Start probleem
-
- 3L Makker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 20 apr 2018, 12:29
- Echte naam: Ronald Post
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 350.000km
Start probleem
Beste leden, sinds een tijdje heb ik regelmatig (dus niet altijd) dat de auto lastig start (bij lang doorstarten slaat hij uiteindelijk wel aan).
Nu heb ik inmiddels begrepen dat een grote kans is dat dit aan de vlotter ligt (mede omdat het amper tot niet voorkomt bij volle tank en veel meer bij een bijna lege tank)
Kan iemand mij uitleggen hoe dit op te lossen? Ik kan niet veel er over vinden
Groet, ronald
Nu heb ik inmiddels begrepen dat een grote kans is dat dit aan de vlotter ligt (mede omdat het amper tot niet voorkomt bij volle tank en veel meer bij een bijna lege tank)
Kan iemand mij uitleggen hoe dit op te lossen? Ik kan niet veel er over vinden
Groet, ronald
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Start probleem
Vlotter?
Waar zit denk je die vlotter dan?
We hebben het toch over een 1.2 TDI (de Lupo 3L)
Heeft die van jou dan een carburator?
Waar zit denk je die vlotter dan?
We hebben het toch over een 1.2 TDI (de Lupo 3L)
Heeft die van jou dan een carburator?
-
- 3L Makker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 20 apr 2018, 12:29
- Echte naam: Ronald Post
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 350.000km
Re: Start probleem
Zou dan om de tankvlotter gaan
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Start probleem
Oh die.
Weet je wat de tankvlotter dan doet?
Die geeft de hoogte van het niveau aan, wat op je dashboard zichtbaar is.
Wie je wijsmaakt dat je auto daardoor slecht start, kan beter een 1000 delige puzzel gaan leggen.
Maar, wat dacht je van de brandstofpomp? Die zorgt dat er brandstof wordt gepompt richting de motor.
Dit lijkt meer een typisch brandstof/diesel probleem en heeft niks met de complexiteit van de 3L te maken, overigens.
Weet je wat de tankvlotter dan doet?
Die geeft de hoogte van het niveau aan, wat op je dashboard zichtbaar is.
Wie je wijsmaakt dat je auto daardoor slecht start, kan beter een 1000 delige puzzel gaan leggen.
Maar, wat dacht je van de brandstofpomp? Die zorgt dat er brandstof wordt gepompt richting de motor.
Dit lijkt meer een typisch brandstof/diesel probleem en heeft niks met de complexiteit van de 3L te maken, overigens.
-
- 3L Makker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 20 apr 2018, 12:29
- Echte naam: Ronald Post
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 350.000km
Re: Start probleem
Het vlotter verhaal kwam van EJR af na een telefonisch consult,hij klonk alsof hij het vrijwel zeker wist dat dit het moest zijn wellicht bedoelde hij niet specefiek de vlotter zelf dat zou kunnen hij had t wel over de achterkant van de auto, graag zou ik der naartoe gaan echter de afstand is toch een ding vandaar de vraag of iemand weet hoe dit zelf na te kijken is
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Start probleem
Ok
EJR klinkt niet als de eerste de beste, als zij dat zeggen, dan zal dat wel
(zeg ik met enige aarzeling)
Ik zou zeggen: hou ons op de hoogte over de bevindingen, ben wel benieuwd geworden naar de oorzaak
EJR klinkt niet als de eerste de beste, als zij dat zeggen, dan zal dat wel
(zeg ik met enige aarzeling)
Ik zou zeggen: hou ons op de hoogte over de bevindingen, ben wel benieuwd geworden naar de oorzaak
- EJR Autotechniek
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
- Echte naam: Eldert-Jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 feb 2002
- Kilometerstand: 231545
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Locatie: Drogeham (Friesland)
- Contacteer:
Re: Start probleem
De Vlotter achter in de tank bestaat uit twee delen het gaat niet om de vlotter die het niveau aangeeft, maar om de aanzuigbuis die schuiven in elkaar en word afgedicht met een rubbertje hier wil pas bij een half volle tank wel eens lucht aangezogen worden waardoor er start problemen ontstaan.
Ik gaf aan dat dit het kan zijn maar dat er ook nog wel andere oorzaken bestaan.
Ik gaf aan dat dit het kan zijn maar dat er ook nog wel andere oorzaken bestaan.
Mvrgr Eldert-Jan
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Start probleem
Kijk,
Dat is nou eens service.
Daar leer ik ook weer eens wat bij.
En dan snap ik het proces van de vlotter en slecht starten ook.
Dank
Dat is nou eens service.
Daar leer ik ook weer eens wat bij.
En dan snap ik het proces van de vlotter en slecht starten ook.
Dank
-
- 3L Makker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 20 apr 2018, 12:29
- Echte naam: Ronald Post
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 350.000km
Re: Start probleem
Top dankjewel voor je reactie, ik ga bovenstaande nakijken mocht ik er niet uit komen dan denk ik toch dat er niets anders op zit een bezoekje te brengen aan jullie zaak.EJR Autotechniek schreef: ↑15 jul 2019, 14:31 De Vlotter achter in de tank bestaat uit twee delen het gaat niet om de vlotter die het niveau aangeeft, maar om de aanzuigbuis die schuiven in elkaar en word afgedicht met een rubbertje hier wil pas bij een half volle tank wel eens lucht aangezogen worden waardoor er start problemen ontstaan.
Ik gaf aan dat dit het kan zijn maar dat er ook nog wel andere oorzaken bestaan.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Start probleem
Zie de andere posts van een andere tevreden A2 rijder.
Die zocht ook een 3L specialist en is helemaal happy geworden.
Echt doen, want je weet gelijk veel meer over je auto en de staat (van het onderhoud)
Die zocht ook een 3L specialist en is helemaal happy geworden.
Echt doen, want je weet gelijk veel meer over je auto en de staat (van het onderhoud)
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Start probleem
hmm nu begint er bij mij een lampje te branden. heb ook af en toe een startprobleem, maar bij mij is het alleen als ik hem binnen een uur weer start.EJR Autotechniek schreef: ↑15 jul 2019, 14:31 De Vlotter achter in de tank bestaat uit twee delen het gaat niet om de vlotter die het niveau aangeeft, maar om de aanzuigbuis die schuiven in elkaar en word afgedicht met een rubbertje hier wil pas bij een half volle tank wel eens lucht aangezogen worden waardoor er start problemen ontstaan.
Ik gaf aan dat dit het kan zijn maar dat er ook nog wel andere oorzaken bestaan.
De 2e of 3e keer start hij altijd weer maar dan heb ik daarna het probleem dat ik onderweg (tussen de 1 a 10km) last krijg van stotteren. Misschien heeft dit met onder/overdruk in de tank te maken?
ik ga is proberen of het tankniveau invloed heeft
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far
- Ewoud
- 3L Maat
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 23:05
- Echte naam: Ewoud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Start probleem
Bij mij is dit nu opgelost, het bleek de nokkenas-sensor te zijn!
bij doorstarten kan de computer ook de krukas (sensor?) gebruiken om het inspuitmoment te bepalen, maar met de nokkenas-sensor hoort het natuurlijk.
ik had het probleem af en toe. uitlezen gaf een intermittent signal, we hebben gelijk met een Driem wissel de sensor verwisseld (want je kan er niet bij zonder de distributie los te halen).
David nogmaals bedankt
bij doorstarten kan de computer ook de krukas (sensor?) gebruiken om het inspuitmoment te bepalen, maar met de nokkenas-sensor hoort het natuurlijk.
ik had het probleem af en toe. uitlezen gaf een intermittent signal, we hebben gelijk met een Driem wissel de sensor verwisseld (want je kan er niet bij zonder de distributie los te halen).
David nogmaals bedankt
VW Lupo 3L - 3,3L/100km so far