Wolf schreef:Weet je bij 4 zeker dat het de v-snaar is en niet de dynamo-poelie...die willen ook wel eens janken...had ik ook. Of gaat het niet om een piepend geluid ?
Klopt. De V-snaar had ik een paar jaar geleden vervangen, maar al snel kwam dat jankende geluid weer terug. Daarom zou het inderdaad ook die dynamopoelie kunnen zijn. Als we die thermostaat gaan vervangen moet dat spul er toch ook af en dan kan het meteen getest worden.
Nietsnut schreef:Hoi Guus,
met drie kinderen en een vrouw die misschien wel/niet een baan heeft over een tijd is het zeker lastig bij een auto waarvan je niet weet hoeveel geld erin zal moeten voordat hij weer goed is om te beslissen wat je moet doen. Wel denk ik te begrijpen wat je nu denkt, ik denk dat soms ook en denk dan dat ik beter af ben met een jongere auto, maar ik denk ook dat alles weer te maken is. Ook vind ik de 3L erg fijn rijden waardoor ik blijf repareren.
Voordat je een definitief besluit neemt moeten we even kijken of er mensen zijn die iets voor je kunnen betekenen. Wolf gaf al aan dat hij je indien mogelijk wil helpen met zijn auto voorzien van trekhaak. Als jij Ingrid nu een tijd met het OV naar Tilburg laat reizen is er wellicht een mogelijkheid om met andere jou in de tussentijd te helpen.
Dat is inderdaad een onzekerheidje in financieel opzicht. Aan de andere kant: deze auto is over het algemeen makkelijk te repareren, zeker van mij die handschakel. En de emotionele waarde van deze auto is toch wel groter dan die van de Nissan Micra en de Suzuki Alto die we eerder voor Ingrid hadden. Toch denk ik dat het op de langere termijn beter gaat. Ze is aan het omscholen en naarmate ze verder komt in haar studie, komen er ook weer meer mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
We hebben nu bijna alles rond om Ingrid dinsdags met het openbaar vervoer te laten reizen. OV in combinatie met een vouwfiets maakt zelfs dat ze misschien iets gunstiger treinverbindingen kan gebruiken. Bovendien krijgt zij OV 100% vergoed.
Omdat ze woensdags een avonddienst draait (en ik die dag vrij ben) is het wel fijn als ze dan de auto kan gebruiken. Met een tweede vouwfiets er bij kan ik mijn zoon dan 's avonds naar turnen brengen. Dus om kort te gaan: de praktische vervoersproblemen zijn zo goed als opgelost en die zingen we wel een tijdje uit als het moet.
@rob.showa:
Kijk maar eens:
http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?p=47680#p47680. ik heb vorig jaar rond deze tijd een rijdend logje gemaakt van het temperatuurverloop. Als je twee bijdrages verder naar beneden scrollt kun je zien wanneer ik de kachel aan en uit heb gehad en hoe lang het heeft geduurd voordat hij bepaalde temperatuurwaardes bereikt. Ik geloof bijna een half uur voordat hij met veel moeite op 85 graden komt.