Even een update vanuit mijn kant. Er is ondertussen heel wat gebeurd, maar helaas ben ik ook minder leuke zaken tegengekomen.
Ondertussen iets meer dan 2000 kilometertjes op de Lupo gezet en ik moet zeggen, het bevalt me wel.
Het enige wat minder is is de behoorlijke hoeveelheid onderhoud die eraan komt en de tijd (en geld) die ik kwijt ben aan reparaties

.
Begin toch te twijfelen of de Lupo nog wel een verstandigste keuze is om aan te houden gezien de hoop werk/onderhoud die er nog aan zit
Het to-do lijstje ziet er nu zo uit:
-De claxon blijft claxoneren, maar gaat bij sommige stuurposities uit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb het nettere stuur van de donorauto erin gezet, daarvoor was er ook al gedonderd met de claxon met het vorige stuur dus ik vind het maar raar.
Had gehoopt dat het met het stuur uit de donorauto opgelost zou zijn. Sleepring en contact schoongemaakt en in de contactspray gezet voor montage.
-Voorste aandrijfassen en fuseestukken moeten overgezet gaan worden van de donorauto.
Linker wiellager en homokineet zijn hoorbaar. Rechter ashoes aan de bakzijde is gescheurd kwam ik tot de ontdekking, gelijk deze maar vernieuwen aan beide kanten.
-Kachelmotor
Kwam vandaag tot de ontdekking dat deze een eigen wil heeft, soms doet hij het wel soms niet. Niet leuk voor bij de APK keuring. Wat kan dit zijn? Blaast ook niet erg hard vind ik.
-Distributieriem
Mijn blokje zit nu op iets meer dan 80dkm op een riem en vervangen in 2011. Wil eigenlijk uit voorzorg deze riem en dus ook waterpomp ook vervangen hebben indien ik ermee door ga rijden, ook weer een dagje werk en 130 euro aan onderdelen of 375 euro bij de garage.
-Basisinstellingen
Deze moeten binnenkort echt weer een keer uitgevoerd gaan worden naar mijn mening, helaas alleen geen garage dichtbij hier in Twente die dit even kan doen. Wil de eerste keer toch wel bij een garage of iemand die dit eerder gedaan heeft laten doen en/of meekijken/helpen.
Even opgesomd wat ondertussen al gebeurd is:
- Nieuwe ruitenwissers voor en achter geplaatst
- T5 lampje van de ventilator en verwarmingsknoppen vervangen
- Vier nieuwe ventielen laten plaatsen in de velgen
Overgezet van de donorauto:
- Raammechanisme bestuurderskant
- Raamhendel bestuurderskant
- Afdekkapje hydrauliekpompreservoir
- Stuur (echter nog wel issues met de claxon)
- Linker achterlicht (oude had een barst)
- Gordelkapje rechtsachter (oude was doormidden)
- Sleepoogafdekkap achter (die van mij had er geen)
- Vloermatten
- Kofferbakdeurrubber (die van mij zaten hier en daar een paar kleine scheurtjes in)
- Deurhouder bestuurdersdeur (die van mij maakte zo'n naar knak geluid)
- Deurhouder rubber
Ik heb een nieuw luchtfilter, pollenfilter, oliefilter, blokolie (Eurol Syntence 5W30 VW SPEC), versnellingsbakolie (Eurol MTF 75W API GL-4) en nieuwe ashoezen besteld en wil deze zeer binnenkort vervangen/verversen.
Ondertussen ook het laptopje met Elsawin 6 erop en een VAG KKL werkend, kon helaas de werkelijke kmstad niet uitlezen met de VCDS lite. Vermoed dat mijn ECU niet het juiste type is. Stonden een paar motorfoutcodes intermittent in welke ik gewist heb (meeste grounding issues), volgende week kijken of die weer terug zijn of niet.