Ruitenwissermotor achter + sloten

Plaats hier je zoekopdracht voor alle 3L-gerelateerde onderdelen.

Moderator: NicoTDI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetallicatTim
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 202
Lid geworden op: 08 feb 2014, 23:32
Echte naam: Tim
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 sep 2001
Kilometerstand: 185.000km
Transmissie: Automaat

Ruitenwissermotor achter + sloten

Bericht door MetallicatTim »

Beste mensen,

Ik zoek voor m'n Lupo een goedwerkende ruitenwissermotor voor in de achterklep, de mijne is kaduuk.
Graag alleen een geteste motor aanbieden, heb al eerder een defecte ontvangen.

Daarnaast zoek ik de 2 deursloten + achterklepslot (voor CV indien dat afwijkt), met of zonder sleutel. Ook zoek ik nog wat extra palletjes om de sloten op mijn sleutel te kunnen aanpassen.

B.v.d.

Grtz Tim
Laatst gewijzigd door MetallicatTim op 17 dec 2017, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Ruitenwissermotor achter + sloten

Bericht door pinkpanter »

Hoi Tim

Vervelend dat de motor die je gekocht hebt ook niet werkte .
Heb je gemeten of er wel stroom op de kabel komt of alleen de motor er aangehangen ?
Wat is er mis met je eigen deursloten ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Gebruikersavatar
MetallicatTim
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 202
Lid geworden op: 08 feb 2014, 23:32
Echte naam: Tim
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 sep 2001
Kilometerstand: 185.000km
Transmissie: Automaat

Re: Ruitenwissermotor achter + sloten

Bericht door MetallicatTim »

pinkpanter schreef:Hoi Tim

Vervelend dat de motor die je gekocht hebt ook niet werkte .
Heb je gemeten of er wel stroom op de kabel komt of alleen de motor er aangehangen ?
Wat is er mis met je eigen deursloten ?
Ja er staat stroom op de kabel, want als ik mijn eigen motor weer aansluit, blijft deze constant draaien, ongeacht of die aan/uit staat op de hendel. De hendel is uiteraard ook al vervangen.

1 slot is afgebroken binnenin en is onbruikbaar en het ander slot begint ook wat lastiger open te gaan, dus voordat ik straks helemaal niet meer binnen kom, wil ik een ander setje erin zetten.
Nu dat ik me bedenk, ik zoek dan ook het achterklepslot erbij!
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Ruitenwissermotor achter + sloten

Bericht door pinkpanter »

De slotjes kun je er simpel uit halen je zou er een paar op de sloop kunne halen uit een lupo ,arossa,polo .
Sleutel heb je niet echt nodig je kun de sloten helemaal uit elkaar halen schoon maken calibreren met de juiste plaatjes dan hou je 1 sleutel er staat een nummer op elk plaatje als je die in de juiste volgorde houd dan moet je eigen sleutel gewoon passen .

Ik neem aan dat het kofferbak slot ook heel moeizaam gaat en het kan zijn dat je de sleutel er niet meer in of uit kunt krijgen .

Oorzaak gebrekkig onderhoud ook die cilinder is goed uit elkaar te halen alles goed schoon maken en met het juiste vet weer inelkaar zetten dan zou die weer goed moeten werken .

De 2e achterruitenwissermotor (mooi scrabble woord lolll ) doet die het helemaal niet of doet die het zelfde ?

Volgens mij past een motor ook van een arossa ,lupo,polo dus is die ook op de sloop wel te vinden nieuw zijn ze rond de 50€.

Het kan zijn dat de linker kabelboom van je achterklep ergens een draadbreuk heeft dus eerst de bedrading doormeten voordat je een motortje gaat kopen .

Als je links achter het kunstof paneel verwijderd kun je een stekker zien daarboven loopt ook de slang van je achter ruiten sproeier de de koppeling wil nog wel eens gaan lekken bij een verstopte sproeier en pist dan op de stekker en rot op die plaats de bedrading door .
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Gebruikersavatar
MetallicatTim
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 202
Lid geworden op: 08 feb 2014, 23:32
Echte naam: Tim
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 sep 2001
Kilometerstand: 185.000km
Transmissie: Automaat

Re: Ruitenwissermotor achter + sloten

Bericht door MetallicatTim »

Heb al eens een slot "gereviseerd" met zo'n ebay setje, maar dat werkte ook niet lekker, palletjes bleven uitsteken zodat het slot niet fatsoenlijk rond kon draaien. Heb toen de sloten van kant gewisseld, maar kan het dus niet veroorloven om nog een slot te verliezen, kom ik mijn wagen niet meer in :P

Liefst zoek ik daarom de 3 sloten in goede staat, dan pas ik die wel aan op mijn sleutel.

De 2e ruitenwissermotor doet helemaal niks. Maar was ook beschadigd bij aankomst, dus kreeg hem nog niet eens gemonteerd in de klep:
Afbeelding

De kabelboom zal ik eens checken! Goeie tip! De vriendin is nu weg met de wagen, dus zal later tijdstip worden.
Waar krijg je ze voor 50 euro nieuw? Op bijv. Winparts staat 130 euro.
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Ruitenwissermotor achter + sloten

Bericht door pinkpanter »

Ik weet niet meer waar het was bij welk bedrijf maar goed .'
omdat jou wissermotor wel draait denk ik dat er een ander probleem is, Een paar slotjes halen op de sloop moet goed te doen zijn je trekt ze er zo uit 1 torx boutje los je kunt er ook een paar plaatjes uit wel laten maar dan krijg je hem met een andere sleutel ook vaak open (niet echt heel veilig tegen diefstal.
het achterklepslotje kun je vaak gangbaar krijgen met veel WD40 er bestaat speciaal vet voor de kleine veertjes van de slotplaatjes als je een paar slotjes sloopt heb je plaatjes genoeg om te eigen sleutel te calibreren.
normaal mag je alleen grafiet gebruiken in een slot.
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Gebruikersavatar
MetallicatTim
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 202
Lid geworden op: 08 feb 2014, 23:32
Echte naam: Tim
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 sep 2001
Kilometerstand: 185.000km
Transmissie: Automaat

Re: Ruitenwissermotor achter + sloten

Bericht door MetallicatTim »

Zaterdag eindelijk tijd voor een rondje slopen gehad en een werkende ruitenwisser motor gescoord, eindelijk na 4 jaar een werkend hahaha

Ook 2 slotensetjes meegenomen, maar blijkt dat het slot in de passagiersdeur gewoon verkeerd gemonteerd was, het onderdeel op de foto moest 180 graden draaien :P
Afbeelding

Daarnaast bleken deze sloten (van gewone Lupo's) helemaal niet te passen in de deur! Zit daar verschil in? Misschien wel/geen CV? Alle 4 die ik meegenomen had, pasten niet. Kwam ik uiteraard pas achter toen ik hem al helemaal klaar gemaakt had voor mijn sleutel, ik vervloek dat veertje!

Ik heb ook een achterklep slot in z'n geheel meegenomen, dat slot heb ik uit elkaar gehaald om te kijken of het ook weer in elkaar gaat :P Dat viel wel mee gelukkig, alleen de cilinder eruit krijgen is een gepriegel omdat je 1 voor 1 de palletjes naar binnen moet duwen. Gezien mijn kapje begint te roesten overweeg ik om het hele mechanisme over te zetten, eventueel even snel spuiten zodat het in kleur van de wagen is. Heb in ieder geval genoeg palletjes liggen nu om hem op maat te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Gevraagd”