Free flow uitlaat
-
- 3L Makker
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
- Echte naam: hylco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 dec 1999
- Kilometerstand: 255.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Free flow uitlaat
150,-
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Free flow uitlaat
Wat kost het incl montage?
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
-
- 3L Makker
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
- Echte naam: hylco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 dec 1999
- Kilometerstand: 255.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Re: Free flow uitlaat
Ja montage is uiteraard ook mogelijk
Reken eens 50,- incl pakking
Reken eens 50,- incl pakking
- atg
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
- Echte naam: arjan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 jan 2000
- Kilometerstand: 225.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Costa del katwijk
Re: Free flow uitlaat
waarschijnlijk krijg je met deze uitlaat (iets) vermogen verlies omdat je te weinig tegendruk krijgt
het zal niet veel verlies zijn maar wel iets
het zal niet veel verlies zijn maar wel iets
I've found my friends
There in my head
There in my head
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Free flow uitlaat
Mannen die geen tegenwerking krijgen van hun vrouw winnen meestal aan vermogen. Maar bij uitlaten is het misschien anders...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- atg
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
- Echte naam: arjan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 jan 2000
- Kilometerstand: 225.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Costa del katwijk
Re: Free flow uitlaat
idd niet te verwarren met financieel vermogenWillemvee schreef:Mannen die geen tegenwerking krijgen van hun vrouw winnen meestal aan vermogen. Maar bij uitlaten is het misschien anders...
sorry willem
I've found my friends
There in my head
There in my head
- Rasselman
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: 100% biodiesel
Re: Free flow uitlaat
Dit ben ik niet met je eens man.atg schreef:waarschijnlijk krijg je met deze uitlaat (iets) vermogen verlies omdat je te weinig tegendruk krijgt
het zal niet veel verlies zijn maar wel iets
Wat jij zegt klopt bij een atmosfeerische motor.
Een turbomotor is het in princiepe altijd zo,
Hoe minder tegendruk hoe meer/sneller je turbodruk op kan bouwen en dus meer vermogen kan behalen.
Oftewel bij een turbomotor is een Freeflow het beste atmosfeerische motor werkt dit nadelig.
Als je hem laat chippen (op maat) zal je met deze uitlaat waarschijnlijk iets meer pk's halen maar geen 10tallen
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
- atg
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
- Echte naam: arjan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 jan 2000
- Kilometerstand: 225.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Costa del katwijk
Re: Free flow uitlaat
NouRasselman schreef:Dit ben ik niet met je eens man.atg schreef:waarschijnlijk krijg je met deze uitlaat (iets) vermogen verlies omdat je te weinig tegendruk krijgt
het zal niet veel verlies zijn maar wel iets
Wat jij zegt klopt bij een atmosfeerische motor.
Een turbomotor is het in princiepe altijd zo,
Hoe minder tegendruk hoe meer/sneller je turbodruk op kan bouwen en dus meer vermogen kan behalen.
Oftewel bij een turbomotor is een Freeflow het beste atmosfeerische motor werkt dit nadelig.
Als je hem laat chippen (op maat) zal je met deze uitlaat waarschijnlijk iets meer pk's halen maar geen 10tallen
Zelfs een turbo heeft iets van tegendruk nodig
Het opspoel verhaal klopt wel maar koppel technisch is een beetje tegendruk beter
I've found my friends
There in my head
There in my head
- Jaouad92
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:36
- Echte naam: Jaouad
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 24 aug 2004
- Kilometerstand: 200000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Free flow uitlaat
Ik heb zelf een soort gelijke uitlaat onder mijn Lupo 3L. Wat ik merk is dat mijn turbo veel later op gang komt, maar als die eenmaal op gang komt dan gaat het wel heel rap! vooral de 100kmh --> 160kmh acceleratie is snel te noemen.
-
- 3L Makker
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
- Echte naam: hylco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 dec 1999
- Kilometerstand: 255.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Re: Free flow uitlaat
Normaal gesproken klopt dat ook inderdaad
Maar omdat de buis diameter niet groter is gemaakt behoud je een klein beetje
Tegen druk vooral bij chiptuning is dit een must
Heb hem zelf ook onder de auto (nog niet gechipt)
En vriend van mij ook het is merkbaar! Vooral onderin toeren
Klein beetje meer koppel geluid is ook iets donkerder
Net de laatste ook verkocht aan een klant die wou het ook
Nu weer nieuwe laten maken
Ps iedereen die op het 3l vrienden forum zitten krijgen korting op onderdelen
Heb nico net de lijst gestuurd
Maar omdat de buis diameter niet groter is gemaakt behoud je een klein beetje
Tegen druk vooral bij chiptuning is dit een must
Heb hem zelf ook onder de auto (nog niet gechipt)
En vriend van mij ook het is merkbaar! Vooral onderin toeren
Klein beetje meer koppel geluid is ook iets donkerder
Net de laatste ook verkocht aan een klant die wou het ook
Nu weer nieuwe laten maken
Ps iedereen die op het 3l vrienden forum zitten krijgen korting op onderdelen
Heb nico net de lijst gestuurd
- Rasselman
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: 100% biodiesel
Re: Free flow uitlaat
De tegendruk is nodig om je "motorvermogen" te laten werken zolang er nog geen turbodruk is, Eigenlijk op dat moment is het een atmosferische motor
Zodra je turbodruk hebt zou je het liefst willen dat je uitlaat freeflow is.
Dit is gewoon een compromis die je moet maken
Zodra je turbodruk hebt zou je het liefst willen dat je uitlaat freeflow is.
Dit is gewoon een compromis die je moet maken
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
-
- 3L Makker
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
- Echte naam: hylco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 dec 1999
- Kilometerstand: 255.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Re: Free flow uitlaat
Gewoon leuke chip er achteraan plaatsen
En vliegen met het beest
En vliegen met het beest
- Rasselman
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: 100% biodiesel
Re: Free flow uitlaat
Haha #Vindikleuk
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
-
- 3L Makker
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
- Echte naam: hylco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 dec 1999
- Kilometerstand: 255.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Re: Free flow uitlaat
Ik rijd nu zelf al aantal jaar lupo kan er niet meer zonder mensen!
Heb de rapido caravan 750kilo er achter hangen en ambulance kar
Het is allemaal geen probleem post binnenkort wel us ff foto
Heb de rapido caravan 750kilo er achter hangen en ambulance kar
Het is allemaal geen probleem post binnenkort wel us ff foto
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Free flow uitlaat
Hylco, deze uitlaat heeft mijne insziens 2 gebreken:
1) Hij heeft geen drukbol, waardoor je turbo laat op gang komt.
Dit heeft Jaouad al heel duidelijk omschreven, ik vraag mij af of een beetje tunen dit compenseert.
Later als je turbo in gang is gekomen, is dit niet meer van toepassing, door de hogere vulling.
2) je uitlaat gaat recht naar beneden en gaat te dicht langs de gangsteller. In het origineel ontwerp, die van Jos, Sam en Elders Jan, wordt deze ontzien door een kleine bocht te maken.
Dat het heet wordt, is met een originele uitlaat pijnlijk duidelijk. Een bekende klacht is dat het vet in de rechterbakflens weg loopt t.g.v. de hitte. De trpod loopt dan droog en je kan een andere aandrijfas kopen. Ik zou de dure gangsteller dus zeker ontzien en ruimte vrij houden.
1) Hij heeft geen drukbol, waardoor je turbo laat op gang komt.
Dit heeft Jaouad al heel duidelijk omschreven, ik vraag mij af of een beetje tunen dit compenseert.
Dit heeft te maken met dat als niet op het juiste moment een tegenpuls terugloopt (er lopen heel veel drukpulsen heen en terug in de uitlaat) dat dit de doorstroom tegenwerkt. Dit is vooral bij een atmosferische werking, dan heb je een net vertrekkende tegenpuls nodig die alle uitlaatgassen uit je cilinder trekt.Jaouad92 schreef:Ik heb zelf een soort gelijke uitlaat onder mijn Lupo 3L. Wat ik merk is dat mijn turbo veel later op gang komt, maar als die eenmaal op gang komt dan gaat het wel heel rap! vooral de 100kmh --> 160kmh acceleratie is snel te noemen.
Later als je turbo in gang is gekomen, is dit niet meer van toepassing, door de hogere vulling.
2) je uitlaat gaat recht naar beneden en gaat te dicht langs de gangsteller. In het origineel ontwerp, die van Jos, Sam en Elders Jan, wordt deze ontzien door een kleine bocht te maken.
Dat het heet wordt, is met een originele uitlaat pijnlijk duidelijk. Een bekende klacht is dat het vet in de rechterbakflens weg loopt t.g.v. de hitte. De trpod loopt dan droog en je kan een andere aandrijfas kopen. Ik zou de dure gangsteller dus zeker ontzien en ruimte vrij houden.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Makker
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:22
- Echte naam: hylco
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 dec 1999
- Kilometerstand: 255.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Re: Free flow uitlaat
oke thanx voor de tip zal die meenemen met de volgende uitlaat
gr
gr