Ik heb al een tijdje een probleempje met het wieltje van de middelste uitstroomopening. Dat wieltje kun je als alles goed is van onder naar boven doen of omgekeerd. Zo kun je regelen of de lucht het interieur instroomt of dat je hem tegen je voorruit laat blazen. Of iets er tussenin.
Voorheen kon ik dat wieltje bedienen: dat ging niet zo heel gemakkelijk, maar ik kon hem helemaal verstellen. Sinds een tijd gaat dat wieltje heel makkelijk beneden een eindje naar boven, maar ik kan hem niet helemaal naar boven zetten. Omgekeerd weer naar beneden gaat ook weer, maar hij zit ergens vast.
Hoe kan ik dat repararen?
Middenconsole uitstroomopeningbediening (wieltje) repareren
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Middenconsole uitstroomopeningbediening (wieltje) repareren
Laatst gewijzigd door reichbus op 30 nov 2014, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Wieltje uitstroomopening kapot?
Waarschijnlijk zit een van de kleppen erachter niet helemaal lekker, waardoor je dit verschijnsel krijgt.
Probeer maar eens die kap eraf te knutselen (er is vast wel ergens een how to van).
Komt me ergens bekend voor en is op te lossen. (was mij ook gelukt)
Probeer maar eens die kap eraf te knutselen (er is vast wel ergens een how to van).
Komt me ergens bekend voor en is op te lossen. (was mij ook gelukt)
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Wieltje uitstroomopening kapot?
Psies zoiets is er aan de hand.
Dan moet je de middenconsole loshalen en het spul even bekijken Guus.
Radio eruit, bakje eruit,
2 schroeven aan de zijkant zie je dan zitten en die ook even los.
gevarenschakelaar loshalen, of de stekker aan de achterkant lostrekken (is een gepiel hoor)
en dan kan volgens mij het hele ventilatie rooster gedeelte losgetrokken worden.
Dan kun je het even goed bekijken en volgens mij zie je dan zo wat er aan de hand is.
Dan moet je de middenconsole loshalen en het spul even bekijken Guus.
Radio eruit, bakje eruit,
2 schroeven aan de zijkant zie je dan zitten en die ook even los.
gevarenschakelaar loshalen, of de stekker aan de achterkant lostrekken (is een gepiel hoor)
en dan kan volgens mij het hele ventilatie rooster gedeelte losgetrokken worden.
Dan kun je het even goed bekijken en volgens mij zie je dan zo wat er aan de hand is.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Wieltje uitstroomopening kapot?
Ja, Johan en Foppe weten wat ik bedoel. Ik was nog een plaatje aan het knutselen:
Jammer. Ik had net de radio een beetje naar mijn zin zitten.
Jammer. Ik had net de radio een beetje naar mijn zin zitten.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Wieltje uitstroomopening kapot?
Klus is gepiept. Hoe doe je dat nou?
Je haalt je autoradio er uit en koppelt hem los.Ook het bakje onder je radio moet er uit:
Het resultaat is een groot zwart gat :
Nu moeten er drie torxschroefjes uit, twee aan de zijkanten:
En eentje aan de achterkant:
Dan kun je dat hele blok er uit trekken, maar je alarmlicht zit nog vast aan een kabelboompje. Die moet je even los halen dan kun je beter werken.
Hier de kachelhuisdingesunit:
Aan de bovenkant aan de achterkant van die unit zit een grote uitstroomopening met een klep. Als je die klep heen en weer beweegt en horizontaal zet dan kun je naar binnen kijken. Dan zie je dat aan het wieltje aan de voorkant een heveltje zit, evenals aan die klep. Die horen aan elkaar te zitten, zodat het wieltje die klep bedient. Bij mij waren die van elkaar los geraakt. Met een beetje heen en weer rommelen had ik de boel aan elkaar zitten.
Terugbouwen is dan op zich niet zo moeilijk meer. Ik had het meeste moeite met de bedrading van de alarmlichten weer goed te bevestigen en de kabels van radio zo draperen dat ze ook goed achterin de radio gestoken konden worden.
En weer een probleem opgelost .
Je haalt je autoradio er uit en koppelt hem los.Ook het bakje onder je radio moet er uit:
Het resultaat is een groot zwart gat :
Nu moeten er drie torxschroefjes uit, twee aan de zijkanten:
En eentje aan de achterkant:
Dan kun je dat hele blok er uit trekken, maar je alarmlicht zit nog vast aan een kabelboompje. Die moet je even los halen dan kun je beter werken.
Hier de kachelhuisdingesunit:
Aan de bovenkant aan de achterkant van die unit zit een grote uitstroomopening met een klep. Als je die klep heen en weer beweegt en horizontaal zet dan kun je naar binnen kijken. Dan zie je dat aan het wieltje aan de voorkant een heveltje zit, evenals aan die klep. Die horen aan elkaar te zitten, zodat het wieltje die klep bedient. Bij mij waren die van elkaar los geraakt. Met een beetje heen en weer rommelen had ik de boel aan elkaar zitten.
Terugbouwen is dan op zich niet zo moeilijk meer. Ik had het meeste moeite met de bedrading van de alarmlichten weer goed te bevestigen en de kabels van radio zo draperen dat ze ook goed achterin de radio gestoken konden worden.
En weer een probleem opgelost .