http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=118907
Oliepeil in reservoir voor koppelingsmechanisme en schakelmechanisme controleren en olie bijvullen
Oliepeil controleren
Voorwaarde
● Wagen staat horizontaal
‒ Wanneer in de wagen een radio met antidiefstalcode is ingebouwd, eerst de code opvragen.
‒ Massakabel van accu losmaken.
Aanwijzing:
Het is beslist noodzakelijk de accu los te maken, aangezien ook bij uitgeschakeld contact de hydraulische pomp begint te draaien en hydraulische olie uit het systeem komt.
‒ → Drukaccumulator ca. 1/2 omwenteling losmaken (het hydraulische-oliepeil in het reservoir stijgt).
‒ → Oliepeil controleren: het oliepeil moet ongeveer in het midden van het gebied -pijl- staan; zo nodig het oliepeil corrigeren => blz. 34-90.
‒ Drukaccumulator met momentsleutel aantrekken.
Aantrekmoment
Drukaccumulator aan regelapparaat van hydraulisch systeem: 40 Nm
‒ Massakabel op accu vastmaken.
‒ Contact inschakelen (hydraulische-oliepeil in reservoir daalt).
‒ Het hydraulische systeem visueel op lekkage controleren
Hier kun je precies op zien welk olie pijl van het hydrolisch systeem (even in deze termen zodat dit topic ook hierop gevonden kan worden!) zou moeten staan.
Ook de bijbehorende handelingen worden omschreven.
Enige wat nog mist is het exacte hydraulische type olie (via ons forum kom ik niet verder dan M2, maar dat laat zich moeizaam vinden via Google, maar zou wel gewoon bij de VW dealer te halen zijn).
Jeroen