Het is weer tijd voor de jaarlijkse keuring die ik zo meteen laat doen, de APK. Er zit wat goed verborgen roest op de auto, bij en rond de wielkast.
Dit is iets wat ik binnenkort toch moet gaan oplossen wanneer hij er wel doorheen komt.
Maar hoe los je zoiets nou precies op? Is het echt nodig om te lassen, of is het goed schuren, plamuren en spuiten genoeg?
reichbus schreef:En wat ga je met je roestprobleem doen?
Het roest is inderdaad nog wel een probleem. Het is niet heel erg heb ik gezien toen hij voor de APK op de brug stond.
Waar ik wel mee zit, is de vraag of ik dit makkelijk zelf kan doen (en dan is de vraag hoe) of dit moet gaan laten doen, wat dan wel een stuk duurder zou zijn.
reichbus schreef:En wat ga je met je roestprobleem doen?
Het roest is inderdaad nog wel een probleem. Het is niet heel erg heb ik gezien toen hij voor de APK op de brug stond.
Waar ik wel mee zit, is de vraag of ik dit makkelijk zelf kan doen (en dan is de vraag hoe) of dit moet gaan laten doen, wat dan wel een stuk duurder zou zijn.
Je moet op de site van Rustbuster uit Veenendaal kijken. Daar stonden voorheen wat informatieve artikelen over behandeling van roest. Als er niet gelast hoeft te worden kun je nog veel zelf. Ik kan die artikelen nu niet terug vinden, maar misschien staan ze er toch nog.
Ik heb een soort van vraag over mijn Lupotje, ik denk er over om hem nu te verkopen. Heb hem al aangeboden op meerdere websites, maar vraag me af wat ik er nog voor kan krijgen.
Een jaar geleden heb ik hem gekocht voor, ik dacht 2600 euro. Motorisch loopt hij als een zonnetje nog. Alleen optisch dus niet meer "Nieuw". Nu kreeg ik naar een paar weken, zonder dat iemand hem in het echt heeft gezien het hoogste bod van 800 euro.
Aangezien ik toch echt wel hoop dat dit iets hoger zou kunnen, vraag ik me dus af of mijn ideeën over de verkoopprijs wel realistisch zijn.
Ik denk dat je prijs op de verkoopsites (waar je 'm inmiddels van af hebt gehaald aan de hoge kant is.
Je hebt de kleur niet mee.
bj 2000 met 3 ton op de teller?
Mijn keuze zou het niet zijn.
Johan schreef:Ik denk dat je prijs op de verkoopsites (waar je 'm inmiddels van af hebt gehaald aan de hoge kant is.
Je hebt de kleur niet mee.
bj 2000 met 3 ton op de teller?
Mijn keuze zou het niet zijn.
Hij staat er nog op trouwens, maar heb inderdaad de kleur niet mee. Je moet er van houden, maar denk dat ik in de toekomst toch maar een auto neem met een neutrale kleur.
Hij klopt dat hij inderdaad uit 2000 komt en bijna 300.000 kms op de teller heeft.
Klopt, slechts 1,5% van de nieuwe autoverkoop is geel en tweedehands zal het vast hoger zijn. Je doelgroep is dus vrij klein, tenzij hij zo goedkoop is dat mensen zich over de kleur heen stappen.
Nietsnut schreef:Klopt, slechts 1,5% van de nieuwe autoverkoop is geel en tweedehands zal het vast hoger zijn. Je doelgroep is dus vrij klein, tenzij hij zo goedkoop is dat mensen zich over de kleur heen stappen.
In dat geval zou het zijn, wat zou de auto op kunnen leveren in een "normale" kleur? En daar dus een gedeelte vanaf halen. Ik vind het zelf totaal geen probleem, sterker nog, ik ben erg blij met de kleur. Maar om het te verkopen is het echt een drama, wat ik nu zo meemaak ermee.