Free flow uitlaat

Vrijetijdssleutelaar
Plaats reactie
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Free flow uitlaat

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Afbeelding

150,-
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Bresjee99 »

Wat kost het incl montage?
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Ja montage is uiteraard ook mogelijk
Reken eens 50,- incl pakking
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Free flow uitlaat

Bericht door atg »

waarschijnlijk krijg je met deze uitlaat (iets) vermogen verlies omdat je te weinig tegendruk krijgt
het zal niet veel verlies zijn maar wel iets
I've found my friends
There in my head
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Willemvee »

Mannen die geen tegenwerking krijgen van hun vrouw winnen meestal aan vermogen. Maar bij uitlaten is het misschien anders...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Free flow uitlaat

Bericht door atg »

Willemvee schreef:Mannen die geen tegenwerking krijgen van hun vrouw winnen meestal aan vermogen. Maar bij uitlaten is het misschien anders...
idd niet te verwarren met financieel vermogen :mrgreen:
sorry willem lolll
I've found my friends
There in my head
Gebruikersavatar
Rasselman
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 okt 2001
Kilometerstand: 260.604
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: 100% biodiesel

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Rasselman »

atg schreef:waarschijnlijk krijg je met deze uitlaat (iets) vermogen verlies omdat je te weinig tegendruk krijgt
het zal niet veel verlies zijn maar wel iets
Dit ben ik niet met je eens man.

Wat jij zegt klopt bij een atmosfeerische motor.
Een turbomotor is het in princiepe altijd zo,
Hoe minder tegendruk hoe meer/sneller je turbodruk op kan bouwen en dus meer vermogen kan behalen.
Oftewel bij een turbomotor is een Freeflow het beste atmosfeerische motor werkt dit nadelig.

Als je hem laat chippen (op maat) zal je met deze uitlaat waarschijnlijk iets meer pk's halen maar geen 10tallen :naughty:
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Free flow uitlaat

Bericht door atg »

Rasselman schreef:
atg schreef:waarschijnlijk krijg je met deze uitlaat (iets) vermogen verlies omdat je te weinig tegendruk krijgt
het zal niet veel verlies zijn maar wel iets
Dit ben ik niet met je eens man.

Wat jij zegt klopt bij een atmosfeerische motor.
Een turbomotor is het in princiepe altijd zo,
Hoe minder tegendruk hoe meer/sneller je turbodruk op kan bouwen en dus meer vermogen kan behalen.
Oftewel bij een turbomotor is een Freeflow het beste atmosfeerische motor werkt dit nadelig.

Als je hem laat chippen (op maat) zal je met deze uitlaat waarschijnlijk iets meer pk's halen maar geen 10tallen :naughty:
Nou
Zelfs een turbo heeft iets van tegendruk nodig
Het opspoel verhaal klopt wel maar koppel technisch is een beetje tegendruk beter
I've found my friends
There in my head
Gebruikersavatar
Jaouad92
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:36
Echte naam: Jaouad
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 24 aug 2004
Kilometerstand: 200000
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Jaouad92 »

Ik heb zelf een soort gelijke uitlaat onder mijn Lupo 3L. Wat ik merk is dat mijn turbo veel later op gang komt, maar als die eenmaal op gang komt dan gaat het wel heel rap! vooral de 100kmh --> 160kmh acceleratie is snel te noemen.
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Normaal gesproken klopt dat ook inderdaad
Maar omdat de buis diameter niet groter is gemaakt behoud je een klein beetje
Tegen druk vooral bij chiptuning is dit een must
Heb hem zelf ook onder de auto (nog niet gechipt)
En vriend van mij ook het is merkbaar! Vooral onderin toeren
Klein beetje meer koppel geluid is ook iets donkerder
Net de laatste ook verkocht aan een klant die wou het ook
Nu weer nieuwe laten maken

Ps iedereen die op het 3l vrienden forum zitten krijgen korting op onderdelen
Heb nico net de lijst gestuurd
Gebruikersavatar
Rasselman
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 okt 2001
Kilometerstand: 260.604
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: 100% biodiesel

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Rasselman »

De tegendruk is nodig om je "motorvermogen" te laten werken zolang er nog geen turbodruk is, Eigenlijk op dat moment is het een atmosferische motor ;)

Zodra je turbodruk hebt zou je het liefst willen dat je uitlaat freeflow is.
Dit is gewoon een compromis die je moet maken ;)
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Gewoon leuke chip er achteraan plaatsen
En vliegen met het beest :auto-swerve:
Gebruikersavatar
Rasselman
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 okt 2001
Kilometerstand: 260.604
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: 100% biodiesel

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Rasselman »

Haha #Vindikleuk :clap:
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

Ik rijd nu zelf al aantal jaar lupo kan er niet meer zonder mensen!
Heb de rapido caravan 750kilo er achter hangen en ambulance kar
Het is allemaal geen probleem post binnenkort wel us ff foto
:auto-swerve:
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Free flow uitlaat

Bericht door foppe »

Hylco, deze uitlaat heeft mijne insziens 2 gebreken:

1) Hij heeft geen drukbol, waardoor je turbo laat op gang komt.
Dit heeft Jaouad al heel duidelijk omschreven, ik vraag mij af of een beetje tunen dit compenseert.
Jaouad92 schreef:Ik heb zelf een soort gelijke uitlaat onder mijn Lupo 3L. Wat ik merk is dat mijn turbo veel later op gang komt, maar als die eenmaal op gang komt dan gaat het wel heel rap! vooral de 100kmh --> 160kmh acceleratie is snel te noemen.
Dit heeft te maken met dat als niet op het juiste moment een tegenpuls terugloopt (er lopen heel veel drukpulsen heen en terug in de uitlaat) dat dit de doorstroom tegenwerkt. Dit is vooral bij een atmosferische werking, dan heb je een net vertrekkende tegenpuls nodig die alle uitlaatgassen uit je cilinder trekt.
Later als je turbo in gang is gekomen, is dit niet meer van toepassing, door de hogere vulling.

2) je uitlaat gaat recht naar beneden en gaat te dicht langs de gangsteller. In het origineel ontwerp, die van Jos, Sam en Elders Jan, wordt deze ontzien door een kleine bocht te maken.
Dat het heet wordt, is met een originele uitlaat pijnlijk duidelijk. Een bekende klacht is dat het vet in de rechterbakflens weg loopt t.g.v. de hitte. De trpod loopt dan droog en je kan een andere aandrijfas kopen. Ik zou de dure gangsteller dus zeker ontzien en ruimte vrij houden.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Lupo 3L Elzinga
3L Makker
3L Makker
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
Echte naam: hylco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 dec 1999
Kilometerstand: 255.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Free flow uitlaat

Bericht door Lupo 3L Elzinga »

oke thanx voor de tip zal die meenemen met de volgende uitlaat

gr
Plaats reactie

Terug naar “Hylco - Leeuwarden”