Wat zou jij doen, defect schakel France...
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Wat zou jij doen, defect schakel France...
Nou rij ik 25000km per jaar en 2000km per jaar naar de zomervakantie in Frankrijk., en waar gaat het schakelsysteem haperen?? Juist, in Frankrijk!
Gister reed ik in de hitte schokkend weg in de eerste versnelling. Zeg een happende koppeling. Verder prima schakelend daarna.
Op de terugweg van het zwemmen gewoon starten en schakelen.
Vanavond voor het eerst weer willen rijden. Starten en de startmotor en motor doen het, maar de motor valt direct weer uit. In alle standen vd pook hetzelfde, ook tiptronic.
Remlichten doen het gewoon. Pomp gaat aan bij het open doen van het portier.
Wel viel op dat de drukpomp langer dan normaal draait. Hij bleef op een gegeven moment maar zoemen. Aantal schakelacties: 2. Dit is ok.
Drukbol halve slag los, na het afkoppelen van de accu. Zoeken naar het peil, niet te zien hoeveel er nog in zit. Er ging wat bij, maar niet veel. En verdomd, hij start weer!
Morgen maar een stuk rijden, kijken wat hij laat zien...
Geen expert hier in de buurt natuurlijk, Noord Frankrijk.
Wat te doen?
- er op gokken dat het systeem niet heel lek is en de 650km naar huis rijden.
- naar huis met het ov. Retour met een gehuurde oplegwagen met daarop onze andere auto, weer terug met de A2 erop.
Gister reed ik in de hitte schokkend weg in de eerste versnelling. Zeg een happende koppeling. Verder prima schakelend daarna.
Op de terugweg van het zwemmen gewoon starten en schakelen.
Vanavond voor het eerst weer willen rijden. Starten en de startmotor en motor doen het, maar de motor valt direct weer uit. In alle standen vd pook hetzelfde, ook tiptronic.
Remlichten doen het gewoon. Pomp gaat aan bij het open doen van het portier.
Wel viel op dat de drukpomp langer dan normaal draait. Hij bleef op een gegeven moment maar zoemen. Aantal schakelacties: 2. Dit is ok.
Drukbol halve slag los, na het afkoppelen van de accu. Zoeken naar het peil, niet te zien hoeveel er nog in zit. Er ging wat bij, maar niet veel. En verdomd, hij start weer!
Morgen maar een stuk rijden, kijken wat hij laat zien...
Geen expert hier in de buurt natuurlijk, Noord Frankrijk.
Wat te doen?
- er op gokken dat het systeem niet heel lek is en de 650km naar huis rijden.
- naar huis met het ov. Retour met een gehuurde oplegwagen met daarop onze andere auto, weer terug met de A2 erop.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Pffm da's wel even schrikken, dat geloof ik.
Op basis van je klachten, verwacht ik toch geen simpel klusje.
Je kan misschien nog eens de accuklemevenlostruuk proberen, mocht je helemaal stil komen vallen.
Ik weet uit ervaring dat die nog wel eens wat "tijd" kan rekken.
Maar dat je je A2 even moet laten checken, lijkt me zeer aanbevelenswaardig.
Heel veel succes ermee en nog een fijne vakantie.
Intussen hebben wij (hier) het hitterecord verslagen en dat blijft maar een dag in stand, want morgen gaan we echt over de 40 graden.
Op basis van je klachten, verwacht ik toch geen simpel klusje.
Je kan misschien nog eens de accuklemevenlostruuk proberen, mocht je helemaal stil komen vallen.
Ik weet uit ervaring dat die nog wel eens wat "tijd" kan rekken.
Maar dat je je A2 even moet laten checken, lijkt me zeer aanbevelenswaardig.
Heel veel succes ermee en nog een fijne vakantie.
Intussen hebben wij (hier) het hitterecord verslagen en dat blijft maar een dag in stand, want morgen gaan we echt over de 40 graden.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Dat zijn de minder leuke dingen om te lezen inderdaad, hopelijk is het een eenmalig dingetje. Zie je kans om uit te lezen voor foutcodes?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Heb wel hydro olie mee, jist in case. Komt nu mooi uit.
Geen uitleesaparatuur, was nu behulpzaam geweest.
Vriendin heeft ons ANWB lid gemaakt. Ze is al heel lang gewoon lid (20 jaar?), uit bezuiniging 5 jaar geleden wegenwacht abo opgezegd.
ANWB blijkt zeeer schappelijk: €139 voor een jaar gekozen nu, kregen €30 actiekorting. Enige voorwaarde is dat we de eerste 24 uur niet mogen aankloppen voor hulp.
Hulp bij onze 3L is denk ik meestal afslepen en repatriëren. Ook prima!
Vanmiddag weer eens kijken of ze nog starten wil. Het wordt hier vandaag 41 graden...
Geen uitleesaparatuur, was nu behulpzaam geweest.
Vriendin heeft ons ANWB lid gemaakt. Ze is al heel lang gewoon lid (20 jaar?), uit bezuiniging 5 jaar geleden wegenwacht abo opgezegd.
ANWB blijkt zeeer schappelijk: €139 voor een jaar gekozen nu, kregen €30 actiekorting. Enige voorwaarde is dat we de eerste 24 uur niet mogen aankloppen voor hulp.
Hulp bij onze 3L is denk ik meestal afslepen en repatriëren. Ook prima!
Vanmiddag weer eens kijken of ze nog starten wil. Het wordt hier vandaag 41 graden...
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Jeetje, wat vervelend zeg, uitgerekend op vakantie...
Denk wel aan het volgende; Van de ANWB site';
Zijn de kosten voor repatriëring hoger dan de restwaarde van het voertuig, dan repatriëren wij niet.
Nu geef je aan dat je 650 km van huis bent.. dus het kan meevallen, maar hou rekening met een kans dat je zelf iets moet regelen.
Denk wel aan het volgende; Van de ANWB site';
Zijn de kosten voor repatriëring hoger dan de restwaarde van het voertuig, dan repatriëren wij niet.
Nu geef je aan dat je 650 km van huis bent.. dus het kan meevallen, maar hou rekening met een kans dat je zelf iets moet regelen.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Persoonlijk zou ik in zo'n geval gewoon de gok wagen en proberen in 1 ruk met zo min mogelijk te schakelen naar huis rijden.
Ik had eens een zelfde situatie met mijn DAF 66, ongeveer 700km van huis ging er iets mis en de startmotor bleef draaien en verbrandde daardoor. Ik natuurlijk de auto uitgezet en deze wilde niet meer starten uiteraard.... Een daf kan je ook niet aanduwen vanwege de centrifugaalkoppeling. Dus daar stond ik dan op een parkeerplaats langs de snelweg. Met het beetje gereedschap wat ik had de startmortor helemaal uit elkaar gehaad en zo goed als het kon gerepareerd. En na heel zwaar draaien startte de auto maar ik wist wel al dat dit geen 2e keer ging lukken. Toen dus zonder de auto af te zetten naar huis gereden (met draaien motor tanken etc.) :-)
Ik had eens een zelfde situatie met mijn DAF 66, ongeveer 700km van huis ging er iets mis en de startmotor bleef draaien en verbrandde daardoor. Ik natuurlijk de auto uitgezet en deze wilde niet meer starten uiteraard.... Een daf kan je ook niet aanduwen vanwege de centrifugaalkoppeling. Dus daar stond ik dan op een parkeerplaats langs de snelweg. Met het beetje gereedschap wat ik had de startmortor helemaal uit elkaar gehaad en zo goed als het kon gerepareerd. En na heel zwaar draaien startte de auto maar ik wist wel al dat dit geen 2e keer ging lukken. Toen dus zonder de auto af te zetten naar huis gereden (met draaien motor tanken etc.) :-)
Alles wat rammelt heb je nog....
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Same, handmatig schakelen, de drie overslaan en rijden tot je thuis bent.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Als het probleem bij de schakelvork zit, dan is de drie overslaan de remedie.
>>>Nou kan overslaan niet echt, maar wel van twee door drie naar vier, handmatig schakelen<<<
>>>Nou kan overslaan niet echt, maar wel van twee door drie naar vier, handmatig schakelen<<<
-
- 3L Maat
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 01 sep 2018, 14:54
- Echte naam: Onno
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 500000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Inderdaad olie peilen controleren, tankdop van het slot, starten en in een ruk naar huis. Tanken kan je nu doen zonder de auto van het contact af te zetten.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Ik zou eerst advies inwinnen bij één van onze specialisten Jeroen. Misschien als je belt en goed uitlegt wat je precies mee hebt gemaakt, kun je vast een betere beslissing maken.
Je gaf aan dat je hydraulische olie moest bijvullen, dan moet je een lek ergens kunnen vinden.zoek hier eens naar.
Grootste kans is de koppelings cilinder, want die zijn nieuw zelfs vaak defect tegenwoordig. Als je daar sporen van lekkage vind, dan betekent het dat de gangsteller nog best goed zou moeten kunnen schakelen. Tenminste als de oliedruk nog goed is. Wees hier wel voorzichtig mee.
Als je slangetjes lekken, koop dan nieuwe veerclipjes en rubbertjes en laat die er op zetten. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Als je gangsteller lekt, dan heb je het risico dat hij niet goed schakelt en kan je bak stuk gaan. Als je drie niet werkt, daarentegen, dan is je schakelvork stuk en moet je bak toch open en dan kan je idd net zo goed in één stuk door rijden.
Het blijft een lastige keuze in ieder geval, ik zou niet in je schoenen willen staan.
Je gaf aan dat je hydraulische olie moest bijvullen, dan moet je een lek ergens kunnen vinden.zoek hier eens naar.
Grootste kans is de koppelings cilinder, want die zijn nieuw zelfs vaak defect tegenwoordig. Als je daar sporen van lekkage vind, dan betekent het dat de gangsteller nog best goed zou moeten kunnen schakelen. Tenminste als de oliedruk nog goed is. Wees hier wel voorzichtig mee.
Als je slangetjes lekken, koop dan nieuwe veerclipjes en rubbertjes en laat die er op zetten. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Als je gangsteller lekt, dan heb je het risico dat hij niet goed schakelt en kan je bak stuk gaan. Als je drie niet werkt, daarentegen, dan is je schakelvork stuk en moet je bak toch open en dan kan je idd net zo goed in één stuk door rijden.
Het blijft een lastige keuze in ieder geval, ik zou niet in je schoenen willen staan.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Heel goed punt Foppe.
....en is het echt zo belabberd dat nieuwe onderdelen al defect kunnen zijn?
....en is het echt zo belabberd dat nieuwe onderdelen al defect kunnen zijn?
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Ik weet het fijne niet precies van de koppelings cilinder, maar hoor David wel klagen dat nieuwe cilinders ook vaak niet goed zijn en weer vervangen moeten worden. Dus ja goed is het niet.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Maat
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 01 sep 2018, 14:54
- Echte naam: Onno
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 500000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Ik zou het ook niet weten, bij mijn oude Saabs is het al jaren zo dat de after market koppeling cilinders van bedenkelijke kwaliteit zijn. Deze gaan snel lekken en/of lopen vast.
De originele die duurder zijn geven nooit problemen en gaan jaren mee.
De originele die duurder zijn geven nooit problemen en gaan jaren mee.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
In de periode dat ik nog "bezig" was met koppelingscylinders en David, was het al gerommel.
Of niet op voorraad, of ineens stukken duurder.
Het is er dus alleen maar slechter op geworden.
Of niet op voorraad, of ineens stukken duurder.
Het is er dus alleen maar slechter op geworden.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Ja idd Johan, VAG heeft de cilindertjes niet in hun macht.
Overigens zijn er geen after market koppelings cilinders voor onze wagentjes helaas. alleen VAG heeft ze. Door deze Monopoly kunnen ze de prijs gewoon opdrijven. De laatste prijsverhoging was rond de 100€. Exacte prijzen weet ik niet, maar je moet denken aan van 300€ naar 400€.
Overigens zijn er geen after market koppelings cilinders voor onze wagentjes helaas. alleen VAG heeft ze. Door deze Monopoly kunnen ze de prijs gewoon opdrijven. De laatste prijsverhoging was rond de 100€. Exacte prijzen weet ik niet, maar je moet denken aan van 300€ naar 400€.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Ach jee
Ik ken nog de prijsstijging naar € 175,00 (toen ik een keer met David mee ging winkelen)
Ik ken nog de prijsstijging naar € 175,00 (toen ik een keer met David mee ging winkelen)
-
- 3L Maat
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 01 sep 2018, 14:54
- Echte naam: Onno
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 500000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Dat meen je Foppe wat een bedragen daar heb ik niet bij stil gestaan bijna “dagprijzen” dus
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
..........slik.............!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Vanmorgen startte hij/zij gewoon. Ermee rijden heb nog niet gedaan, ik wil de boel sparen.
We zijn nu dus lid van de ANWB wegenwacht, een geruststellend vangnet.
We blijven op dezelfde camping, ipv verplaatsen met de A2. Hebben voor de laatste dagen een auto gehuurd, voor het lokale verplaatsen. Is niet duur meer.
Woensdag een dag eerder vertrekken en in een streep richting huis, 684km.
'Thrill seeker' (quote uit een 1980's flauwe film'
Of
'Op goed geluk' (Carry Tefsen, in de gelijknamige dating show).
We zijn nu dus lid van de ANWB wegenwacht, een geruststellend vangnet.
We blijven op dezelfde camping, ipv verplaatsen met de A2. Hebben voor de laatste dagen een auto gehuurd, voor het lokale verplaatsen. Is niet duur meer.
Woensdag een dag eerder vertrekken en in een streep richting huis, 684km.
'Thrill seeker' (quote uit een 1980's flauwe film'
Of
'Op goed geluk' (Carry Tefsen, in de gelijknamige dating show).
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Wat zou jij doen, defect schakel France...
Brings back memories.... wij hadden die ook met de onze blauwe Luuperd https://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=4&t=2652 die tijdens een rit van de Ardennen de dienst weigerde. Met een baby aan boord geeft dat wel stress.
Met andere woorden, succes en veel geluk gewenst.
Met andere woorden, succes en veel geluk gewenst.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.