ook al het tegenzit dan post ik dat. want zo blijft het realistisch. Dus bij deze...
Om toch met iets kleins positief te beginnen; ik kreeg deze mooie sleutelhanger kado

en ik kocht een taart om te trakteren bij de lasser

okay, dan nu het slechte nieuws.
BIJNA al het ruwe slijp-laswerk is nu gedaan. Het enige wat nog op de planning stond was de voorste midden chassisbalk.
Die had ik al gekocht en aangeleverd. Deze :

Die balk was niet rot (dachten we...) maar wel gedeukt.
Ook vond ik het vreemd dat wanneer ik klopte op deze balk, dat hij massief klonk, terwijl alle andere gelijksoortige balken hol klonken.
Maargoed, vandaag kwam dus naar voren waarom....
de oude balk werd eruit geslepen, en toen kwam er een world of shit naar boven.
de hele holle balk waqs gevuld met zand en troep die er in alle jaren in was gewaaid....
en alles om de balk heen was geroest.
Voor de navigatie: deze balk zit/zat precies onder de bulhead (dat schot tussen cabine en achterruimte) En zodra de chassisbalk was weggeslepen, zag je dit vanuit de achterruimte

en aan de andere kant van de bulkhead, dus onder de voorbank....

en de balk zelf...

nu hadden we voor al het laswerk een all-in prijs. Maar deze tegenvaller valt daar niet onder.
wat er nu moet gebeuren :
- de achterruimte vloer bij de bulkhead moet er deels uitgeslepen worden, en vervangen
- de cabinevloer moet er deels uitgeslepen en vervangen
- het opstaande stuk plaat van de bulkhead moet er uit en vervangen
- het voorste deel van de onder chassisbalk moet ook er uit en vervangen
- en dan die chassisbalk die ik had gekocht er overheen
al dit extra werk is geschat op 2 a 3 dagen extra boven wat er gepland was.
Tegenvaller(tje) ...maar dat heb je nou eenmaal met oude auto's. En tot nu toe was de all-in prijs voor al het laswerk heel redelijk, dus valt de uiteindelijke schade nog wel mee.