Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Geinige dingetjes, moppen, je frustratie etc. kan je hier kwijt.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door foppe »

dat is goed nieuws Melissa, hopelijk zijn ze in Rotterdam wat slimmer als in Utrecht.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door foppe »

Waarschijnlijk de eerste rechtzaak wordt door de KNAC aangespannen op 28 mei:

https://www.knac.nl/2015/05/20/milieudefensie-steunt-utrecht-bij-rechtszaak-milieuzone/

https://www.knac.nl/2015/04/23/knac-stapt-naar-rechter-in-strijd-tegen-milieuzones/

Ik ben benieuwd naar de uitkomst :!:


Ik heb ze nog een mail gestuurd met onze argumenten
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Homer
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 984
Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
Echte naam: Rene
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 21 sep 2000
Kilometerstand: 265.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Homer »

goed bezig foppe....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
M3lissa
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:09
Echte naam: Melissa
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2000
Kilometerstand: 000.000km

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door M3lissa »

In Rotterdam is een motie "right to challenge" aangenomen. Dit betekent dat als je aan kunt tonen dat je auto aan de milieu-eisen voldoet (uitstoot, EUR classificatie), je vrijstelling kunt krijgen.

motie: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/document/2147431/2
debat: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/ver ... 28-05-2015, helemaal onderin: 'Het voorstel tot vaststelling van de Koersnota 'Schone Lucht, voor een aantrekkelijk en gezond Rotterdam, 2015-2018'

Test gaat via een viergasmeting. Volgende week APK, meteen even laten testen. Zou-ie het halen? :shifty:
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Niek »

M3lissa schreef:In Rotterdam is een motie "right to challenge" aangenomen. Dit betekent dat als je aan kunt tonen dat je auto aan de milieu-eisen voldoet (uitstoot, EUR classificatie), je vrijstelling kunt krijgen.
Dat betekent een hoop werk om al die uitzonderingen in het systeem in te voeren. Ben nogal sceptisch hierover; hiermee wordt het verdienmodel onderuit gehaald dus het zou mij verbazen als deze motie het werkelijk gaat halen. Betekent ook voor de getroffen autobezitters een hoop ongevraagd werk. En dit allemaal voor een regel die op zijn zachtst gezegd dubieus is.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door reichbus »

Een viergasmeting doe je toch alleen bij benzineauto's?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Kanerr »

Het is toch ziek dat mijn auto met 3 dagen verschil (DET 3januari 2005) wel R'dam in mag en de schonere 3L niet?

Bahbahbah...

Low is a lifestyle..
M3lissa
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:09
Echte naam: Melissa
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2000
Kilometerstand: 000.000km

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door M3lissa »

reichbus schreef:Een viergasmeting doe je toch alleen bij benzineauto's?
Oeps, echt? Check. Gelukkig heb ik verstand van verzekeren ;)

Maar goed, het goede nieuws is dat als je via een keuring kunt laten zien dat de auto niet te veel uitstoot, dat je daarmee vrijstelling kunt krijgen. Ik vind het juist wel goed als ze moeten werken met uitzonderingen (maatwerk): maken ze eindelijk eens zinvol gebruik van alle ict mogelijkheden die er zijn, dat we er ook echt wat aan hebben.
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door lupocor »

en wie gaat die keuring betalen?
wat een onzin zeg.
het is bij de rdw bekent dat de 3l minder uitstoot dan veel nieuwe auto,s.
uitstoot kun je toch laten zien met een kopietje van de rdw.
rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 578
Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Dodewaard

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door rob.showa »

Ik vind het echt nog steeds nergens op slaan.
Det 01-01-2001 per 2015 / 2016 en det 01-01-2005 per 2018 als aanscherping voor Rotterdam terwijl de auto voldoet aan de Euro4 norm die ze juist willen handhaven.
In Arnhem handhaven ze per 01-01-2014 de Euro4 norm voor vrachtwagens, hoe wordt dit gedaan en is het niet handiger / goedkoper / eerlijker om het ook op die manier te regelen voor personenauto's?
Waarom iedere keer weer anders?
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Gebruikersavatar
Mat
3L Makker
3L Makker
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jun 2014, 11:39
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Taftgroen - LA6N
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Noord-Holland

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Mat »

Als het nog niet erger kon met de gemeente Utrecht;

Kentekencamera Milieuzone 030 DRAAIT OP DIESEL!

bron:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

man man man...
Wat een niveau, waar zijn ze mee bezig daar? Is er iemand daar die zichzelf nog serieus neemt?
Lupo 3L TDI 1.2 2000
Gebruikersavatar
tiemen
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
Echte naam: Tiemen Harte
Autotype: non-3L Lupo TDi
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door tiemen »

Leuk artikel over de milieuzone:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1361450/walmende-dubbeldekkers-tuffen-door-milieuzone.html

Die oude Londense bussen mogen er gewoon in!
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
Gebruikersavatar
Gargamel
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
Echte naam: Nico
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 15 jul 2002
Kilometerstand: 202000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Cedergroen - LK6Y
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Breezand
Contacteer:

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Gargamel »

Als Rotterdam wel lukt via een keuring moet je er wel blij mee zijn, dan krijg je een ongelijke behandeling. dat in een rechtstaat? Dat kan niet, volgens mij een extra stok om mee terug te vechten.
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
Gebruikersavatar
koozzie
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2014, 23:35
Echte naam: Koos Iestra
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-1999
Kilometerstand: 510.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Amersfoort

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door koozzie »

Bijgaand artikel geeft de indruk dat Utrecht auto's op hun praktische uitstoot beoordeelt. Is er al iemand die hier meer van weet?

"De Utrechtse milieuzone is gebaseerd op metingen van TNO van de uitstoot van auto’s in de praktijk. Hiervoor is gekozen omdat dit de meest betrouwbare manier is om de uitstoot van voertuigen te bepalen, zo laat de gemeente Utrecht weten in reactie op een artikel in de Volkskrant.

In de Volkskrant wordt gesteld dat de allernieuwste diesels zo vervuilend zijn dat ze het centrum van Utrecht niet in zouden mogen vanwege de milieuzone. Dat is echter volgens de gemeente Utrecht niet correct omdat de metingen zijn gebaseerd op de uitstoot in de praktijk en niet op basis van de opgaven van de fabrikanten.

Het is namelijk al langer bekend dat de opgaven van de fabrikanten vaak een te rooskleurig beeld geven. Daarom heeft de gemeente Utrecht al in de voorbereiding van de milieuzone besloten om de gemaakte keuzes door TNO te laten onderbouwen met eigen praktijkemissies en niet met de fabrieksopgaven." (destadutrecht.nl)
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Willemvee »

koozzie schreef: De Utrechtse milieuzone is gebaseerd op metingen van TNO van de uitstoot van auto’s in de praktijk.
Contact opnemen met TNO om dit eens na te vragen? Beetje fact-checken? Ik zie dat namelijk nog niet voor me, dat ze even alle diesels voor Utrecht hebben getest.
En dat de conclusie dat er een datum is waarna ze in orde zijn, en een datum waarvoor ze niet deugden lijkt me helemaal kort door de bocht voor het TNO.
En als het een algemene test is die door Utrecht gebruikt wordt moet hij toch ook voor anderen in te zien zijn?
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 578
Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Dodewaard

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door rob.showa »

http://destadutrecht.nl/milieu/milieuzo ... -praktijk/
Effe het bericht er in geplakt, tevens nog een 2de erbij...
http://destadutrecht.nl/milieu/utrecht- ... ieselgate/
Maar persoonlijk denk ik dat de persvoorlichter van Utrecht een beetje uit de nek lult.
Als ze al naar de waarden zouden kijken dan had de 3L er gewoon in gemogen aangezien die in 1998 al voldeed aan de Euro-4 norm.
Kwam gister nog een artikel tegen over de 3L.
Bij de introductie heeft men daadwerkelijk 33.333km met de Lupo 3L gereden en had men 1000lt ter beschikking.
Bij terugkomt had men zelfs nog wat brandstof over en kwam het gemiddelde verbuik neer op 2.99lt/100km.
Ik wil die TNO gegevens ook wel eens zien.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door foppe »

Je kan niet eens een reactie plaatsen,
Waarschijnlijk heeft de gemeente de boel dichtgegooid ivm negatieve reacties.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Hans
Vriendelijke particuliere 3L klusser
Vriendelijke particuliere 3L klusser
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
Echte naam: Hans
Autotype: Overige autotypes
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Friesland

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Hans »

Op het nieuws vanmorgen:
In Utrecht zijn sinds 1 mei al 6725 boetes uitgedeeld aan automobilisten die met een diesel van vóór 2001 in de milieuzone reden. Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) heeft de bekeuringen tot en met augustus bijgehouden.
Om de luchtkwaliteit in het centrum te verbeteren mogen bestelbusjes en personenauto's op diesel niet in de binnenstad komen. Vervuilende dieselvrachtauto’s mogen ook niet in de zone komen, maar die zijn niet meegeteld in de cijfers van het CJIB.
RTV Utrecht schrijft dat 62 auto's vier keer of vaker zijn beboet. Twee auto's hebben zelfs zeven keer een bekeuring gekregen. Een boete kost nu nog 90 euro; later wordt dat mogelijk 160 euro.
Met vriendelijke groet,
Hans

VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door Niek »

6.725 x €90 = €605.250. Eén woord: KASSA.
Kan iemand aangeven hoeveel de luchtkwaliteit in Utrecht verbeterd is?
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht

Bericht door 3L-Dnadave »

Niek schreef:6.725 x €90 = €605.250. Eén woord: KASSA.
Kan iemand aangeven hoeveel de luchtkwaliteit in Utrecht verbeterd is?
Ze verdienen er niks aan hoor

Dit is hoe ik voor me zie hoe de dingen mogelijk gegaan zijn:
----------------
Ze hebben jaren lopen werken aan dit domme plan
Heel wat a4tjes uitgeprint
Veel vergaderd. Veel koffie gedronken. Veel kilometers gedeclareerd
Wetsvoorstellen. Persvoorlichters
Er moest een kantoor komen
Het kantoor moest worden ingericht , bureaus , ergonomisch verantwoorde stoelen , koffie apparaat , zo een muurhouder voor plastic bekertjes, kopieerapparaat.
Er moest een contract worden gesloten met een wc papier / handenzeep en handdrogers en andere toilet artikelen leverancier, meerdere bedrijven mochten een optie doen, offertes werden gemaakt. Er werd vergaderd, en er werd gekozen voor TORK.

Brandveiligheid moest worden geinspecteerd
Bhv'ers moesten op cursus
Er kwam een projectmanager , een onderdirecteur, een secretaresse voor beide , heel veel andere bureaumensen , een concierge , elke avond komt een beveiligingsbedrijf het pand controleren , parkeervergunningen voor medewerkers , een human resources desk , loonadministratie , 2 medewerkers gingen met zwangerschapsverlof en eentje kreeg een burnout als gevolg van de stress van het slechte plan , daarvoor moesten 2 flexwerkers via een uitzendbureau worden aangenomen. en een arbo-arts moest worden ingeschakeld.

Iedereen kreeg een telefoon van de zaak, ze namen geen genoegen met een simpele nokia, dus ze kregen een smartphone, met een gezamelijk abbonament.

de eerdere persvoorlichter had moeite om het plan te verkopen aan de pers, dus kreeg hij een 6 weekse mediatraining cursus a 5000 euro per week

Er was nog niet zoveel "teamspirit" , dus kwam er een team uitje, ze zijn gezellig wezen karten, en hebben bitterballen gegeten.

Nouja toen moest er nog een aannemer worden ingehuurd die op aanwijzingen van een inginieur de meetapparatuur moest installeren langs de weg , met de database koppeling met kentekens, en er moest een domeinnaam komen , webhosting , servers. Die meetapparatuur was nog wel een "dingetje" , want de vergunning voor stroomkabels op die plek was nog niet rond, dus gingen ze langs bij bo-rent om een diesel-aggregaat de huren, die dan wel mooi voor de stroom kon zorgen van het apparaat dat mensen verteld dat ze een vuile diesel hebben.

1 manager was best slim, die zag in dat het plan was gefaald te mislukken, hij stemde tegen in een paar vergaderingen, en dat konden ze niet hebben. Die hebben ze dus een gouden handdruk meegegeven en zijn contract werd beeindigd. "om elders een nieuwe uitdaging te zoeken."

Een andere manager had losse handjes, en maakte wat schuine opmerkingen naar de secretaresse. Die secretaresse diende een officiele klacht in voor sexuele intimidatie op de werkvloer. Zodoende kwam er een speciaal iemand vanuit de gemeente langs om een cursus te geven over gezonde omgangsvormen op de werkvloer, iedereen moest hier op een donderdagavond 2,5 uur langer werken, en de manager werd berispt.

1 medewerker kwam op het ludieke idee om een cup-a-soup apparaat te nemen op de werkvloer. De managers vonden dat wel prima, zo bleek na een vergadering die 2x werd afgelast, en zo geschiedde, maar daarvoor moest wel eerst het arbeidsbureau langskomen om te inspecteren of het cup a soup apparaat wel brandveilig genoeg was om aan te sluiten op het 220v netwerk.

-------

Kortom : als ze voor al dat geld gewoon een elektrische stadsbus en een gratis fietsenproject waren gestart, en een kekke segway-verhuurbalie, dan had dat meer effect gehad. ook leuker voor je PR, zie je het al voor je? op de zijkant van zo een mooie moderne stadsbus? Mooie stickers in de vorm van grassprietjes "UTRECHT IS GROEN". En dan zo voorbij zoemen zo. Prachtige besteding van al dat geld. De oude stadsbussen zouden verkocht worden aan een andere "booming" stadjes in Polen, waardoor Utrecht ook koploper zou zijn geweest in samenwerking binnen Europa.

-------

Maar nee hoor, al die miljoenen zijn gespendeerd aan een paal die 24/7 langs de kant van de weg scant wat de DET (datum eerste toelating) van je auto is, waarbij er met al die miljoenen is besloten dat <2001 ROOD is, en >2001 groen is. Diepgang toch? al die vergaderingen en euros, die uiteindelijk langs de kant van de weg worden samengevat in 2 simpele kleuren.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic / Humor / after hours / barpraat / Algemeen autonieuws”