Als er op- en of aanmerkingen zijn laat maar horen.
Als je de plaatjes niet helemaal kan zien moet je je beeld kleiner scrollen (ctrl + scrollknop van muis naar je toe rollen)
Nietsnut
opm 1: Pluto/Dre het deel over verzekeren betreft zelf naar huis rijden in de pas aangekochte auto, als je de auto op een aanhanger mee naar huis neemt is er geen verzekering voor de gekochte auto nodig. Wel voor het trekkende voertuig + aanhanger natuurlijk. Als je zelf een autoambulance hebt (ook heb je in veel gevallen een E achter B rijbewijs nodig) of voor weinig kan lenen is die optie vaak de goedkoopste, anders gewoon WA-verzekerd naar huis rijden.Rode of gele kentekenplaten?
* Uitleg verschillen rode en gele platen
* Naar ik me heb laten vertellen staat er in het wetboek waarmee de politie werkt dat rode platen WEL mogen in NL, en gele NIET.
opm 2: toevoeging: Als je geldige keuringspapieren van de Tüv bij de auto hebt, dan wordt de geldigheidsdatum door de RDW overgenomen als apk-datum. Mits je dit zelf aangeeft bij het aanmaken van de werkorder.
Toevoeging van NicoTDi: Dat de auto Tüv heeft is op 2 manieren aan te tonen;
Punt 1: de Tüv-brief zelf,
Punt 2: het staat vermeld op het door Dekra uitgegeven verzekeringsbewijs (indien de auto bij Dekra verzekerd is/was in Duitsland). Als de auto bij een andere verzekeraar verzekerd is/was staat het zeer waarschijnlijk niet op het verzekeringsbewijs. (Dekra is de duitse Kwik-Fit en zij verzekeren ook auto's.)
opm 3: Toevoeging van JHL: modelformulieren voor de koop van een auto in Duitsland.
opm 4: ik kreeg net de vraag of het mogelijk is om de waarde van de auto naar beneden te brengen door de auto van schade te voorzien (kapotte plaatdelen monteren bijvoorbeeld), de aanwezige opties demonteren danwel het onderhoudsboekje niet mee te nemen..
Punt 1: Het lagere BPM-tarief bij schade invoer is niet meer. Met of zonder schade betaal je hetzelfde tarief. Tenzij je om een taxatie vraagt... dan mag je BPM op basis van taxatie betalen, dus niet volgens de standaard tabel. Doe dit alleen als de taxatiewaarde lager is dan de autotelex waarde.
Punt 2: Opties demonteren; welke opties??? De 3L heeft er niet veel...
Punt 3: Onderhoudsboekje meenemen/weglaten; de RDW-keurmeester kijkt hier niet naar.
punt 4: BPM-tarieven worden dmv een afschrijftabel bepaald, adhv de leeftijd (hoe ouder het voertuig, hoe minder BPM)
Punt 5: Informatie over de BPM samenstelling in 2011
opm 5: als je de auto op de aanhanger mee wilt nemen moet de auto afgemeld zijn.
============================================================
Versiebeheer:
Update 7: 2012-05-08 auto moet afgemeld zijn in Dld. voordat je meeneemt (opm 5)
Update 6: 2011-12-07 meer Tüv informatie toegevoegd
Update 5: 2011-12-07 'legaal' de BPM verminderen
Update 4: 2011-10-04 Duits koopcontract toegevoegd
Update 3: 2011-09-29 Tüv informatie toegevoegd
Update 2: 2011-03-25 Info over rode en gele kentekenplaten verduidelijkt
Update 1: 2011-02-28 Nieuwe flows gemaakt en gepost. Het deel over zelf naar huis rijden en verzekeren is aangepast.
Initiële post geschreven op 2011-02-20 door Nietsnut