Het AD lezen, en dan een link naar mijn Volks (wagen) krant plaatsen?
ERG leuk, die reparatie van een ERG klep en de kosten, dus bij controle bleek hij door de vorige eigenaar uitgeschakeld!
Ook het roetfilter is weg, maar op de Computer, niets te zien, wel nu zuiniger en ik vind het wel goed.
Alleen bij een roetmeting val je door de mand.
Mijn 1.2 Tdi / Euro 4 is dus nu gelijk aan elke 1.4 Tdi met Euro 3?
Net als het artikel van de firma zag ik een gat in de vermogensopbouw.
De diesel werkte perfect tot 3000 toeren en daar boven plotseling minder PK en vervuiling dus slimme programmeur.
Alleen is het dan boven de 130 Km plotseling traag en die snelheden rijd ik zelden met NL grenzen en volle wegen...
Mijn advies aan de regering, maak een Bonus / Malus regel bij elke APK.
Dan moet ik met het verwijderde ERG klepje en Roetfilter gewoon meer belasting betalen en is de Echte 3L Lupo & A2 goedkoper.
BBQ? Ja, de rook stopt echt niet bij mijn eigen schutting en gaat verder dus het Bordje in Utrecht?
Als ik rondje rijd om aan de andere kant zo dicht mogelijk bij mijn gewenste plek in Centrum te komen maak ik meer KM dus vervuiling om
schoon en milieu vriendelijk met vouwfiets de laatste meters af te leggen...
Een Bonus/Malus is eerlijker, ook de Lupo 3L, er zijn er die moeiteloos 30 km of meer op 1 liter afleggen maar ook die er maar 20 halen!
Die laatste zal meer vervuilen en slijtage hebben en door werkelijke metingen en door de gemeten uitstoot als boete op de motorrijtuig belasting zullen we als schone rijders beloond worden en de rest gestraft.
Als we de huidige tarieven halveren en dan deze Bonus voor vervuiling invoeren komt er volgens het artikel uit de Volkskrant meer geld binnen dus leuk voor Den Haag en iedereen wil dan een auto die werkelijk schoner is en niet alleen op papier!
Mijn voorstel is wel lastiger voor de handel, meerdere gelijke wagens zullen dan elk een ander tarief belasting krijgen dus is een goed onderhouden dan wel duurder dan een matige vervuiler dus niet elke auto van hetzelfde merk en type is dan meer gelijk.
Ook de ERG klep afdop en Roetfilter verwijderaar zoals ik nu heb word terecht gestraft, wel zo eerlijk!