Ik kan je vraag wel beantwoorden denk ik. Ik heb in een handgeschakelde Lupo CC ingebouwd. Mijn ECU was al door Mirco onder handen genomen voor het handschakelgedeelte, voordat ik hem van Sam kocht. Mirco krijgt dat ding ook weer open (en dicht...).Sheriff schreef:OK. Maar ik weet niet precies hoe Mirco de ECU heeft aangepast. Hij heeft hem volgens mij wel open gehad. want hij is opnieuw verzegeld.
Is dat dan een kwestie van flushen en een CC handle erop?
Wat je nodig hebt is: een kabelboompje. Ik zelf heb die bij Cumcartec gekocht. Daar zitten stekkers aan en die kun je zo plaatsen.
Verder heb je nodig een cchendel. Die zit in dat setje van Cumcartec.
Als je de resetknop wilt behouden heb je twee opties: een losse knop of een Ibizahendel voor de rechterkant van de stuurkolom. Daar zit een resetknop op. De bedrading moet je dan van de linkerhendel naar de rechterhendel verplaatsen. Die Ibizahendel heb ik op de sloop gehaald.
Met die ECU moet ook nog wat gebeuren. Hij moet klaar gemaakt worden voor de CC. Daarvoor moet weer aan de chip gesoldeerd worden. Daarnaast moet de CC ook nog in Vagcom aangezet worden. Dat had Mirco blijkbaar meteen al gedaan, want toen Eldert-Jan bij mij de bedrading heeft aangesloten stond die al aan. Via Cumcartec kun je die ECU ook insturen. Je bent hem dan een week of wat kwijt denk ik, maar uiteindelijk gaat hij via altijd via hun naar Mirco. De andere optie is Eldert-Jan en zijn partner Johnny. Die kan dat ook doen.
Waar je nog wel op moet letten: er staat hier een goed bruikbare handleiding, maar je moet hiervoor ook zorgen dat als je de koppeling indrukt dat dan de CC uitgeschakeld wordt. Dit heeft EJ gedaan door een draadje van de ECU naar de plus van de accu te leggen. Dat staat volgens mij niet in de handleiding.
Ik heb zelf alle bedrading en hendels aangelegd, maar het omsmelten van de ECU is via Cumcartec (Mirco) gegaan en het aansluiten van de bedrading op de ECU heeft Eldert-Jan voor mij gedaan.