Hier klikken voor het linkje
Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus -> bruiloft mode
- BYM
- 3L Vriend voor het leven

- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Dnadaves zoektocht naar een T1
Als je weer eens naar David/Ecomotive toegaat .... Bij Van Der Steen in Heiloo hebben ze er eentje staan .... Kan je van dichtbij bewonderen hoe dat eruit ziet 
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

- Mark
- Handgeschakelde vriend

- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
T1

Dit wordt volgend jaar september onze trouwbus, ééntje uit de collectie van m'n werkgever. Zonder stickers welliswaar
Heb je de website van Kieft en Klok al tussen de favorieten gezet?

Dit wordt volgend jaar september onze trouwbus, ééntje uit de collectie van m'n werkgever. Zonder stickers welliswaar
Heb je de website van Kieft en Klok al tussen de favorieten gezet?
-
Jeroenn
- Benzinevriend

- Echte naam: Jeroen
- Kilometerstand: 235.000
Een werkgever met smaak 
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
Kan je wel zeggen ja
Een van mijn vorige werkgevers had een Hummer H1... buhh!
Het leuke van de T1 is dat er niemand boos op je wordt omdat je te langzaam rijdt, ze zijn alleen maar blij omdat ze langer naar je bus kunnen kijken!
Het leuke van de T1 is dat er niemand boos op je wordt omdat je te langzaam rijdt, ze zijn alleen maar blij omdat ze langer naar je bus kunnen kijken!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Volgende week donderdag heb ik vrij van mn werk en ga ik bij 3 busjes kijken
En ik ga bij kieft en klok langs
En ik ga bij kieft en klok langs
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
Ik ben echt ongelofelijk benieuwd. Mijn vader had er een. Die was handelaar in bestrijdingsmiddelen voor de fruitteelt, later omgedoopt naar handelaar in gewasbeschermingsmiddelen, vanwege imago redenen... Op woensdagmiddag en op zaterdag mocht ik met hem mee, de boeren en fruittelers langs. Ergens vieze lauwe melk drinken, zo van onder de koe...
Stinken die auto, naar de vergif! Vooral het middel Captan, dat door fruittelers gebruikt wordt om schimmel te voorkomen op appels. Gatverdamme.
En ik zie nog zijn brooddoos liggen, in die laag vergif die als fijn stof over het dashboard lag.
Maar... Zodra we van de weg af waren, in de boomgaard. waar ergens, wie wist waar, die fruitteler aan het snoeien was, schoof hij op en mocht ik in zijn eerste versnelling rijden. In het begin gaf hij gas, ik kon er nog niet bij...
Het is dus echt de eerste auto waar ik in gereden heb.
In die tijd was het nog heel gewoon dat vertegenwoordigers, of handelsreizigers, zoals het toen nog heette. aan een grote tafel in een café hun brood op aten, met een kop koffie erbij. Dat was nog voor de tijd van de bordjes met 'verboden meegebrachte etenswaren te nuttigen'. Beretrots was ik, tussen al die volwassenen.
Mijn vader was een ongelofelijke man, met een enorme uitstraling. Charismatisch, heet dat tegenwoordig. En een zeer goede zakenman.
In de winter verkocht hij landbouwspuiten, want ja, dan wilde het niet echt met de bestrijdingsmiddelen.
En ik mocht uiteraard mee. In de T1.

Prijzige dingen. Hij had een systeem dat je een fles drank naar keuze kreeg als je hem tipte over iemand die zo'n ding zocht en hij hem ook daadwerkelijk verkocht.
De antwoordkaarten stroomde binnen...
Overal op af, met de T1.
Op een dag, ik was erbij, als, ik denk achtjarig jongetje, kwamen we in Noord-Holland bij een fruitteler/veehouder. Die zocht een spuit.
We zaten nog maar net op een paar hooibalen in de schuur, toen de vrouw van die man riep dat er koffie was.
'Blijf maar even zitten' zei die hork, 'ik ga koffie drinken...'
Hij was nog niet koud weg of mijn vader, witheet, stapte met mij in de T1 en vertrok. Is die idioot nou helemaal gek geworden!
Maar na een minuut of vijf kreeg hij spijt. En gelijk kreeg ik van hem een wijze les. 'Als iemand zo onbeschoft is, zijn er niet zo heel veel mensen die nog het geduld hebben om die eikel een spuit te verkopen, dus ik gok dat ik straks met de verkoop naar huis ga. We gaan terug!'
Die man heeft nooit geweten dat we weg zijn geweest. We zaten weer keurig en zeker tien minuten op die hooibaal toen hij terug kwam.
Mijn vader was kort. "ik heb weinig tijd over, wat een nieuwe kost is duidelijk, als je een gebruikte zoekt heb ik er twee in de aanbieding. Een zus en zo, en die kost dit en dat, de andere zus en zo, en die kost dat.'
'Nou' begon die man, 'dat is goed aan de prijs zeg...'
'Tja, ze vliegen weg op dit moment, dus je mag van mij gerust verder zoeken... morgen zijn ze zeker verkocht, dus niet meer bellen dan.'
Om een toch al veel te lang verhaal iets korter te maken; hij kocht er één.
Een half jaar later zat ik met mijn vader in de T1. We reden een boomgaard in, ik mocht weer rijden, op zoek naar de fruitteler die ergens aan het snoeien zou moeten zijn. Ik keek links de rijen door, mijn vader rechts, zoals gewoonlijk.
Ik zag hem als eerste, dat weet ik nog. Het bleek de man van de spuit.
'Ken je me nog?' vroeg mijn vader.
'Nou nee, eerlijk gezegd niet' antwoordde de man.
'Ik heb je afgelopen winter een spuit verkocht, die Kinkelder. Ik was in de buurt en was benieuwd of hij beviel...'
'Oh, nou weet ik het weer! Ja hoor, prima spuit, hij doet zijn werk keurig.'
'Maar wel 500 gulden te duur.'
'Hoe bedoel je?
'Nou laat ik duidelijk zijn. Toen je vrouw riep dat er koffie was, en je mij en mijn zoontje als vuil in de schuur achter liet, ben ik eerst weggereden. Daar kreeg ik spijt van, dus ik ben omgekeerd. We zijn weer in die schuur gaan zitten, en je hebt niks gemerkt. Behalve in je boekhouding, want ik heb die spuit ter plekke 500 gulden duurder gemaakt. Dus als er de volgende keer iemand bij je komt, en je vrouw heeft koffie, biedt hem een bakkie aan. Dit is waarschijnlijk het duurste kopje koffie uit je leven geweest, want het heeft je vijfhonderd gulden gekost. Een prettige middag verder.'
Ik kan een boek volschrijven met wat ik mee heb gemaakt. En die T1 zou centraal staan. Want alles ging in die volkswagen bus. Later, toen het beter ging, kregen we er een Ford Taunus 12M bij, door mijn vader steevast 'luxewagen' genoemd. Die was voor privé. De bus voor de zaak.

Er schiet me nog iets te binnen met betrekking tot de T1. Als mijn vader een melige bui had, reed hij weg met de zijdeur open. Maar alleen als iemand stond te kijken. Die riep dan steevast iets van 'He!' waarop mijn vader keihard op de rem trapte. Door die plotselinge stilstand schoof die deur automatisch dicht. Daarna draaide hij het raampje open en vroeg 'is er iets?'
'Nou, de deur stond open.'
'Nee hoor. Kijk maar, die is dicht...'
Kortom, ik volg dit met heel veel belangstelling en hoop ooit een keer weer te mogen rijden in de auto die zo bepalend is geweest voor mijn vroege jeugd.
(sorry voor het lange verhaal, ik kon niet slapen
)
Stinken die auto, naar de vergif! Vooral het middel Captan, dat door fruittelers gebruikt wordt om schimmel te voorkomen op appels. Gatverdamme.
En ik zie nog zijn brooddoos liggen, in die laag vergif die als fijn stof over het dashboard lag.
Maar... Zodra we van de weg af waren, in de boomgaard. waar ergens, wie wist waar, die fruitteler aan het snoeien was, schoof hij op en mocht ik in zijn eerste versnelling rijden. In het begin gaf hij gas, ik kon er nog niet bij...
Het is dus echt de eerste auto waar ik in gereden heb.
In die tijd was het nog heel gewoon dat vertegenwoordigers, of handelsreizigers, zoals het toen nog heette. aan een grote tafel in een café hun brood op aten, met een kop koffie erbij. Dat was nog voor de tijd van de bordjes met 'verboden meegebrachte etenswaren te nuttigen'. Beretrots was ik, tussen al die volwassenen.
Mijn vader was een ongelofelijke man, met een enorme uitstraling. Charismatisch, heet dat tegenwoordig. En een zeer goede zakenman.
In de winter verkocht hij landbouwspuiten, want ja, dan wilde het niet echt met de bestrijdingsmiddelen.
En ik mocht uiteraard mee. In de T1.

Prijzige dingen. Hij had een systeem dat je een fles drank naar keuze kreeg als je hem tipte over iemand die zo'n ding zocht en hij hem ook daadwerkelijk verkocht.
De antwoordkaarten stroomde binnen...
Overal op af, met de T1.
Op een dag, ik was erbij, als, ik denk achtjarig jongetje, kwamen we in Noord-Holland bij een fruitteler/veehouder. Die zocht een spuit.
We zaten nog maar net op een paar hooibalen in de schuur, toen de vrouw van die man riep dat er koffie was.
'Blijf maar even zitten' zei die hork, 'ik ga koffie drinken...'
Hij was nog niet koud weg of mijn vader, witheet, stapte met mij in de T1 en vertrok. Is die idioot nou helemaal gek geworden!
Maar na een minuut of vijf kreeg hij spijt. En gelijk kreeg ik van hem een wijze les. 'Als iemand zo onbeschoft is, zijn er niet zo heel veel mensen die nog het geduld hebben om die eikel een spuit te verkopen, dus ik gok dat ik straks met de verkoop naar huis ga. We gaan terug!'
Die man heeft nooit geweten dat we weg zijn geweest. We zaten weer keurig en zeker tien minuten op die hooibaal toen hij terug kwam.
Mijn vader was kort. "ik heb weinig tijd over, wat een nieuwe kost is duidelijk, als je een gebruikte zoekt heb ik er twee in de aanbieding. Een zus en zo, en die kost dit en dat, de andere zus en zo, en die kost dat.'
'Nou' begon die man, 'dat is goed aan de prijs zeg...'
'Tja, ze vliegen weg op dit moment, dus je mag van mij gerust verder zoeken... morgen zijn ze zeker verkocht, dus niet meer bellen dan.'
Om een toch al veel te lang verhaal iets korter te maken; hij kocht er één.
Een half jaar later zat ik met mijn vader in de T1. We reden een boomgaard in, ik mocht weer rijden, op zoek naar de fruitteler die ergens aan het snoeien zou moeten zijn. Ik keek links de rijen door, mijn vader rechts, zoals gewoonlijk.
Ik zag hem als eerste, dat weet ik nog. Het bleek de man van de spuit.
'Ken je me nog?' vroeg mijn vader.
'Nou nee, eerlijk gezegd niet' antwoordde de man.
'Ik heb je afgelopen winter een spuit verkocht, die Kinkelder. Ik was in de buurt en was benieuwd of hij beviel...'
'Oh, nou weet ik het weer! Ja hoor, prima spuit, hij doet zijn werk keurig.'
'Maar wel 500 gulden te duur.'
'Hoe bedoel je?
'Nou laat ik duidelijk zijn. Toen je vrouw riep dat er koffie was, en je mij en mijn zoontje als vuil in de schuur achter liet, ben ik eerst weggereden. Daar kreeg ik spijt van, dus ik ben omgekeerd. We zijn weer in die schuur gaan zitten, en je hebt niks gemerkt. Behalve in je boekhouding, want ik heb die spuit ter plekke 500 gulden duurder gemaakt. Dus als er de volgende keer iemand bij je komt, en je vrouw heeft koffie, biedt hem een bakkie aan. Dit is waarschijnlijk het duurste kopje koffie uit je leven geweest, want het heeft je vijfhonderd gulden gekost. Een prettige middag verder.'
Ik kan een boek volschrijven met wat ik mee heb gemaakt. En die T1 zou centraal staan. Want alles ging in die volkswagen bus. Later, toen het beter ging, kregen we er een Ford Taunus 12M bij, door mijn vader steevast 'luxewagen' genoemd. Die was voor privé. De bus voor de zaak.

Er schiet me nog iets te binnen met betrekking tot de T1. Als mijn vader een melige bui had, reed hij weg met de zijdeur open. Maar alleen als iemand stond te kijken. Die riep dan steevast iets van 'He!' waarop mijn vader keihard op de rem trapte. Door die plotselinge stilstand schoof die deur automatisch dicht. Daarna draaide hij het raampje open en vroeg 'is er iets?'
'Nou, de deur stond open.'
'Nee hoor. Kijk maar, die is dicht...'
Kortom, ik volg dit met heel veel belangstelling en hoop ooit een keer weer te mogen rijden in de auto die zo bepalend is geweest voor mijn vroege jeugd.
(sorry voor het lange verhaal, ik kon niet slapen
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- BYM

Luxewagen ... Dat zei mn opa ook altijd .... That brings back memories ... ThanksWillemveelverteller schreef:luxewagen
Mijn rekord:
Mijn rekord:

- Willemvee
- Hemelse Vriend

God, er zijn er nog meer wakker!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Geweldig verhaal man. Ik weet nog dat het ik mocht rijden van mijn pa. Dat ging net zo ongeveer.
Later mocht ik ook wel eens in de vrachtwagen rijden. Om zout te strooien voor de gemeente.
Dan reed ik 37 kmh op de provinciale weg. In zo.n oude daf met een neusje. Een grote file achter ons.
mijn vader ging met 16 ook wel eens met truck en aanhanger over de afsluitdijk. En als ie eens aangesproken werd door de politie of ie wel een rijbewijs had en met nee beantwoorde. Dan zei die man, rij je wel voorzichtig jongen.
Zo ging dat toen in die dagen. Nu hoef je dat niet meer te proberen.
Later mocht ik ook wel eens in de vrachtwagen rijden. Om zout te strooien voor de gemeente.
Dan reed ik 37 kmh op de provinciale weg. In zo.n oude daf met een neusje. Een grote file achter ons.
mijn vader ging met 16 ook wel eens met truck en aanhanger over de afsluitdijk. En als ie eens aangesproken werd door de politie of ie wel een rijbewijs had en met nee beantwoorde. Dan zei die man, rij je wel voorzichtig jongen.
Zo ging dat toen in die dagen. Nu hoef je dat niet meer te proberen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- BYM

Vroeger .. Toen je poepen nog met lange oe schreef .....
Mijn rekord:
Mijn rekord:

- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

Vroeger; toen mannen nog van staal waren, schepen van hout, de lucht schoon was maar sex vies en poep met een lange oe geschreven werd 
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Vandaag veel busjes gezien!
Een hele krakkemikkige voor veelsteveel geld
Een heleboel onbetaalbare (lees, 100.000++)
En eentje....die perfect was
Een hele krakkemikkige voor veelsteveel geld
Een heleboel onbetaalbare (lees, 100.000++)
En eentje....die perfect was
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
- BYM

Ohwwww ......... ????
Vertel vertel? Heb je er eentje op het oog??
Vertel vertel? Heb je er eentje op het oog??
Mijn rekord:
Mijn rekord:

- Willemvee
- Hemelse Vriend

Wat een prijzen zeg... 100.000+?
Voor de goedkoopste bus die op de markt was toen... Goeie investering dus.
Voor de goedkoopste bus die op de markt was toen... Goeie investering dus.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Niet alleen eentje op het oog....
Er is zelfs al op geboden
een roestvrije (jaja) , goed lopende , rijdende !
Moet alleen nog op kenteken , maar ik voorzie geen problemen daarmee na een testritje gisteren
God wat rijdt zo een ding gek ! Haha
Ruimte voor 9 personen. Geen doorloopje tussen de voorstoelen dus, en een hoop raampjes
Er is zelfs al op geboden
Moet alleen nog op kenteken , maar ik voorzie geen problemen daarmee na een testritje gisteren
Ruimte voor 9 personen. Geen doorloopje tussen de voorstoelen dus, en een hoop raampjes
- BYM

GAAFFF!!! Schakelen voelt ook goed? Al die busjes die op de schakelstangetjes zitten willen wel eens uitgelubberd raken ....
Mijn rekord:
Mijn rekord:

- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

Die pruttelmotor mag er uit ten faveure van een 1.2TDI...
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
ja, want dat is geen pruttelmotor...Nietsnut schreef:Die pruttelmotor mag er uit ten faveure van een 1.2TDI...
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Moet jij niet feesten vandaag?:P Ik ben vanmiddag even buurten hoor3L-Dnadave schreef:Niet alleen eentje op het oog....
Er is zelfs al op gebodeneen roestvrije (jaja) , goed lopende , rijdende !
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- BYM

Nietsnut schreef:Die pruttelmotor mag er uit ten faveure van een 1.2TDI...
Wel een goed idee ja .... T13L .....
Mijn rekord:
Mijn rekord: