gisteren hebben we weer heerlijk geklust
weer een zijpaneel erbij...
we hebben de basis gelegd voor de bulkhead ....hier komt nog een hele uitbouw op, voor over de reserveband ruimte. een soort barretje, zoals het origineel ook is.
ook hadden we een speciaal kussen gekocht voor in de "kattenbak" (de ruimte achterin boven de motor)
dat kussen is bedoeld voor de hondjes, maar ook meteen als isolatie van motorgeluid
dat kussen wordt later door de stoffeerder bekleed. hier sneden we hem vast op maat....de hoekjes eruit, en het cirkeltje van de tank opening
rijdend geeft het al een mega verschil! man man wat een enorm goede geluidsdemping van de motor!
je kan het gewoon zagen met een decoupeerzaag
ook hadden we een mooie chromen bagagebeugel met de originele VW verticale staanders.
helaas blijkt onze achterste bank een soort mix van T1 en T2 achterbank, waardoor de beugels niet mooi erop geschroefd konden worden. de harde achterkant om op te schroeven was namelijk 5cm te diep in de bank. het was dus nodig dat we de bekleding een beetje loshaalden en er een houten balk achter schroefden zodat de beugels wat verder naar buiten konden komen
met de jute koffieboonzakken er tijdelijk eventjes op krijg je dan dit
's middags ging paula voor het eerst ECHT rijden met de bus
en daarna hebben we met 8 personen er een leuk ritje mee gemaakt.
Maaarrrrr.
savonds reden we naar de stalling, ik reed richting een grote drukke dreef, en toen zakte plots mijn rechtervoet naar beneden en had ik geen gas meer.
Gelukkig had ik genoeg snelheid om nog net van een drukke kruising af te slaan, en de drukke dreef zodoende te ontwijken met de snelheid die we nog hadden.
Toen sprong ik snel uit de rijdende auto, schoof paula een plekje op naar links, en duwde ik haar richting een parkeerplaats bij een bouwmarkt.
Nu wist ik dat het gasmechanisme redelijk brak was, ik dacht, er zijn 2 opties: of het stangetje is los bij het pedaal , of het stangetje is los bij het heveltje. een easy fix, dacht ik.
Maar helaas, geen van beide bleek het geval : de gaskabel was bij het uiterste uiteinde gebroken!

er zat dus nix anders op dan even paps te bellen om te komen helpen slepen.
helaas was toen mn telefoon accu op, dus geen foto
maar dat gesleept worden is lang niet leuk! want de remmen doen het niet als de motor niet loopt :( (ivm rembekrachtiging)
dus ik moest remmen met de handrem en door de auto in de versnelling te zetten
hier demonstreert Paula dat je ook zo kan slepen...