Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Willemvee »

Is geen eitje hoor, het is van kunststof. Een eitje ziet er zo uit:

Afbeelding

Heb ik eigenlijk nooit gezien aan de binnenkant van een deur.
;)
Jeroen schreef:Of gewoon een roestige connector op je vochtige speaker in de deur.
Had ik ook in mijn luup, effe schuren en klaar.
Hiervoor moet je wel het binnenwerk van je deur durven halen, is een eitje hoor!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Jeroen
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 260.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
Locatie: Haarlem

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Jeroen »

Oof topic:
He Willem, hoe is het in de yurt?!
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L »

Vandaag maar weer eens een klusje aanpakken: roest op beide a-stijlen.

Planning voor vandaag:
- Lak afkrabben waar deze is gebobbeld
- roest wegschuren met P120
- met fijner schuurpapier roestplek en overgangen schuren
- met nog fijner schuurpapier verder gaan, eindigend met P400
- Roestomvormer erop, evt herhalen
- Goed afspoelen en drogen
- primer/filler erop

Vergeet ik zo geen cruciale stappen?

Vind het best spannend om mn luupje zo onder handen te gaan nemen, maar ach, het zal wel loslopen. Aflakken gebeurt een ander keertje (tenzij het vandaag heel erg meezit).

Ik zag dat er bij het spatbord ook al een bobbel begint te ontstaan, dus die kokerbalk zal ik binnenkort ook een keer onder handen moeten nemen.
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door atg »

Maak veel foto's
Wat wil je als roestomvormer gebruiken ? Brunox ?

Ik moet ook maar eens aan gaan denken
De plek op mijn dak word er niet beter op :oops:
I've found my friends
There in my head
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L »

Eerst de los liggende lak eraf krabben:
Afbeelding

Afplakken en schuren:
Afbeelding

Heeeeeeeel lang schuren :-(
Afbeelding

Roest tussen rubber en carrosserie niet te verwijderen
Afbeelding

Nog meer afplakken
Afbeelding

Roeststopper vd action
Afbeelding

Roestplek behandeld
Afbeelding

Tot zover gekomen vandaag. Ik heb mn twijfels of dit wel gaat lukken, ik kan niet alle roest verwijderen, het raam zit in de weg.
Laatst gewijzigd door David3L op 11 okt 2015, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
sjoerd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 sep 2014, 19:03
Echte naam: sjoerd
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 24 sep 1999
Kilometerstand: 493.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Enkhuizen

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door sjoerd »

Hi,

Op mijn boot gebruik ik ook roeststopper van de action, handig in spuitbus. Voor grotere oppervlakken gebruik ik Fertran (te koop bij rustbuster).

Ik laat altijd een beetje vliegroest ontstaan (bv nachtje wachten). Bij de fertran handleiding wordt dit ook aangeraden.

Nog iets: je mag deze laag absoluut NIET schuren, maar dat wist je wellicht als?

Als er nog roest tussen het raam zit dan wordt het lastig om een langdurige oplossing te realiseren.

Sjoerd
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Lupo2002 »

Ja dat is een klote plek idd, Mischien dat je met een mini-slijptol (of gewone slijptol) er bij kan? voorzichtig met de platte kant van de slijp de roest aanpakken!Je moet wel een vast hand hebben maar moet wel lukken denk ik. Als dat gaat doorrotten ben je nog verder van huis, als het aan mij lag dan wist ik er wel raad mee :whistle:
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L »

Lupo2002 schreef:Ja dat is een klote plek idd, Mischien dat je met een mini-slijptol (of gewone slijptol) er bij kan? voorzichtig met de platte kant van de slijp de roest aanpakken!Je moet wel een vast hand hebben maar moet wel lukken denk ik. Als dat gaat doorrotten ben je nog verder van huis, als het aan mij lag dan wist ik er wel raad mee :whistle:
ik weet niet of ik dat aan durf, wil geen lekkende rubbers of kapotte voorruit...
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door 3L-Emiel »

Voorraam eruit halen/laten halen?
En daarna weer kitten en ook waar het rubber hoorde te zitten vol zetten met kit?

Is een beetje meer werk, maar dan ben je er verder vanaf.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door 3L-Dnadave »

Psies, doe het goed of doe het niet, je gaat achtersf spijt krijgen als je de voorruit er nie uithaalt hiervoor
Maar heeeeeeel vreemd dat Zo een gekke lakschade nu juist bij een moderne uit de belgische fabriek in zo een unieke kleur voorkomt, ik vind het verdacht!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Lupo2002 »

Zo zag het er bij mij uit, een beetje bubbles langs de raam rand, vergelijkbaar met jou roest probleem..

Afbeelding

Lijkt niet zo erg, maar ga je wat dieper graven . . . kan je dit soort praktijken tegenkomen, de klep was in principe nog te redden omdat het nog niet doorgerot was.. maar de gehele onderkant van de pons is geinfecteerd met de roest virus, het rubber kon ik er zo aftrekken, ik weet niet of het bij jou ook zo aan toe is en wil je ook niet afschrikken want meestal kan de carroserie wel wat hebben maar ik zou wel snel actie ondenemen, een achterklep kan je makkelijk vervangen maar een auto niet!

Afbeelding
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L »

zelf de voorruit eruit halen vind ik nogal heftig :P
ik ben geen monteur oid, slechts hobbyist...
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L »

Vandaag voor het eerst de tank helemaal gevuld met de nippel truuk. Ik deed het al wel vaker, maar dan tot een liter of 32, vandaag dus 39L erbij (lampje brandde al). Alleen bleef na het tanken het brandstof waarschuwingslampje branden, en de meter bleef op leeg staan. Gebeurt dit vaker bij het nippelen? Inmiddes 150km verder, en nu staat alles weer normaal, maar ik was toch verbaasd.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door 3L-Emiel »

Nee, volgens mij ben jij de eerste.
Denk dat hij gewoon even bleef hangen.
Volgende keer weer even op letten
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L »

3L-Emiel schreef:Nee, volgens mij ben jij de eerste.
Denk dat hij gewoon even bleef hangen.
Volgende keer weer even op letten
Hij doet het elke keer dat ik hem tjokvol gooi met de nippeltruuk. Maar goed, maakt niet uit, als ik dan een km of 100 gereden heb, begint de wijzer langzaam naar vol te gaan, en bij 200 staat ie op vol.

Weer een nieuwe vraag:
Ik wil 1 van de lege knopjes boven de asbak gebruiken om een USB aansluiting te maken. Maar hoe kom je hier handig bij? Ik heb alles al los geschroefd, maar ik kan niets uit de middencosole verwijderen, waardoor ik niet met mijn handen bij de kabels kan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Nietsnut »

Je kan het beste de middenconsole er even uithalen zodat je kabel naar de asbak kan bereiken. Daar staat permanent 12 Volt op en is met 10 Ampere afgezekerd.

In mijn auto is er een 3-voudige sigarettenplug / 1 usb aansluiting blok boven de airbagcomputer bijgekomen en levert voedingsspanning aan een usb-aansluiting (1 A) en aan mijn standkacheltelefoon en aan mijn twee dashcams.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
steevo
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
Echte naam: Stevie
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 247.000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door steevo »

Nietsnut schreef:Je kan het beste de middenconsole er even uithalen zodat je kabel naar de asbak kan bereiken. Daar staat permanent 12 Volt op en is met 10 Ampere afgezekerd.

In mijn auto is er een 3-voudige sigarettenplug / 1 usb aansluiting blok boven de airbagcomputer bijgekomen en levert voedingsspanning aan een usb-aansluiting (1 A) en aan mijn standkacheltelefoon en aan mijn twee dashcams.
En dat kan het beste door de schroeven bij de asbak ook los te halen dan heb je meer speelruimte.
Gebruikersavatar
d@ni3L
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
Echte naam: Daniel
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2001
Kilometerstand: 256.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Jazzblue - LW5Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door d@ni3L »

David3L schreef:Inmiddels al weer een tijdje kunnen genieten van de nieuwe speakers, toch blij dat ik ze heb geupgrade.

Mn luupje nog eens aan vagcom gehangen, zie ik een foutmelding:
Address 01: Engine
Controller: 045 906 019 BC
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 5208
Coding: 00102
Shop #: WSC 00046
WVWZZZ6EZ5B001427 VWZ1Z0D2719061
1 Fault Found:
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12) Electrical Fault
P0673 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Iets met de bougies???? Ik rij toch diesel lolll
Maar wat dan?
Heb je nu uiteindelijk die Hertz speakers geïnstalleerd? Ik heb ze namelijk ook(gewoon in 2,5 minuut ingebouwd met een plastic kant en klaar passende converter ring gehaald bij een automaterialen bedrijf). Top spelertjes moet ik zeggen! :violin: Maar ik heb ze nu een klein jaartje en ik heb bij allebeide speakers(bij 1 al 2x) dat de lijm waarmee de rubber rand van de speaker op het metalen chassis vastgelijmd is, los gaat zitten en een erg storend geluid gaat produceren(klapperen). Is met lijm goed te herstellen, maar blijft toch apart. :think: Bij mij zijn de deuren dan ook erg nat aan de binnenzijde.
Heb jij daar ook last van?
Afbeelding
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L »

d@ni3L schreef: Heb je nu uiteindelijk die Hertz speakers geïnstalleerd? Ik heb ze namelijk ook(gewoon in 2,5 minuut ingebouwd met een plastic kant en klaar passende converter ring gehaald bij een automaterialen bedrijf). Top spelertjes moet ik zeggen! :violin: Maar ik heb ze nu een klein jaartje en ik heb bij allebeide speakers(bij 1 al 2x) dat de lijm waarmee de rubber rand van de speaker op het metalen chassis vastgelijmd is, los gaat zitten en een erg storend geluid gaat produceren(klapperen). Is met lijm goed te herstellen, maar blijft toch apart. :think: Bij mij zijn de deuren dan ook erg nat aan de binnenzijde.
Heb jij daar ook last van?
Denk wel dat daardoor de originele speaker kapot is gegaan, dus ja, er zit wel wat vocht in. Maar het leek me niet dat het heel erg veel was.

Maar jij hebt ze ingebouwd zonder het deurpaneel aan te passen? Apart, dan moet jouw deur er toch anders uitzien dan de mijne. Ik moest helaas toch wel wat stukken van het deurpaneel verwijderen, om hem weer over de speaker te laten passen.
Gebruikersavatar
d@ni3L
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
Echte naam: Daniel
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2001
Kilometerstand: 256.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Jazzblue - LW5Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door d@ni3L »

Bij mij zijn de poreuze delen van de speaker die geen vocht kunnen verdragen(de zwarte stukjes waar de aansluitingen op zitten en de losgelaten rand) ook helemaal murw geworden. Misschien toch eens nieuwe raamrubbers.

Ik had originele speakers in de deur zitten toen ik hem kocht. Er zaten verder ook geen extra speakerkabels oid in de deur, dus denk dat er ook nooit andere speakers in hebben gezeten. Door de converter ringen komen ze wel een stukje verder naar buiten, maar niet zoveel dat ze het interieur paneel raken. Ik heb er overigens zowel bij de deurluidsprekers als de tweeters nieuwe bedrading ingetrokken, zodat ik niet hoef te knippen in de originele bedrading. Dit was ook beter mbt het scheidingsfilter, die er bij de Hertz speakers los bij geleverd is(en uiteraard gebruikt dient te worden).
Misschien was het paneel al aangepast, who knows.. Ik heb vandaag voor de 2e keer de rechter speaker gelijmd :roll: , maar de volgende keer zal ik ff kijken of het paneel verzaagd is!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”