Lupo 3l aangeboden voor weinig

Advertenties uit "Aangeboden - eigen" worden wanneer ze gesloten worden hier geplaatst i.v.m. archieffunctionaliteit.

Moderator: NicoTDI

Gesloten
DPP
3L Makker
3L Makker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2014, 22:43
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 24 aug 2000
Kilometerstand: 274.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Lupo 3l aangeboden voor weinig

Bericht door DPP »

Hallo allemaal,

Bij deze biedt ik mijn Lupo 3l aan. Circa 4 jaar geleden is de bak gereviseerd en is er ook een koppelingscilinder geplaatst. De riemen zijn ook vervangen. Weet even niet meer wanneer, maar hoeft in ieder geval niet binnenkort te gebeuren. Over de jaren is er het nodige aan geld in deze Lupo gestopt. Het is de meest zuinige, maar ook zeker de meest dure auto die ik ooit heb gehad. In de afgelopen twee maanden nog de achterste schokbrekers en wiellagers en afgelopen week een nieuwe aandrijfas en nieuw wiellager. Dat laatste is ook meteen de reden om hem weg te doen.

Laatst trok mijn vriendin weg bij het stoplicht en breekt zo het hele wiel af. Wat blijkt, complete naaf afgebroken. Daarbij is ook de homokineet beschadigd geraakt. Hierdoor heb ik een nieuwe as moeten steken en een nieuw wiellager moeten plaatsen. Het rare is dat het wiellager + naaf nog niet zo heel oud was, deze is een paar jaar geleden vervangen (door een garage). Ik heb het wiellager trouwens met een hamer erin getikt, volgens mij doet die het prima. Ik hoor niks, maar wil het toch even melden.

Ben trouwens niet de enige waarbij dit gebeurd is, ergens op het forum staat een topic met een soortgelijk verhaal. Hierbij wat foto's.

Afbeelding
afbeeldingne
Afbeelding

De auto is gemaakt, maar trekt nu naar links. Waarschijnlijk een kwestie van uitlijnen, maar bij het afbreken van het wiel heeft hij wel met de remklauw op de remschijf gerust. Dus ik kan niet garanderen dat er nog iets anders krom is, maar ik denk het niet. Het gebeurde bij het optrekken, ze stond praktisch nog stil.

Anyway, als het aan mij zou liggen reed ik er gewoon mee verder. Echter is het mijn vriendin die er het meest mee rijdt en zij durft er niet meer in te rijden. Daarnaast werkt ze ook in Arnhem en sinds kort heb je daar een milleuzone. Dit is voor ons genoeg reden om hem weg te doen.

Wat info over de Lupo:

1. 04-FZ-JS
2. WVWZZZ6EZ1W000220
2. 359.XXX
4. kilometerstand controle conform ETKA: Geen idee, denk dat het klopt.
5. Veel onderhoud aan verricht (lees hierboven). Nu enkel nog wat mankementen (lees hieronder)
6. Aankomend onderhoud » Uitlijnen + onderstaande mankementen
7. foto's hieronder
8. Geen schades (op wat gebruikerssporen na).
9. Apk is twee maanden geleden gedaan.

Extra's

- Er zit een set winterbanden op velg bij.
- Er zitten twee erg fijne Recaro sportstoelen in (waar van eentje licht gescheurd is, maar wel te fixen). Deze heb ik destijds van iemand hier op het forum overgenomen.
- Een radio
- Goeie speakers achter
- Er zitten nog redelijk nieuwe veloursmatten in (voor en achter)
- Setje sneeuwkettingen

De Lupo heeft naast het bovenstaande momenteel nog wel een paar andere mankementen:

-Er moet een nieuw dashboard in. Het airbaglampje brandt en waarschijnlijk is de module kappot. Ergerde mij hieraan en dacht ik haal het lampje er wel uit. Lang verhaal kort, het airbag lampje brandt niet meer, de airbag doet het nog steeds niet en de toerenteller van het dashboard wijkt af. Er viel me toen ik ging rijden na het maken van de naaf ook op dat de km-teller het niet meer doet.

-Het remlampje knippert. Dit komt doordat rechtsachter de ABS-sensor losgekoppeld is. Weet niet precies wat er aan de hand is, maar als ik de sensor aansluit stopt het lampje met knipperen, maar gaat de auto raar doen. Er is niet zolang geleden een nieuw achterwiellager ingekomen en de remmen zijn vervangen. Sindsdien is dit probleem er.

Ik denk dat als je een beetje handig bent je met niet al te veel geld de Lupo weer netjes kunt maken. Zoals ik aangaf is een paar jaar geleden (denk 60000km geleden) de bak gereviseerd (nieuwe koppeling etc) en de koppelingscilinder vervangen. Dus alleen daarvoor (en de stoelen) is het misschien al interessant.

Ik hoef er echt niet de hoofdprijs voor (ga ik ook niet krijgen :-), maar als ik een liefhebber er voor niet al teveel geld blij mee kan maken dan doe ik dat graag. Als er geen interesse is gaat hij op Marktplaats of ruil ik hem in bij een garage.

Ik zou er graag minimaal €350,- voor krijgen. Dit om de kosten van de nieuwe as en het nieuwe wiellager te dekken. Daarnaast zitten er dus ook zo goed als nieuwe schokdempers op en ook nog wat leuke extra's bij. Denk dat dit daarom een schappelijk bedrag is.

Ik heb wat foto's gemaakt. Het interieur ziet er op de foto's wat vlekkerig uit, maar in echt is dat niet zo. Heb hem hier ook niet schoongemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DPP op 11 mar 2019, 20:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lupo 3l aangeboden voor weinig

Bericht door Johan »

Vervelend.
Kijk je nog even naar de forum-afspraken m.b.t. verkoop auto.
DPP
3L Makker
3L Makker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2014, 22:43
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 24 aug 2000
Kilometerstand: 274.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Re: Lupo 3l aangeboden voor weinig

Bericht door DPP »

Ga ik even doen.
DPP
3L Makker
3L Makker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2014, 22:43
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 24 aug 2000
Kilometerstand: 274.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Re: Lupo 3l aangeboden voor weinig

Bericht door DPP »

Wil hem trouwens deze week weghebben anders gaat hij op Marktplaats. Zoals geschreven mag hij weg voor €350,-.
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lupo 3l aangeboden voor weinig

Bericht door Johan »

Is je Lupo al verkocht?
Ik vind/vond geen advertentie op MP
Ik zal deze advertentie nog even openhouden voor je antwoord....
DPP
3L Makker
3L Makker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2014, 22:43
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 24 aug 2000
Kilometerstand: 274.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel

Re: Lupo 3l aangeboden voor weinig

Bericht door DPP »

Ja is verkocht via MP. Hier mag een slotje op. Thx.
Gesloten

Terug naar “Gesloten advertenties (VERKOCHT)”