weer eens biodieselen ..

Toeleverancier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gargamel
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
Echte naam: Nico
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 15 jul 2002
Kilometerstand: 202000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Cedergroen - LK6Y
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Breezand
Contacteer:

weer eens biodieselen ..

Bericht door Gargamel »

Hallo 3L vrienden.
Ik ben een tijdje uit de lucht geweest. Het lijkt er op dat er niet veel mensen meer zijn die nog de moeite willen nemen om op biodiesel te willen rijden, of is het toch te lastig om het te halen?
Van Dave heb ik gehoord dat er toch wel veel nieuwe leden zijn, leden die er nog nooit op gereden hebben.
Daarom wil ik nog even een poging wagen om het nog een keer onder de aandacht te brengen.

Biodiesel, het milieu vriendelijke alternatief voor gewone diesel.

Veel leden hebben hier wel op gereden. Maar is het de moeite om het te halen, of was de koffie niet zo goed de laatste keer ?

Iemand heeft zich er wel een negatief over uitgelaten,,, dat het problemen zou geven, de boel er stuk van gaan. Echt Efteling praatjes hoor. (dit voor de nieuwe leden) de oude weten dat wel)

ook zou het kunnen zijn dat er mensen zich gestoord hebben aan de adreswijziging die ik verstuurd heb aan al mijn contacten via de whatsapp. Er was namelijk een van mijn kennissen die het nodig vond er vette plaatjes op de plaatsen, om zo kenbaar te maken dat hij niet via een groepsapp in kennis gesteld wilde worden van mijn nieuwe adres. Veel vrienden kennissen en familie en zelfs mijn baas hebben niet eens meer het bericht en de titel gelezen, maar zagen alleen die vieze plaatjes en gingen over de riedel.
Eigenlijk pas heel laat ben ik er achter gekomen dat dit misschien ook de reden is geweest dat die hebben begrepen dat ik het zelf poste. Maar dit is niet het geval geweest hoor. !!!


Ik hoop dat er weer eens vrienden op bezoek komen, op de koffie of gewoon om te tanken. Dit kan nog steeds in Den Helder, het oude adres, en in Andelst, en nu ook in Delft.

Ik ben persoonlijk weer druk met een ander huisje te zoeken. daar loop ik tegen wat problemen aan, verborgen gebrek, en dat geeft een boel alende.
In middels is mijn vriendinnetje ook in Nederland :duhpompom: dat maakt het allemaal een stuk leuker voor mij.

Als we de tijd kunnen vinden gaan we weer eens een varkentje schroeien. Ander spul mag er ook op natuurlijk. Maar wanneer dat kan laat ik het jullie weten. Ik ben een hele grote aan het bouwen. nog geen foto's maar dat komt nog.

#L vrienden, ik hoop snel weer eens wat van jullie te horen, we hebben de aanloop gemist.

Gargamel. en een nieuwe Azrael , alleen noem ik die " kleine kip." heel lief bedoeld hoor, zit geen ondertoon in. Ze is het beste wat mij is kunnen overkomen.

Nogmaals groetjes van die ouwe gifmenger.
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: weer eens biodieselen ..

Bericht door Nietsnut »

Hee Nico,

welkom terug hoor, ik weet wel iemand die interesse heeft in Biodiesel, ik zal hem jouw gegevens even sturen als je mij pb stuurt met je nieuwe telefoonnummer en adressen.

groet! Melvin
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Hans
Vriendelijke particuliere 3L klusser
Vriendelijke particuliere 3L klusser
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
Echte naam: Hans
Autotype: Overige autotypes
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Friesland

Re: weer eens biodieselen ..

Bericht door Hans »

Ben nog steeds niet overtuigd dat biodiesel verstoken nou zoveel beter is voor het milieu dan gewone diesel. Afgewerkt frituurvet levert normaal gesproken ook energie op als het naar de verbrandingsoven gaat. Voor de verestering van plantaardige olie naar 'biodiesel' zijn milieubelastende stoffen nodig, zoals methanol en loog. Hopelijk gaat dat bij jullie niet in het afvoerputje...
Voor de meeste gebruikers van biodiesel geldt voornamelijk het kostenaspect. Als ik nu 1,20 euro betaal voor een liter gewone diesel, dan moet biodiesel een minimale besparing opleveren van 25 cent per liter en dus mag biodiesel 0,95 euro kosten. Als ik zie wat voor moeite het kost qua ophalen, opslaan en vullen van de tank. Ben bang dat je zonder die besparing weinig klanten trekt...
Met vriendelijke groet,
Hans

VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Gebruikersavatar
Jeroen
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 260.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
Locatie: Haarlem

Re: weer eens biodieselen ..

Bericht door Jeroen »

Helemaal eens Hans.
En dat is waarom ik ook in je betoog juist de literprijs mis en het lijkt alsof je zelf het kosten aspect niet onderkend.
Vergeet ik nog even het hogere verbruik per liter mee te rekenen.

Begrijp me goed ik ben niet tegen. Iets wat eenieder natuurlijk voor zichzelf uitmaakt.
Door je posts heb ik me een bijzonder sympathiek beeld van je gevormd, dus 'vooral dooorgaan'!
Gebruikersavatar
Gargamel
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
Echte naam: Nico
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 15 jul 2002
Kilometerstand: 202000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Cedergroen - LK6Y
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Breezand
Contacteer:

Re: weer eens biodieselen ..

Bericht door Gargamel »

:grin: de prijs is dus niet het probleem, het is momenteel 90 cent. en het is toch ook leuk dat je wat aan het milieu doet. Bij ons gaat niets in het "putje" de rest wat na het proces vrijkomt ( de glycerine) dat gaat naar een biovergister, elke 1000 ltr glycerine levert weer 2 megawatt aan elektriciteit op. en we krijgen nog een kleien vergoeding voor het transport naar de vergister. En ja dat brengen we ook milieu vriendelijk weg :ugeek:
groet van de gifmengert
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
Gebruikersavatar
Hans
Vriendelijke particuliere 3L klusser
Vriendelijke particuliere 3L klusser
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
Echte naam: Hans
Autotype: Overige autotypes
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Friesland

Re: weer eens biodieselen ..

Bericht door Hans »

:clap:
Met vriendelijke groet,
Hans

VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Gebruikersavatar
Gargamel
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
Echte naam: Nico
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 15 jul 2002
Kilometerstand: 202000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Cedergroen - LK6Y
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Breezand
Contacteer:

Re: weer eens biodieselen ..

Bericht door Gargamel »

Nietsnut schreef:Hee Nico,

welkom terug hoor, ik weet wel iemand die interesse heeft in Biodiesel, ik zal hem jouw gegevens even sturen als je mij pb stuurt met je nieuwe telefoonnummer en adressen.

groet! Melvin
He Melvin, goed te horen. En we moeten eens kijken of we misschien ook daar een afhaal punt kunnen maken, maar alleen op jerrycans.
Ik ben me aan het oriënteren op een klein autootje. het zal geen lupo worden vrees ik. Maar wel bijna net zo zuinig.
Ik heb een nieuwe vriendin, en de Mondeo is te groot. Ze ziet niets die kleine kip lolll En ik hoop dat ze ook haar rijbewijs kan gaan halen als ze genoeg Nederlands spreekt om haar theorie te gaan doen.
Het blijkt dat de Pugeot 107 te krijgen is met een 1.4 diesel. rijd ook 1 op 26. Maar een tweede en misschien wel betere optie is de bipper, dan kan ik en het gezin meenemen en ook de stoelen klappen en dan wel 600 kilo meenemen. !
Hoop weer eens de vriendenclub te zien.
Nico
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
Plaats reactie

Terug naar “2N-Biofuels - Den Helder”