Dnadave's Audi A2 3L --> de Audi protesteert !

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Dnadave's Audi A2 3L --> de Audi protesteert !

Bericht door 3L-Dnadave »

Vandaag heeft mijn vader deze Audi A2 3L gekocht bij David.
Ik heb afgelopen Zaterdag deze Audi opgepikt bij David, zodat mijn vader even kon "proeven" of zo een Audi 3L iets voor hem is om (veel) zakelijke km's mee te maken, en na 4 dagen proefrijden is de auto meer dan geschikt bevonden, en daarom heeft mijn vader hem vandaag maar meteen gekocht.

Ik verwacht niet dat mijn vader erg actief op het forum zal gaan worden, maar een klusmeeting vind hij misschien wel een keer leuk.
Dus daarom maak ik maar een topic voor deze auto aan, omdat jullie hem wellicht vaker op klusmeetings e.d voorbij zullen zien komen omdat ik er af en toe in rij.
Mijn ouders wonen overigens in Almere, en ik in voorschoten, dus het is niet alsof deze auto bij mij voor de deur staat. Maar toch ben ik bijna wekelijks wel bij mn ouders te vinden.

Over de auto : alle opties die anno 2001 leverbaar waren voor een Audi 1.2TDI 3L, in de kleur island green metallic.
met 34 liter tank, dus niet de standaard kleine 22liter tank.
Bovendien meegespoten onderbumpers (uniek!)
en een webasto standkachel, die we vandaag nog even hebben uitgetest.
Mijn vader gaat direct een afspraak maken bij Marja voor Cruise control, wat dashboard aanpassingen, en carkit inbouw. Dus dat komt er nog bij.
De auto is weer op zijn originele velgen en bandjes gezet (bridgestone B381) waarvan de 2 achterbandjes niet meer geweldig zijn.
De km stand is nu 117dkm (chassis historie gecheckt), maar dat zal snel veel oplopen, want mijn vader maakt veel kms.
Met David is afgesproken dat er over een paar duizend km, samen met een grote beurt, een preventieve koppeling, koppelingscilinder en uiteraard geleidebuswissel gaat gebeuren. Ik ga David dan meehelpen.

wat fotos van vandaag :
Afbeelding


terug op zijn originele velgen, David rijdt hem voor mijn vader even terug de straat in
Afbeelding

even tanken, 34liter + 5 liter nippeltruuk, dat is de max bij deze tank
Afbeelding

en de weg op, samen 3L'en de vader en zoon
Afbeelding
Afbeelding

thanx iedereen.

vandaag op de sloop vond ik een bekerhouderunit.
De audi heeft momenteel geen linker bekerhouder, want daar zit een stomme handrempiepverklikker. , zie deze foto ...
Afbeelding
Die kan vast ook wel ergens achter weggepropt worden, en dan gewoon een bekerhouder erin.
ik heb maar gelijk de hele unit meegenomen waar de bekerhouder in hoort. Dan mag Mn vader kiezen....
a. linker bekerhouder erin, en dan nog ff een lichtkleurig frontje bij de dealer kopen.
b. het hele zwarte zwikkie erin.
Afbeelding
Afbeelding

ook heb ik van die plasticjes meegenomen die links en rechts van de autoradio komen , wanneer er een normale din radio wordt ingebouwd.
grote kans dat er zo een parrot radio inkomt zoals broodplank ook heeft


Vandaag was ik even in Almere, en had ik even tijd voor die bekerhouder die ik laatst op de sloop had gehaald.

eerst radiootje eruit. Want in de linker en rechter bovenhoek achter de radio zitten 2 kruiskopschroeven die de hele bovenste unit vasthouden
Afbeelding

Met wat moeite de hele unit eruit gekregen. Op de sloop ging dit wel lekker makkelijk, omdat de radio etc er al uit waren, en de bekabeling van de alarmlichtschakelaar dus lekker veel ruimte had om mee te bewegen. In de Audi van mn vader was dit niet zo. Plus dat er dus links in plaats van een bekerhouder een handremverklikker zit, die ook weer met een kabeltje vastzat. Ik moest dus met zeer beperkte ruimte die 2 kabeltjes losfrunniken, en toen kwam de unit pas los. Hier zie je de achterkant van de originele unit met 1 bekerhouder, en die stomme verklikker.
Afbeelding

en hier de achterkant van de nieuwe unit, met 2 bekerhouders.
Afbeelding

hier even de verklikker opengemaakt. Om hem zo klein mogelijk te houden, zodat hij er later achter weggestopt kon worden.
Uiteindelijk heb ik de kabel kunnen terugtrekken naar onderen toe, en de verklikker ongeveer achter de climate control unit gedaan.
ik snap niet dat audi dat ook niet gewoon heeft gedaan in plaats van meteen een hele bekerhouder op te offeren....
Afbeelding

oja, ik heb ook nog de originele alarmlichtschakelaar overgezet in de nieuwe unit, omdat de originele minder beschadigd was.
geen foto hiervan :p

en dan krijg je dit.
misstaat hem helemaal niet vind ik, dat de hele middenbaan nu zwart is.
Afbeelding
Afbeelding

Afspraak bij Marja voor cruise control is gemaakt, is over 20 daagjes.
Over de radio zijn we er nog niet uit. Waarschijnlijk gaat de originele radio er uit, en komt er een parrot radio/carkit in.

maar eventueel houden we toch deze radio, en komt er alleen een parrot bij.

binnen een paar weken ook maar die ultra grote beurt bij David doen. Meteen de handrem checken dan, want die doet 0,0 niks.

vanochtend kwam de postbode.

over precies 2 weken gaan we deze inbouwen

Afbeelding

De Audi krijgt nog wat upgrades :)
zo zoon, zo vader is het spreekwoord toch?
dus nog meer flessenhouders en opbergvakjes

zoals deze tekening laat zien, zijn er meerdere manieren om de middenconsole mee te versieren.
Standaard is er een simpel handremkapje (blauwe stip). Maar voor Audis met computer en fax (telematics) gebeuren aan boord is er ook een handremkap die veel verder doorloopt en een opbergvak heeft. (rood nummer 11)

ook is er aan de achterzijde richting de achterbank een opbergvak beschikbaar met 2 flessenhouders, en een opbergvak. (alle overige rode stippen op de foto)
Paps was namelijk wel tevreden met de bekerhouders op het dashboard, maar die is niet geschikt voor grote flessen, want die wiebelen dan.
dus dat doorlopende middenconsole komt ook in de audi.
Deze extra unit kan je simpel losklikken als de achterbank plat gaat, want dan zit deze unit in de weg.

Afbeelding
dit moet dan het eindresultaat worden, alleen dan met armsteun erbij, in beige leer
(foto van a2 forum)
Afbeelding

onderdeelnummers :

(handremkap)
8z0 711 549 D 4Qc (beige)

( console + bekerhouder )
8Z0 863 476 A 1RS 1x Ablagefach (beige)
8Z0 864 080 1x Halter
8Z0 864 455 2x Adapter
N 102 883 03 2x Schrauben
N 908 408 01 2x Scheiben
8Z0 864 079 B 1x Halter

Vandaag was de grote dag voor de Audi, een enorm grote beurt stond op het program.
olie + oliefilter : gedaan bij 102dkm, moet elke 15dkm, dus 120dkm is een mooi vervang moment
brandstofilter : gedaan bij 76dkm, moet elke 30dkm, dus is al iets te laat
luchtfilter : gedaan bij 76dkm, moet elke 60dkm, dus die gaan we ietsje eerder doen
interieurfilter : gedaan bij 76dkm, dus die zal nu wel aan vervanging toe zijn
distri riem : is waarschijnlijk bij 90dkm gedaan, dat gaan we even checken, bij twijfel gewoon vervangen
startmotor : die hoest/piept bij starten, wordt vervangen door een 2e hands die niet verkouden is
koppeling : fabrieksaf, wordt preventief vervangen
geleidebus : fabrieksaf, wordt preventief vervangen
koppelings cilinder : wss fabrieksaf, wordt preventief vervangen
versnellingsbakolie : fabrieksaf, wordt preventief vervangen
handrem wordt nagekeken, deze doet niet zoveel.
en nog een stroomdraadje bekijken dat los zit. zal waarschijnlijk mistlamp zijn.
Voor de duidelijkheid : eigenlijk reed de auto prima, schakelde soepel. Alleen leek het ons een goed idee om alles preventief te vervangen :)
alleen de startmotor maakte een hoesterig geluid, dat was het enige eigenlijk.

's ochtendsvroeg vertrokken, zodat ik om 9:00 stipt bij David aanwezig zou zijn.
Eenmaal aangekomen gingen we samen in zijn rode Audi A2 naar de VW dealer om nog even snel een nieuwe koppelingscilinder op te halen die David besteld had.


De oude koppelingscilinder. deed het nog goed, maar toch vervangen
Afbeelding

oude startmotor die het opzich goed deed maar wel een gek geluid maakte. (beetje als een kalkoen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oude versnellingsbakolie druipt uit de bak.
de kleur was prima, geen sporen van metaal.
Afbeelding
Afbeelding

dit was van bovenaf door de motorruimte naar beneden gezien.
op de versnellingsbak ligt....een steen?! gewoon een witte siersteen....heel vaag!
Afbeelding

zoals ik al schreef, de auto reed prima, schakelde goed,
al het schakel onderhoud was preventief.
en de auto heet gegarandeerd maar 120dkm gelopen.
en dan toch....een HORROR geleidebus!
zo zie je maar! zelfs al rijdt een auto okay....de geleidebus kan op instorten staan
nieuw versus oud
Afbeelding
Afbeelding
alles netjes op zn plek in het vet
Afbeelding

de snelheidssensorkabel op de versnellingsbak was gebroken.
we hebben een nieuwe stekker van een nieuwe kabelboom gebruikt, en deze erop gesoldeerd.
Afbeelding
en ik heb hem vakkundig ingetaped
Afbeelding

koppeling vervangen, koppelingscilinder vervangen, versnellingsbakolie vervangen (extra vol, ietsje dikker als normaal)
nieuwe o-ringen bij de hydrostekkers van de pomp...
de bak weer teruggebouwd.
en dus de koppeling stellen en basisafstellingen. hij kwam er in 1x doorheen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
totaal duurde de hele bakwissel 3,5 uur. best knap! want bij een audi is het erg krap, zeker met airco en standkachel en de hele mikmak


en hier kijk je van onderen naar de uitlaat van de standkachel
Afbeelding
het zit aan de passagierskant erg vol onder de motorkap door de standkachel.
de flexibele zilveren slang is van de mini luchtfilter van de standkachel
Afbeelding
Afbeelding
ingebouwd door webasto zelf
Afbeelding


de distributieriem.
we konden nergens terugvinden OF en zo ja, wanneer deze was gedaan.
dat is opzich al een teken dat het waarschijnlijk niet gedaan was.
bovendien was de huidige distririem niet heel erg nieuw qua uiterlijk
en het was een originele VW AG riem.
daarom besloten we om ook meteen de distririem te wisselen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de nieuwe waterpomp haalden we uit de verpakking, maar deze was helaas kapot! er was een stukje zwart plastic afgebroken.
David had nog wel AYZ waterpompen op voorraad. maar geen ANY meer.
en audis hebben altijd ANY.
bij een lupo zou een AYZ pomp niet passen op een ANY, maar bij een audi past dit wel.
Afbeelding

geen fotos. maar de mistlampen zijn ook gefixt.
deze deden het niet omdat er een massakabel van de mistlampen los was.

de handrem deed niks...de oorzaak was snel duidelijk. totaal vergane remschoenen. precies op tijd, want de trommel zag er nog prima uit.
Afbeelding
even later zag het er zo uit. nieuwe schoenen
Afbeelding

de brandstoffilter zit bij een audi A2 linksachter onder een bodemplaat, onder de auto. vlakbij de einddemper.
filter gevuld met injector cleaner. bijna 1,5 flesje was ervoor nodig
Afbeelding
luchtfilter, oliefilter en uiteraard de olie zijn ook vervangen.
Naar huis gereden, autotje liep keurig, schakelde soepel, alles fijn!
alleen jammer dat door het loshalen van de accupolen de radio opnieuw zn code moet hebben, en die hebben we (nog) niet.
morgen komt er een nieuwe radio in, maar de oude radio willen we verkopen, en daarvoor hebben we wel de code nodig, maargoed, dat wordt nog geregeld.
luchtfilter was opzich nog nieteens zo vies...maar toch vervangen
Afbeelding

thuis aangekomen
Afbeelding

Yeah, de vw onderdelen waren binnen!

namelijk :
* nieuwe handremkap, MET opbergvak, normaal bedoeld voor audi A2's met telematics / dubbeldin navi , 2x zo groot als origineel dus.
* extra middenbaanunit met 2 fleshouders en opbergvak, voor achter de bestaande middenbaan. plus allemaal klein spul om dit te bevestigen
* 1.2TDI sticker

met neme :
Afbeelding
pak het uit..
Afbeelding

eerst heb je dit :
Afbeelding

bada bing, bada bong, you know what i'm saying?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beide klusjes zijn simpel.
de handremkap haal je los, je peuterd de 12v stekker eruit, en zet het over in de nieuwe kap.
alleen de nieuwe kap moet je wel een beetje bewerken.
De voorste 4 klikpunten, en het middenste klikpunt moeten verwijderd worden, en de overgebleven plastic clips moeten weggeveild worden.
vervolgens doe je dubbelzijdige tape aan de onderkant van de voorkant. De achterkant kan met de normale 3 klikpunten worden vastgeklikt die de originele handremkap ook had.
terug op zn plekkie, en klaar.

de achterste middenbaanunit kan simpel losgehaald worden, en dat is nodig als je de bank inklapt.
Hiervoor zijn er aan de voor en achterzijde beugels.
ik heb alleen de voorste gebruikt nu. die gaat met 2 schroeven vast.
de achterste beugel, daarvoor moet door het tapijt heen geboord worden, en ik twijfel nog of dat nodig is, want zoals hij nu zit (alleen voor vast) zit hij eigenlijk ook al best okee.

helaas heeft de vorige eigenaar van de A2 een klein beetje wit plastic van de echte middenbaan weggezaagd, net voor de asbak. Daardoor zit er op die plek een vreemd gat. Maar dat ga ik nog wel mooi wegwerken. en dan nog...er komt een armsteun overheen

en dan, de finishing touch....
aan de achterkant mistte nog het 1.2TDI logo.
dus ik heb de afstanden van het A2 logo aan de linkerkant overgenomen op een papieren vel. Dat vel gespiegeld aan de andere kant, afgeplakt met tape, en toen het logo gepositioneerd.
Afbeelding

zoo, terug van Marja, waar cruise control en de parrot autoradio zijn ingebouwd.
zeer kundige mensen zijn het. Marcel werkt overdag al 30 jaar bij een Audi dealer, dus de auto is er wel echt in goede handen wat betreft elektronica enzo.
De oude autoradio is er uit gehaald, en alle oude carkit onderdelen (nokia carkit) zijn verwijderd.
de nieuwe kabels zijn getrokken, en de microfoon is aan het plafond verbonden op de plek waar de oude nokia microfoon ook zat.
ik ben wel blij dat al die oude carkit meuk weg is, want de kabels waren dwars over de interieurfilter getrokken, waardoor ik die gister niet kon vervangen!
maar nu zijn die kabels weg, dus heb ik ook meteen de interieurfilter vervangen.

Marcel en Jaap aan het werk
Afbeelding
Afbeelding

autoradio met carkit, echt stoer ding, vooral de airplay functie vind ik ergggg gaaf.
Afbeelding
Afbeelding

oja, cruise control is ook ingebouwd, dat zou je bijna vergeten :)
Afbeelding
Afbeelding

nog 1x de middenbaan, best mooi :)
Afbeelding

maar dan nu...is de auto eigenlijk klaar om aan mn vader te geven :p
helaas! want ik kan wel wennen aan deze auto! luxe, zuinig...standkachel, airco, alle vakjes en dingetjes, stoere radio, cruise control...heerlijk comfort, groot, echt een hele gave auto.
en dan de looks....normaal vind ik de A2 een beetje suf...maar die meegespoten bumpers maken echt het verschil!
Morgen gaatie terug naar paps

armsteun voor de Audi is binnen
het is er eentje van Botec.
pasvorm is redelijk, hij zit hier nog los
we moeten hem aan de achterkant alleen een beetje bijfrezen omdat door de verlengde middentunnel er nu een klein deel aan de achterkant niet past.
maar niks dat niet te verhelpen is

Afbeelding

nog wat fotos van de deurslot reparatie :

Afbeelding
Afbeelding

mijn geflanste stekker voor de achterspeakers werkt :)

het was wel even logisch nadenken, want rood en geel zaten omgekeerd aangesloten, en omgekeerd op de radio, dus moest ik dubbel andersom binnenstebuiten denken.
de gele draad heb ik dus op de rode draad van de radio aangesloten, en alles werkt naar behoren :) de achterspeakers geven ook geluid :)

Afbeelding

autotje is vorige week door David gefixt.
oorzaak van de hydrolische olie lekkage was een hydrolische slang van de gangsteller waar niet alleen de o-ring gaar was, maar door speling van de metalen aansluiting van de slang, ook deze aansluiting was gaan slijten en dus gewoon nie meer goed was.

Ik heb de audi opgehaald bij David en naar paps gereden, en daarna de leenluup weer teruggebracht.


in de Audi, met mn lupo achter me
Afbeelding

Hier staan ze beide bij het tankstation
Afbeelding

Vandaag stond de reparatie bij David op het programma.
ik heb wat M2 olie gekocht bij de dealer en daarna naar Almere gereden.
het tankje van de hydrolische olie volgegooid, en rustig anticiperend en weinig schakelend naar David in heerhugowaard gereden.

Dat ging prima, geen rare schakelproblemen.

Bij het verwijderen van de bodemplaat was het al snel duidelijk : veel olie! lekkage dus.
ook stonden er 3 foutcodes in het systeem, allemaal over hydrolische problemen / koppelingsproblemen.
Niet de gevreesde toerentalsensorfout.

David begon meteen met het demonteren van de hydropomp. Die plopte meteen open, want ik had er blijkbaar een beetje veel hydro olie in gedaan :)
Daarna is hij alles met reiniger + hogedrukspuit wezen schoonmaken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alles schoon!
David heeft een nieuw tankje op de hydropomp gemonteerd, en de hele hydropomp ook schoongemaakt.
Daarna zijn er 2 hydroslangen vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
daarna nog even wat dingen uitgelezen, allemaal geen problemen. Ook een stuk of 40 schakel acties gemaakt : geen lekkages.
Afbeelding
dus bodemplaatje er weer op....en op naar huis, reed prima!

topwerk weer David! Maar die biertjes gaan nie zo hard!

Km stand was nu 148dkm.

ze stonden er weer mooi bij vanochtend
twee "groene" 3L's
( de Audi is volgens het RDW groen....maar dat is relatief waar hij naast staat natuurlijk)

Afbeelding

vannacht is er ingebroken in de Audi A2 van mn vader.
iemand heeft een enorme baksteen door de rechter zij-achterruit van de audi gegooid.
de steen was gelukkig zo zwaar dat deze in de auto niet is teruggekaatst.
de tomtom/parrot autoradio zijn niet meegenomen. maar dat zou kinderspel zijn geweest vergeleken met wat er wel gejat is : voor 12.000 euro aan medische apparatuur waar de dief niks aan heeft omdat het onderdeel van een set is, en de verkoop van de overige spullen via de farmaceut loopt. Wel is het puur verlies voor mijn vaders bedrijf.

geluk bij een ongeluk is dat er een kleed over de achterbank lag omdat ze laatst de hond even hadden meegenomen in deze auto, dus de bank zitting is niet beschadigd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vandaag was in navolging van de groene en gele lupo, ( die eerder deze week een beurt kregen bij David) de Audi van mn vader aan de beurt.
Afbeelding

de beruchte oliesensor was ook bij mn vaders A2 kapot. Resultaat: een piepend olielampje, een vader die denkt dat hij olie moet bijvullen, en doet dat ook braaf zonder te peilen; resultaat: veelsteveel olie.
Dus eerst alle olie eruit, nieuwe filter.
En David monteerde later de nieuwe sensor (A ~200 euro)
Afbeelding

vers nieuw carterplugje voor de leuk
Afbeelding

Daarna was de rechter (passagierszijde) koplamp aan de beurt. Deze had een kapot lampje, maar door de standkachel die enorm in de weg zit is het handiger om de hele koplampunit de demonteren. Daarna dit resultaat, alle lampjes werkten weer
Afbeelding

Ook had mijn vader een ander typisch A2 kwaaltje: condens in de koplamp. 3 maanden geleden was al 1 koplamp vervangen hierdoor, maar de condens komt gewoon weer terug.
Top-Tip van het A2 forum : boor een 5mm gaatje op een specifieke plek in de koplamp, niet door de reflector heen, maar in de ruimte van de middelste holte naar de buitenzijde.
ben benieuwd of het hiermee weg gaat / blijft
Afbeelding
Afbeelding

Daarna zijn de handremkabels vervangen.
en daarbij bleek dat de linker remcilinder lekte, die is dus ook vervangen + ontluchten remsysteem. Dat had nog best wat voeten in de aarde, want vooral aan de rechterzijde is dat best priegelen met de brandstoffilter etc in de weg nét op het punt van de Y kabel naar de rechter toe. Maar met resultaat : het remt weer als een beest.
Ook zitten die pisbakkenstalen-nep-bodemplaatjes weer lekker in de weg en loshalen is vragen om afbreken van de bouten en kromtrekken van het materiaal

Zo staat de Audi er nu bij, op FSI velgen met 145-80 bridgestone winterbanden. (velgen er even los voor)
Afbeelding

en dit was met de stalen velgen
Afbeelding


De km stand is nu 176.000km, oftewel: bijna 60.000km in een jaar mee gereden.
Afbeelding
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Mert
3L Makker
3L Makker
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jan 2014, 02:49

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Mert »

Laat me raden,

De foto van de bekerhouders heb je gemaakt bij VAS in den Dolder ;-)
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door 3L-Dnadave »

Yesyes, vlakbij mn schoonouders in baarn, dus vlak bij jou ;)
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
bugdaddy
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 93
Lid geworden op: 13 jan 2014, 16:12
Echte naam: Pascal
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 8-2001
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Planetsilver - LR7V
Locatie: Lelystad

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door bugdaddy »

Wat een mooie Audi!! :shock:
Gebruikersavatar
tiemen
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
Echte naam: Tiemen Harte
Autotype: non-3L Lupo TDi
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door tiemen »

Gaaf verhaal over een hele gave Audi.

Nietsnut heeft het er ook wel eens over gehad; het schoonspuiten van het motorruim.
Het lijkt mij nogal beangstigend, water en elektronica gaan niet zo goed samen lijkt me.

Tiemen
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
Gebruikersavatar
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 1147
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Alkmaar

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Rick-3L »

Blijf het een knap ding vinden voor een A2!
En toch meer auto dan de lupo met evenveel gewicht ---> magic :shock:

-Rick
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Willemvee »

Ik weet nog dat deze auto tegelijk met de mijne te koop was bij David. Echt, het was voor mij gewoon te veel geld, maar wat een ontzettend mooie auto was dit toen!
En zelf vond ik die velgen op de eerste foto's ook helemaal prachtig, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Jaouad92
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:36
Echte naam: Jaouad
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 24 aug 2004
Kilometerstand: 200000
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Jaouad92 »

@Tiemen, je kan je motorcompartiment gewoon schoonspuiten, je moet je auto laten draaien en niet te dicht bij spuiten. Het is wel aan te raden om een ontvettings middel te gebruiken, bijvoorbeeld: dasty!
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door 3L-Dnadave »

Thanx allen. Het is inderdaad een heel mooi ding. Hij kostte destijds wel een hoop...zeker omdat het een 2001'er is, en niet nieuwer. Maar de km stand was eerlijk en laag (113dkm) , en die meegespoten bumpers en fulloptions EN webasto standkachel maken het echt af. De standkachel was door webasto zelf ingebouwd, dure grap.

Inmiddels staat de teller niet meer zo laag; 182.000km. en ik denk dat de waarde nu (minder dan 5k ?) amper de helft is van wat de aankoopprijs was (10k) ; upgrades (distri, koppeling, radio, CC, vakjes, steunen, winterset etc) en reparaties daargelaten. (1,5k+)
Maar zelfs dan heeft mijn vader erg goedkoop kunnen rijden, en is de auto vanaf nu pas echt goedkoop en fijn rijden. Als hij hem gewoon tot 4+ ton rijdt dan lacht hij qua kosten / comfort iedereen uit.

:auto-swerve:
mn vader rijdt ondanks zn sportieve rijstijl toch nog 4.2 in de winter. maar in de zomer staat ie op 3.8 ongeveer. Best knap, want expres zuinig rijden doet paps niet. Hij kan best een :angry-chillpill: gebruiken als hij zuiniger zou willen.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Willemvee »

Ik heb het geloof ik al een keer tegen je gezegd, maar als vader kan je alleen maar hopen dat jouw belangen en die van je zoon op zo'n manier samen komen.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door 3L-Dnadave »

Vandaag bij Johan geweest , ook om de stoelverwarming van mn vaders A2 te fixen.
die deed het namelijk niet meer.
het is aftermarket stoelverwarming, ingebouwd door Webasto samen met de standkachel.
Ik had verwacht dat het wel de matjes zouden zijn, dus ik had exact dezelfde set stoelverwarming gekocht als er al inzat (althans....qua uiterlijk)

Echter, bij doormeten bleek dat niet het matje kapot was, niet de knop, niet de zekering, maar een soort vreemd uitziende printplaat met veel kabeltjes, ingepakt in een enorme krimpkaus met de tekst "Classic C2" er op.

Zodra de verpakking verwijderd was kreeg je dit :
Afbeelding
Afbeelding
Het is een printplaatje met 3 relais'tjes erop.
Bij het bewegen van de printplaat hoor je de relais aan en uitklikken, en zie je de stoelverwarmingsknop direct kortstondig werken.

Ik heb de printplaat uitgebouwd, en ik kijk hem zelf na, of breng hem een keertje langs bij foppe.

opzich was ik wel blij dat de matjes en alles verder nog goed waren!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door 3L-Dnadave »

Vandaag ben ik even met de Audi op stap geweest bij Foppe

en er zit een flinke barst in de voorruit sinds deze week
Afbeelding

reden van het bezoekje? de stoelverwarming was kepot en Foppe had het chipje gesoldeerd en gefixt
Afbeelding

en aangezien Foppe misschien eventueel wellicht theoretisch van plan is om misschien een Audi A2 te gaan overwegen in een virtuele situatie, ging hij ook even een testrit maken met 't vrouwtje
Afbeelding

Op de tellert staat nu een whopping 195.000 km
( gekocht bij 113.000)
En binnenkort moet hij dus weer een fikse beurt krijgen
maar aangezien ik het te druk heb, zal hij zonder mij dit keer door David onderhouden worden :)
maar stiekem vindt de Audi dat wel fijn
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door foppe »

En weer verlaat een tevreden klant het pand. Het was dus ook niet het vreemd uitziend printje, maar het was de zekering. Dat is zo'n aftermarket type (zie foto hieronder) om in het draad te snijden en dat was niet helemaal goed aangeperst. Dit heb ik extra vastgeknepen met een tang en het zit nu redelijk goed. Beter is om dit goed vast te solderen, alleen jammer dat ik geen tijd meer had voor je.

Als je in een A2 rijdt, dan geeft je dat veel meer luxe, dat voel je hoor je en zie je aan het interieur. Vorig jaar wilde ik zo goedkoop mogelijk rijden, maar nu een A2 betaalbaar begint te worden, ben ik nu serieus aan het overwegen. Eigenlijk niet goed dat ik deze rode weg wil doen, want hij is ontzettend goed onderhouden en verwacht dat ie nog 2,5 ton probleemloos rond kan tuffen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door lupocor »

mooie auto zon a2 .
maar wat wegligging betreft ga je er op achteruit.
als daar ook een goed schroefsetje voor te koop is zal ik ook over aankoop gaan denken.
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Bresjee99 »

moppert iets over in plaats van een Toyota... Wat het een Toyota? Avensis toch?
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Johan »

lupocor schreef:mooie auto zon a2 .
maar wat wegligging betreft ga je er op achteruit.
als daar ook een goed schroefsetje voor te koop is zal ik ook over aankoop gaan denken.
Ik denk dat de wegligging persoonlijk is.
Ik vind ze beter rijden dan de Lupo 3L
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door foppe »

die toyotota gaat voorlopig echt niet weg hoor, al was het alleen maar voor de sleurhut :grin:
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door Bresjee99 »

Ja.. 't was te proberen... :mrgreen:
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door 3L-Dnadave »

De Audi is vandaag voor een hoognodige grote beurt bij David geweest
Hoognodig? Ja! Hoognodig!

Mn vader rijdt zoveel, en heeft de auto ook zovaak nodig en heeft zo weinig vrije tijd dat hij te lsng heeft doorgereden met remblokken die op waren. Resultaat? De schijven moesten nu al veel eerder vervangen worden ondst het ijzer op ijzer was.

Verder zat er een trilling in de aandrijflijn: nieuwe linker aandrijfas

Daarnaast een grote beurt en wat kleine dingen

Samen ruim 700 euri, maar dan kan mn vader ook weer ff vooruit :)
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Audi A2 3L van mijn vader

Bericht door 3L-Dnadave »

ondertussen in de Audi....
Afbeelding

gekocht bij een maagdelijke 113.000km.
nu niet zo maagdelijk meer :)
maar nog steeds erg weinig
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”