Interieur ed Erik's Lupo

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door Activate »

Ik heb nog steeds ruzie met VCDS..

Kom ik ASAP op terug!

bedankt!
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door foppe »

Nog niet gelukt man?
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door Activate »

Vorige week nog even bezig geweest om met Hyper V een XP versie te draaien onder Windows 10 om zodoende de 3.11 werkend te krijgen, XP draait als virtuele machine echter kan ik dan niet installeren??
Vreemd, ik zal er denk ik niet genoeg van weten...

Ook bezig geweest bij mijn zwager zijn A2 met groot onderhoud, Distributie waterpomp, alle filters en sapjes, nu alleen nog de oliesensor, deze geeft ook problemen.

Ook nog even met mijn Lupo bezig geweest heb even wat gecontroleerd, als het goed is moet de VNT gaan werken bij 2,5 mm HG vacuum en tegen de aanslag aanlopen bij 18 mm HG vacuum, hij liep bij 18 mm HG wel tegen de stop aan maar hij begon pas bij 5 mm HG, dit ook maar even opnieuw afgesteld.

Hierna wou ik de N75 en overige slangen op vacuumlekaage testen echter brak natuurlijk de N75 af...gggrhhhh..aangezien bij mij de EGR klep toch niet werkt heb ik alles maar even omgezet op de solenoid voor de EGR(inclusief stekker) en even proef gereden, kan nog niets ontdekken maar nog geen noodloop weer gehad!

We zullen zien hoe het verder gaat!
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door 3L-Dnadave »

oliesensor kan je vervangen voor 250 euro+
maar foppe kan hem ook reviseren, en heeft zelfs een ruilsensor liggen.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door Nietsnut »

Nee joh David, dit is een Lupo en geen A2!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
jos_br
Bevriend 3L garagebedrijf
Bevriend 3L garagebedrijf
Berichten: 315
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:33
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door jos_br »

Nietsnut schreef:Nee joh David, dit is een Lupo en geen A2!
Toch heeft David goed gelezen...... :mrgreen:

Jos.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door Nietsnut »

Ik zie het Jos, ik las er voorbij of overheen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door Activate »

LOL idd A2 Jos kent de auto ook wel heeft heel lange gestaan dat hij niet in de achteruit wilde...drama...

Mijn Lupo is ook nog stees niet lief gaat nog in de noodloop, ga even verder met XP en VM machine...helaas.
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Verbruik/Mijlpaal.

Bericht door Activate »

Zo eindelijk werkend met dank aan Foppe!!!

Kwam nu nog twee vautjes tegen, koelwatersensor,(maar dat wist ik eigenlijk wel) en de Immo hij start normaal, ik hen hem er pas geleden wel afgehaald misschien dat hij daar van is.

Vrijdag maar even een logje maken kijken wat hij doet...
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Activate »

Eindelijk gelukt om een log te maken , vanaf start tot noodloop.
Kan er zelf niet veel van maken wie wel?

Alvast bedankt!!

http://sabercathost.com/419
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door foppe »

je moet een nieuw leeg excel bestand openen en als data from text binnenlepelen. de comma seperator kiezen en je hebt alle data.

Maar lees eerst maar eens hoe je een logje kunt maken op http://www.gerritspeek.nl ik weet het nl. ook niet precies of je wel alle goede data hebt gelogd.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Rich@rd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2014, 22:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 350.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Rich@rd »

Ff logen in zn 3 1500rpm tot 4000rpm pedal to the metal.
Wat ik uit deze log haal of je hebt gereden als een slak OF hij haalt zijn gevraagde turbodruk niet.
Lmm waarden komen ook niet mee.
Inspuiting komt rond de 50 mg uit maar kan deellast zijn.
(mijne komt op 65 mg uit op vollast)
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Activate »

Wat ik heb gelogd..kanaal 3 8 en 11 volgens de site van gerrit speek en advies via het forum, daarna idd alles geladen in excel en er een grafiek van gemaakt, maar snap er dus niet veel van...

Ik heb allen het probleem als hij koud is als hij dus warm is in 3 van 1500 tot 4000 gaat hij niet in zijn noodloop, allen als hij koud is en ik iets heuvel op ga...klinkt vreemd maar ja is nu eenmaal zo...
Rich@rd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2014, 22:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 350.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Rich@rd »

Ok maar maak even 1500 tot 4000rpm vollast log.
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Activate »

Ok hierbij nogmaals maar dan van 1500-4000 rpm:

Heb ze alvast even in de goede opmaak gezet.

http://sabercathost.com/41g

Alvast bedankt!

Groeten,

Erik.
Rich@rd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2014, 22:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 350.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Rich@rd »

Bij 1890 en 2100 rpm heb je veel te weinig turbodruk oftewel de gevraagde druk word niet gehaald.
Heb je geen lekagge bij een egrplaatje als je die afgesloten hebt?
Heb de n75 map van een standaard 90 pk bekeken deze is behoorlijk anders als van een 3l.
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Activate »

Dank je voor je snelle reactie.

Als de EGR (die ik idd afgesloten heb) zou lekken dan zou hij het toch altijd doen denk ik?

Ik heb de de standaard map er nog in zitten, zou dat het probleem kunnen zijn?

Hoe zet ik deze eventueel erin?

Bedankt maar weer!!
Rich@rd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2014, 22:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 350.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Rich@rd »

Activate schreef:Dank je voor je snelle reactie.

Als de EGR (die ik idd afgesloten heb) zou lekken dan zou hij het toch altijd doen denk ik?

Ik heb de de standaard map er nog in zitten, zou dat het probleem kunnen zijn?

Hoe zet ik deze eventueel erin?

Bedankt maar weer!!
Met koude motor spoelt de turbo altijd iets trager op(temp van olie etc.)
Als je gas geeft als je stilstaat met de motorkap komen er geen dampen omhoog?
De turbo moet anders aangestuurd worden vooral onderin ook logisch deze is groter.
Een ATD 90 pk n75 aansturing is daardoor anders.
De chiptuner moet dit aanpassen.
Ik heb dit zelf eens gehad bij een audi a3 140pk tdi waar ik een turbo opgezet had van een 170pk tdi.
Opspoelen geen probeem maar elke keer een hik van het bijregelen van de software tussen 2000-2200rpm.
N75 map gecopieerd van 170pk tdi en opgelost.
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/Log van noodloop

Bericht door Activate »

Zo ik laat het rijden even voor wat het is, hij gaat nog steeds in de noodloop helaas...word vervolgd.
Vandaag bezig geweest om de DAB antenne en radio te monteren een Pioneer DEH8700.
Toen ik laatst het hemeltje gezien had van Melvin leek mij dat ook we leuk en aangezien ik toch alles los had ben ik er maar aan begonnen...inclusief de bekleding van de C stijlen..

Het resultaat vind ik zelf behoorlijk gelukt, ik zal nog even foto,s van de C stylen.plaatsen..

De aansluiting van de antenne:

Afbeelding

Het hemeltje :

Afbeelding
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Voorstellen/VB39 gemonteerd/lekke keerring

Bericht door Activate »

Heb ik eindelijk eens tijd gemaakt om het een en ander af te werken( xenon ,projector, DLR dmv hallo's en de mistlampen) kwam ik achter twee probleempjes....

1 olielekkage uit rechter aandrijfasflens, aandrijfas uitgebouwd, asflens verwijderd, natuurlijk komt de drukveer + onderlegring mee en een kapotte kegelring, deze lag in 3 stukken in het differentieel.
Niet leuk om op de zaterdagmiddag achter te komen wanneer je dus geen onderdelen meer kunt regelen...bah

2 koelvloeistof lekkage wat zichtbaar was bij de krukaspoelie, distrubutiekap verwijderd, zie ik koelvloeisof bij de waterpomp, lekkage aan de waterpomp dus ggrrhhhh, de riem is pas 40.000 k vervangen, degene die hem vervangen heeft heeft waarschijnlijk geen nieuwe waterpomp gemonteerd...ook bah....

Bij controle van de linkeras kwam ik er ook achter dat er ook speling zit of in de tripode of de bakflens...nog meer bah.
Al met al best wat onderhoud en kosten dus.....

Word vervolgd...
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”