mijn naam is Maurice van der Duim.
Sinds oktober 2014 ben ik in het bezit van een zwarte VW Lupo 3L.
Deze destijds gekocht met een Km stand van 181.000+. Enigszins een gok genomen met deze auto gezien onderstaande:
de auto wilde niet meer starten in de P stand, maar koppeling slipte niet door of iets dergelijks.
Beide amateuristisch gemonteerde after market elektrische raambediening werkten niet meer.
open dak sluit niet mooi meer waardoor er al flink lawaai is bij 90+ km/u.
onderhoud was gedaan door een vriend.
auto reed verder prima dus besloot de gok te nemen en hem te kopen voor minder dan vraagprijs gezien de gebreken.
2 dagen later eerst de auto maar eens voor een check naar de garage. bak prima in orde. motorisch prima. alleen de koppeling werd wel minder.
we hoopten op een half jaar, maar het was na 14 dagen al gebeurt met de pret en kwam ik stil te staan met een kapotte koppeling
mijn garage gebeld en die kwam heb aan het einde van de middag netjes van locatie halen en heeft er een nieuwe koppeling in geplaatst.
probleem 1 getackeld
hierna probleemloos kunnen rijden voor 50.000 km met enkel de gebruikelijke: olie, filters en basis instellingen.
een tijd terug in de mist op een onbekende weg een gat in de weg over het hoofd gezien waar mijn achterwiel vol doorheen ging, met als resultaat. Een kapotte veel en een lekke schokbreker. had het toen veel te druk om het te gaan repareren dus noodgedwongen mee doorgereden tot vorige week mijn andere veer ook stuk ging gezien de extra belasting. ook was mijn acculampje gaan branden. dynamo lade niet meer....
nu was het tijd voor actie: na veel wikken en wegen het besluit genomen om een schroefset aan te gaan schaffen van FK om dan maar meteen rondom de boel weer goed te hebben. deze afgelopen week besteld en geplaatst. het stugge is even wennen, maar wat een wegligging, heerlijk
.meteen ook weer de filters en olie gedaan. olie was nog bijzonder schoon. (zeg rustig doorzichtig).
voor het laadprobleem eerst maar eens de spanningsregelaar vervangen. lampje was weer weg dus ik weer blij
snuggere ik was alleen niet zo snugger om met een draaiende motor ook even te meten of er daadwerkelijk werd geladen. uitkomst stilstand vlak bij mijn schoonouders
deze staat nu aan de stroom. morgen maar eens verder gaan kijken waarom er niet geladen word.
huidige KM stand 243.000+
ook staan er nog meer dingen op mijn lijstje.
bodemplaat aanschaffen. deze miste al bij aankoop.
auto uitlijnen gezien het plaatsen van de schroefset.
open dak vervangen door een webasto panorama dak. hierbij antenne naar binnen verplaatsen.
originele vergen aanschaffen of andere lichte velgen voor meer zuinigheid.
EGR eruit halen en tegelijk turbo en inlaat schoonmaken.
dakroest behandelen. roest is al door de lak heen....
kortom. bakje weer helemaal netjes maken / nog zuiniger maken.
ik zal wat foto's gaan maken en deze later toe gaan voegen.
dit was het voor nu. hoop dat ik hier kan helpen en geholpen kan worden met problemen en ideeën.
M.v.g. Maurice