NO Start !
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
NO Start !
Hallo,
Heb een lupo 3l 99
de auto heeft altijd gestart sinds paar dagen start mijn auto niet meer !
er was een beetje water in mijn inlaat slang naar turbo gevallen zonder dat ik het in de gaten had !
de auto heeft toen met moeite gestart ! met heeeeel veeel rook ! er was ook water in de olie gekomen (dus via de luch inlaat naar de turbo)
olie en olie filter alles is vervangen nu willen we de auto weer starten maar als we ongv 10sec wachten op de dashboard knippert gloei lampje
en auto wil niet starten rond draaien doet ie wel !
uitgelezen foutcode Engine speed sensor ! we resette het met vagcom .. maar alsnog het start niet !
sensor kapot ?
wat kan de oorzaak alsnog zijn ?
[]
Heb een lupo 3l 99
de auto heeft altijd gestart sinds paar dagen start mijn auto niet meer !
er was een beetje water in mijn inlaat slang naar turbo gevallen zonder dat ik het in de gaten had !
de auto heeft toen met moeite gestart ! met heeeeel veeel rook ! er was ook water in de olie gekomen (dus via de luch inlaat naar de turbo)
olie en olie filter alles is vervangen nu willen we de auto weer starten maar als we ongv 10sec wachten op de dashboard knippert gloei lampje
en auto wil niet starten rond draaien doet ie wel !
uitgelezen foutcode Engine speed sensor ! we resette het met vagcom .. maar alsnog het start niet !
sensor kapot ?
wat kan de oorzaak alsnog zijn ?
[]
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: NO Start !
Hoi,
bedrading of iets in de sensor. heb je de sensor al eens losgehad? Hij zit in je bak.
bedrading of iets in de sensor. heb je de sensor al eens losgehad? Hij zit in je bak.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Re: NO Start !
hallo,
nee ik heb de sensor nog niet vervangen of naar gekeken ik zou het niet weten welke het is !
kan je me hierbij helpen met fotos of graag een kleine handleiding aub dank u
op de versnellingbak zie ik wel 2 stekkers idd van boveaf
onder de motorkap zit ook 1 sensor aan de v-bak
[]
nee ik heb de sensor nog niet vervangen of naar gekeken ik zou het niet weten welke het is !
kan je me hierbij helpen met fotos of graag een kleine handleiding aub dank u
op de versnellingbak zie ik wel 2 stekkers idd van boveaf
onder de motorkap zit ook 1 sensor aan de v-bak
[]
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: NO Start !
Als je dit niet in de gaten had, hoe ben je er dan achter gekomen dat dit het geval is vraag ik mij af...hier zou ik zelf namelijk nooit achter komenVwlupo schreef:er was een beetje water in mijn inlaat slang naar turbo gevallen zonder dat ik het in de gaten had !
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Re: NO Start !
Omdat toen mijn slang los zat..
En water in mijn fles leeg was. En daarom met moeite starte en veeel rook onstond
[]
En water in mijn fles leeg was. En daarom met moeite starte en veeel rook onstond
[]
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: NO Start !
Hoe krijg je dat nou in godsnaam voorelkaar, water in je inlaat?
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Re: NO Start !
Wil graag hulp..
[]
[]
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: NO Start !
Als je rustig uitlegt wat er gebeurt is voordat de auto kuren had, dan is dat vaak het begin van de hulp en de oplossing. Je hebt een probleem geconstateerd, maar weten niet hoe het probleem kon ontstaan. Misschien kan je even wat meer uitleg geven. Is het spontaan ontstaan, was je aan het knutselen met de auto of ben je naar het tropisch zwembad geweest en vergeten je auto uit te trekken voor je van de glijbaan ging ?
Ook foto's kunnen helpen om advies te krijgen. Genoeg mensen die graag tips en advies geven hier, maar omdat ze graag gericht advies geven hebben ze wel wat meer info nodig denk ik.
Ook foto's kunnen helpen om advies te krijgen. Genoeg mensen die graag tips en advies geven hier, maar omdat ze graag gericht advies geven hebben ze wel wat meer info nodig denk ik.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: NO Start !
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Re: NO Start !
Hahahaa .. tropisch zwembad
Was nie echt aan t sleutel maar schoonmaken van de slangen enzo.. lucht inlaat naar de turbo.
Had een flesje water staan en was omgevalle in de turbo slang.. zonder dat ik t wist kwam er dus later achter ongv 20min later toen ik de diesel starte met moeite toen het starte kwam er veel rook heeeel veeel witte rook onregelmatig lopen blok schudde heel erg dacht dat t vanzelf wel overging maar helaas draaide ongv 5 a 8 min ... toen viel die uit vanzelf..
Keek op de olie zag ik dus water mayonaise sludge dus dat water was in de cilinder gekome olie vervange ververst ook olie filter die dag ... dus geen sludge meer..
En wou t starteb weer.. en lukte dus niet meer.
Starten wel maar niet aanslaab van de motor
En daarom als ik hn op contact zet.. ongv 10 15sec
Knippert het gloeispiraal en met vagcom uitlese
Foutcode p0321 engine speer sensor gewist maar het knippert nog...
Is beetje krom getypt maar hopelijk snap j t
[]
Was nie echt aan t sleutel maar schoonmaken van de slangen enzo.. lucht inlaat naar de turbo.
Had een flesje water staan en was omgevalle in de turbo slang.. zonder dat ik t wist kwam er dus later achter ongv 20min later toen ik de diesel starte met moeite toen het starte kwam er veel rook heeeel veeel witte rook onregelmatig lopen blok schudde heel erg dacht dat t vanzelf wel overging maar helaas draaide ongv 5 a 8 min ... toen viel die uit vanzelf..
Keek op de olie zag ik dus water mayonaise sludge dus dat water was in de cilinder gekome olie vervange ververst ook olie filter die dag ... dus geen sludge meer..
En wou t starteb weer.. en lukte dus niet meer.
Starten wel maar niet aanslaab van de motor
En daarom als ik hn op contact zet.. ongv 10 15sec
Knippert het gloeispiraal en met vagcom uitlese
Foutcode p0321 engine speer sensor gewist maar het knippert nog...
Is beetje krom getypt maar hopelijk snap j t
[]
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: NO Start !
Duurt even maar er komt steeds meer informatie beschikbaar. Snap je nu zelf ook dat wij met halve info weinig kunnen?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Re: NO Start !
Idd mijn fout .. hoop dat t niet ernstig is..
Dat t nog wel te fixe is
Maar de vraag is wat ?
[]
Dat t nog wel te fixe is
Maar de vraag is wat ?
[]
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Re: NO Start !
No response no help ?!?
[]
[]
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: NO Start !
Vwlupo schreef:No response no help ?!?
No further information???? not enough information to help.!!!!
je geeft aan dat de g28 een fout code geeft, en deze gewist is.
Toch blijft ie knipperen, wat is dan nu de fout code? weer g28? vervangen en weer uitlezen.
verder is dit ook een probleem, wat denk ik nog enkele rijder heeft gehad.
Best wel uniek water in de inlaat van de turbo. dus begin te vrezen dat je toch eens naar een tdi specialist zal moeten...
puur 3l specialist is niet nodig daar het vermoedelijk alleen de motor zal betreffen die fuckd up is
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: NO Start !
Water in de cilinder en dan vervolgens starten is toch gewoon einde oefening? Water comprimeert niet dus sloopt je motor wanneer je deze start zover ik weet.
3L-Emiel schreef:Vwlupo schreef:No response no help ?!?
No further information???? not enough information to help.!!!!
je geeft aan dat de g28 een fout code geeft, en deze gewist is.
Toch blijft ie knipperen, wat is dan nu de fout code? weer g28? vervangen en weer uitlezen.
verder is dit ook een probleem, wat denk ik nog enkele rijder heeft gehad.
Best wel uniek water in de inlaat van de turbo. dus begin te vrezen dat je toch eens naar een tdi specialist zal moeten...
puur 3l specialist is niet nodig daar het vermoedelijk alleen de motor zal betreffen die fuckd up is
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: NO Start !
zal aan de hoeveelheid liggen. 1ml np. 1liter wel een probleem.
Maar idd, draaiende motoren in het water zijn volgens mij gewoon afschrijvers.
Maar de vraag. heeft de vloeistof de cilinder bereikt.
maar vrees dat als hij na het vervangen van de sensor nog niet werkt(als hij deze nog als fout geeft)
het een sleepje naar de tdi specialist moet worden...
Maar idd, draaiende motoren in het water zijn volgens mij gewoon afschrijvers.
Maar de vraag. heeft de vloeistof de cilinder bereikt.
maar vrees dat als hij na het vervangen van de sensor nog niet werkt(als hij deze nog als fout geeft)
het een sleepje naar de tdi specialist moet worden...
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: NO Start !
100% van de mensen die water drinken sterven eraan! Nee, serieus, diesel bestaat voor een groot deel uit water, en een wmi systeem schiet ook water in de motor, via de turbo. Je zei toch dat het water via de turbo slang naar de motor ging? Welke slang? Maak ff een foto en markeer de slang.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: NO Start !
in diesel zit max volgens norm 200ppm water per kilo brandstof.
dus ongeveer 200mg water per kilo.
500ml flesje water leeg in 1 cilinder en je kan bedenken dat dat geen goede gevolgen gaat hebben.
Maar het blijft gokken in dit geval. wat waar en hoeveel. is het daarna naar de motor gelopen, heeft de turbo het verhit naar damp
is het bevroren en ligt het er nog.
ik zou dit sensor vervangen, en dan weer verder kijken
dus ongeveer 200mg water per kilo.
500ml flesje water leeg in 1 cilinder en je kan bedenken dat dat geen goede gevolgen gaat hebben.
Maar het blijft gokken in dit geval. wat waar en hoeveel. is het daarna naar de motor gelopen, heeft de turbo het verhit naar damp
is het bevroren en ligt het er nog.
ik zou dit sensor vervangen, en dan weer verder kijken
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: NO Start !
veel water zal er toch niet ingevallen zijn denk ik.
flesje is toch niet een hele liter en dan nog moet het precies in de slang gevallen /gestroomd zijn wat ik niet geloof.
maar goed , je had de auto nooit mogen starten nadat je erachter gekomen was.
water is niet goed te comprimeren dus de zuigers kunnen als er water in de cilinders zit niet ver genoeg omhoog met alle gevolgen van dien.(denk aan een kromme krukas bv).
flesje is toch niet een hele liter en dan nog moet het precies in de slang gevallen /gestroomd zijn wat ik niet geloof.
maar goed , je had de auto nooit mogen starten nadat je erachter gekomen was.
water is niet goed te comprimeren dus de zuigers kunnen als er water in de cilinders zit niet ver genoeg omhoog met alle gevolgen van dien.(denk aan een kromme krukas bv).
-
- 3L Buddy
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
- Echte naam: Mike
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 01 feb 1999
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Automaat
Re: NO Start !
Nee er is niet 500ml erin gevallen.. tusse de 50 a 150ml was heel weinig.. zoals ik al zei..
De motor sloeg aan .. er kwam veeel rook na ongv 5 a 10min viel motor uit.. kon hem niet meer starten rond draaien deed wel maar weer aanslaan ho maar !
En nee ik heb de sensor nog niet vervangen of schoongemaakt de 'Engine speed sensor wel gereset.
Waar zit dese sensor?
Is dat de sensor die op de bak zit die een beetje naar boven uitsteekt dichtbij de gangsteller op de v bak?
Hoe plaats je fotos ?
[]
De motor sloeg aan .. er kwam veeel rook na ongv 5 a 10min viel motor uit.. kon hem niet meer starten rond draaien deed wel maar weer aanslaan ho maar !
En nee ik heb de sensor nog niet vervangen of schoongemaakt de 'Engine speed sensor wel gereset.
Waar zit dese sensor?
Is dat de sensor die op de bak zit die een beetje naar boven uitsteekt dichtbij de gangsteller op de v bak?
Hoe plaats je fotos ?
[]