Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Vrijetijdssleutelaar
Plaats reactie
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Afbeelding
Afbeelding
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

• Basisinstellingen uitvoeren € 50,-
• Speling verwijderen van de gangsteller(demonteer gangsteller) € 50,-
• Koppeling vervangen incl materiaal en basisinstellingen € 500,-
• Versnellingsbak revisie incl montage en basisinstellingen € 900,-
• Grote beurt €50,- exl onderdelen
• Freeflow/katvervanger 10% vermogen winst € 150,-
• Distributieriem vervangen incl montage en materiaal €250,-
• Trekhaak incl montage € 200,-
• Gangsteller lekkage reparatie incl materiaal € 250,-
• Turbo reinigen €50,-
• Reperatie ABS pomp met ESP!! 300,-
• Nieuwe koppelingset €199,95 Elders “””€250-€300””

Alle gebruikte onderdelen worden verkocht met 1 maand omruil garantie!
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Bresjee99 »

Mooie prijs voor de freeflow! viel me gelijk op! Sowieso scherpe prijzen wel!
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Gebruikersavatar
rickster3l
3L Maat
3L Maat
Berichten: 131
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:17
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 29 mar 2001
Kilometerstand: 232.500km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Ittervoort

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door rickster3l »

Idd zeer mooie prijzen. Goed bezig Hylco :dance:
Don 3L Jose
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1431
Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2002
Kilometerstand: 354.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Haaglanden

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Don 3L Jose »

Lupo 3L Elzinga schreef: • Freeflow/katvervanger 10% vermogen winst € 150,-
Kan je wat meer posten over hoe er 10% (+/- 6 pk) vermogenswinst wordt behaald?
Gebruikersavatar
Rasselman
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 okt 2001
Kilometerstand: 260.604
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: 100% biodiesel

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Rasselman »

Don 3L Jose schreef:
Lupo 3L Elzinga schreef: • Freeflow/katvervanger 10% vermogen winst € 150,-
Kan je wat meer posten over hoe er 10% (+/- 6 pk) vermogenswinst wordt behaald?

Ik citeer :

Bij de turbo motor is theoretisch geen uitlaat het beste, de turbo heeft zo geen tegendruk en kan goed op toeren blijven, het turbogat wordt dus kleiner. Bij de 1.8T motor die boven de 210 PK getuned is, wordt aangeraden minstens een 63.5 mm systeem te monteren. Dit zorgt voor minder tegendruk, dus kan de warmte en de hete gassen het traject zo snel mogelijk verlaten.

"deze informatie is afkomstig van http://www.dbmengineering.nl/tuning/uitlaatsystemen/ "

Normaliter bij een standaard 3L zal je weinig merken.
Dit komt doordat de Torque Limiter (Koppel/brandstof injectie) begrensd wordt echter als je de uitlaat monteert en je laat hem daarna opmaat chippen dan worden oa de Torque limiters aangepast waardoor de motor meer brandstof krijgt.
Met zo'n uitlaat en chip op maat is het dus mogelijk dat je meer vermogen haalt.
Koppel wordt echter altijd bij een 3L begrensd op +- min170nm/max190nm dit komt door de koppeling ed. Bij handschakel is max. 250nm bij orginele turbo ed mogelijk daardoor zal je verhoudingsgewijs meer pk's behalen maar niet meer koppel (Wel een gelijkmatigere grafiek is mogelijk)

**Bericht aangepast**
-> Om discussie over wel/niet hebben van tegendruk te voorkomen.
Tegendruk heb je nodig als de motor nog geen turbodruk heeft. Dan heb je makkelijk gezegt een atmosferische motor die tegendruk nodig heeft om kracht te kunnen leveren.
Op het moment dat je turbodruk hebt zou je het liefst een Freeflow uitlaat of zelfs geen uitlaat willen hebben omdat dan de turbo zorgt voor de luchtverplaatsing dus dan is elke tegendruk een beperking. Het is een compromis.
Omdat je bij deze uitlaat geen grotere diameter ed. hebt lijkt me dit een prima uitlaat als vervanger (vooral als je hem wilt laten chippen bijv)
Correct me if im wrong

All met al Mooie prijzen man ;)
Laatst gewijzigd door Rasselman op 27 mar 2014, 21:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Mijn ervaring met dit uitlaat systeem is dat je vooral onderin toeren klein beetje meer
Vermogen krijgt(koppel) geef het een naampje maar wel met deze diameter buis voor klein
Beetje tegen druk (geluid is ook iets donkerder viel me op)
Ik advisier dan ook om de lupo dan ook te laten tunen als je toch bezig bent
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Nietsnut »

3 april gaan we op mijn auto een dergelijke uitlaat plaatsen bij EJR en ook meten, je zal dan in ieder geval kunnen zien wat die uitlaat doet met de motorkarakteristiek. Zelf vind ik 10% erg positief en mijn ideeën hierover zijn eerder richting de 1,5 pk en 5 Nm oftewel 3% pk-winst en minder dan 3% Nm-winst.

Maar, 3 april weet ik meer.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Oja en voor onderdelen ben ik ook bereikbaar op
0624675959
Super_hylco@hotmail.com
Gebruikersavatar
Rasselman
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 okt 2001
Kilometerstand: 260.604
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: 100% biodiesel

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Rasselman »

Nietsnut schreef:3 april gaan we op mijn auto een dergelijke uitlaat plaatsen bij EJR en ook meten, je zal dan in ieder geval kunnen zien wat die uitlaat doet met de motorkarakteristiek. Zelf vind ik 10% erg positief en mijn ideeën hierover zijn eerder richting de 1,5 pk en 5 Nm oftewel 3% pk-winst en minder dan 3% Nm-winst.

Maar, 3 april weet ik meer.
10% is ook wel aan de positieve kant maar als je het basseerd op het standaard vermogen van een 3L zou dit wel eens mogelijk kunnen zijn. (Nadat hij gechipt is)
dat is natuurlijk geheel afhankelijk van de hoeveelheid brandstof die hij inspuit en de hoeveelheid lucht de motor ingaat.

Ik denk (Persoonlijk) dat de mogelijkheid bestaat dat je na het chippen 6pk meer te kunnen behalen tov de orginele uitlaat koppel praten we dan al niet over want die wordt al begrensd vanwege de koppeling.
Bij mijn leon scheelde het al bijv. 14pk en 20nm door alleen het uitlaat systeem te veranderen van 55mm naar 63.5mm alleen praten we hier wel over een heel ander vermogen (En brandstofverbruik bij flink gasgeven :think:)
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Hallo nietsnut
Oke leuk! Ben benieuwd mijn nieuwe lupo gaat over 2 weken ook daar heen voor chiptuning
Ik wil ook wel wat extra om de vrachtwagen in te halen:p
Laat maar even weten
Gebruikersavatar
EJR Autotechniek
Bevriend 3L garagebedrijf
Bevriend 3L garagebedrijf
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
Echte naam: Eldert-Jan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 26 feb 2002
Kilometerstand: 231545
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Locatie: Drogeham (Friesland)
Contacteer:

Re: Prijsindicaties Lupo 3L Hylco Elzinga

Bericht door EJR Autotechniek »

Ik verwacht ook iets rond de 1.5 pk tot max 3pk winst, maar wat mij meer opvalt is dat hij onderin eerder oppakt dus je koppel veranderd bij lagere toerentallen dit omdat je turbo eerder op toeren kan komen.
Mvrgr Eldert-Jan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hylco - Leeuwarden”