Hij is afkomstig van een liefhebber die op het oude forum van pim actief was. Hij is goed onderhouden op motorisch gebied. Op geen cent bespaard. Alles is aangepakt, waar nodig was. Bij ejr en david ( heerhugowaard ) is deze wel bekend. Optisch heeft die hier en daar wat aandacht nodig, maar die zal die van mij krijgen. Gaat helemaal in orde komen.
Over de auto zelf: hij is uit 05-2000 en heeft reeds 347000 kms achter de rug. Veel in Oost-Europa geweest. Een originele Nederlander, die nota bene voor het eerst op kenteken kwam in mijn dorp. Ongelofelijk!
Daarbij zitten er Nederlandse boekjes bij en ook een Nederlandse brochure met info over alle knoppen en symbolen van het interieur. Kom je volgens mij zelden tegen. En natuurlijk een hele rits aan papieren van het onderhoud.
Hij is optieloos, maar daar zal wel langzaamaan verandering in komen. Beide kats zijn verwijderd en er zit een olieafscheider op gemonteerd.
Het schakelen gaat boterzacht en ik weet niet wat het is, maar dat ding is zuinig! Wanneer ik 120 rijd, verbruikt die 1 op 29. Bizar! Dat deed mn groene absoluut niet.
Wat er op de to-do list staat
-motorruimte en interieur verschonen.
-nieuwe voorbumper zoeken of de bestaande bumper laten spuiten. Heeft last van het afbladderen van de blanke laklaag.
-nieuw onderstel ( achterdemper is lek ) -> H&R cupkit gaat eronder komen ( heb ik al liggen )
-nieuwe teller -> huidige flipt hem. Accu lampje en kvs lampje knipperen continu.
-elektrische ramen en cv inbouwen. Zo gepiept. Gebruikt de interieur kabelboom van mijn groene lupo. Scheelt me enorm veel knip en uitzoekwerk
-stalen achterklep ( huidige heeft een vale plek en ik wil wat massa op de achteras. De achterkant is me nu te licht ).
-gti spoiler
-cupra splitter
-6r antenne met nieuw voetje -> huidige stuk.
-mn huidige foppe reader installeren
-bodemplaat
-bekerhouders en handkastje
-interieur in het zwart
-nieuwe stoelen voor meer comfort met stoelverwarming het liefst.
-chippen
-cruise control
-ruiten blinderen
-nieuwe zijspiegels -> huidige in slechte doen.
-drl lampen ala emiel
-gti koplampen ( heb nog een paar liggen )
-cambridge achterlichten ( heb ik al liggen )
In de toekomst (lente 2016)
-climatronic
-panoramadak[\b]
Dat is mn lijst. Hoop te doen
Voor de rest, flink veel kms maken en genieten. Dat is voor mij een poosje terug om glimlachend bij de pomp te staan.