Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
dat is goed nieuws Melissa, hopelijk zijn ze in Rotterdam wat slimmer als in Utrecht.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Waarschijnlijk de eerste rechtzaak wordt door de KNAC aangespannen op 28 mei:
https://www.knac.nl/2015/05/20/milieudefensie-steunt-utrecht-bij-rechtszaak-milieuzone/
https://www.knac.nl/2015/04/23/knac-stapt-naar-rechter-in-strijd-tegen-milieuzones/
Ik ben benieuwd naar de uitkomst
Ik heb ze nog een mail gestuurd met onze argumenten
https://www.knac.nl/2015/05/20/milieudefensie-steunt-utrecht-bij-rechtszaak-milieuzone/
https://www.knac.nl/2015/04/23/knac-stapt-naar-rechter-in-strijd-tegen-milieuzones/
Ik ben benieuwd naar de uitkomst
Ik heb ze nog een mail gestuurd met onze argumenten
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
goed bezig foppe....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:09
- Echte naam: Melissa
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
In Rotterdam is een motie "right to challenge" aangenomen. Dit betekent dat als je aan kunt tonen dat je auto aan de milieu-eisen voldoet (uitstoot, EUR classificatie), je vrijstelling kunt krijgen.
motie: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/document/2147431/2
debat: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/ver ... 28-05-2015, helemaal onderin: 'Het voorstel tot vaststelling van de Koersnota 'Schone Lucht, voor een aantrekkelijk en gezond Rotterdam, 2015-2018'
Test gaat via een viergasmeting. Volgende week APK, meteen even laten testen. Zou-ie het halen?
motie: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/document/2147431/2
debat: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/ver ... 28-05-2015, helemaal onderin: 'Het voorstel tot vaststelling van de Koersnota 'Schone Lucht, voor een aantrekkelijk en gezond Rotterdam, 2015-2018'
Test gaat via een viergasmeting. Volgende week APK, meteen even laten testen. Zou-ie het halen?
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Dat betekent een hoop werk om al die uitzonderingen in het systeem in te voeren. Ben nogal sceptisch hierover; hiermee wordt het verdienmodel onderuit gehaald dus het zou mij verbazen als deze motie het werkelijk gaat halen. Betekent ook voor de getroffen autobezitters een hoop ongevraagd werk. En dit allemaal voor een regel die op zijn zachtst gezegd dubieus is.M3lissa schreef:In Rotterdam is een motie "right to challenge" aangenomen. Dit betekent dat als je aan kunt tonen dat je auto aan de milieu-eisen voldoet (uitstoot, EUR classificatie), je vrijstelling kunt krijgen.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Een viergasmeting doe je toch alleen bij benzineauto's?
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Het is toch ziek dat mijn auto met 3 dagen verschil (DET 3januari 2005) wel R'dam in mag en de schonere 3L niet?
Bahbahbah...
Bahbahbah...
Low is a lifestyle..
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:09
- Echte naam: Melissa
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Oeps, echt? Check. Gelukkig heb ik verstand van verzekerenreichbus schreef:Een viergasmeting doe je toch alleen bij benzineauto's?
Maar goed, het goede nieuws is dat als je via een keuring kunt laten zien dat de auto niet te veel uitstoot, dat je daarmee vrijstelling kunt krijgen. Ik vind het juist wel goed als ze moeten werken met uitzonderingen (maatwerk): maken ze eindelijk eens zinvol gebruik van alle ict mogelijkheden die er zijn, dat we er ook echt wat aan hebben.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
en wie gaat die keuring betalen?
wat een onzin zeg.
het is bij de rdw bekent dat de 3l minder uitstoot dan veel nieuwe auto,s.
uitstoot kun je toch laten zien met een kopietje van de rdw.
wat een onzin zeg.
het is bij de rdw bekent dat de 3l minder uitstoot dan veel nieuwe auto,s.
uitstoot kun je toch laten zien met een kopietje van de rdw.
-
- Goede 3L vriend
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
- Echte naam: Rob
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Dodewaard
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ik vind het echt nog steeds nergens op slaan.
Det 01-01-2001 per 2015 / 2016 en det 01-01-2005 per 2018 als aanscherping voor Rotterdam terwijl de auto voldoet aan de Euro4 norm die ze juist willen handhaven.
In Arnhem handhaven ze per 01-01-2014 de Euro4 norm voor vrachtwagens, hoe wordt dit gedaan en is het niet handiger / goedkoper / eerlijker om het ook op die manier te regelen voor personenauto's?
Waarom iedere keer weer anders?
Det 01-01-2001 per 2015 / 2016 en det 01-01-2005 per 2018 als aanscherping voor Rotterdam terwijl de auto voldoet aan de Euro4 norm die ze juist willen handhaven.
In Arnhem handhaven ze per 01-01-2014 de Euro4 norm voor vrachtwagens, hoe wordt dit gedaan en is het niet handiger / goedkoper / eerlijker om het ook op die manier te regelen voor personenauto's?
Waarom iedere keer weer anders?
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
- Mat
- 3L Makker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 15 jun 2014, 11:39
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Noord-Holland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Als het nog niet erger kon met de gemeente Utrecht;
Kentekencamera Milieuzone 030 DRAAIT OP DIESEL!
bron:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
man man man...
Wat een niveau, waar zijn ze mee bezig daar? Is er iemand daar die zichzelf nog serieus neemt?
Kentekencamera Milieuzone 030 DRAAIT OP DIESEL!
bron:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
man man man...
Wat een niveau, waar zijn ze mee bezig daar? Is er iemand daar die zichzelf nog serieus neemt?
Lupo 3L TDI 1.2 2000
- tiemen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Leuk artikel over de milieuzone:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1361450/walmende-dubbeldekkers-tuffen-door-milieuzone.html
Die oude Londense bussen mogen er gewoon in!
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1361450/walmende-dubbeldekkers-tuffen-door-milieuzone.html
Die oude Londense bussen mogen er gewoon in!
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
- Gargamel
- Goede 3L vriend
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
- Echte naam: Nico
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 15 jul 2002
- Kilometerstand: 202000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Cedergroen - LK6Y
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Breezand
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Als Rotterdam wel lukt via een keuring moet je er wel blij mee zijn, dan krijg je een ongelijke behandeling. dat in een rechtstaat? Dat kan niet, volgens mij een extra stok om mee terug te vechten.
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
- koozzie
- Nieuwe vriend
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 23:35
- Echte naam: Koos Iestra
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-1999
- Kilometerstand: 510.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Amersfoort
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Bijgaand artikel geeft de indruk dat Utrecht auto's op hun praktische uitstoot beoordeelt. Is er al iemand die hier meer van weet?
"De Utrechtse milieuzone is gebaseerd op metingen van TNO van de uitstoot van auto’s in de praktijk. Hiervoor is gekozen omdat dit de meest betrouwbare manier is om de uitstoot van voertuigen te bepalen, zo laat de gemeente Utrecht weten in reactie op een artikel in de Volkskrant.
In de Volkskrant wordt gesteld dat de allernieuwste diesels zo vervuilend zijn dat ze het centrum van Utrecht niet in zouden mogen vanwege de milieuzone. Dat is echter volgens de gemeente Utrecht niet correct omdat de metingen zijn gebaseerd op de uitstoot in de praktijk en niet op basis van de opgaven van de fabrikanten.
Het is namelijk al langer bekend dat de opgaven van de fabrikanten vaak een te rooskleurig beeld geven. Daarom heeft de gemeente Utrecht al in de voorbereiding van de milieuzone besloten om de gemaakte keuzes door TNO te laten onderbouwen met eigen praktijkemissies en niet met de fabrieksopgaven." (destadutrecht.nl)
"De Utrechtse milieuzone is gebaseerd op metingen van TNO van de uitstoot van auto’s in de praktijk. Hiervoor is gekozen omdat dit de meest betrouwbare manier is om de uitstoot van voertuigen te bepalen, zo laat de gemeente Utrecht weten in reactie op een artikel in de Volkskrant.
In de Volkskrant wordt gesteld dat de allernieuwste diesels zo vervuilend zijn dat ze het centrum van Utrecht niet in zouden mogen vanwege de milieuzone. Dat is echter volgens de gemeente Utrecht niet correct omdat de metingen zijn gebaseerd op de uitstoot in de praktijk en niet op basis van de opgaven van de fabrikanten.
Het is namelijk al langer bekend dat de opgaven van de fabrikanten vaak een te rooskleurig beeld geven. Daarom heeft de gemeente Utrecht al in de voorbereiding van de milieuzone besloten om de gemaakte keuzes door TNO te laten onderbouwen met eigen praktijkemissies en niet met de fabrieksopgaven." (destadutrecht.nl)
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Contact opnemen met TNO om dit eens na te vragen? Beetje fact-checken? Ik zie dat namelijk nog niet voor me, dat ze even alle diesels voor Utrecht hebben getest.koozzie schreef: De Utrechtse milieuzone is gebaseerd op metingen van TNO van de uitstoot van auto’s in de praktijk.
En dat de conclusie dat er een datum is waarna ze in orde zijn, en een datum waarvoor ze niet deugden lijkt me helemaal kort door de bocht voor het TNO.
En als het een algemene test is die door Utrecht gebruikt wordt moet hij toch ook voor anderen in te zien zijn?
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
-
- Goede 3L vriend
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
- Echte naam: Rob
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Dodewaard
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
http://destadutrecht.nl/milieu/milieuzo ... -praktijk/
Effe het bericht er in geplakt, tevens nog een 2de erbij...
http://destadutrecht.nl/milieu/utrecht- ... ieselgate/
Maar persoonlijk denk ik dat de persvoorlichter van Utrecht een beetje uit de nek lult.
Als ze al naar de waarden zouden kijken dan had de 3L er gewoon in gemogen aangezien die in 1998 al voldeed aan de Euro-4 norm.
Kwam gister nog een artikel tegen over de 3L.
Bij de introductie heeft men daadwerkelijk 33.333km met de Lupo 3L gereden en had men 1000lt ter beschikking.
Bij terugkomt had men zelfs nog wat brandstof over en kwam het gemiddelde verbuik neer op 2.99lt/100km.
Ik wil die TNO gegevens ook wel eens zien.
Effe het bericht er in geplakt, tevens nog een 2de erbij...
http://destadutrecht.nl/milieu/utrecht- ... ieselgate/
Maar persoonlijk denk ik dat de persvoorlichter van Utrecht een beetje uit de nek lult.
Als ze al naar de waarden zouden kijken dan had de 3L er gewoon in gemogen aangezien die in 1998 al voldeed aan de Euro-4 norm.
Kwam gister nog een artikel tegen over de 3L.
Bij de introductie heeft men daadwerkelijk 33.333km met de Lupo 3L gereden en had men 1000lt ter beschikking.
Bij terugkomt had men zelfs nog wat brandstof over en kwam het gemiddelde verbuik neer op 2.99lt/100km.
Ik wil die TNO gegevens ook wel eens zien.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Je kan niet eens een reactie plaatsen,
Waarschijnlijk heeft de gemeente de boel dichtgegooid ivm negatieve reacties.
Waarschijnlijk heeft de gemeente de boel dichtgegooid ivm negatieve reacties.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Op het nieuws vanmorgen:
In Utrecht zijn sinds 1 mei al 6725 boetes uitgedeeld aan automobilisten die met een diesel van vóór 2001 in de milieuzone reden. Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) heeft de bekeuringen tot en met augustus bijgehouden.
Om de luchtkwaliteit in het centrum te verbeteren mogen bestelbusjes en personenauto's op diesel niet in de binnenstad komen. Vervuilende dieselvrachtauto’s mogen ook niet in de zone komen, maar die zijn niet meegeteld in de cijfers van het CJIB.
RTV Utrecht schrijft dat 62 auto's vier keer of vaker zijn beboet. Twee auto's hebben zelfs zeven keer een bekeuring gekregen. Een boete kost nu nog 90 euro; later wordt dat mogelijk 160 euro.
In Utrecht zijn sinds 1 mei al 6725 boetes uitgedeeld aan automobilisten die met een diesel van vóór 2001 in de milieuzone reden. Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) heeft de bekeuringen tot en met augustus bijgehouden.
Om de luchtkwaliteit in het centrum te verbeteren mogen bestelbusjes en personenauto's op diesel niet in de binnenstad komen. Vervuilende dieselvrachtauto’s mogen ook niet in de zone komen, maar die zijn niet meegeteld in de cijfers van het CJIB.
RTV Utrecht schrijft dat 62 auto's vier keer of vaker zijn beboet. Twee auto's hebben zelfs zeven keer een bekeuring gekregen. Een boete kost nu nog 90 euro; later wordt dat mogelijk 160 euro.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
6.725 x €90 = €605.250. Eén woord: KASSA.
Kan iemand aangeven hoeveel de luchtkwaliteit in Utrecht verbeterd is?
Kan iemand aangeven hoeveel de luchtkwaliteit in Utrecht verbeterd is?
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
Ze verdienen er niks aan hoorNiek schreef:6.725 x €90 = €605.250. Eén woord: KASSA.
Kan iemand aangeven hoeveel de luchtkwaliteit in Utrecht verbeterd is?
Dit is hoe ik voor me zie hoe de dingen mogelijk gegaan zijn:
----------------
Ze hebben jaren lopen werken aan dit domme plan
Heel wat a4tjes uitgeprint
Veel vergaderd. Veel koffie gedronken. Veel kilometers gedeclareerd
Wetsvoorstellen. Persvoorlichters
Er moest een kantoor komen
Het kantoor moest worden ingericht , bureaus , ergonomisch verantwoorde stoelen , koffie apparaat , zo een muurhouder voor plastic bekertjes, kopieerapparaat.
Er moest een contract worden gesloten met een wc papier / handenzeep en handdrogers en andere toilet artikelen leverancier, meerdere bedrijven mochten een optie doen, offertes werden gemaakt. Er werd vergaderd, en er werd gekozen voor TORK.
Brandveiligheid moest worden geinspecteerd
Bhv'ers moesten op cursus
Er kwam een projectmanager , een onderdirecteur, een secretaresse voor beide , heel veel andere bureaumensen , een concierge , elke avond komt een beveiligingsbedrijf het pand controleren , parkeervergunningen voor medewerkers , een human resources desk , loonadministratie , 2 medewerkers gingen met zwangerschapsverlof en eentje kreeg een burnout als gevolg van de stress van het slechte plan , daarvoor moesten 2 flexwerkers via een uitzendbureau worden aangenomen. en een arbo-arts moest worden ingeschakeld.
Iedereen kreeg een telefoon van de zaak, ze namen geen genoegen met een simpele nokia, dus ze kregen een smartphone, met een gezamelijk abbonament.
de eerdere persvoorlichter had moeite om het plan te verkopen aan de pers, dus kreeg hij een 6 weekse mediatraining cursus a 5000 euro per week
Er was nog niet zoveel "teamspirit" , dus kwam er een team uitje, ze zijn gezellig wezen karten, en hebben bitterballen gegeten.
Nouja toen moest er nog een aannemer worden ingehuurd die op aanwijzingen van een inginieur de meetapparatuur moest installeren langs de weg , met de database koppeling met kentekens, en er moest een domeinnaam komen , webhosting , servers. Die meetapparatuur was nog wel een "dingetje" , want de vergunning voor stroomkabels op die plek was nog niet rond, dus gingen ze langs bij bo-rent om een diesel-aggregaat de huren, die dan wel mooi voor de stroom kon zorgen van het apparaat dat mensen verteld dat ze een vuile diesel hebben.
1 manager was best slim, die zag in dat het plan was gefaald te mislukken, hij stemde tegen in een paar vergaderingen, en dat konden ze niet hebben. Die hebben ze dus een gouden handdruk meegegeven en zijn contract werd beeindigd. "om elders een nieuwe uitdaging te zoeken."
Een andere manager had losse handjes, en maakte wat schuine opmerkingen naar de secretaresse. Die secretaresse diende een officiele klacht in voor sexuele intimidatie op de werkvloer. Zodoende kwam er een speciaal iemand vanuit de gemeente langs om een cursus te geven over gezonde omgangsvormen op de werkvloer, iedereen moest hier op een donderdagavond 2,5 uur langer werken, en de manager werd berispt.
1 medewerker kwam op het ludieke idee om een cup-a-soup apparaat te nemen op de werkvloer. De managers vonden dat wel prima, zo bleek na een vergadering die 2x werd afgelast, en zo geschiedde, maar daarvoor moest wel eerst het arbeidsbureau langskomen om te inspecteren of het cup a soup apparaat wel brandveilig genoeg was om aan te sluiten op het 220v netwerk.
-------
Kortom : als ze voor al dat geld gewoon een elektrische stadsbus en een gratis fietsenproject waren gestart, en een kekke segway-verhuurbalie, dan had dat meer effect gehad. ook leuker voor je PR, zie je het al voor je? op de zijkant van zo een mooie moderne stadsbus? Mooie stickers in de vorm van grassprietjes "UTRECHT IS GROEN". En dan zo voorbij zoemen zo. Prachtige besteding van al dat geld. De oude stadsbussen zouden verkocht worden aan een andere "booming" stadjes in Polen, waardoor Utrecht ook koploper zou zijn geweest in samenwerking binnen Europa.
-------
Maar nee hoor, al die miljoenen zijn gespendeerd aan een paal die 24/7 langs de kant van de weg scant wat de DET (datum eerste toelating) van je auto is, waarbij er met al die miljoenen is besloten dat <2001 ROOD is, en >2001 groen is. Diepgang toch? al die vergaderingen en euros, die uiteindelijk langs de kant van de weg worden samengevat in 2 simpele kleuren.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic