zien:
De draden moeten dus naar je middenconsole, Zorg ervoor dat je daar 12V hebt, massa en de 2 draden van je motor. De 12V en de massa kan je rechstreeks van je accu halen, of ergens onder je dashboard tevoorschijn toveren. Zorg er wel voor dat de 12V goed is gezekerd, om brandschade te voorkomen.
De 2 draden van je motor moeten van je dak naar beneden worden gebracht. Die kan je gemakkelijk langs de voorste stijl rechts wegwerken. Gewoon voorzichtig het zwarte kunststofdeel iets open buigen met een stompe schroevedraaier of mesje en de 2 draden er tussen frunniken. Hierna kan dit in je dashboard naar je middenconsole worden gebracht. Ik geloof dat rechts een klepje zit die je los kunt halen en daar met de draden naar binnen kan.
Hoe sluit je het nu op de stekker aan. Kijk hier naar de layout van de schakelaar:
De schakelaar heeft 5 vlakstekers, waar 4,8mm kabelschoentjes op past. Rechtsonder zie je de layout en de nummering. De schakelaar is een wisselschakelaar en zit tussenpin 1, pin 2 en pin 5. Tussen pin 3 en pin4 zit een lampje.
Rechtsboven zie je hoe het geheel aangesloten moet worden:
- Op pin 5 van beide schakelaars moet de 12V
- op pin 2 van beide schakelaars moet de massa
- Op pin1 van beide schakelaars moet de motordraden
Mocht je het lampje ook willen aansluiten, dan kan dat. Gewoon op pin4 sluit je ook een massa aan en op pin 3 sluit je op een pin 3 van een andere knop.
Dan branden deze knoppen 's nachts ook.
Volgens mij is het helemaal niet moeilijk.