Wat heb je vandaag gedaan?

Geinige dingetjes, moppen, je frustratie etc. kan je hier kwijt.
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel

Re: Wat heb je vandaag gedaan?

Bericht door foppe »

BYM schreef:
foppe schreef:Ik bedenk me nu pas dat ik nog een manier moet bedenken over hoe een image van de gewone schijf op de ssd over ga zetten.... :shifty:
Hier is wel een leuk linkje ...

Die gebruik ik voor mn SSDtjes foppe, werkt perfect!
Zo'n ding heb ik nu besteld via ebay Mike. ben benieuwd.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 300067km
Kleur: Moonsilver - LR7X

Bericht door BYM »

foppe schreef:
BYM schreef:
foppe schreef:Ik bedenk me nu pas dat ik nog een manier moet bedenken over hoe een image van de gewone schijf op de ssd over ga zetten.... :shifty:
Hier is wel een leuk linkje ...

Die gebruik ik voor mn SSDtjes foppe, werkt perfect!
Zo'n ding heb ik nu besteld via ebay Mike. ben benieuwd.

Top! Ik ga aankomende week ff kijken voor je, wordt vervollugt :duhpompom:
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: Guus
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N

Bericht door reichbus »

foppe schreef:Ik ben in principe altijd voor reparatie. Wie weet wat voor mankementen die C5 heeft?

Als die turbo een probleem heeft, dan zou ik hem naar een turborevisie bedrijf brengen, dat kost maar een paar honderd euro.
Maar zoek eerst eens de oorzaak van het probleem. Het is nog geen zomer en de auto rijdt nog steeds prima toch?

Heb je de vraag hier al gesteld ? http://www.307forum.nl

--edit-- oh ja guus 1972 : http://307forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=11714
Ik vind het leuk om eens even terug te melden hoe het met dit verhaal is afgelopen. Het bedrijf Pugfix (eenmansbedrijf) is bijna twee weken met mijn auto bezig geweest in november en begin december. De turbo is er uit gehaald en hij heeft ook meteen de koppeling vervangen, alsmede de aircocondensor (dit laatste op mijn verzoek, omdat ik wist dat die kapot was en nu de motor er uit lag je deze heel makkelijk kon vervangen). Net toen hij alles had terug gebouwd en een proefritje had gereden, beviel zijn vriendin van hun eerste kind. Omdat ik de auto al twee weken kwijt was, besloten we de tweede proefrit te laten zitten en dat ik hem op zou halen.

Ik was echter de straat nog niet uit of ik kreeg al een nieuwe emissiestoring. Ook viel mijn cruisecontrol regelmatig uit. Uitlezen leerde mij dat nu de turbodruk te laag (eerst was die te hoog) was. Voor de rest reed hij al duidelijk beter. Ik schoof het probleem voor me uit, maar besloot vorige week eens op onderzoek te gaan naar die cruisecontrol melding. Eerst maar eens de remschakelaar in gevet en met contactspray. Al snel kwam de melding terug. Dus moest ik volgens de experts nu onder de kap met zekeringen in het motorruim gaan kijken, daar waar ook de ecu zit.

Wat zag ik daar?
Afbeelding

Een loshangende massakabel. Mijn handen jeukten, maar aangezien ik geen elektronikaheld ben, moest ik eerst even bij mijn 307vrienden te rade gaan. Uiteindelijk besloot ik met bibberende handen die kabel aan te sluiten. Het resultaat? Boven verwachting: de cruisecontrol doet het weer als vanouds, maar ook de emissiestoring is weg. Zelfs de "tankklep los" melding (heeft te maken met het additiefinspuitingsysteem) is tot nu toe (even afkloppen) niet terug gekomen.

En nu rijd ik al weer enkele dagen rond met een gitzwart dashboard, waarop na meer dan een jaar geen storingslampjes meer branden. En ik heb mijn beloved auto nog.
Afbeelding
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km

Bericht door Nietsnut »

Lol!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Autotype: Overige autotypes

Bericht door 3L-Emiel »

eigenlijk gister avond....

[youtube][/youtube]
niet mijn filmpje... maar het enige verschil is de knop.
Ik heb een knop met een rode led als hij actief is.

dus nu 3 backups.

backup 1 staat op usb op een andere lokatie.
backup 2 is mijn nas via netwerk verbonden.
backup 3 is een hdd die niet zichtbaar en werkbaar is zolang de knop niet is ingedrukt.
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Kilometerstand: 300067km

Bericht door BYM »

Netjes ... netjes!
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
EdwinHolt
3L Makker
3L Makker
Echte naam: Edwin
Productiedatum: 13 okt 2000
Kilometerstand: 259.113
Kleur: Zwart - L041

Bericht door EdwinHolt »

Ik heb een NAS met twee schijven, welke in RAID 5 geschakeld zijn. Als er dus een harddisk intern overlijd, krijg ik een mailtje, en gaat mijn NAS piepen. Kan dan rustig de defecte schijf
vervangen, en het systeem draait gewoon door. Daarnaast wordt de gevoelige data (foto's en documenten) gesynchroniseerd met de NAS van mijn vader. Deze staat ergens in Drenthe.
Als mijn huis afbrand, of we hebben een keer hoog water, dan ben ik enkel mijn NAS kwijt, niet mijn data.
Bij mij thuis staat alle data centraal op de NAS. Word, Excel, Outlook... Zelfs de foto's voor dit forum..
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Echte naam: cor
Kilometerstand: 68.000

Bericht door lupocor »

vandaag bezig met mijn originele achterbumper dicht te maken.
had al een dchtgelaste achterbumper erop zitten maar een onbekende onverlaat heeft deze kapot gemaakt door er ik den zijn auto in te parkeren.
een hoop werk en ik hoop dat deze erg netjes word.
ook heb ik op de sloop een cd houder gevonden voor in de lupo onder de radio.
deze past precies n het opbergvak onder de radio/cd .
ook verder gegaan met de deurpanelen,nu is alles gelijk,deurpanelen voor en achter en ook de c stijl afdek dingen(eletje op zijn kop).
een andere middentunnel heb ik met dezelfde stof bekleed,eens kijken of dat mooi staat.
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held

Bericht door lupocor »

stickers verwijdert aan de zijkanten van de lupo en de hele lupo schoon gemaakt en in de was gezet (ben nu op en kapot).
hoop dat zij zo wat beter is te verkopen.
nieuwe foto,s staan in mijn verkoop topic.
rijd nog steeds prima.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door reichbus »

De vraag is meer: waar was ik gisteren mee bezig? Iedereen die mij wat beter kent, weet dat ik doorgaans braver dan braaf ben. Houd me netjes aan de verkeersregels, rij eigenlijk nooit te hard. Toch heb ik het afgelopen half jaar kans gezien om voor zo'n 600 euro aan boetes bij elkaar te harken. Waar is het fout gegaan met Guus?

1: Allereerst ergens dit voorjaar met de Lupo op de N225 van Wageningen naar Renkum. Ik rijd dit traject al 16 jaar. Op de provinciale weg rijd ik altijd 90 km p. uur. Nooit een boete voor gehad, maar tot mijn stomme verbazing nu wel. Resultaat: enkele tientjes boete.
2: Dan enkele weken later in Nijmegen. Ik moest met Saumya naar het ziekenhuis voor een controle-afspraak, maar we waren wat aan de late kant. Ik vol het gas er op. In Nijmegen cc er op, gokje nemen en 60 in het uur ingesteld. Dat bleek een foute keuze, zo bleek enkele weken later, want de flitspaal op de Van Appelternweg stond zijn werk te doen. Enkele tientjes boete
3: Juni in Rotterdam. Cricketspullen ophalen met Renu samen. Een lange rit, ideaal voor de Lupo. Totdat ik in Rotterdam aan kom en mij met schrik realiseer dat ik enkele honderden meters de milieuzone in moet. Wekenlang leef ik in onzekerheid of ik daar een boete voor zal krijgen. In alle stress en "paniek" rijd ik ook nog verkeerd. Er is een wegopbreking bij een zijstraat van de Kralingse zoom, alleen: de uitvoegstrook naar rechts is open en die zorgt bij mij voor verwarring. Ik sla rechtsaf en kom direct bij een wegopbreking terecht, waar al meer auto's rijden. Ik draai midden in de opbreking om en rijd weer terug. Groot is mijn verbazing als ik enkele weken later een boete krijg: niet omdat ik de milieuzone illegaal had betreden, maar omdat ik ergens had gereden waar ik niet mocht komen: of ik even 100 euro af wil tikken.
4: Gisteren. Ik kom wat later thuis, want ik moest voor onze Peug een onderdeel ophalen, terwijl Ingrid met Renu naar de huisarts moet en Shirantha bij een vriendinnetje opgehaald moet worden. Het tanklampje van de Peug brand al en ik moet snel naar huis. Op de A50 gauw een stukje vluchtstrook mee gepakt voor de laatste paar honderd meter om nog even wat tijdwinst te boeken. Joost mag weten waarom ik dat doe, want ik doe dat nooit. Wel is het zo dat twee andere vogels dit ook doen en het ineens druk wordt op die vluchtstrook: er zijn er meer die dit doen, want de staart van de file staat op dat moment net voorbij de afslag waar ik er af moet. Terwijl ik nog even naar huis ga, gooi ik mijn porteomonnee uit mijn broek. Dat zal een hele dure vergissing blijken... Terwijl ik weer op pad ga (dat haal ik nog wel op die tank) zie ik de actieradius op de boordcomputer nogal achteruit lopen. Ik besluit van de A326 af te draaien en te gaan tanken. Oh nee: "geen portemonnee mee, dan maar gauw naar huis, want ik wil persé tanken. Dus ik draai weer de A326 op, maar nu de andere kant op. Terwijl ik op de toerit rijd, realiseer ik me dat ik bij afslag Wijchen de dagelijkse file heb zien staan, maar nu kan ik niet meer terug. Ik sluit achteraan en over de vluchtstrook komen weer twee auto's aan stuiven. Voor die laatste paar meters moet het kunnen: hop ik sluit achteraan bij de afgetrapte Golf GTI. En dan gebeurt het: voor mij lichten de woorden: "Politie" op. Ik heb vaak genoeg naar Blik op de Weg gekeken om te weten wat er nu gaat gebeuren. De airco staat aan, het is warm, maar ik krijg het ijskoud en het lijkt wel eeuwen te duren, voordat ik de melding krijg: "Politie, volgen". De grap is: met deze auto pakken ze dus twee auto's in één keer. De diender vraagt mij naar de autopapieren. Gelukkig heb ik die bij mij. Mijn rijbewijs. Oh shit, die zit in mijn portemonnee die ik altijd bij me heb, maar nu even niet..... Agent geïrriteerd: "hoe moet ik nu weten wie u bent? U weet toch dat een legitimatie verplicht is?". "Ja dat weet ik, het is ook niet mijn gewoonte om zonder legitimatie rond te rijden" Alleen heb ik daar nu niets aan. Hij gaat bellen. En even later vertelt hij me dat ik over enkele dagen of weken een beschikking toegestuurd krijg, want de Officier van Justitie gaat bepalen welke straf ik krijg. Oh, wat voel ik me slecht. Ik wist niet dat een ritje over de vluchtstrook zo duur was: het gaat een paar honderd euro (ik dacht tegen de vierhonderd euro) kosten.... Of het niet bij me hebben van de legitimatie ook nog in rekening wordt gebracht weet ik niet, maar het zal niet mee werken, want de boete wordt "op kenteken" uitgeschreven, zoals we ook een snelheidsovertreding thuisgestuurd krijgen... Daarna had ik een slecht nieuws gesprek thuis: vrouwlief stond eerst nog te grinniken, totdat ik vertelde wat het ging kosten. Waarom ik het deed? Ik weet het niet...had het idee dat ik haast had, terwijl het allemaal wel mee viel. Waarschijnlijk heeft ook mee gespeeld dat het eerder wel goed ging.

Ik moet in dit soort gevallen nooit na gaan denken wat ik allemaal van die vier honderd euro had kunnen doen, want dan word ik niet vrolijk. Ik wacht het bericht maar af en schik mij maar in mijn lot en probeer mijn leven te beteren.
Afbeelding
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km

Bericht door Nietsnut »

owwww.... Guus is op het slechte pad terechtgekomen, ik zal een kaarsje voor je aansteken.

Klote man!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held

Bericht door lupocor »

soms valt het allemaal even tegen en doet het even pijn.
weggegooid geld is altijd vervelend.
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door foppe »

ah man, Guus, dat is baaaaaaaaalen man. :-(

ik weet precies hoe je je voelt, gelukkig valt het de laatste tijd wel mee met mij. (meteen afkloppen ... )
Gemiddeld heb ik één keer per jaar een kleine boete.

rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Echte naam: Rob
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel

Bericht door rob.showa »

Ik heb juist de 3L aangeschaft om van het gehaast af te zijn lolll en heb in de afgelopen 5 jaar pas 1 prent mogen ontvangen van €75,-
En als je tank bijna leeg is ..... hij verbruikt minder als je rustiger rijdt ;)
Voor nu ... effe door de (dure) zure appel heen bijten en je leven beteren :cool:
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door reichbus »

Normaal zit ik ongeveer op hetzelfde schema als jij, Foppe: ongeveer een boete per jaar voor een paar kilometer per uur te hard dus dat valt reuze mee.

Rob, deze laatste heb ik met de Peugeot gereden overigens, maar eigenlijk maakt dat niet uit: ik rijd normaal gesproken rustig, ook als ik te laat dreig te komen, zeg ik vaak tegen de kinderen dat ik liever goed en veilig aan kom dan dat ik ga haasten.

Ik wacht maar af wat er komen gaat. Bij het rijden over de vluchtstrook denk je dat je een relatief lichte overtreding begaat. Ik was verrast dat het zo duur was, net als Ingrid trouwens. Maar goed: dat doen we dus noooooooooooooooooit weer.
Afbeelding
Jeroen
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Kilometerstand: 260.000km
Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q

Bericht door Jeroen »

Ik rij met regelmaat door het rode licht, het overzichtelijk kruispunt is leeg en/of het is 6 uur s ochtends.
Natuurlijk loop ik dan soms tegen de lamp. Ik schrijf de boete dan maar af over alle keren die ik 'gratis' door rood reed.

Misschien ook een tip voor je vluchtstrook rijgedrag ;)
Schurk
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Autotype: Zoekende naar een geschikte 3L
Kilometerstand: 000.000km

Bericht door Schurk »

Altijd leuk als je de afslag neemt bij File en ineens iemand je keihard afsnijdt met uitvoegen en net geen ongeluk veroorzaakt.

Afin:Vandaag heb ik de Zelf stellende koppelingskabel vervangen voor een handmatige koppelingskabel in de benzine Lupo. Als gevolg geen klapperend
pedaal en koppeling meer maar een goed werkende.
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door foppe »

komt omdat je een schurk bent, zuks gedrag roep je automatisch op bij mensen :mrgreen:

Wybren
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: Wybren
Productiedatum: 07 jun 2001
Kilometerstand: 450.000km
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel

Bericht door Wybren »

Jeroen schreef:Ik rij met regelmaat door het rode licht, het overzichtelijk kruispunt is leeg en/of het is 6 uur s ochtends.
Natuurlijk loop ik dan soms tegen de lamp. Ik schrijf de boete dan maar af over alle keren die ik 'gratis' door rood reed.

Misschien ook een tip voor je vluchtstrook rijgedrag ;)
Van mij mag jij aan de artikel 5....
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door reichbus »

Binnenkort gaat er wat veranderen aan de auto's hier. Wat precies weet ik nog niet. Het kan zijn dat het ook gevolgen heeft voor de Lupo. Hoe dan ook: vandaag waren we aan het kijken naar een tweedehands gezinsauto. Ik zal even een lang verhaal kort maken en zeggen dat op de shortlist stonden: een Peugeot 308 SW 1.6 HDIf(uit 2007) en een Renault Laguna, phase II 1.9 Dci of Renault Laguna Phase III 1.5 Dci. Een Phase II 2.0 uit 2008 stond bij een lokale autohandelaar hier in Wijchen, alsmede een 308 SW. Voordat we er heen gingen ook gauw even bij de RDW gekeken: de 308 is in 2014 geïmporteerd en krijgt daardoor geen logisch oordeel. Dat hoeft nog niets te zeggen. We kenden het autobedrijf niet en hadden daar ook even recensies over opgezocht. Hm....nogal wisselend, vroeger ook berucht vanwege terugklokken. Oké maakt niet uit: we gaan alleen maar even kijken, het is dicht bij dus geen centje pijn als het niets is.

We stappen de auto uit. Altijd lachen: we gaan in de Lupo er heen. Men denkt dan dat we die in willen ruilen. Maar goed: daar was nu geen sprake van. Er komt een vrouw op ons af die vraagt of ze ons kan helpen. Ja, we zijn op zoek naar een blauwe Peugeot 308 SW, die hebben we nog niet zien staan. Oh, dan zal hij binnen staan. Wij mee naar binnen: geen 308. Ik kijk nog gauw even naar de belendende werkplaats. Er wordt niet gesleuteld aan de auto's, maar ik zie wel dat er druk gepolijst wordt. Heel veel auto's buiten op het terrein hebben verse roestsporen op de remschijven, door de nattigheid van dat wassen. Hup weer naar buiten: oh, daar staat hij: Ingrid had hem eerder gespot dan de verkoopster. Verkoopster blijft er bij staan, wat ik zeer irritant vind. Ik er even in gaan zitten. Oei: geen cruise control. Geen trekhaak vind ik niet zooo erg: die laat ik er zelf wel onder zetten. Dan weten we meteen zeker dat alles goed aangesloten is. Dan begint Ingrid:"was deze auto geïmporteerd?". Alsof de verkoopster door een adder gestoken is: "hoe komt u daarbij?" Ingrid, die zich niet wil laten kennen:"ehhhh...door het nummerbord". De mevrouw gaat het opzoeken op haar mobiel. Ondertussen vinden wij het onderhoudsboekje in het dashboardkastje. Wat we zien laat ons bijna ter plekke van de stoel vallen: van 2007 tot 2014 (dus het moment waarop de auto geïmporteerd zou zijn) stempels van onderhoud van een Nederlands autobedrijf in Leidschendam. Dat vinden we zo apart. Misschien is hij door een diplomaat mee genomen naar Nederland en daar onderhouden, maar dan vanaf 2014 geen onderhoudshistorie meer. Even later heeft de mevrouw het antwoord: "vanaf [maand] 2014 is hij in Nederland gekomen". Dat wisten we natuurlijk al lang.... Een paar jaar geleden heb ik bij een garagebedrijf gevraagd of ik even onder de motorkap mocht kijken. Het antwoord: "natuurlijk, geen enkel probleem hoor, we hebben niets te verbergen". Zo ver durf ik hier niet te gaan, alleen al overigens omdat mijn interesse inmiddels tot beneden nul gezakt is.

Ingrid geeft vervolgens aan dat we zelf nog even rond willen kijken. We duiken nog even in de Renault Laguna. Die heeft meer plek voor onze drie kinderen. Dan komt de vrouw weer terug en wil met ons in gesprek komen over wat we willen. We zijn blijkbaar niet specifiek naar een Peugeot op zoek? Maar telkens als we meer willen weten over deze auto of die Renault staat de mevrouw heel vaag te kijken: ze kan geen antwoord geven op vrij simpele vragen. Op het laatst is het zo erg dat ik Ingrid antwoord moet geven op de vraag of die Renault een Phase II Grand Tour of een Phase III Estate is.

Als we weer naar de uitgang lopen moeten we wat slalommen tussen de auto's door. De vrouw blijft ons op de hielen zitten en Ingrid is op een gegeven moment het pad naar de uitgang, daar waar ook de Peugeot staat, kwijt. De verkoopster: "ja daar staat de Peugeot hoor". Maar die hoeven we niet meer te zien, mens.

Het meest bizarre garagebezoekje ever moet ik zeggen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic / Humor / after hours / barpraat / Algemeen autonieuws”