Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus -> bruiloft mode
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Re: Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus --> slijp- en laswe
Als die specifieke bus nu echt te koop zou zijn voor slechts 65k dollar dan zou dat een koopje zijn.
Ik denk dat de pagina een paar jaartjes oud is
Mn pa en ik zitten er aan te denken om over een poosje een tweede spijlbus te kopen en op te knappen, maar dan wel voor de verkoop.
Ik denk dat de pagina een paar jaartjes oud is
Mn pa en ik zitten er aan te denken om over een poosje een tweede spijlbus te kopen en op te knappen, maar dan wel voor de verkoop.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
Als ik 50.000 euro uit te geven had, nou... Dan werden het hele andere PK's denk ik. En ook heel veel grond om ze te laten grazen.
Maar wat een vreselijk leuke spulletjes loop jij te bestellen zeg!
Die bekerhouder uit de tijd dat er nog geen bekerhouders waren is echt mooi.
Maar wat een vreselijk leuke spulletjes loop jij te bestellen zeg!
Die bekerhouder uit de tijd dat er nog geen bekerhouders waren is echt mooi.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
een nieuwe dag, dus nieuwe updates!
ik ging langs bij de restaurateur, en ze zijn flink opgeschoten!
het linker zijdeurtje zit er nu ook in. en dat was geen makkie, want de steunbalk zat niet bij het vervangende plaatwerk, dus die moest keurig worden losgepeuterd om hergebruikt te worden. ook had ik de alu zijstep meegenomen. die gaat in de kriksteun openingen. en aangezien beide kriksteunen zijn vervangen wilde ik graag controleren of de afstand nog klopte. en ja hoor! let wel: er was maar ruimte voor enkele milimeters speling. knap werk! alle laspunten worden nog netjes geslepen en met alu plmauur glad gemaakt.
ook het zwarte plaatwerk voor het RA wiel zat er al in

de B stijl binnenzijde is nu helemaal dicht. ook hier wordt nog alu plamuur gebruikt

zelfde kant, maar dan vanuit de wielkast (RV) gezien. keurig dicht weer.

de wielkast linksvoor is ook weer netjes, naar achter kijkend

kniestuk RV, deze is helemaal weggehaald nu. en wordt volledig vervangen door het vervangende plaatwerk dat ik heb aangeleverd. doorslijpen en deels hergebruiken is niet logisch

de volledige linker binnendorpel is vervangen. werkelijk prachtig gedaan! op dit moment moest de bodem nog wel aan de dorpel worden gelast. dus dat volgt nog

Vrijdag haal ik de velgen op bij de poedercoater. En ik wil dan ook de bumpers laten stralen en coaten. Daarom hebben we de acterbumper verwijderd.
Er was een klein hapje uit de onderkant van de bumper weg gesleten. precies bij de uitlaat. en de reden daarvoor kwam snel naar boven: blijkbaar heeft de bumper in zijn 40 jarige leven ooit de grond geraakt, en is 1 van de ophangpunten in het chassis doorgescheurd. wellicht i.c.m roest. De Brazilianen hebben dit gerepareerd door simpelweg nieuwe gaten te boren, en de bumper 4cm dichter bij de auto te monteren.
dit is het gaatje in het chassis...die gaat netjes gemaakt worden zodat de bumper weer op de originele plek bevestigd kan worden

de bumpers gingen in de lupo, en dat pastte nog maar net

de bumpers zijn in algeheel goede conditie. Geen grote deuken of gaten op belangrijke plekken. Maar de achterbumper ophanging heeft wel wat te verduren gehad. paps en ik gaan nog even brainstormen wat we gaan doen. als ik op tijd aan een nieuwe ophanging kan komen dan denk ik dat dat wel de voorkeur heeft. alle boutjes worden daarna ook vernieuwd. nu zat er in de achterbumper een assorti van boutje 11,12,13,14 etc etc....drama. allemaal nog net niet vastgerot

achterbumper ontmanteld

de voorbumper was een droom om aan te sleutelen. alles maatje 13, alles in 1 keer los
helaas heeft 1 van de 2 "rozetten" (dus die verticale middelste stukken) een lelijke buts aan de onderkant.
de realiteit is dat wanneer ik dit laat zandstralen en poedercoaten dat het niet mooi wordt
1 van de rozetten moet dus vervangen worden

als zekeringhouder voor alle interieurelektronica kreeg ik van Foppe de tip om een mini cooper jaren 70 zekeringkast te gebruiken.
want die heeft 4 zekeringen.
maar....de lupo ook! onder de motorkap!
en David heeft daar een heleboel van! dus ...tadaa! een stukje lupo voor in de bus

en dan.....piece de resistance!
Een echte Blaupunkt Mannheim radio uit de jaren 60!
MET het kleine chrome frontje. En ik heb het echt voor een prikkie gekocht!
en das bijzonder, want deze radios kunnen met dit frontje wel 250 euri kosten. Alleen het frontje kost al een hoop, als je hem al kan vinden.
afkomstig uit een porsche 356
Het mooie van deze radio is dat er een DIN aansluiting op zit waar je een 3,5mm jack stekker op kan aansluiten, zodat je dus gewoon je mp3 speler kan aansluiten

en het bewijs dat ie ook nog werkt...
[youtube][/youtube]
ik ging langs bij de restaurateur, en ze zijn flink opgeschoten!
het linker zijdeurtje zit er nu ook in. en dat was geen makkie, want de steunbalk zat niet bij het vervangende plaatwerk, dus die moest keurig worden losgepeuterd om hergebruikt te worden. ook had ik de alu zijstep meegenomen. die gaat in de kriksteun openingen. en aangezien beide kriksteunen zijn vervangen wilde ik graag controleren of de afstand nog klopte. en ja hoor! let wel: er was maar ruimte voor enkele milimeters speling. knap werk! alle laspunten worden nog netjes geslepen en met alu plmauur glad gemaakt.
ook het zwarte plaatwerk voor het RA wiel zat er al in

de B stijl binnenzijde is nu helemaal dicht. ook hier wordt nog alu plamuur gebruikt

zelfde kant, maar dan vanuit de wielkast (RV) gezien. keurig dicht weer.

de wielkast linksvoor is ook weer netjes, naar achter kijkend

kniestuk RV, deze is helemaal weggehaald nu. en wordt volledig vervangen door het vervangende plaatwerk dat ik heb aangeleverd. doorslijpen en deels hergebruiken is niet logisch

de volledige linker binnendorpel is vervangen. werkelijk prachtig gedaan! op dit moment moest de bodem nog wel aan de dorpel worden gelast. dus dat volgt nog

Vrijdag haal ik de velgen op bij de poedercoater. En ik wil dan ook de bumpers laten stralen en coaten. Daarom hebben we de acterbumper verwijderd.
Er was een klein hapje uit de onderkant van de bumper weg gesleten. precies bij de uitlaat. en de reden daarvoor kwam snel naar boven: blijkbaar heeft de bumper in zijn 40 jarige leven ooit de grond geraakt, en is 1 van de ophangpunten in het chassis doorgescheurd. wellicht i.c.m roest. De Brazilianen hebben dit gerepareerd door simpelweg nieuwe gaten te boren, en de bumper 4cm dichter bij de auto te monteren.
dit is het gaatje in het chassis...die gaat netjes gemaakt worden zodat de bumper weer op de originele plek bevestigd kan worden

de bumpers gingen in de lupo, en dat pastte nog maar net

de bumpers zijn in algeheel goede conditie. Geen grote deuken of gaten op belangrijke plekken. Maar de achterbumper ophanging heeft wel wat te verduren gehad. paps en ik gaan nog even brainstormen wat we gaan doen. als ik op tijd aan een nieuwe ophanging kan komen dan denk ik dat dat wel de voorkeur heeft. alle boutjes worden daarna ook vernieuwd. nu zat er in de achterbumper een assorti van boutje 11,12,13,14 etc etc....drama. allemaal nog net niet vastgerot

achterbumper ontmanteld

de voorbumper was een droom om aan te sleutelen. alles maatje 13, alles in 1 keer los
helaas heeft 1 van de 2 "rozetten" (dus die verticale middelste stukken) een lelijke buts aan de onderkant.
de realiteit is dat wanneer ik dit laat zandstralen en poedercoaten dat het niet mooi wordt
1 van de rozetten moet dus vervangen worden

als zekeringhouder voor alle interieurelektronica kreeg ik van Foppe de tip om een mini cooper jaren 70 zekeringkast te gebruiken.
want die heeft 4 zekeringen.
maar....de lupo ook! onder de motorkap!
en David heeft daar een heleboel van! dus ...tadaa! een stukje lupo voor in de bus

en dan.....piece de resistance!
Een echte Blaupunkt Mannheim radio uit de jaren 60!
MET het kleine chrome frontje. En ik heb het echt voor een prikkie gekocht!
en das bijzonder, want deze radios kunnen met dit frontje wel 250 euri kosten. Alleen het frontje kost al een hoop, als je hem al kan vinden.
afkomstig uit een porsche 356
Het mooie van deze radio is dat er een DIN aansluiting op zit waar je een 3,5mm jack stekker op kan aansluiten, zodat je dus gewoon je mp3 speler kan aansluiten

en het bewijs dat ie ook nog werkt...
[youtube][/youtube]
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Vette shit ouwe!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Re: Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus --> update!
oepsNiek schreef:Deze video is privé...? Huh?
zou het nu wel weer moeten doen
filmpje dat aantoont dat de radio werkt
-
luposuctie
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Marcello
- Productiedatum: 04 aug 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Planetsilver - LR7V
jij bent goed bezig Dave !!
het word weer en super harde en mooie spijlbus helemaal goed ! zo te zien is het wel een vakman die er aan bezig is ziet er top uit !
het word weer en super harde en mooie spijlbus helemaal goed ! zo te zien is het wel een vakman die er aan bezig is ziet er top uit !
-
peterpan
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Peter
- Kilometerstand: 211.000
Eindelijk eens de tijd genomen om dit te volgen, maar wat een project zeg...wel erg gaaf om zoveel mogelijk origineel te doen.
Gr,
Peter
Peter
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Het is inderdaad gaaf om zoveel mogelijk origineel te doen, maar ik blijf realistisch: het is een Braziliaanse bus. In de basis vinden de puristen dat al "niet origineel" , dus brengt het de waarde niet omhoog als ik werk met originele delen, en brengt het de waarde ook niet omlaag als ik met niet originele delen werk. Die NOS delen (new old stock) zijn de delen die onder de noemer "origineel" vallen. Goede namaak delen zoals ik gebruik, vallen niet onder de noemer origineel. In de busjes wereld heb je verschillende soorten busjes :
- garage-queens die perfect gerestaureerd zijn en alleen op shows komen en nooit echt gereden worden
- ratstyle, verlaagd , oppervlakkige roest, voor de fun
- opknappers die nooit afkomen
Mijn busje gaat er eentje worden die leuk opgeknapt is, waar leuk mee te rijden valt zOnder je zorgen te hoeven maken, en waar we gewoon lol mee gaan hebben. We gaan hem maken hoe we het zelf leuk vinden.
Neem nou de velgen: de originele kleur voor de velgen en bumpers is silver white. Ik vind die kleur te wit. Dus ik doe ze in perl weiss. Ook een vw kleur, ook gebruikt op de spijlbus, alleen niet op de velgen. Maar boeie, ik vind het mooi
en paps ook 
- garage-queens die perfect gerestaureerd zijn en alleen op shows komen en nooit echt gereden worden
- ratstyle, verlaagd , oppervlakkige roest, voor de fun
- opknappers die nooit afkomen
Mijn busje gaat er eentje worden die leuk opgeknapt is, waar leuk mee te rijden valt zOnder je zorgen te hoeven maken, en waar we gewoon lol mee gaan hebben. We gaan hem maken hoe we het zelf leuk vinden.
Neem nou de velgen: de originele kleur voor de velgen en bumpers is silver white. Ik vind die kleur te wit. Dus ik doe ze in perl weiss. Ook een vw kleur, ook gebruikt op de spijlbus, alleen niet op de velgen. Maar boeie, ik vind het mooi
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
ik kreeg nog wat fotos van de restaurateur doorgestuurd.
de binnen-voor-onder steunbalk is nu verwijderd, en werd na stralen vervangen door een super reproductie exemplaar wat ik had aangeleverd (zie enkele paginas terug).
super dat er voor is gekozen om nu alles hier te stralen. want hier overheen komen nog 3 metaaldelen, dus daar kom je straks niet meer bij. ook wordt alles direct in de epoxy primer gezet

de binnen-voor-onder steunbalk is nu verwijderd, en werd na stralen vervangen door een super reproductie exemplaar wat ik had aangeleverd (zie enkele paginas terug).
super dat er voor is gekozen om nu alles hier te stralen. want hier overheen komen nog 3 metaaldelen, dus daar kom je straks niet meer bij. ook wordt alles direct in de epoxy primer gezet

- jos_br
- Bevriend 3L garagebedrijf

- Kilometerstand: 000.000km
- Contacteer:
Phoe, die gaan er serieus mee om!!
Jos.
Jos.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Eigenlijk moet je er ook retro xenon verlichting inbouwen, denk aan die retro Porsches die dat ook hebben.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
gisteren weer lekker op pad geweest voor de bus.
totaal 620km gereden....leiden , renkum , zwolle , suwolde , kootsterstille , alkmaar, den helder, leiden
hopsa
anywayyy
De rit begon bij kieft en klok. daar moest ik met spoed eventjes een voorbumper-rozet halen, omdat er eentje te lelijk was om nog te stralen en coaten.

buiten stond een leuke VW Fridolin

en uiteraard ook ander leuk spul

in de showkast lagen onderdeeltjes die je nodig hebt als je voor een 100% originele restauratie zou gaan.....dan zijn reproductie lampjes geen optie, en dan zit je aan dit soort prijzen

er lag een uitgezaagd stuk deluxe dashboard. ik heb hiervan de maten overgenomen voor het klokje. want dat gat ga ik bij mijn bus nog zagen

in de showroom stond ander leuk spul, zelfs een Belgische cabriobus conversie :p apart!

deze is ook geweldig....de linker ramen klappen naar beneden en vormen een bar, en daarna kan het dak omhoog

dit is een van de busjes waar mijn vader en ik naar waren wezen kijken voordat we onze busjes kochten.
inmiddels heeft kieft en klok deze bus gekocht en te koop gezet.

toen ging de tocht naar zwolle. alwaar van Gelder staalbedrijf de velgen had gestraald en gecoat in Perl Weiss. Dat is een kleur die alleen werd geleverd bij ivoorkleurige busjes. bij alle andere busjes was perl weiss wel een lakkleur, maar waren de bumpers en velgen een stuk wittter. Mn vader en ik wilden graag Perl weiss voor onze velgen. de bumpers worden ook deze kleur. Het is wel erg lastig om de kleur juist weer te geven, het is erg afhankelijk van het licht
velgjes binnen...

velgjes buiten

het stralen en coaten was wel nodig....getuige de binnenzijde van de velg

bij Eldert Jan zijn de banden gemonteerd.
Balanceren was niet mogelijk, omdat de prehistorische steekmaat van deze velgen niet op zijn apparatuur pastte :p haha.
dus balanceren volgt nog.

en dan de chrome wieldoppen die ik laatst had gekocht, het bolle model, met vw logo.
met flits

zonder flits

het wordt nu wel tijd om de kleur voor de bus te gaan bedenken. en dat wordt niet makkelijk.
dingen om "in consideration " te nemen :
- we willen graag two tone, dus blauw met.....iets lichters
- de velgen en bumpers zijn in een geligere / meer vintage tint dan standaard, namelijk perl weiss
- de auto is Marina blau, een kleur die eigenlijk in Duitsland niet leverbaar was bij de bus, maar wel vanaf de jaren 70 bij de kever. Deze kleur is....niet zo heel erg vintage
- alles boven de middenlijn staat prachtig in de blauwe lak. Al het spuitwerk moet vooral aan de onderzijde gebeuren. Dus logischerwijs spuiten we alleen de onderkant voorlopig.
dus ra ra....welke kleur moet ik de onderkant spuiten?
volgens mij is deze kleur wit van de lak aan de onderzijde ook perl weiss. maar de kleur blauw hier is een soort dove blue, die zelf ook meer vintage is dan onze kleur blauw. dus of deze kleur wit staat bij onze kleur blauw ? kweenie!

totaal 620km gereden....leiden , renkum , zwolle , suwolde , kootsterstille , alkmaar, den helder, leiden
hopsa
anywayyy
De rit begon bij kieft en klok. daar moest ik met spoed eventjes een voorbumper-rozet halen, omdat er eentje te lelijk was om nog te stralen en coaten.

buiten stond een leuke VW Fridolin

en uiteraard ook ander leuk spul

in de showkast lagen onderdeeltjes die je nodig hebt als je voor een 100% originele restauratie zou gaan.....dan zijn reproductie lampjes geen optie, en dan zit je aan dit soort prijzen

er lag een uitgezaagd stuk deluxe dashboard. ik heb hiervan de maten overgenomen voor het klokje. want dat gat ga ik bij mijn bus nog zagen

in de showroom stond ander leuk spul, zelfs een Belgische cabriobus conversie :p apart!

deze is ook geweldig....de linker ramen klappen naar beneden en vormen een bar, en daarna kan het dak omhoog

dit is een van de busjes waar mijn vader en ik naar waren wezen kijken voordat we onze busjes kochten.
inmiddels heeft kieft en klok deze bus gekocht en te koop gezet.

toen ging de tocht naar zwolle. alwaar van Gelder staalbedrijf de velgen had gestraald en gecoat in Perl Weiss. Dat is een kleur die alleen werd geleverd bij ivoorkleurige busjes. bij alle andere busjes was perl weiss wel een lakkleur, maar waren de bumpers en velgen een stuk wittter. Mn vader en ik wilden graag Perl weiss voor onze velgen. de bumpers worden ook deze kleur. Het is wel erg lastig om de kleur juist weer te geven, het is erg afhankelijk van het licht
velgjes binnen...

velgjes buiten

het stralen en coaten was wel nodig....getuige de binnenzijde van de velg

bij Eldert Jan zijn de banden gemonteerd.
Balanceren was niet mogelijk, omdat de prehistorische steekmaat van deze velgen niet op zijn apparatuur pastte :p haha.
dus balanceren volgt nog.

en dan de chrome wieldoppen die ik laatst had gekocht, het bolle model, met vw logo.
met flits

zonder flits

het wordt nu wel tijd om de kleur voor de bus te gaan bedenken. en dat wordt niet makkelijk.
dingen om "in consideration " te nemen :
- we willen graag two tone, dus blauw met.....iets lichters
- de velgen en bumpers zijn in een geligere / meer vintage tint dan standaard, namelijk perl weiss
- de auto is Marina blau, een kleur die eigenlijk in Duitsland niet leverbaar was bij de bus, maar wel vanaf de jaren 70 bij de kever. Deze kleur is....niet zo heel erg vintage
- alles boven de middenlijn staat prachtig in de blauwe lak. Al het spuitwerk moet vooral aan de onderzijde gebeuren. Dus logischerwijs spuiten we alleen de onderkant voorlopig.
dus ra ra....welke kleur moet ik de onderkant spuiten?
volgens mij is deze kleur wit van de lak aan de onderzijde ook perl weiss. maar de kleur blauw hier is een soort dove blue, die zelf ook meer vintage is dan onze kleur blauw. dus of deze kleur wit staat bij onze kleur blauw ? kweenie!

- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
Je kan die velg toch even bij de auto houden om te zien of die kleuren samengaan?
Ik vind het denk ik wel mooi!
Ik vind het denk ik wel mooi!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Ja klopt! De gedemonteerde splashpans die straks in dezelfde kleur worden gecoat zijn mooi groot en vlak om er even goed naast te houden. Dan kan ik met photoshop aan de slag. Maar wit is gewoon een lastige kleur om te photoshoppen.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Grappig: ik reed laatst door Renkum en kwam Kieft en Klok tegen met een aanhangwagen. Wist niet dat zij daar zaten. Leuk om een keer te gaan kijken.

- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Dat is het zeker!
Met de kids erbij, leuk middagje uit
Maar laat je portomonnee thuis!
Met de kids erbij, leuk middagje uit
Maar laat je portomonnee thuis!
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend

- Echte naam: Jochem
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
Zeker wete, dankzij David en dit topic zijn mijn bougies weer gaan jeuken
reichbus schreef:Grappig: ik reed laatst door Renkum en kwam Kieft en Klok tegen met een aanhangwagen. Wist niet dat zij daar zaten. Leuk om een keer te gaan kijken.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Contacteer:
Re: Dnadaves blauwe 15 raams T1 spijlbus --> velgen klaar!
Waar heb ik je gekieteld dan?